As doorgezakt
Re: As doorgezakt
Remblokken, friktiemateriaal en accu's zijn uitgesloten van garantie. Bij veel merken de banden ook!
Re: As doorgezakt
Opmerkelijk hoe makkelijk dat door velen van jullie zo makkelijk wordt geaccepteerd.....
Fabrikanten zijn blij met deze consumenten.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Fabrikanten zijn blij met deze consumenten.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
Re: As doorgezakt
Ja het is even slikken en daarna accepteren idd.
Je kan ook uren en geld in een rechtzaak steken natuurlijk maar wat win je???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kan ook uren en geld in een rechtzaak steken natuurlijk maar wat win je???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: As doorgezakt
Techn,
Wat zijn jou ervaringen met rechtzaken als deze? In de meeste gevallen komt het er niet van.
Maar leg even uit hoeveel tijd heb je erin gestoken en wat was de uitkomst?
of zijn het alleen maar aannames.
Wat zijn jou ervaringen met rechtzaken als deze? In de meeste gevallen komt het er niet van.
Maar leg even uit hoeveel tijd heb je erin gestoken en wat was de uitkomst?
of zijn het alleen maar aannames.
Re: As doorgezakt
Of wat te denken van olieverbruik, 1 liter op 1000km vinden de fabrikanten nog binnen de specificatieKlapzwaan schreef: ↑za 4 dec 2021 15:07Vervangen van remblokken en schijven aan onze auto vinden we normaal bij pakweg 100.00 km of zoiets. De kosten nemen we voor lief als onderhoud aan slijtage delen.
Dit wordt anders als we dezelfde remblokken en remschijven bij 10.000 km al moeten vervangen. Dan vonden we dan niet normaal en verwachten dat de garage die delen onder garantie vervangt.
Zoiets is bij het vroeg vervangen van de asrubbers ook.
Re: As doorgezakt
Klopt, maar toch heb ik in dat geval wel een nieuw blok gekregen.......
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
As doorgezakt
En jij dan? Het bleek dat je zelf onbewust overbeladen was en het dus over een andere boeg moest gooien, en dat was makkelijk te winnen.piefje schreef:Techn,
Wat zijn jou ervaringen met rechtzaken als deze? In de meeste gevallen komt het er niet van.
Maar leg even uit hoeveel tijd heb je erin gestoken en wat was de uitkomst?
of zijn het alleen maar aannames.
Oef dat was vast een zware rechtszaak…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: As doorgezakt
Piefje,piefje schreef:Techn,
Wat zijn jou ervaringen met rechtzaken als deze? In de meeste gevallen komt het er niet van.
Maar leg even uit hoeveel tijd heb je erin gestoken en wat was de uitkomst?
of zijn het alleen maar aannames.
Dit zijn aannames idd
Ik heb geen rechtszaken lopen en ook nooit gehad.
Van alleen al het uitzoeken van zo’n rechtzaak in hoe of wat wordt ik al moe
Heb ook geen zin om daar tijd in te steken
Tijd die ik veel nuttiger kan gebruiken ( uurtarief )
Dit bovenstaande geldt natuurlijk alleen bij kansloze zaken zoals remblokken bij 10000km en soortgelijke zaken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: As doorgezakt
Niet om het een of ander, maar juist door de doortastende handelswijze van piefje is naar voren gekomen dat er een verkeerde as onder de caravan zit.Jan van Vijven schreef: ↑za 4 dec 2021 17:52En jij dan? Het bleek dat je zelf onbewust overbeladen was en het dus over een andere boeg moest gooien, en dat was makkelijk te winnen.
Oef dat was vast een zware rechtszaak…
Ieder ander die zonder slag of stoot zijn caravan naar Triorep had gebracht, had een gerepareerde 1600kg as teruggekregen.
Re: As doorgezakt
Tja vertrouwen is goed…..
Controleren is …
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Controleren is …
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: As doorgezakt
Daar kun je een hele discussie over gaan voeren maar Al-ko gaat dat ook nooit toegeven met terugwerkende kracht. Wellicht gaan ze zaken aanpassen voor de toekomst maar dat is een aanname. Reparatie van as problemen komen gewoon voorrekening van de eigenaar daar gaat Al-ko zeker geen geste maken.
Geen idee of je bekend met met het olie probleem bij VAG, Seat en Skoda, daar is ook nooit wat van terecht gekomen, hier en daar wat coulance en voor de rest weinig empathie vanuit de fabriekend/Importeur.
Neemt niet weg dat ik deze kosten voor mijn rekenen neem en dat jij anders wegen bewandeld waar ik allen maar respect voor heb, mij niet gezien.
Re: As doorgezakt
Het heeft niet zoveel met Alko te maken. Dit was ook eerst mijn gedachten. Maar hier ben ik op terug moeten komen.
De invloed van de kwaliteit van het rubber speelt ook wel mee.
De invloed van de kwaliteit van het rubber speelt ook wel mee.
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Het verschil met onze situatie is, dat de gedupeerde eigenaren veel misbaar gemaakt hadden, waardoor vakbladen en consumentenorganisaties de spotlights op de leverancier hadden gezet.workel schreef: ↑zo 5 dec 2021 14:29<knip>
Geen idee of je bekend met met het olie probleem bij VAG, Seat en Skoda, daar is ook nooit wat van terecht gekomen, hier en daar wat coulance en voor de rest weinig empathie vanuit de fabriekend/Importeur.
Neemt niet weg dat ik deze kosten voor mijn rekenen neem en dat jij anders wegen bewandeld waar ik allen maar respect voor heb, mij niet gezien
<knip>
Verder is de keuze reuze qua alternatieven. Je kan overstappen naar een ander merk, dat deden een aantal berijders ook, en dat is in ons geval nauwelijks mogelijk.
Ten aanzien van het eerste punt: we vinden het de moeite blijkbaar niet waard. En dat is begrijpelijk. 600 Euro voor een asrevisie is te overzien in vergelijking met het bekostigen van een motorrevisie of vervanging.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Ben ik blij met mijn staalgeveerde torsie as.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
As doorgezakt
Blijkbaar aan deze reactie te zien, een bewuste keus geweest !!
Of was toch toeval.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: As doorgezakt
Snap wat je schrijft dieseltijger, maar net zoals PON (importeur VAG,SKoda,Seat) en Al-ko komen die niet in beweging en nemen hun verantwoordelijkheid niet, het ligt altijd aan de gebruiker van de caravan.
Het zijn en/of worden ellenlange rechtszaken maar een oplossing komt er niet wellicht voor de persoon die dat traject start maar voor de rest van de goegemeente niet. Men wil geen president scheppen.
Wellicht snap je waarom ik de kosten voor herstel voor mijn rekening neem.
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Of ik het snap is totaal onbelangrijk hoor. We hebben het hier niet over rechtszaken maar over andere methoden die ons ten dienste kunnen staan. Maar we vallen in herhalingen. Het enige wat doorgezakt is, is de manier waar we met het onderwerp omgaan - enkele uitzonderingen daargelaten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
het is een Rapido (en dan nog wel een lichtgewichte!) an '93 en daar staat default een staal geveerde torsie as op.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
Re: As doorgezakt
Waarschijnlijk word het toch een rechtzaak.
Re: As doorgezakt
Welke gronden bleven dan overeind in het nu waarom? Het e,e.a. was toch duidelijk in jou geval 't.a.v. van de as eronder gemonteerd zat?
Was er niet b.v. over een ruimhartige in de minne schikking te praten?
Was er niet b.v. over een ruimhartige in de minne schikking te praten?
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
@Piefje: weet waar je aan begint, en doe dit alleen als je hiervoor verzekerd bent en bereid bent ook alles te verzamelen en te onderbouwen. Twee uur advokaat + griffierechten = 1 asrubber revisie. Dik kans ook dat de verzekeraar dit afkoopt en jou een bedrag uitkeert om zich de moeite te besparen. Helaas is er onvoldoende steun om een ANWB in beweging te krijgen. Pas ook op of je geen fouten maakt door niet naar de BOVAG geschillencommissie te stappen oid.
Dus pas op, eerst rekenen en goed nadenken.
Dus pas op, eerst rekenen en goed nadenken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
@dieseltijger: de gehele as is verkeerd het is een 1600KG as terwijl wij een 1800Kg hebben gekocht.
De dealer(lees LMC) vroeg steeds meer "bewijs" foto van de banden foto van de oploop rem etc. Dit vond ik wat vreemd aangezien al aangetoond was dat de as verkeerd was. Mijn inziens waren ze aan het zoeken.
Affijn: de as zou in principe worden vervangen maar de eis was dat een onafhankelijke derde partij de werkzaamheden zouden controleren en dat de kosten van het repareren van de AS vergoed zouden worden.
De dealer(lees LMC) vroeg steeds meer "bewijs" foto van de banden foto van de oploop rem etc. Dit vond ik wat vreemd aangezien al aangetoond was dat de as verkeerd was. Mijn inziens waren ze aan het zoeken.
Affijn: de as zou in principe worden vervangen maar de eis was dat een onafhankelijke derde partij de werkzaamheden zouden controleren en dat de kosten van het repareren van de AS vergoed zouden worden.
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
@Piefje:
Ik "pel af":
" Affijn: de as zou in principe worden vervangen (prima - die heb je binnen)
maar de eis was dat een onafhankelijke derde partij de werkzaamheden zouden controleren Lees: Ze willen later geen gezeur meer krijgen - apart
en dat de kosten van het repareren van de AS vergoed zouden worden LMC zegt dus: wij komen alsnog na, hier hebt u voor nop alsnog de goede as, dealer: zoek het maar uit.
Hm... Ik zou eerst onderzoeken of de BOVAG of de FOCWA een geschillencommissie hebben (dacht het wel), en of jouw klacht ontvankelijk is (ik ben even kwijt hoe lang het geleden is dat je de hut gekocht hebt). De procedure is laagdrempelig, niks te advokaat en itt vroeger redelijk onafhankelijk en je betaalt 100..127,- klachtengeld (die je - naar ik aanneem terug krijgt als je in het gelijk gesteld wordt). Binnen een paar maanden heb je hom of kuit
Bespreek het eens met jouw dealer. Wellicht zit hij ook niet te wachten op zelfs dit gedoe en komen jullie iets nader tot elkaar. En dat je iets moet betalen is fair (Je krijgt weer een verse, nieuwe as en je hebt de oude as immers gebruikt).
Ik "pel af":
" Affijn: de as zou in principe worden vervangen (prima - die heb je binnen)
maar de eis was dat een onafhankelijke derde partij de werkzaamheden zouden controleren Lees: Ze willen later geen gezeur meer krijgen - apart
en dat de kosten van het repareren van de AS vergoed zouden worden LMC zegt dus: wij komen alsnog na, hier hebt u voor nop alsnog de goede as, dealer: zoek het maar uit.
Hm... Ik zou eerst onderzoeken of de BOVAG of de FOCWA een geschillencommissie hebben (dacht het wel), en of jouw klacht ontvankelijk is (ik ben even kwijt hoe lang het geleden is dat je de hut gekocht hebt). De procedure is laagdrempelig, niks te advokaat en itt vroeger redelijk onafhankelijk en je betaalt 100..127,- klachtengeld (die je - naar ik aanneem terug krijgt als je in het gelijk gesteld wordt). Binnen een paar maanden heb je hom of kuit
Bespreek het eens met jouw dealer. Wellicht zit hij ook niet te wachten op zelfs dit gedoe en komen jullie iets nader tot elkaar. En dat je iets moet betalen is fair (Je krijgt weer een verse, nieuwe as en je hebt de oude as immers gebruikt).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje