As doorgezakt
Re: As doorgezakt
@ Piefje...
Niet in Sassenheim maar in Sassenberg.
Foutje daar?? bedankt !!
Ik ben trouwens wel verbaast dat Alko meewerkt..
Zij kunnen natuurlijk aan de hand van het Serienr op de as zo ongeveer alles herleiden, maar dat die info aan jou verstrekt wordt.... heel bijzonder.
LMC heeft nog wat uit te leggen..
Niet in Sassenheim maar in Sassenberg.
Foutje daar?? bedankt !!
Ik ben trouwens wel verbaast dat Alko meewerkt..
Zij kunnen natuurlijk aan de hand van het Serienr op de as zo ongeveer alles herleiden, maar dat die info aan jou verstrekt wordt.... heel bijzonder.
LMC heeft nog wat uit te leggen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: As doorgezakt
Goed bezig Piefje. Je laat je tenminste niet met een kluitje in het riet sturen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: As doorgezakt
Wel vreemde reactie van LMC, of de as tijdens het transport is gewisseld, o ja en het ligt niet aan LMC daar is de caravan op transport gezet met een 1800 kg as.
Check vraag, ben je eerste eigenaar van de LMC? Dat zal een hoop uitmaken als richting LMC.
Ben zeer benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld, al verwacht ik dat gezien de reactie van LMC zij de hakken in het zand gaan zetten.
wellicht is het leveren van een nieuwe caravan een stuk goedkoper dan de as en het chassis vervangen van de huidige.
Re: As doorgezakt
Zie het antwoord van de fabriek.
Knipperdeknip
De caravan is vanuit Sassenberg geleverd met een 1800 kg as. Alle papieren staat de 1800 as vermeld- bij alle controles ook. Het COC is opgesteld voor 1800. Dat er nu een 1600 as onder zit, is voor de fabriek niet te verklaren. Wellicht is er een andere as onder gebouwd nadien. Dat zou kunnen, daar heeft een fabriek na levering geen zicht meer op. Zoiets wordt niet bij LMC gedocumenteerd tenzij het bij LMC wordt gedaan.
Wellicht kun je bij ALKO iets navragen over het chassis- wanneer dat gebouwd is en aan wie geleverd.
Dat zou aan de hand van het typeplaatje wellicht kunnen.
Verder weet ik het even niet ☹
[/quote]
Schaamteloos dit, diep diep triest.
Re: As doorgezakt
Nee, er zijn geen verschillen qua chassis' of plaatmateriaal.
Enige afwijking kan de oplooprem zijn (dus waar de koppeling aan vastzit) die zijn er in bepaalde gewichtsklasses. tot 1600 kilo/ 1800 kilo / 2000kilo enz.
Porsche + Tabbert
Re: As doorgezakt
Je zegt dat wel zo stellig, maar waarom moet dan het gehele chassis vervangen worden?
Re: As doorgezakt
Het schijnt zo te zijn dat het as nummer bij het chassisdeel hoort. Werkt het zelfde als een motor in je auto vervangen.
Ook is de constructie van het chassisdeel net even anders.
Maakt mij niet zoveel uit als het maar opgelost word en ik de kosten terug krijg.
Dat gaat overigens wel lukken.
Ook is de constructie van het chassisdeel net even anders.
Maakt mij niet zoveel uit als het maar opgelost word en ik de kosten terug krijg.
Dat gaat overigens wel lukken.
Re: As doorgezakt
Ik snap helemaal dat je je recht aan het halen bent. Hier mag een fabrikant niet mee wegkomen. Suc6 met het vervolg. Ik ga dit draadje volgen.
Mijn Avento met 1700 kg as heeft geen problemen. Deze gaat in de komende maanden vervangen worden door een nieuwere caravan met een 2000 kg as. De caravan zal de komende 2 tot 3 jaar constant beladen zijn tot die max van 2000 kg. Ik hou er alvast maar rekening mee dat ik een keer bij Triorep de rubbers moet laten vervangen :).
Mijn Avento met 1700 kg as heeft geen problemen. Deze gaat in de komende maanden vervangen worden door een nieuwere caravan met een 2000 kg as. De caravan zal de komende 2 tot 3 jaar constant beladen zijn tot die max van 2000 kg. Ik hou er alvast maar rekening mee dat ik een keer bij Triorep de rubbers moet laten vervangen :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: As doorgezakt
Piefje, veel succes !
Overigens, enigszins terzijde de Delta As rubber problemen zijn er kennelijk al heel veel langer
https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=15585
Alko doet er,om wat voor reden dan ook,blijkbaar niets mee.
Overigens, enigszins terzijde de Delta As rubber problemen zijn er kennelijk al heel veel langer
https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=15585
Alko doet er,om wat voor reden dan ook,blijkbaar niets mee.
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Zullen we gewoon eens een open brief naar de ANWB Bovag en de ADAC cc Al-ko schrijven?
Gewoon: we maken ons ernstig zorgen om de huidige bezitters, maar ook worden wij terughoudend om caravans te kopen die - qua onderhoud en levensduur - steeds negatiever in beeld komen.
Hier op het forum te publiceren zowel in het Nederlands, en in het Duits. Facebook eveneens inzetten en likes verzamelen. Een digitale handtekeningen actie.
Maar we kunnen ook gewoon tegen elkaar ons beklag blijven doen.
Gewoon: we maken ons ernstig zorgen om de huidige bezitters, maar ook worden wij terughoudend om caravans te kopen die - qua onderhoud en levensduur - steeds negatiever in beeld komen.
Hier op het forum te publiceren zowel in het Nederlands, en in het Duits. Facebook eveneens inzetten en likes verzamelen. Een digitale handtekeningen actie.
Maar we kunnen ook gewoon tegen elkaar ons beklag blijven doen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Tweede idee: in die open brief roepen wij de Bovag en haar Duitse evenknie op om haar leden als richtlijn mee te geven dat de garantie op het onderstel naar 7 jaar wordt verlengd, met omgekeerde bewijslast.
?of gelooft u (bij nader inzien) toch niet in het product waar u in de verkoopfase zegt achter te staan?
Kia geeft 7 jaar garantie. Ja maar een caravan is wat anders. Jazeker: een simpeler product dan een auto. Dus: verkoop je shit of durf je garantie te geven als branche?
Voorspelbare tegenreactie van de sector: meestribbelen, om bewijzen vragen. Daar moet je niet in meegaan. Duurt een eeuwigheid, en ondertussen gaan we aan verdeeldheid ten onder. Strategie zou kunnen zijn : we vragen niets, alleen maar 7 jaar garantie. Tamelijk risicoloos voor de branche - want u verkoopt toch een caravan met een onderhoudsarme as?
?of gelooft u (bij nader inzien) toch niet in het product waar u in de verkoopfase zegt achter te staan?
Kia geeft 7 jaar garantie. Ja maar een caravan is wat anders. Jazeker: een simpeler product dan een auto. Dus: verkoop je shit of durf je garantie te geven als branche?
Voorspelbare tegenreactie van de sector: meestribbelen, om bewijzen vragen. Daar moet je niet in meegaan. Duurt een eeuwigheid, en ondertussen gaan we aan verdeeldheid ten onder. Strategie zou kunnen zijn : we vragen niets, alleen maar 7 jaar garantie. Tamelijk risicoloos voor de branche - want u verkoopt toch een caravan met een onderhoudsarme as?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Dat is ook de reactie die ik kreeg van de ANWB .
Wij horen hier niets over.
Laten we het zo doen. Als iedereen nu eens opschrijft type caravan, gewicht en een kort verhaal. Aantal gereden km etc. Dan zorg ik dat dit bij de ANWB komt.
Wij horen hier niets over.
Laten we het zo doen. Als iedereen nu eens opschrijft type caravan, gewicht en een kort verhaal. Aantal gereden km etc. Dan zorg ik dat dit bij de ANWB komt.
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Precies,
De belangengroep voor de automobilist (en ons) die verworden is tot een belangengroep voor zichzelf. Daar helpt maar 1 ding tegen: Massa, en ze dreigen te kijk te zetten. Moet ik een opzet maken in een verloren uurtje? En let op: W hebben twee soorten spelers De ANWB en de BOVAG. Ik weet niet wat de Duitse equivalent is van de BOVAG.
Is hier iemand lid van een gerenommeerd Duits caravan forum? Morgoth?
De belangengroep voor de automobilist (en ons) die verworden is tot een belangengroep voor zichzelf. Daar helpt maar 1 ding tegen: Massa, en ze dreigen te kijk te zetten. Moet ik een opzet maken in een verloren uurtje? En let op: W hebben twee soorten spelers De ANWB en de BOVAG. Ik weet niet wat de Duitse equivalent is van de BOVAG.
Is hier iemand lid van een gerenommeerd Duits caravan forum? Morgoth?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Dan kan ik me beter onthouden om iets te schrijven..
En zo zullen er nog veel meer zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: As doorgezakt
Ik wil wel schrijven.
Zeg maar of ik zoiets in je PB of email moet stoppen.
1 schaap over de dam.
Zeg maar of ik zoiets in je PB of email moet stoppen.
1 schaap over de dam.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
ik stel voor een poll. en een vage verwijzing naar 12 jaar gedonder op het forum. We gaan niet in de valkuil trappen dat wij met cijfers moeten komen. We houden het bij lawaai maken. De ANWB is er toch voor ons - of zie ik het verkeerd?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Dat wordt me een event, 5 stukjes tekst, misschien wel 10, de aarde kantelt
De ANWB komt echt niet in beweging door zo’n speldenprik, vergeet dat maar.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Dat is een goeie. Twee mogelijkheden:
a) we gaan wat doen;
b) we doen niets
Dat is dus de eerste poll
a) we gaan wat doen;
b) we doen niets
Dat is dus de eerste poll
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Dat blijft voor sommigen hier op het forum een hardnekkig misverstand....... onze assen waren niet doorgezakt maar hebben een upgrade naar 2.800 kg gekregen. Ook nu met de verse 2.800 kg rubbers staat onze Brillant significant lager dan de 2.500 kg uitvoering van VIP. Heeft niets met het vermeende doorgezakt van de assen te maken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: As doorgezakt
Moest even een paar dagen lezen inhalen.... maar @ Piefje bedoel je ten op zichte dat de ANWB niets van deze problematiek afweet of nog niets daarover te horen heeft gehad of bedoel je reactie op vragen heeft gekregen?
Trouwens moet eigelijk door het dealer net c.q de importeur hier niet eens iets over ondernemen en navraag gaan doen. Of... moet je bij nieuwkoop bedingen en in de koopovereenkomst dit vast te leggen.
Maar ja, krijg je dan het verhaal weer niet van, ik kan niet zien hoe u de caravan " behandeld "heeft en en verzin maar weer waar we het hier al over gehad hebben en allerlei oorzaken die zouden hebben kunnen leiden tot......
Het begint op een bekende Lyric te lijken van There is a Hole in the Bucket ( Daar eindigd het ook aan het begin)
Of misschien nog een idee. Draai alle topic's ( indien mogelijk) over dit probleem uit van Caravantrekker.nl , Caravan-forum eventueel Face-Book.
Overigens blijft er ook een zwakte punt, want...bij hoevele heeft het geen extreme problemen opgeleverd?
Tsja, PD zei al De ANWB komt echt niet in beweging door zo'n speldenprik, vergeet dat maar
Goed, ik wil er dan nog wel aan toevoegen het woord waarschijnlijklijk na het woord komt.
Maar... niets doen geeft ook vaak een rot gevoel.
En dan geldt ook nog ; niet geschoten is altijd mis geschoten.
Trouwens moet eigelijk door het dealer net c.q de importeur hier niet eens iets over ondernemen en navraag gaan doen. Of... moet je bij nieuwkoop bedingen en in de koopovereenkomst dit vast te leggen.
Maar ja, krijg je dan het verhaal weer niet van, ik kan niet zien hoe u de caravan " behandeld "heeft en en verzin maar weer waar we het hier al over gehad hebben en allerlei oorzaken die zouden hebben kunnen leiden tot......
Het begint op een bekende Lyric te lijken van There is a Hole in the Bucket ( Daar eindigd het ook aan het begin)
Of misschien nog een idee. Draai alle topic's ( indien mogelijk) over dit probleem uit van Caravantrekker.nl , Caravan-forum eventueel Face-Book.
Overigens blijft er ook een zwakte punt, want...bij hoevele heeft het geen extreme problemen opgeleverd?
Tsja, PD zei al De ANWB komt echt niet in beweging door zo'n speldenprik, vergeet dat maar
Goed, ik wil er dan nog wel aan toevoegen het woord waarschijnlijklijk na het woord komt.
Maar... niets doen geeft ook vaak een rot gevoel.
En dan geldt ook nog ; niet geschoten is altijd mis geschoten.
Re: As doorgezakt
AL-KO is een gewaardeerd sponsor van de ANWB die ook allang niet meer de onafhankelijke instantie is die het vroeger probeerde te zijn.
Ik wens piefje veel succes, ben zelf geen partij in deze maar zal het wel volgen met belangstelling.
Ik wens piefje veel succes, ben zelf geen partij in deze maar zal het wel volgen met belangstelling.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: As doorgezakt
Ik juich dergelijk initiatieven wel toe maar denk dat het een mission impossible gaat worden. De ANWB gaat zeker niet bewegen die hebben andere belangen richting Al-ko en die zijn groter dan de as of as-rubbers van onze caravans.
Zoals deusjevo ook al schrijft ben ik zelf geen partij en wens zowel piefje als mede-forum leden die dit initiatief gaan starten veel succes.
Volg de ontwikkelingen met belangstelling.
Re: As doorgezakt
Aangezien de doorgezakte as niet als enige de doorslag heeft gegeven om de caravan in te ruilen, hebben we het “verlies” geaccepteerd, en zijn verder gegaan. Verlies tussen aanhalingstekens omdat wij geen kosten hebben gemaakt voor het vervangen van de asrubbers. Wel eerder dan normaal banden moeten vervangen maar dat hebben we bij de caravan ervoor ook gedaan vanwege een bult op de band. Gevalletje jammer en vervangen.
Ik voel dan ook geen behoefte om mee te doen om gezamenlijk een vuist te maken. De caravan is voor onze ontspanning, niet voor stress.
Ik voel dan ook geen behoefte om mee te doen om gezamenlijk een vuist te maken. De caravan is voor onze ontspanning, niet voor stress.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: As doorgezakt
Mooi,
Dus blijkbaar is dit dus - anders dan de aandacht die er aan besteed werd deed vermoeden - niet een ècht probleem. Gelukkig maar. Dus laten we gewoon stoppen met de ach en wee verhalen (of ga er gewoon tot in het oneindige er mee door, "schrijf het lekker van je af").
Dus blijkbaar is dit dus - anders dan de aandacht die er aan besteed werd deed vermoeden - niet een ècht probleem. Gelukkig maar. Dus laten we gewoon stoppen met de ach en wee verhalen (of ga er gewoon tot in het oneindige er mee door, "schrijf het lekker van je af").
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: As doorgezakt
Ik kan me niet in jouw conclusie vinden.
Het probleem is een doorgezakte as, dat is toch echt een probleem!
Het andere is het aanpakken van de fabrikant/veroorzaker van het problem. Als ik ermee aan de slag zou willen gaan dan bereken ik voor mijzelf de kosten en de baten. Zoals ik het zie, zijn de kosten, en dan niet zozeer financieel, hoger dan de baten (voldoening of genoegdoening). Dat vind ik het niet waard, maar om nu te zeggen dat het niet echt een probleem is, NEE!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021