Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Pakkie » wo 1 dec 2021 14:25

Had niet anders verwacht dan dat je bij onze dealer om de hoek goed ontvangen zou worden. Brabantse gastvrijheid hè :wink: Een heleboel items zijn een kwestie van smaak natuurlijk. Ook je kwaliteitservaring is natuurlijk redelijk subjectief. Een Kabe kan dan in de showroom voor je gevoel wel stevig in elkaar zitten, maar kijk niet vreemd op dat het je desondanks kan overkomen dat je complete zijwand vervangen moet worden. Of dat de slide-out van je splinternieuwe Tabbert van 100k de eerste keer op de camping niet meer in gaat. Uiteraard is er kwaliteitsverschil, maar het is een utopie om te denken dat je dan gegarandeerd gevrijwaard blijft van problemen.

Begrijp de verbazing omtrent het bed en de kachel wel overigens. Lokatie van die kachel en het type kachel bij een caravan van 40k is op zijn zachtst gezegd wel bijzonder. Dat neemt uiteraard niet weg dat het voor jou prima kan voldoen. Leuk dat je er in ieder geval weer een potentiële kandidaat bij hebt gevonden thumbup.gif

Ga overigens niet per ongeluk een keer in een Fendt Diamant zitten want voor je het weet ben je verpest door het zitcomfort op de van binnenvering voorziene kussens. En nee, da's niet omdat ik zelf toevallig zo'n ding heb. Combineer dat met de haakse kussens en je hebt optimaal zitcomfort zoals hieronder in onze caravan. Maar als Fendt je ding niet is, zou ik die ook gewoon overslaan.

Hoe dan ook een leuk topic thumbup.gif. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden dus keep us posted.

Is best sfeervol en goed zitten in zo'n Diamant hoor :wink:
download (2).jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Chris » wo 1 dec 2021 14:30

[re.gif] ...eerder
Maar hij heeft wel het mooie ventilerende dak wat alle Tabberts hebben.
Daar zijn ze uniek in.
En niet alleen dat het ventileert, het is ook veel stiller..
En.. GFK...hagelbestendig dus.
Ook dat hebben lang niet alle caravans.
Toch kwaliteit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ArnoM » wo 1 dec 2021 14:56

[re.gif] [re.gif]
Zeker als ik een caravan als permanente bewoning zou gaan gebruiken zou ik het grote panoramadak zeker nog meer waarderen dan we nu al doen!
Zo lekker dat er altijd voldoende daglicht boven je zitgroep aanwezig is.

Dus als tip voor doubleyou: welke hut het ook zal worden, lekker veel daglicht door een dubbel dakraam lijkt me bij permanente bewoning een aanrader.
Er zijn meerdere fabrikanten die zoiets leveren.
Naast Fendt weet ik dat Dethleffs en LMC zoiets leveren.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 15:52

Pakkie schreef:
wo 1 dec 2021 14:25
Had niet anders verwacht dan dat je bij onze dealer om de hoek goed ontvangen zou worden. Brabantse gastvrijheid hè :wink: Een heleboel items zijn een kwestie van smaak natuurlijk. Ook je kwaliteitservaring is natuurlijk redelijk subjectief. Een Kabe kan dan in de showroom voor je gevoel wel stevig in elkaar zitten, maar kijk niet vreemd op dat het je desondanks kan overkomen dat je complete zijwand vervangen moet worden. Of dat de slide-out van je splinternieuwe Tabbert van 100k de eerste keer op de camping niet meer in gaat. Uiteraard is er kwaliteitsverschil, maar het is een utopie om te denken dat je dan gegarandeerd gevrijwaard blijft van problemen.

Begrijp de verbazing omtrent het bed en de kachel wel overigens. Lokatie van die kachel en het type kachel bij een caravan van 40k is op zijn zachtst gezegd wel bijzonder. Dat neemt uiteraard niet weg dat het voor jou prima kan voldoen. Leuk dat je er in ieder geval weer een potentiële kandidaat bij hebt gevonden thumbup.gif
Alles kan kapot gaan, je kan gewoon pech hebben. Het prijsplaatje en de reputatie van een fabrikant zijn geen garantie voor vrijwaring van problemen. Ik weet er alles van.

Die 40k is wel met Alde en toeters en bellen :). Hij is vanaf 28k leverbaar. Thijs van Vinken was het met me eens dat de kachel op een totaal verkeerde plek zit. Maar met Alde is het probleem er niet. Hij is echte Tabbert-enthousiast. Hij wilde me uiteraard graag aan een Puccini helpen :). Of een Vivaldi 560 TDL. Mooie indeling ook vanwege groot bed, mega rondzit en fijne L-keuken. Maar qua interieur voor mij niet helemaal geslaagd. Ik heb in Duitsland wel wat jong gebruikte en een overjarige Vivaldigevonden. Een 2019 heeft een mooier interieur.

Jouw skyroof is prachtig! Zo’n dak zou ik wel willen maar ook al heb jij een redelijk strak interieur, ik heb met Fendt geen klik :). Ik ben een uitzondering gezien de verkopen van Fendt. Ik zou als Ik een Tabbert zou bestellen een grote Heki als optie aankruisen. Een panoramaraam voor of skyroof is niet leverbaar bij Tabbert.

Bij Kabe kan je het grote panoramaraam aan de voorkant als extra bestellen. En bij de Adria Alpina zit het er standaard in. Een absolute plus thumbup.gif love.gif .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

TFJ

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door TFJ » wo 1 dec 2021 16:44

Tabbert heeft een mooie brede toegangsdeur die goed afsluit. thumbup.gif

Wij hebben een caravan gehad met douche achterin. Bij mooi weer prima, maar als het slechter weer is blijft condens heel erg lang hangen, dat kan nooit goed zijn voor het behoud van de caravan op de lange termijn. Mijns inziens moet daar wel een mogelijkheid zijn om dat goed te kunnen ventileren, standaard was de ventilatie daarvan in onze Dethleffs ruim onvoldoende en in de genoemde Tabbert Da Vinci 560 HTD lijkt me dat ook niet zo goed geregeld als ik op de foto's kijk.

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » wo 1 dec 2021 17:36

Ik zie dat ik je nog een antwoord schuldig ben of wij de Kabe in Duitsland hebben gekocht. Het blijft grappig te lezen dat jij heel veel dezelfde overwegingen hebt. We waren op een camping in Limburg en daar stonden de 2 Kabes. Om een lang verhaal kort te maken, het ene stel had een jaar geleden een nieuwe 600 imperial gekocht. Die met panorama dak en keuken over de hele kopse kant. Ze hebben de huidige ingeruild maar als wij belangstelling hebben, mochten we hem kopen. En dat hebben we gedaan. Deze is uit 2016. Nieuw is hij voor ons te duur. En dit was een mooie prijs. We hebben veel gebruikte in oa Duitsland gekeken maar die zijn er heel weinig. Wel zeker de moeite waard. Toen we in de showroom in eennroyal 560 xl ks stapten, voelde het helemaal top. Je hoeft dan niet verder meer te kijken. Die 250 cm geeft hem een heel ruimtelijk gevoel. En nu met de 600 en een aparte douchecel is het helemaal geweldig. Inderdaad is de keuken met oven ook heel belangrijk. We moeten alleen nog wachten tot februari.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door dieseltijger » wo 1 dec 2021 18:11

Verhip! Is dit nu de inrichting van Kabe?! Niet meer de ietwat brave, houtige stijl? Dit is wel aansprekend: Niet teveel bling. Nog een vraag: ergens in het draadje werd gerept over het aanbod in Zweden. Via welke website kan je daar inzicht in krijgen?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 19:05

TFJ schreef:
wo 1 dec 2021 16:44
Tabbert heeft een mooie brede toegangsdeur die goed afsluit. thumbup.gif

Wij hebben een caravan gehad met douche achterin. Bij mooi weer prima, maar als het slechter weer is blijft condens heel erg lang hangen, dat kan nooit goed zijn voor het behoud van de caravan op de lange termijn. Mijns inziens moet daar wel een mogelijkheid zijn om dat goed te kunnen ventileren, standaard was de ventilatie daarvan in onze Dethleffs ruim onvoldoende en in de genoemde Tabbert Da Vinci 560 HTD lijkt me dat ook niet zo goed geregeld als ik op de foto's kijk.
Goeie tip om in de gaten te houden thumbup.gif. Ik douche vrij kort dus het zal op zich meevallen qua condens. Er zit een dakluik direct naast de douche, naast het toilet zit een groot raam en de douche heeft boven ook een ventilatie/afvoer net voor de douchedeur meen ik me te herinneren.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 19:29

dieseltijger schreef:
wo 1 dec 2021 18:11
Verhip! Is dit nu de inrichting van Kabe?! Niet meer de ietwat brave, houtige stijl? Dit is wel aansprekend: Niet teveel bling. Nog een vraag: ergens in het draadje werd gerept over het aanbod in Zweden. Via welke website kan je daar inzicht in krijgen?
Ja, sinds 2015 of 2016 is Kabe een stuk opgefrist. Je kan volgens mij kiezen welke kasten je wit wil hebben en welke hout. Ik heb ze met een witte keuken gezien èn witte bovenkasten boven de zithoek. De Estate is nog strakker en moderner/jeugdiger, de Imperial heeft wat meer bling.

Ik kijk op bytbil.com en bilweb.se en blocket.se. (voor meer google op Husvagnar till salu). De Zweedse kroon is nu 0,097 ct. De Zweedse prijzen zijn stevig maar de keuze is reuze :). Je kan er 25% BTW afhalen en dan 21% Nederlandse BTW rekenen. In Denemarken (DKK is 0,13 ct) is de BTW ook 25%.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

TFJ

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door TFJ » wo 1 dec 2021 19:45

doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 19:05
Ik douche vrij kort dus het zal op zich meevallen qua condens. Er zit een dakluik direct naast de douche, naast het toilet zit een groot raam en de douche heeft boven ook een ventilatie/afvoer net voor de douchedeur meen ik me te herinneren.
Ook bij heel kort douchen krijg je veel meer condens dan je zou verwachten. Ter info, wij hadden een Dethleffs Nomad 560 RET.

Gebaseerd op de ervaring die ik nu heb en ik zou echt serieus gebruik willen maken van de douche, dan zou ik eerder zoeken naar een caravan met de natte ruimte in het midden, bijvoorbeeld een Sprite Cruser 635SR, en zou ik in die ruimte de airco plaatsen die dan snel de condens kan verwijderen.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Pakkie » wo 1 dec 2021 20:34

Blijft inderdaad wel mooi spul die nieuwere Kabes. Als we bij onze dealer de Greeff komen, werp ik ook altijd een verlekkerder blik in de diverse Kabes en andere mooie luxe caravans die er staan. Er staan er over het algemeen meer dan genoeg waarvan ook een fors deel weer terug gaat naar Scandinavië. Daarbij is een koop zonder bezichting, mar uitsluitend middels een telefonisch rondleiding in de desbetreffende caravan geen uitzondering. Een Imperial 780 DGLE zoals dezelijkt me wel wat als het een Kabe zou moeten worden ook al heeft zo'n Kabe in mijn ogen weer wat nadeeltjes zoals bijvoorbeeld de relatief kleine bovenkastjes.

Afbeelding
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 20:40

TFJ schreef:
wo 1 dec 2021 19:45
doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 19:05
Ik douche vrij kort dus het zal op zich meevallen qua condens. Er zit een dakluik direct naast de douche, naast het toilet zit een groot raam en de douche heeft boven ook een ventilatie/afvoer net voor de douchedeur meen ik me te herinneren.
Ook bij heel kort douchen krijg je veel meer condens dan je zou verwachten. Ter info, wij hadden een Dethleffs Nomad 560 RET.

Gebaseerd op de ervaring die ik nu heb en ik zou echt serieus gebruik willen maken van de douche, dan zou ik eerder zoeken naar een caravan met de natte ruimte in het midden, bijvoorbeeld een Sprite Cruser 635SR, en zou ik in die ruimte de airco plaatsen die dan snel de condens kan verwijderen.
Sprite en Elddis heb ik bekeken maar die gaan het niet worden. Juist de 635SR vond ik niet ruimtelijk overkomen met die bijna dichte wand van de badkamer.

Ik zal de douche overigens niet elke dag gebruiken. Polar heeft deze speciale ventilator standaard. Dit lijkt een oplossing : https://www.scandiccaravans.nl/caravans ... entilator/
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » wo 1 dec 2021 20:45

Pakkie schreef:
wo 1 dec 2021 20:34
Blijft inderdaad wel mooi spul die nieuwere Kabes. Als we bij onze dealer de Greeff komen, werp ik ook altijd een verlekkerder blik in de diverse Kabes en andere mooie luxe caravans die er staan.
Als vervanger voor onze Brillant komt vooralsnog op termijn ook als enige de Kabe Imperial in tandemasser in aanmerking. Met name de hoeken van de rondzit zijn echter nog niet echt onze smaak en ook de indelingen voldoen nog net niet...... gelukkig maar voor onze spaarrekening knipoog.gif

De Brillant hebben we inmiddels ruim 1 seizoen en mag waarschijnlijk nog wel 2 seizoenen mee thumbup.gif
Laatst gewijzigd door PD op wo 1 dec 2021 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 20:46

Bezoekje aan "Kabe heaven" in Grave staat in de planning, pakkie :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door VIP » wo 1 dec 2021 22:42

Pakkie schreef:
wo 1 dec 2021 20:34
Blijft inderdaad wel mooi spul die nieuwere Kabes. Als we bij onze dealer de Greeff komen, werp ik ook altijd een verlekkerder blik in de diverse Kabes en andere mooie luxe caravans die er staan. Er staan er over het algemeen meer dan genoeg waarvan ook een fors deel weer terug gaat naar Scandinavië. Daarbij is een koop zonder bezichting, mar uitsluitend middels een telefonisch rondleiding in de desbetreffende caravan geen uitzondering. Een Imperial 780 DGLE zoals dezelijkt me wel wat als het een Kabe zou moeten worden ook al heeft zo'n Kabe in mijn ogen weer wat nadeeltjes zoals bijvoorbeeld de relatief kleine bovenkastjes.

Afbeelding
Onze opvolger staat links op de foto love.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 23:24

ben015 schreef:
wo 1 dec 2021 17:36
Ik zie dat ik je nog een antwoord schuldig ben of wij de Kabe in Duitsland hebben gekocht. Het blijft grappig te lezen dat jij heel veel dezelfde overwegingen hebt. We waren op een camping in Limburg en daar stonden de 2 Kabes. Om een lang verhaal kort te maken, het ene stel had een jaar geleden een nieuwe 600 imperial gekocht. Die met panorama dak en keuken over de hele kopse kant. Ze hebben de huidige ingeruild maar als wij belangstelling hebben, mochten we hem kopen. En dat hebben we gedaan. Deze is uit 2016. Nieuw is hij voor ons te duur. En dit was een mooie prijs. We hebben veel gebruikte in oa Duitsland gekeken maar die zijn er heel weinig. Wel zeker de moeite waard. Toen we in de showroom in eennroyal 560 xl ks stapten, voelde het helemaal top. Je hoeft dan niet verder meer te kijken. Die 250 cm geeft hem een heel ruimtelijk gevoel. En nu met de 600 en een aparte douchecel is het helemaal geweldig. Inderdaad is de keuken met oven ook heel belangrijk. We moeten alleen nog wachten tot februari.
Prachtig verhaal hoe deze Kabe op jullie pad is gekomen. Ik vind een nieuw ook te duur en hoop een 560 XL KS uit 2016/2017 te kunnen vinden. Eventueel een 600 U-TDL. Het kan best zijn dat ik uiteindelijk na veel vijven en zessen en plussen en minnen besluit dat het gewoon een Kabe moet worden en dan is het een kwestie van geduld. Of er toch 1 uit Zweden halen. Ik heb geen haast. Eerst een paar maanden met de Avento naar het zuiden is ook geen straf :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » do 2 dec 2021 08:15

https://www.mobile.de/nl/Camper/Kabe-Ro ... 75511.html

Op deze site zie je alle te koop staande Kabe caravans in Duitsland en Nederland. Gebruikt en nieuw.
Er staat nu een jong gebruikte Royal 600 XL KS.
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » do 2 dec 2021 18:01

doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 23:24
ben015 schreef:
wo 1 dec 2021 17:36
Ik zie dat ik je nog een antwoord schuldig ben of wij de Kabe in Duitsland hebben gekocht. Het blijft grappig te lezen dat jij heel veel dezelfde overwegingen hebt. We waren op een camping in Limburg en daar stonden de 2 Kabes. Om een lang verhaal kort te maken, het ene stel had een jaar geleden een nieuwe 600 imperial gekocht. Die met panorama dak en keuken over de hele kopse kant. Ze hebben de huidige ingeruild maar als wij belangstelling hebben, mochten we hem kopen. En dat hebben we gedaan. Deze is uit 2016. Nieuw is hij voor ons te duur. En dit was een mooie prijs. We hebben veel gebruikte in oa Duitsland gekeken maar die zijn er heel weinig. Wel zeker de moeite waard. Toen we in de showroom in eennroyal 560 xl ks stapten, voelde het helemaal top. Je hoeft dan niet verder meer te kijken. Die 250 cm geeft hem een heel ruimtelijk gevoel. En nu met de 600 en een aparte douchecel is het helemaal geweldig. Inderdaad is de keuken met oven ook heel belangrijk. We moeten alleen nog wachten tot februari.
Prachtig verhaal hoe deze Kabe op jullie pad is gekomen. Ik vind een nieuw ook te duur en hoop een 560 XL KS uit 2016/2017 te kunnen vinden. Eventueel een 600 U-TDL. Het kan best zijn dat ik uiteindelijk na veel vijven en zessen en plussen en minnen besluit dat het gewoon een Kabe moet worden en dan is het een kwestie van geduld. Of er toch 1 uit Zweden halen. Ik heb geen haast. Eerst een paar maanden met de Avento naar het zuiden is ook geen straf :).
Wederom grappig, die overeenkomsten. Onze eerste caravan was ook een Avento en eigenlijk missen we die nog steeds een beetje. Super degelijk.
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 2 dec 2021 18:28

[re.gif]

Die staat sinds gisteren al onder mijn favorieten, ben015 :). Net als die Royal 560 XL KS uit 2019 met EP. Helaas hebben beide caravans lederen bekleding, daar ben ik totaal geen fan van. Dat zou dan opnieuw bekleden worden, of eventueel omruilen met een caravan met stoffen bekleding. Die laatste optie zal niet zo makkelijk gaan.

Grappig dat jullie ook een Avento hebben gehad. Welke hadden jullie?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » do 2 dec 2021 18:38

doubleyou schreef:
do 2 dec 2021 18:28
Helaas hebben beide caravans lederen bekleding, daar ben ik totaal geen fan van. Dat zou dan opnieuw bekleden worden, of eventueel omruilen met een caravan met stoffen bekleding.
Wacht maar tot je lederen bekleding in de caravan ervaren hebt, dan wil je echt niet anders meer thumbup.gif
Onderhoudsvriendelijker en heerlijk comfortabel, zeker bij intensief gebruik.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » do 2 dec 2021 22:49

doubleyou schreef:
do 2 dec 2021 18:28
[re.gif]

Die staat sinds gisteren al onder mijn favorieten, ben015 :). Net als die Royal 560 XL KS uit 2019 met EP. Helaas hebben beide caravans lederen bekleding, daar ben ik totaal geen fan van. Dat zou dan opnieuw bekleden worden, of eventueel omruilen met een caravan met stoffen bekleding. Die laatste optie zal niet zo makkelijk gaan.

Grappig dat jullie ook een Avento hebben gehad. Welke hadden jullie?
Wij hadden een 445 tf Ava grande. Beetje smal, maar wel heel fijn. Wij wilden eerst ook geen leder. Idem voor de auto, maar in beide gevallen zijn we om. Leder is, zeker met een hond aan boord, erg praktisch. Er zijn in die klasse bijna uitsluitend caravans met lederen bekleding.
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 2 dec 2021 22:50

Ik vind leer niet mooi in een caravan. In mijn auto heb ik ook liever stoffen bekleding. In de zomer met de zon erop wordt leer veel te warm. In de winter is het koud.....dus sowieso hoort bij leer stoelverwarming. In mijn lease BMW had ik lichtbeige leer besteld omdat ik dat qua kleur veel mooier vond, mede vanwege het bijpassende lichte dashboard. De stoelverwarming vond ik onmisbaar.
Ook thuis geen leer op de meubels. Praktisch is het zeker....maar voor mij weegt dat niet op tegen de nadelen.
Laatst gewijzigd door doubleyou op do 2 dec 2021 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 2 dec 2021 22:58

ben015 schreef:
do 2 dec 2021 22:49
Wij hadden een 445 tf Ava grande. Beetje smal, maar wel heel fijn. Wij wilden eerst ook geen leder. Idem voor de auto, maar in beide gevallen zijn we om. Leder is, zeker met een hond aan boord, erg praktisch. Er zijn in die klasse bijna uitsluitend caravans met lederen bekleding.
Met een hond is leer uiteraard een voordeel. Ik heb geen hond dus die afweging hoef ik niet te maken. Gelukkig zie ik veel caravans met stoffen bekleding, ook bij Kabe :).

De Ava Grande lijkt in veel aspecten behoorlijk op de Gran Turismo. Qua interieurstijl en materiaal is er volgens mij geen verschil. 219 zou ik ook aan de smalle kant vinden. Hoe zou een nieuwe Avento in 2021 eruit gezien hebben als ze niet failliet gegaan waren :)?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Micky » do 2 dec 2021 23:28

doubleyou schreef:
do 2 dec 2021 22:50
Ik vind leer niet mooi in een caravan. In mijn auto heb ik ook liever stoffen bekleding. In de zomer met de zon erop wordt leer veel te warm. In de winter is het koud.....dus sowieso hoort bij leer stoelverwarming. In mijn lease BMW had ik lichtbeige leer besteld omdat ik dat qua kleur veel mooier vond, mede vanwege het bijpassende lichte dashboard. De stoelverwarming vond ik onmisbaar.
Ook thuis geen leer op de meubels. Praktisch is het zeker....maar voor mij weegt dat niet op tegen de nadelen.
Mee eens, Leer bij mij alleen in de auto, want stoel- en stuurverwarming, maar leren bekleding in de woonkamer of caravan vind ik echt heel kil uitstralen en voelen, in huis nog veel meer dan in de caravan overigens, zeg niet dat ik geen gebruikte caravan zou kopen met leer, dat is een ander verhaal thumbup.gif
Alcantara daarentegen, dat vind ik heerlijk mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Morgoth » vr 3 dec 2021 12:17

[re.gif]
Ook mee eens. Toen de Kids nog klein waren was leer ideaal. Je haalt makkelijker een lollie van leer dan uit stof. Maar zonder kleine kinderen is stof fijner. Ik wil al jaren geen leer meer in de auto maar de leaseauto's zijn altijd de dure uitvoeringen van een bepaald type. Die zijn er nooit met stof. Maar stoelverwarming en stoelkoeling is dan wel een must.
Bij Mercedes heb je meer keuzemogelijkheden dus die heeft stof.

In huis heb ik wel leer. Zo af en toe liggen er een paar honden of katten op (mag eigenlijk niet whistle.gif). Dan zijn stoffen meubels zo vuil en kapot. Dus gekozen voor "leef-leer". Dat wordt mooier naar mate het meer gebruikt wordt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”