En dan ineens caravanloos….

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

En dan ineens caravanloos….

Bericht door willianv » zo 7 nov 2021 17:27

Zeer recent tot de conclusie gekomen dat we een andere invulling aan onze vakanties willen geven. Dit is mede ingegeven door onze kinderen van 12 en 15 die de camping steeds minder leuk begonnen te vinden. Ook zijn we zelf altijd meer van de verre reizen geweest en de kinderen hebben nu een leeftijd dat we ze ook iets van de wereld kunnen laten zien (wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat dat ook kan).

We hebben de afgelopen 15 jaar gekampeerd waarbij we regelmatig hebben gewisseld van caravan. Onze laatste caravan, de Fendt 650 SFDW, hebben we zelfs maar 2 maanden gehad. De intentie bij aankoop van de caravan was om deze nog lang te gaan gebruiken….

Vandaag is deze opgehaald door de nieuwe eigenaar. Het voelt toch als afsluiting van een heel tijdperk…

Beetje mixed feelings ook maar we kijken uit naar de reizen die we nog gaan maken, maar dan zonder caravan.

Ik lees hier al een 12 jaar mee en zal dat ook blijven doen, alleen nu niet meer in het bezit van een caravan.

En wie weet, misschien, ooit in de toekomst….., we gaan het zien. Ik zeg nooit nooit, dat blijkt nu wel weer met de onverwachte verkoop van onze trots (en fijnste caravan die we ooit hebben gehad).
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door MarcoC » zo 7 nov 2021 17:38

Hoop niet dat je spijt gaat krijgen William! Maar iig succes en veel reisplezier, in welke vorm dat dan ook wezen mag.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door dieseltijger » zo 7 nov 2021 17:54

Het gaat om de manier waarop je er op uit gaat, de caravan is - eerlijk gezegd - bijzaak. Ik kan me heel goed voorstellen dat het gezin eens iets anders wil dan kamperen. Zolang de nieuwe manieren ook niet beginnen te vervelen is alles prima toch? Wij hebben het onbewust wel eens afgewisseld qua grote vakantie met een alleraardigst verblijf in een chalet in de buurt van Sarlat, of in een Gite bij de domaine des Pradines. We hebben alleen niet de caravan verkocht...
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door Chris » zo 7 nov 2021 20:19

Joh Willian....

Dat is een flinke bocht om, en ook heel snel genomen..
Maar verandering van spijs doet eten..true.

Ook op de andere manier.... VVV... Veel Vijne Vakantie's...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door PD » zo 7 nov 2021 20:25

Verrassende wending, gelukkig had je nog geen passende trekker voor de Fendt gekocht knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

En dan ineens caravanloos….

Bericht door Avontuur » zo 7 nov 2021 20:34

Zeker verrassende wending, je was er zo blij mee. En terecht, maar verre reizen zijn wij ook gek op dus snap je wel, wij hebben er een aantal gemaakt.

Heel veel plezier met de nieuwe invulling, we komen je vast weer ergens tegen!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door VIP » ma 8 nov 2021 07:46

Huh..... dat was even onverwachts zeg.

Hoe dan ook, veel plezier bij de invulling van jullie toekomstige vakanties.

Enneh, gelukkig blijf je lekker meelezen en posten, dat is top thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door Diny » ma 8 nov 2021 11:08

Er moeten uiteraard niet tè veel forummurs komen zonder caravan of camper, maar toch: welkom in de club der 'hutlozen' thumbup.gif
Jullie hebben afscheid genomen, net als wij, van een fijn vakantiemiddel en dat is best slikken.
Maar het went en ach, er zijn meer dingen die je blij kunnen maken!

Succes en plezier met de nieuwe ervaringen die jullie gaan beleven.
En er is altijd een weg terug voor jullie aflower.gif

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door peter s » ma 8 nov 2021 11:30

Zoals ik elders op dit forum al meldde hebben wij ook de caravan verkocht.
Na 43 jaar kamperen, waaronder veel ANWB en ACSI reizen, door heel Europa ging het niet meer met de ziekte van mijn vrouw.
Dus hutloos!
Na twee jaar twijfelen ging het opeens heel snel mede door ongevraagde biedingen die buiten verwachting hoog waren. Dat kwam ook omdat we er een stallingsplek bij konden leveren.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door hendrik38 » ma 8 nov 2021 14:14

Ik begrijp het goed. Wij gaan komend jaar ook, na 10 jaar, een x zonder caravan op pad. Die blijft een jaar in de stalling. Als de vakantie zonder goed bevalt verkoop ik hem ook.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door Gumm » di 9 nov 2021 00:50

Heel herkenbaar... zucht.gif , onze caravan ging onlangs ook over in andere handen, op naar nieuwe herinneringen...
Van huis uit wist ik niet beter, ik zag daar thuis een "Kip", een "de Reu", "Adria", "Chateau" en een "Eifeland" de revue passeren.
Na een 3e eigen caravan en ruim 20 jaar, overal en nergens, veelal op de lange reis, is het best een aparte ervaring zo ineens zonder caravan.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door petronella » di 9 nov 2021 09:43

Wij gaan , na jaren kamperen weer eens vliegen. Maar de caravan weg.. no way. Ondertussen zijn we met pensioen en genieten met volle teugen van het vrije gevoel wat de caravan ons geeft.

Even terug komen op jullie pubers… wij hebben er twee fantastische schoonzonen aan overgehouden .
Vakantie liefdes ,opgedaan in Frankrijk knipoog.gif
Veel plezier met jullie toekomstige plannen.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: En dan ineens caravanloos….

Bericht door willianv » di 9 nov 2021 19:05

MarcoC schreef:
zo 7 nov 2021 17:38
Hoop niet dat je spijt gaat krijgen William! Maar iig succes en veel reisplezier, in welke vorm dat dan ook wezen mag.
Dank. En zoals reeds gezegd, ik zeg nooit nooit... De tijd zal het leren of er nog ooit een caravan terug komt.
Chris schreef:
zo 7 nov 2021 20:19
Joh Willian....

Dat is een flinke bocht om, en ook heel snel genomen..
Maar verandering van spijs doet eten..true.

Ook op de andere manier.... VVV... Veel Vijne Vakantie's...
Ja, inderdaad is alles na de laatste herfstvakantie in een stroomversnelling geraakt. We hebben het leuk gehad hoor, dat wel, maar tegelijkertijd riep het ook iets bij ons op of dit nu de manier was om de komende vakanties door te brengen..
PD schreef:
zo 7 nov 2021 20:25
Verrassende wending, gelukkig had je nog geen passende trekker voor de Fendt gekocht knipoog.gif
Ook dat.... Ik zat al te kijken naar een X3 M40i, Q7, X5 maar wilde eigenlijk ook nog geen afscheid nemen van de 540i touring. Dat is gewoon echt een heerlijke auto. Een grote trekker voor erbij ging me ook weer te ver.
Adventure schreef:
zo 7 nov 2021 20:34
Zeker verrassende wending, je was er zo blij mee. En terecht, maar verre reizen zijn wij ook gek op dus snap je wel, wij hebben er een aantal gemaakt.

Heel veel plezier met de nieuwe invulling, we komen je vast weer ergens tegen!
Ja, we waren er echt heel blij mee. Schitterende caravan ook. Heb er ook best wel buikpijn van gehad om deze zo snel toch weer te verkopen. Heb nog even overwogen om de caravan het komende jaar in ieder geval nog te houden mocht het verre reizen toch niet(s) (mogelijk) zijn. Maar gezien de prijs die ik er nu voor kon krijgen en de vaste kosten die anders een jaar doorlopen hebben me toch doen besluiten om hem op dit moment te verkopen.
VIP schreef:
ma 8 nov 2021 07:46
Huh..... dat was even onverwachts zeg.

Hoe dan ook, veel plezier bij de invulling van jullie toekomstige vakanties.

Enneh, gelukkig blijf je lekker meelezen en posten, dat is top thumbup.gif
Ja, voor ons ook nog wel deels onverwachts eigenlijk. Ook al speelde onze twijfels eigenlijk al een jaar of 2 of we zouden blijven caravannen. Zonder corona waren we de zomer van 2020 al met de kinderen een rondreis door de VS gaan maken en was deze Fendt er waarschijnlijk ook niet gekomen..

We hebben nu de verwachting dat we de komende jaren een andere invulling gaan geven aan de vakanties, mochten de kinderen niet meer meegaan over een paar jaar, dan zien we dan wel weer verder... Om de caravan tot die tijd te behouden was voor ons gewoon niet verstandig.

Ik zal zeker nog mee blijven lezen. Posten heb ik sinds mijn lidmaatschap in 2009 nog niet zo heel veel gedaan... maar waar ik iets bij kan dragen zal ik dat zeker doen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”