Iemand bekend met deze automatische zekering?
Iemand bekend met deze automatische zekering?
Een lampje wel of niet, je weet nooit of de koelkast werkt, daarom "had" ik altijd al een draadloze temperatuur sensor in de koelkast liggen.
En zins kort heb ik nu ook een draadloze temperatuur sensor en een App op de telefoon.
Het werkt net zoals die App voor de accuspanning.
Je ziet op de minuut de veranderingen, maar ook zo instellen voor een waarschuwing !!
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Yep, zekering aangesproken en lampje gaat branden. Komt wel vaker voor.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
ik zou Isotherm de vraag toch eens stellen waarom ze geen schakelaar willen.
Dan is ht oor ons ook duidelijk.
Dan is ht oor ons ook duidelijk.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Hierbij nog de pagina uit de handleiding met electrische installatie instructies. Zie bij 1.
Staat duidelijk vermijd schakelaars, verdeeldozen, etc.
Ik houd me er maar aan.
Heb ondertussen die automatische zekering binnen (geweldig snelle service via internet besteld). Eind volgende week kan ik die plaatsen.
Zal de ervaringen later hier vermelden!
Staat duidelijk vermijd schakelaars, verdeeldozen, etc.
Ik houd me er maar aan.
Heb ondertussen die automatische zekering binnen (geweldig snelle service via internet besteld). Eind volgende week kan ik die plaatsen.
Zal de ervaringen later hier vermelden!
- Bijlagen
-
- 42_dr_150_manual.pdf
- (4.32 MiB) 21 keer gedownload
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Nou het staat er duidelijk... met motivatie...
citaat..
Bij het aansluiten van de koelkast, a.u.b. het volgende in acht nemen
1) Gebruik leidingen met de juiste doorsnede (zie tabel) om spanningsverlies te vermijden. Indien mogelijk
moeten deze leidingen zo kort m ogelijk zijn en mag de kabel niet onderbroken worden. Vermijd daarom
bijkomende schakelaars, stekkers of verdeeldozen. Deze kunnen een spanningsverlies veroorzaken.
2) Als het electrische bedradingssysteem van het voertuig onvoldoende of niet geschikt is voor de koelkast,
sluit dan de koelkast direct aan op de akku zonder gebruik van verlengsnoeren.
3) Schakelaars moeten minimaal met 20 A belastbaar zijn
4) Zorg ervoor dat de rode (plus)kabel aan de plus pool (+) en de zwarte (min) kabel op de min pool (-)
wordt aangesloten.
5) Bescherm de stroomkabel met een 15 A zekering
Eigenlijk staat er. "Voorkom overgangsweerstand"; mav Gebruik goed gedimensioneerd materiaal.
Anders heb je onnodig spanningsverlies. Want bij spanningsverlies functioneert de koelkast minder goed of zelfs niet.
citaat..
Bij het aansluiten van de koelkast, a.u.b. het volgende in acht nemen
1) Gebruik leidingen met de juiste doorsnede (zie tabel) om spanningsverlies te vermijden. Indien mogelijk
moeten deze leidingen zo kort m ogelijk zijn en mag de kabel niet onderbroken worden. Vermijd daarom
bijkomende schakelaars, stekkers of verdeeldozen. Deze kunnen een spanningsverlies veroorzaken.
2) Als het electrische bedradingssysteem van het voertuig onvoldoende of niet geschikt is voor de koelkast,
sluit dan de koelkast direct aan op de akku zonder gebruik van verlengsnoeren.
3) Schakelaars moeten minimaal met 20 A belastbaar zijn
4) Zorg ervoor dat de rode (plus)kabel aan de plus pool (+) en de zwarte (min) kabel op de min pool (-)
wordt aangesloten.
5) Bescherm de stroomkabel met een 15 A zekering
Eigenlijk staat er. "Voorkom overgangsweerstand"; mav Gebruik goed gedimensioneerd materiaal.
Anders heb je onnodig spanningsverlies. Want bij spanningsverlies functioneert de koelkast minder goed of zelfs niet.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Iemand bekend met deze automatische zekering?
Nu ik de gebruiksaanwijzing gelezen heb, snap ik waarom de fabrikant, schakelaars, stekkers en contactdozen in het circuit van de accu naar de compressor afraden. Het zou zomaar kunnen zijn dat deze spanningsverlies veroorzaken.
Maar als ze zou vragen mag er ook een geschakelde zekering tussen ?
Dan zal per direct de gebruiksaanwijzing aangepast worden, zodat dat ook een geschakelde zekering in het lijstje erbij komen te staan die spanningsverlies kan veroorzaken.
Daarom zou ik hier voor in de plaats een stevige schakelaar gebruiken met vergulden contacten !!
Maar als ze zou vragen mag er ook een geschakelde zekering tussen ?
Dan zal per direct de gebruiksaanwijzing aangepast worden, zodat dat ook een geschakelde zekering in het lijstje erbij komen te staan die spanningsverlies kan veroorzaken.
Daarom zou ik hier voor in de plaats een stevige schakelaar gebruiken met vergulden contacten !!
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Even checken:
De rode draad precies boven F2 is de koelkast.
Als ik nu de spanning meet
- eerst met de normale 20amp steekzekering
- daarna met de automaat zekering
en deze zijn (nagenoeg) aan elkaar gelijk, dan geen probleem toch?
NB. Op de foto is de gele 20amp zekering er niet in.
De rode draad precies boven F2 is de koelkast.
Als ik nu de spanning meet
- eerst met de normale 20amp steekzekering
- daarna met de automaat zekering
en deze zijn (nagenoeg) aan elkaar gelijk, dan geen probleem toch?
NB. Op de foto is de gele 20amp zekering er niet in.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Ik denk dat je op deze manier gemeten totaal geen verschil meet.
Onbelast is alles hetzelfde.
Maar belast, en over een paar jaar kan dat wel eens anders zijn.
Ik was in de veronderstelling dat compressor koelkasten niet heel erg kritisch zouden zijn wbt de aangelegde spanning.
Hier is de fabrikant wel erg behoedzaam...dat lees ik.
En da krijg je wat Theo ook zegt..
Een goede kwaliteit schakelaar met vergulde kontakten die ook ruim bemeten is zal geen roet in het eten gooien...maar een zekering/schakelaar...mmmm.... niet de meest solide techniek vrees ik..
Meer voor een soort nood actie..lijkt mij.
Maar..je kan ongestraft proberen hoor...
Je zal geen verschil merken met de oude steekzekering.
Onbelast is alles hetzelfde.
Maar belast, en over een paar jaar kan dat wel eens anders zijn.
Ik was in de veronderstelling dat compressor koelkasten niet heel erg kritisch zouden zijn wbt de aangelegde spanning.
Hier is de fabrikant wel erg behoedzaam...dat lees ik.
En da krijg je wat Theo ook zegt..
Een goede kwaliteit schakelaar met vergulde kontakten die ook ruim bemeten is zal geen roet in het eten gooien...maar een zekering/schakelaar...mmmm.... niet de meest solide techniek vrees ik..
Meer voor een soort nood actie..lijkt mij.
Maar..je kan ongestraft proberen hoor...
Je zal geen verschil merken met de oude steekzekering.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Vaak ben je te bang.
Als die zekeringschakelaar een flinke overgangsweerstand heeft, dan wordt ie bloedverziekend heet. Dat heb je dus snel in de gaten. Wordt hij niet warm, wat ik persoonlijk denk, dan valt ook de overgangsweerstand erg mee.
Als die zekeringschakelaar een flinke overgangsweerstand heeft, dan wordt ie bloedverziekend heet. Dat heb je dus snel in de gaten. Wordt hij niet warm, wat ik persoonlijk denk, dan valt ook de overgangsweerstand erg mee.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Een zekering automaat heeft teveel techniek om te werken
Vandaar dat het niet verstandig is om deze als lastscheider te gebruiken
Een schakelaar moet snel en krachtig schakelen en dat gaat niet met dit minuscule dingetje
In mijn ogen dus gevaarlijk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vandaar dat het niet verstandig is om deze als lastscheider te gebruiken
Een schakelaar moet snel en krachtig schakelen en dat gaat niet met dit minuscule dingetje
In mijn ogen dus gevaarlijk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Nu natuurlijk geen probleem.... maar kijk eens over een paar jaar..
Dan zijn de kontakten misschien niet helemaal 100% nieuw meer en kan er zomaar wel een overgangs weerstand ontstaan.... en dus bloedverziekend heet worden.
Hoe edeler het kontakt materiaal hoe minder sores je hebt.
En dan nog maar een nabrander die al de hele tijd op mijn tong ligt aangaande dit topic.
Een koelkast die op 12 volt DC werkt zal met uitschakelen een vonk trekken.
EMK heet dat.
Die vonk zal de kontakten van deze schakelbare zekering laten inbranden, exact het zelfde verhaal als het bekende inbranden van de kraankontakten.
Dus... heel verstandig is om ook hier een blusdiode te monteren.
Nu snap ik dat TS geen opleiding elektronica gedaan heeft, dus ik zie hem niet die blusdiode monteren...
Wel helpt...wie woont er in de buurt van TS ??
Blusdiode's heb ik zat... 1N5408
Effe parallel over de voeding van de KK, achter de schakelaar en (bijna) alle leed is geleden.
Daarom schreef ik ook.... nu zal je totaal geen verschillen meten.... maar over een paar jaar... als die kontakten wat ingebrand zijn...wat dan.
Het scheelt al zeker heel veel als de zekering uitgeschakeld wordt als de KK uit is... dus niet stroom vragend.
Maar....er is improvement mogelijk..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Blijft lastig dit voor mij...
Zou een gerenommeerd elektrotechnisch Duits bedrijf (ETA) nou echt dingetjes verkopen die (brand) gevaarlijk zijn?
Kan en dan is Leiden in last natuurlijk, maar je zou zeggen dat deze zekeringen dan allang uit de markt zouden zijn genomen.
Ik heb hem al in huis. Ga het maar eens met beleid proberen. Wordt het warm of iets dergelijks dan meteen eruit en andere oplossing kiezen!
Zou een gerenommeerd elektrotechnisch Duits bedrijf (ETA) nou echt dingetjes verkopen die (brand) gevaarlijk zijn?
Kan en dan is Leiden in last natuurlijk, maar je zou zeggen dat deze zekeringen dan allang uit de markt zouden zijn genomen.
Ik heb hem al in huis. Ga het maar eens met beleid proberen. Wordt het warm of iets dergelijks dan meteen eruit en andere oplossing kiezen!
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Wij gebruiken al twintig die zekeringen van ETA op laagspanning. De meest voorkomende zekeringen zijn 5/ 10/ 15/ 20/ 25/ ampere. Wel op laagspanning van 12 tot 80 volt. Deze toestellen werden allen gekeurd door een veiligheids firma.
Iemand bekend met deze automatische zekering?
ETA is een gerenommeerd merk, maar deze geschakelde steekzekering is niet bedoeld voor een functie als hoofdschakelaar.
Het is een zekering met een bimetaal, die indien nodig met een palletje in- en uitgeschakeld kan worden.
Wanneer die laatste vaker wordt geschakeld als waar het voor bedoeld is, zal het bimetaal op den duur minder goed contact maken, waardoor op langere termijn weerstand in de geschakelde steekzekering kan ontstaan.
Nogmaals in de gebruiksaanwijzing van de koelkast wordt schakelaars, stekkers en verdeeldozen ontraden en de geschakelde steekzekering wordt ook dan als schakelaar gebruikt, dus die ook !!
Ik snap dit de simpelste (met die duidelijke foto) oplossing is.
Maar er zal zeker (misschien iets minder fraai) maar wel hiervoor een “betere oplossing” zijn.
Het is een zekering met een bimetaal, die indien nodig met een palletje in- en uitgeschakeld kan worden.
Wanneer die laatste vaker wordt geschakeld als waar het voor bedoeld is, zal het bimetaal op den duur minder goed contact maken, waardoor op langere termijn weerstand in de geschakelde steekzekering kan ontstaan.
Nogmaals in de gebruiksaanwijzing van de koelkast wordt schakelaars, stekkers en verdeeldozen ontraden en de geschakelde steekzekering wordt ook dan als schakelaar gebruikt, dus die ook !!
Ik snap dit de simpelste (met die duidelijke foto) oplossing is.
Maar er zal zeker (misschien iets minder fraai) maar wel hiervoor een “betere oplossing” zijn.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Psies....
Gebruik de dingen voor het doel waar ze voor ontworpen zijn.
Dat is als zekering.... die te resetten is...
Maw een sporadisch gebruik.
En niet als hoofdschakelaar...
Je gebruikt ook geen houtbeitel om schroeven in te draaien of een schroevendraaier om hout weg te steken.
Gebruik als zekering dus....hun doel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Tja, ik weet het niet...
Voor je thuis zekering automaten wordt zelfs aanbevolen deze eens in de zoveel tijd even aan en uit te zetten om de werking te controleren.
Die koelkast zet ik misschien 5 a 10 keer per jaar uit. Allemaal geen enorm intensief gebruik van die automaat.
Alternatief is trouwens nog steeds een normale steekzekering er gewoon uit te trekken en weer in te drukken.
Voor je thuis zekering automaten wordt zelfs aanbevolen deze eens in de zoveel tijd even aan en uit te zetten om de werking te controleren.
Die koelkast zet ik misschien 5 a 10 keer per jaar uit. Allemaal geen enorm intensief gebruik van die automaat.
Alternatief is trouwens nog steeds een normale steekzekering er gewoon uit te trekken en weer in te drukken.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Zorg er in ieder geval voor dat je de zekering niet uitschakelt als de KK "AAN" staat..
Dat scheelt een vonk trekken in die zekering/schakelaar.
En van vonken branden de kontakten in.... wat je nou net niet wilt hebben.
"Thuis" is geen vergelijkings materiaal.
Heel ander ding en constructie.
En.... 230 volt wisselspanning.... in de caravan 12 volt gelijkspanning.
Die laatste lijkt weinig, maar door de lagere spanning is de stroom groter...
Dat scheelt een vonk trekken in die zekering/schakelaar.
En van vonken branden de kontakten in.... wat je nou net niet wilt hebben.
"Thuis" is geen vergelijkings materiaal.
Heel ander ding en constructie.
En.... 230 volt wisselspanning.... in de caravan 12 volt gelijkspanning.
Die laatste lijkt weinig, maar door de lagere spanning is de stroom groter...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Juist Chris, ik kom ook dit lezend tot die nuance.
Als je de koelkast eerst UIT op de koelkast zelf en daarna pas dmv de geschakelde zekering is er weinig aan de hand.
Dan loopt er hooguit de stroom van het lampje.
Als je de koelkast eerst UIT op de koelkast zelf en daarna pas dmv de geschakelde zekering is er weinig aan de hand.
Dan loopt er hooguit de stroom van het lampje.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Welkom bij het Beren-Op-De-Weg forum
Het ding heeft CE keur. Potentieel gevaarlijk issie dus niet.
Zou een koelkast een inductieve belasting zijn? In dat geval trekt ie inderdaad een flinke vonk. Maar die vonk trekt ie in een gewone schakelaar ook. Daarvoor geldt dan dus precies het zelfde. Zou dat de reden zijn dat de fabrikant geen schakelaars in de voeding wil?
Dat denk ik niet. Dat bimetaal zal niet zelf contacten hebben maar een veermechanisme met contacten bedienen. Een bimetaal met contacten zou veel te langzaam schakelen.thmeyer schreef: ↑do 18 nov 2021 19:47Het is een zekering met een bimetaal, die indien nodig met een palletje in- en uitgeschakeld kan worden.
Wanneer die laatste vaker wordt geschakeld als waar het voor bedoeld is, zal het bimetaal op den duur minder goed contact maken, waardoor op langere termijn weerstand in de geschakelde steekzekering kan ontstaan.
Dat vind ik in principe ook. Alleen kun je je afvragen wat veiliger is. Deze zekering gebruiken of iemand zonder elektrotechnische kennis een schakelaar laten monteren die wellicht ook niet voor het doel geschikt is. Dan zou ons advies moeten zijn "blijf er met je poten vanaf". Dit laatste is dus mijn voorkeur, op enige afstand gevolgd op nummer twee: de besproken zekering.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Maar je kan lullen wat je lullen wilt, beren of geen beren....
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Dat is zo. Daarom schreef ik ook dit:
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Jij hebt natuurlijk ook alle verstand van automaten e.d.
Dus mensen ..
Weg met de beren luister naar morgoth
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus mensen ..
Weg met de beren luister naar morgoth
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
Als ik een rode draad uit alle reacties probeer te halen is toch wel de algemene teneur: "zekering maar beter niet gebruiken". Het zijn misschien inderdaad beren op de weg zien, maar het maakt me wel twijfelen natuurlijk.
Toch blijft bij mij de vraag waarom zoiets op de markt is, als het gevaarlijke rommel zou zijn. Nou ja, daar heeft niemand denk ik het antwoord op. Ik heb de leverancier nog eens gevraagd of deze zekeringen echt zonder probleem de standaard steekzekeringen vervangen en het antwoord was "ja". Nu kunnen we heel flauw denken dat de leverancier natuurlijk altijd ja zal zeggen, hij verkoopt het immers (wij van WC eend adviseren etc.) maar dit is een grote leverancier die het echt niet van een paar zekeringen moet hebben en ook niet iets wat niet deugt zal verkopen.
Kortom: ik wens mezelf veel wijsheid
Toch blijft bij mij de vraag waarom zoiets op de markt is, als het gevaarlijke rommel zou zijn. Nou ja, daar heeft niemand denk ik het antwoord op. Ik heb de leverancier nog eens gevraagd of deze zekeringen echt zonder probleem de standaard steekzekeringen vervangen en het antwoord was "ja". Nu kunnen we heel flauw denken dat de leverancier natuurlijk altijd ja zal zeggen, hij verkoopt het immers (wij van WC eend adviseren etc.) maar dit is een grote leverancier die het echt niet van een paar zekeringen moet hebben en ook niet iets wat niet deugt zal verkopen.
Kortom: ik wens mezelf veel wijsheid
Re: Iemand bekend met deze automatische zekering?
De leverancier heeft gelijk. Je kunt deze dingen probleemloos als ZEKERING gebruiken. Maar jij wil hem als SCHAKELAAR gebruiken. Daarom ontstaat deze discussie. In principe gebruik je hem dus niet waarvoor hij is gemaakt. Daarbij zegt de fabrikant van de koelkast dat je niet kunt schakelen in de voeding, al vind ik de verklaring daarvoor wat wazig.
Even een technisch verhaal in Jip en Janneke taal.
Als de koelkast een flinke inductieve belasting is, dan probeert hij de stroom die hij nodig heeft instant te houden als je spanning afschakelt. Dan krijg je dus een behoorlijke vonk op de contacten die de stroomkring proberen te onderbreken. De ontsteking in je auto is min of meer op het zelfde principe gebaseerd. Chris heeft helemaal gelijk, de contacten branden in, gaan minder goed geleiden en er gaat een overgangsweerstand ontstaan. Door die weerstand ontstaat er warmte. Door die warmte meer weerstand en daardoor nog meer warmte. Totdat de boel smelt, of erger: gaat fikken. Ik denk zelf dat dit de reden is waarom de fabrikant zegt dat je niet moet schakelen in de voeding.
De genoemde zekering is niet bedoeld als schakelaar. Maar het werkt natuurlijk op zich wel. Een enkele keer schakelen zal ook niet direct een probleem zijn. Maar regelmatig schakelen is niet verstandig.
Daarentegen is een gewone schakelaar ook niet verstandig want ook die gaat inbranden. Ik zou daarom niet gaan rommelen in de installatie. Als je je stoort aan de verlichting, dan zou ik de lampjes eruit halen.
@Tech:
Waarom moet een discussie toch altijd op deze manier op de man worden gespeeld als iemand het niet met je eens is? Ik vind dit niet prettig en het komt de sfeer niet bepaald te goede.
Even een technisch verhaal in Jip en Janneke taal.
Als de koelkast een flinke inductieve belasting is, dan probeert hij de stroom die hij nodig heeft instant te houden als je spanning afschakelt. Dan krijg je dus een behoorlijke vonk op de contacten die de stroomkring proberen te onderbreken. De ontsteking in je auto is min of meer op het zelfde principe gebaseerd. Chris heeft helemaal gelijk, de contacten branden in, gaan minder goed geleiden en er gaat een overgangsweerstand ontstaan. Door die weerstand ontstaat er warmte. Door die warmte meer weerstand en daardoor nog meer warmte. Totdat de boel smelt, of erger: gaat fikken. Ik denk zelf dat dit de reden is waarom de fabrikant zegt dat je niet moet schakelen in de voeding.
De genoemde zekering is niet bedoeld als schakelaar. Maar het werkt natuurlijk op zich wel. Een enkele keer schakelen zal ook niet direct een probleem zijn. Maar regelmatig schakelen is niet verstandig.
Daarentegen is een gewone schakelaar ook niet verstandig want ook die gaat inbranden. Ik zou daarom niet gaan rommelen in de installatie. Als je je stoort aan de verlichting, dan zou ik de lampjes eruit halen.
@Tech:
Waarom moet een discussie toch altijd op deze manier op de man worden gespeeld als iemand het niet met je eens is? Ik vind dit niet prettig en het komt de sfeer niet bepaald te goede.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Iemand bekend met deze automatische zekering?
Ik ondersteun het bovenstaande geheel.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)