Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Plaats reactie
Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » za 30 okt 2021 20:55

Hallo,

Is er iemand bekend met Hoeve Krekelberg in Zuid Limburg?
https://hoevekrekelberg.nl/

Op internet ziet het er heel mooi uit, en ben eens benieuwd of dat in het echt ook zo is.
Misschien kan iemand van jullie wel vertellen of hier veel mensen verblijven met een seizoenplek, of dat het echt is voor de (korte) vakanties.
Ik zie op hun website en op google afbeeldingen dat er veel nieuw is en dat het de plekken ruim zijn.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Davendre » za 30 okt 2021 21:23

Zijn daar met Hemelvaart geweest. Mooie rustige camping met net sanitair. Je loopt leuk vanaf de camping het bos in.

Kunt geen voorafgesproken plekken reserveren, wel een plaats op de camping. Kom je de camping oprijden dan links aanhouden voor de mooie uitzichtplekken. Rechts aanhouden kan ook maar minder mooi uitzich vonden wij. Auto’s mogen niet op de plek staan maar er zijn parkeerplaatsen bij de receptie. Mooie ruime plekken ook.

Voor ons zeker nog een keer moment om terug te komen.
Bijlagen
E5173AB7-7BDA-455D-8317-75E8FCB09EA3.jpeg
A64FE589-7049-4253-9589-27095310FA3D.jpeg
7BB7E94F-1695-475A-98B2-4531663D1E4B.jpeg
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Davendre » za 30 okt 2021 21:26

En nog 2 foto’s
Bijlagen
FBD65A98-2870-44D4-BE2E-8EC14F48578C.jpeg
D6A2247C-2372-49B8-9CEA-480CAAF3F7BE.jpeg
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » za 30 okt 2021 21:40

Dankjewel voor de foto's @Davandre mrgreen.gif
Wat mij gelijk opvalt zijn de mooie ruime plaatsen. Ook goed om te horen dat je zo het bos in wandelt.

Maar vooraf geen reserveerde plekken?
Je kiest dus bij aankomst een nummer uit, je betaald voor dat nummer, rijdt naar dat nummer toe en draait de pootjes uit?

Als ik de luchtfoto's bekijk zie ik ook dat het een "open camping" is of althans daar lijkt het op.
Geen poort/slagboom? En geen hekwerk erom heen?
Hopelijk komt er dan niet gespuis van buitenaf de camping, en kun je de kinderen niet alleen een rondje over de camping laten lopen

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Davendre » za 30 okt 2021 21:45

Je kunt een plaats reserveren maar niet een specifieke plek. Wij zorgden dat we wat vroeger aanwezig waren zodat er wat meer keuze was. Lees: we zijn de woensdag voor Hemelvaart aangekomen.

En inderdaad geen slagboom. Kon zo het terrein oprijden. Ik vond dat persoonlijk wel weer fijn maar ieder zijn ding.

Gespuis heb ik dat weekend niet gezien, in de hele week er louche type gezien, dat was het moment dat ik in de spiegel keek mrgreen.gif

Onderstaande foto van onze plek. Wij stonden bewust wat dichter bij onze buren, waren schoonzus en zwager.

Wij stonden op de linkerzijde van de camping. Ook erg mooi, maar uitzicht kon nog mooier door de linker kant van de camping te pakken. Kwamen we later achter.
Bijlagen
E269F4EF-A1ED-4C10-B66C-AA53055F1619.jpeg
Laatst gewijzigd door Davendre op za 30 okt 2021 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » za 30 okt 2021 21:48

Davendre schreef:
za 30 okt 2021 21:45
Je kunt een plaats reserveren maar niet een specifieke plek. Wij zorgden dat we wat vroeger aanwezig waren zodat er wat meer keuze was. Lees: we zijn de woensdag voor Hemelvaart aangekomen.
Ah zo ik snap hem.
En op de velden staan wel bordjes met een nummer? Zodat je de ruimte onderling wel kan garanderen?
Davendre schreef:
za 30 okt 2021 21:45
En inderdaad geen slagboom. Kon zo het terrein oprijden. Ik vond dat persoonlijk wel weer fijn maar ieder zijn ding.
Ik vind het vaak fijn als het gesloten is, maar laten we eerlijk zijn: Wat heeft een slagboom voor nut als men eronder door kan kruipen?
Of als het terrein open is en men ook via de andere kant naar binnen kan.
Ik ben soms een doemdekker wat dat betreft, komt mogelijk ook dat er eens ingebroken is in huis en ik daar een niet-veilig-gevoel aan heb overgehouden

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Davendre » za 30 okt 2021 21:54

Klopt, plaatsen hebben wel een nummer. Bij ons ook ooit ingebroken (lang geleden). Ik ben van mening dat je je daarvoor kunt verzekeren.

Sleutels van mijn auto’s liggen op bureau in mijn kantoortje, direct naast de deur van de garage. Ik heb liever dat ze dat blik meenemen en mij niet wakker maken om te vragen waar de sleutels liggen.

Ooit op een camping een stoel gestolen die onder de luifel stond. Gemeld bij de verzekering en vergoed gekregen. Weer een verse voor terug gekocht. Moet het denk ik niet moeilijker maken dan het is haphop.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » za 30 okt 2021 22:00

Davendre schreef:
za 30 okt 2021 21:54
Ooit op een camping een stoel gestolen die onder de luifel stond. Gemeld bij de verzekering en vergoed gekregen. Weer een verse voor terug gekocht. Moet het denk ik niet moeilijker maken dan het is haphop.gif
Op de camping is eigenlijk nooit wat gestolen bij mij. Bij mij thuis ben ik toen overlopen, ik ging naar de wc en stond oog in oog.
Heb daar wel een beetje een trauma van. Vandaar dat mij zoiets denk ik altijd snel opvalt.
Maar goed ben het met je eens ... het heeft ook zeker zijn voordelen.
Vooral dat je kan gaan en staan wanneer je wilt, vorm van vrijheid.

Zou alleen raar zijn als er iemand het veld op rijdt in de nacht en de pootjes uitdraait zonder te betalen awhoea.gif
Denk dat daarom vaak de slagbomen zijn bij campings (ik zie ze nl heel erg veel)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Niels83 » zo 31 okt 2021 02:01

In Limburg zijn er veel boeren campings zonder slagbomen was mij opgevallen. Zal ook wel een cultuur dingetje zijnm

De camping waar ik stond lag zo'n 500 meter van een doodlopende weg dus voor de kinderen weinig gevaar.
Van gespuis heb ik in de 30 jaar dat ik kampeer 1 keer last gehad, en dat was op een ommuurde Spaanse camping met meerdere beveiligers die 's avonds en overdag als iedereen naar het strand was rondes deed. Daar hoorde je dagelijks van gestolen spullen. Dus dat hek houdt geen gespuis tegen.

Bij onze camping werd de weg ook door de boer en leveranciers gebruikt. De eerste dag reden ze de hele dag op en neer met materieel om te maaien. Een paar keer per week bemeste hij zijn weiland in België, want ander land, andere mest regels. Dan lijkt het mij best vervelend om iedere keer dat hek open te doen.

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » zo 31 okt 2021 08:16

Niels83 schreef:
zo 31 okt 2021 02:01
In Limburg zijn er veel boeren campings zonder slagbomen was mij opgevallen. Zal ook wel een cultuur dingetje zijn
Opzich is het natuurlijk ook gastvrijer.
Past wel bij Limboland.

Maar ik zou als eigenaar van een camping bang zijn dat iemand het terrein op zou rijden en caravan zou stallen zonder te betalen. Tenzij je een sticker "betaald" op de luifel moet hangen ;)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door PD » zo 31 okt 2021 08:25

[re.gif]
Heeft niets met “Limboland” te maken. Op verreweg de meeste minicampings waar wij verblijven, zijn geen slagbomen oid.

Voor die enkeling die als een paria wil verblijven of wegrijden… welnee…

Ik verwacht eerder dat het te maken heeft met wat meer rust op de camping door auto’s te weren, zeker in de avond, nacht en vroege ochtend. Op verschillende minicampings heb ik ervaren dat de slagboom slechts in een beperkt tijdwindow dicht is.

Ook voor de veiligheid van kleine kids betekent het niets, die kunnen er zonder de limbo te dansen gewoon onderdoor en bovendien is er veelal een onbelemmerd voetpad naast.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Niels83 » zo 31 okt 2021 11:07

[re.gif] [re.gif] Die campings kenmerken zich meestal door een persoonlijke aanpak. Op 20 plekken valt 1 iemand die niet langs is gekomen om hoi te zeggen echt wel op.
Daarnaast wat zou het als dat 2 nachten per jaar zou gebeuren? Dan ben je 70 euro misgelopen. Dat hek heb je er dan toch al gauw in zo'n 50 jaar uit.

Marliza
Berichten: 55
Lid geworden op: za 21 okt 2017 15:52

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Marliza » zo 31 okt 2021 11:30

Wij zijn er begin oktober een paar dagen geweest. Het is een ruim opgezette camping en ook de plekken zijn best groot. Je loopt via een poortje, dat ‘s nachts wordt afgesloten, zo het bos in. Bij de ingang is geen slagboom, maar er hangen wel camera’s. Het sanitair is nieuw en prima in orde.[image][/image]
Bijlagen
IMG_3003.jpg
IMG_2969.jpg
Kia Ceed (2019), Knaus Sport 400 QD (2017), Unico Verona

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » zo 31 okt 2021 15:47

PD schreef:
zo 31 okt 2021 08:25
[re.gif]
Ik verwacht eerder dat het te maken heeft met wat meer rust op de camping door auto’s te weren, zeker in de avond, nacht en vroege ochtend. Op verschillende minicampings heb ik ervaren dat de slagboom slechts in een beperkt tijdwindow dicht is
Ik ook. Vooral in de nacht. Dat men niet met de auto net terrein op kan vanaf weg/parkeerplaats.
Maargoed je hebt dan ook meer dan een simpele slagboom nodig, want je moet min inziens van calamiteiten altijd weg kunnen.

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » zo 31 okt 2021 15:49

Marliza schreef:
zo 31 okt 2021 11:30
Wij zijn er begin oktober een paar dagen geweest. Het is een ruim opgezette camping en ook de plekken zijn best groot. Je loopt via een poortje, dat ‘s nachts wordt afgesloten, zo het bos in. Bij de ingang is geen slagboom, maar er hangen wel camera’s. Het sanitair is nieuw en prima in orde.[image][/image]
Wat gaaf dat je zo net bos in loopt.
Lijkt mij een mooie fiets en wandel omgeving.

Volgens mij ook geen of niet veel seizoensplekken toch?

Jammer dat ze vanaf vandaag dicht is, en niet in de winter geopend is.
Voor de kerstmarkt of winterwandeling

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Rembrandt » zo 31 okt 2021 16:18

Fijne camping.
Al meerdere keren geweest.

Als je rechts aanhoudt op de camping kom je op het “familieveld”. Voor gezinnen met (kleine) kinderen. Groot veld (met twee kleinere “satellietjes”) met speeltoestellen in het midden.

Zomers met warm weer kun je beter onder de bomen staan. Heb je nog wat schaduw.

Ze hebben ook een hele leuke slecht-weer-ruimte, en de kinderen kunnen ook op het erf van de boerderij spelen, waar hun eigen kinderen ook spelen. Erg gemoedelijk allemaal.
En ik heb daar de eerste keer dat we daar waren heel fijn kunnen werken. Mooi weer, dus had de slecht-weer ruimte voor mezelf, met perfecte Wifi. thumbup.gif

Uit eigen ervaring: toegangsweg van boerderij naar camping is vrij steil. Is voor kinderen met kleine fietsjes vrij link. [aschrik.gif] (Liep gelukkig goed af)
Die fietsjes hebben we daarna ook maar thuisgelaten.

O ja, als je van vliegtuigen houdt kun je genieten van de Awacs die laag overkomen. Ik heb dat niet als overlast ervaren.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Chris » zo 31 okt 2021 20:38

[re.gif]
Nou die Awacsen die laag overkomen.... vrezelijk oude Boeing 707's zijn dat....sommige al meer dan 50 jaar oud zelfs.
Lawaaibakken bij uitstek, maar ondergaan een modernisering, blijven ze tot 2035 mee doorvliegen.
Maar toch... ik heb deze hoeve ook op het "lijstje" gezet..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1421
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Bob Diesel » zo 31 okt 2021 20:51

Die awacs vergeet je vlug
Om de hoek ligt de Alfa brouwerij
Voor de bier liefhebber een traktatie

https://www.alfabier.nl/brouwerijbezoek/
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » zo 31 okt 2021 21:22

Ik vind vliegtuigen altijd wel mooi. Verrekijkertje mee en spotten.
Alfa vind ik ook lekker bier :)

Maarre hoe zit het met de A76 die langs schinnen loopt?

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1421
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Bob Diesel » zo 31 okt 2021 21:27

[re.gif]
Die ligt er voldoende ver van af

FF google earth
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Michel-AH
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 aug 2019 17:09

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Michel-AH » zo 31 okt 2021 22:28

Wij zijn er al meerdere keren geweest en inderdaad mooie ruime plekken en een gemoedelijke sfeer.

De bakker in de ochtend is ook een aanwinst. Tip: op tijd in de rij staan dan heb je genoeg keus.

Oh ja, lekker eten kan bij de Muldermolen, ca 700 meter lopen door het bos en je bent er.

En nog een oh ja, die carre boerderij aan het begin van de camping ziet er fantastisch uit.
Dethleffs C'Joy 2022 + Model Y RWD

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Gouranga » zo 31 okt 2021 23:00

Michel-AH schreef:
zo 31 okt 2021 22:28
carre boerderij aan het begin van de camping ziet er fantastisch uit.
Is hier een deel van de camping in onder gebracht?
Sanitairgebouw, slechtweerruimte etc.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Rembrandt » di 2 nov 2021 08:53

Afbeelding

Sanitair zit apart, helemaal rechts op de foto.
Boerderij bevat de receptie (links op de hoek, zie je niet door de bomen) en de slecht-weer-voorziening zit op het midden van de foto (twee raampjes boven de geparkeerde auto’s).

Rest is officieel volgens mij gewoon privé terrein, maar zoals gezegd hebben mijn kinderen wel op het erf gespeeld met hun eigen kinderen.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Smullie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 12:12

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Smullie » zo 20 feb 2022 09:06

Is op deze camping is een lidmaatschap van natuurkampeer terrein een must ?

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Hoeve Krekelberg ... eigen ervaring gezocht.

Bericht door Davendre » zo 20 feb 2022 11:35

Klopt inderdaad. Die hadden wij op de factuur staan
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”