Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 25 nov 2021 16:29

ArnoM schreef:
do 25 nov 2021 04:04
[re.gif]

Ik heb t niet helemaal meer in het geheugen (en heb na een intensieve nacht geen zin omje draadje na te gaan kijken mrgreen.gif) maar meen me te herinneren dat je Fendt niet zo geslaagd vond?
Je opmerking over zitcomfort zou je toch naar een Diamant moeten laten kijken, of iig een Fendt waar de zitkussens met binnenvering optioneel kunnen worden toegevoegd.
Wij hebben in heel wat caravans gezeten en hebben er een paar gehad, niets haalt het bij de binnenvering kussens en goede vormgeving van de kussens in de Diamant.
blij.gif

Hooguit de rondzit eruit slopen en 2 fauteuils neerzetten....
Je hebt het goed in je geheugen....ik ben geen fan van Fendt :). Een Diamant gaat het echt niet worden, ondanks die kussens met binnenvering. Het is gewoon mijn caravan niet.

Polar en Kabe zitten prima. Bij de Adria Alpina 2022 is het de ondiepte van de zit waardoor ik niet lekker zit. Daar zijn oplossingen voor volgens 2 dealers. Als je kussens gaat aanpassen weet je pas na de aanpassing of het een echte verbetering is. Vind ik best een risico. In het 2020 en 2021 model zitten andere kussens en het zitkussen is breder/dieper.
Er staan in Denemarken en Duitsland een paar nieuwe, overjarige Alpina's 583 LP. Als die zit wel goed is dan gaat daar mijn voorkeur naar uit en niet naar een 2022 waarvan de kussens aangepast gaan worden. Prijstechnisch levert zo'n 2020 of 2021 model ook voordeel op natuurlijk.
Laatst gewijzigd door doubleyou op do 25 nov 2021 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 25 nov 2021 16:31

Hans 555 schreef:
do 25 nov 2021 10:43
Ook hier het huis verkocht. Gisteren goed bericht gekregen van het Hoogheemraadschap over de bouw van ons nieuw onderkomen. 2022 is bij ons alvast goed begonnen.
Nu nog even twee jaar het werken volhouden en dan..... haphop.gif
Gefeliciteerd met de verkoop, en het goede nieuws over het nieuwe huis thumbup.gif . Nog 2 jaar werken is te overzien gelukkig.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » do 25 nov 2021 16:59

dieseltijger schreef:
do 25 nov 2021 07:02
Fascinerend draadje. De vraag dringt zich op: ook wij leven inmiddels in een woning die groter is dan we nu nodig hebben. Kleiner wonen en eerder stoppen met werken (en rondtrekken) gefinancierd door het vrijvallende vermogen is mogelijk.

En toch doe ik het niet. Ik ga eens serieus kijken.
Het is altijd goed om de mogelijkheden te onderzoeken. Vaak zitten we vast aan een overtuiging waardoor andere mogelijkheden geen kans krijgen. Juist met een beetje afstand naar de opties kijken kan je blik verruimen. Zo is het bij mij in ieder geval gegaan. Een aantal wensen die ik had bleven een soort van bedekt omdat ik ooit had besloten dat mijn huis veiligheid betekent, ook financieel. En dus kwam verkopen nooit als realistische optie in beeld. Door bijna 6 maanden te reizen en in mijn caravan te wonen kwam naar voren dat ik mijn appartement en leven in Amsterdam totaal niet mistte. En het juist heel prettig vind om minder spullen en meer vrijheid te hebben. Het werkende 9 tot 5 leven bracht al jaren geen voldoening meer. Ik heb twee burn-outs gehad en ben een paar keer vanwege reorganisatie mijn baan kwijtgeraakt. Die lastige situaties hebben me heel veel geleerd en inzichten gegeven. Ik heb daarna mijn draai in mijn werk niet meer echt kunnen vinden. Het idee nog 11 jaar door te gaan op een manier die me niet meer past voelde steeds zwaarder. Ik ben mijn artistieke kant meer gaan ontwikkelen en haal die voldoening wel uit het schilderen. Daar is straks meer tijd voor. En ook voor verdere persoonlijke ontwikkeling is meer tijd en ruimte. Nog een kleine 4 weken werken en 2 februari begin ik aan een nieuw avontuur. Surfen op de golven van het leven :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11152
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door dieseltijger » do 25 nov 2021 18:57

Gelukkig nooit een burnout gehad - wel het bokje geweest na een reorganisatie, wat het besef gesterkt heeft dat je werkt om te leven en niet andersom. Dat heeft - hoe vreemd het ook klinkt - geleid tot de keuze dat mijn echtgenote lekker gestopt is met werken. We zijn dus voor 50% met pensioen. Ten tweede de houding dat ik zo onafhankelijk mogelijk wil zijn. Dat lijkt gelukt: mocht ik qua werk op straat stuiteren, dan heb ik geen enkele zorg qua het behoud van mijn huidige woning en het kunnen rondkomen voor de resterende 7,5 jaar tot aan de wettelijke pensioenleeftijd. Ons bedrijf is recentelijk overgenomen - iedereen in de stress, terwijl ik de situatie tamelijk ontspannen bezie: "Been there, done that, got the T-shirt".

Nu dus fase 3: ik moet er intuitief echt niet aan denken om gedurende langere tijd in een caravan te verblijven of permanent onderweg te zijn - maar een verblijf in een "werkmanshuisje" bracht wel het inzicht dat we prima met 50...70% minder ruimte toe kunnen. Gewoon niet aan denken werkt bij mij het beste: op de achtergrond blijft het denkproces gewoon actief en af en toe poppen er ideeën op. Ja...waarom toch niet het huis verkopen, toedeledokie zeggen tegen de baan, en een creatieve combi verzonnen van een "aard en nagelvast" adres en een ruimere caravan?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door 4Motion » ma 29 nov 2021 18:55

@doubleyou: bij mijn dealer in België staat een Dethleffs Scandinavia 695 BQT -2019 met alle mogelijke opties voor een scherpe prijs. Moest onmiddellijk aan deze post denken, misschien iets voor jou? Betalen en gaan, altijd leuk in tijden van lange en onzekere wachttijden. Enkel de thule luifel is wat kort maar voor de rest ziet het er helemaal top uit.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 29 nov 2021 21:07

[re.gif]

Dank voor de tip, 4Motion (https://dkwcaravanes.fr/catalog/dethlef ... -bqt-2019/). Mooi ding, heel compleet en prijstechnisch zeer interessant thumbup.gif ! Maar hij is me te groot. Ik hou het bij een slag kleiner. Een 550 RD zou groot genoeg voor mij zijn. Ook al ben ik best benieuwd naar de indeling (aparte douche en aparte toiletruimte), die gaat het niet worden. Ik vind de prijs van de Scandinavia te hoog als ik naar bouwkwaliteit en materiaalgebruik kijk....vond ik niet overtuigend in de de 2021 690 BQT die ik heb gezien. En voor dat geld kan ik ook een Polar kopen. Of voor een paar mille meer een Kabe.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 00:58

Vandaag naar Asten (fijne dealer, goed geholpen) gereden om de Tabbert Da Vinci 560 HTD te bekijken en ik ben aangenaam verrast :). De indeling is ideaal: grote badkamer overdwars, Frans bed en goed zittende rondzit met 1 bank van 165 lang (dus ideaal met de benen languit). Wat me niet opgevallen was op foto's : de caravan is voorzien van een bed dat standaard 120 breed is en uitgeschoven moet worden. Een matrasdeel van 20 cm breed moet omgeklapt worden om er 140 van te maken (zie foto's). Ik vond het eerst een tegenvaller maar eigenlijk is het voor mij juist goed. Als ik er alleen in lig is een bed van 120 ruim genoeg en heb ik een hele ruime doorgang. Slaap ik er niet alleen in dan schuif ik 'm zo uit.
Het omklapdeel van het matras zit vast maar daar kan makkelijk een rits in waardoor het los opgeslagen kan worden onder het bed. Met 120 bed erg ruim doorlopen naar de badkamer. Met 140 bed kan het redelijk goed. In ieder geval veel ruimer dan bij een dwars geplaatst queensbed dat is uitgeschoven.
Afbeelding

uitgeschoven is het met de kachel (slechte plek!) te krap maar met Alde is dat probleem er niet :).

Afbeelding

Fijne badkamer met ruime douche met stahoogte. Keuken is niet heel groot maar heeft een oldskool uitklapblad rechts en links een verhoging waar je aflegruimte op hebt. Die zou eventueel verbreed kunnen worden. Je kan een niet te brede snijplank voor het voor het fornuis (3 pitten naast elkaar) leggen. Hij zit goed in elkaar en over op materiaalgebruik valt weinig aan te merken

Nadelen:
- met Alde kan er geen serviceluik geplaatst worden
- vitragepanelen en reepjes gordijn moet ik laten vervangen, wat er standaard in zit is net mijn smaak. Er is 1 bekleding die ik OK vind, Opnieuw bekleden kost weer extra geld maar dan is het wel helemaal naar wens. Bij andere caravans van mijn shortlist vind ik de meeste bekledingen overigens ook niet fantastisch.
- overkomelijk: ik vind het patroon van tafel en keukenblad niet mooi.
- grootste nadeel: gewicht van iets meer dan 1800 kilo in de uitvoering die ik zou willen hebben. Dat betekent geen cassetteluifel en meer in de auto. Als ik dat handig in kratten opberg moet dat te doen zijn. Volgende week maar eens naar de bergruimte van een Mercedes Marco Polo kijken scratch.gif .
Ik ben even met mijn excel sheet aan de gang gegaan en ik kom nog verbazend goed uit. Maar ik heb liever 100 kilo meer in de caravan. Opbergruimte is er volop.

Ik ga volgende week nog 2 caravans bekijken en dan wordt het plus en minnen. Ik zag de Tabbert een beetje als de outsider maar dat is verrassend genoeg veranderd :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door hoboken » wo 1 dec 2021 01:58

[re.gif] Hoi, de Mercedes kan ik Duitsland "aufgelasted" worden tot 3000 kg trekgewicht.
Je kan er zo een uit Duitsand importeren.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 09:24

Hoboken, de kans is ook groot dat ik de Marco Polo uit Duitsland ga halen. 3000 kg trekgewicht ga ik niet nodig hebben. Ik hou het bij een enkelasser van 2000 kilo max.

Het wordt steeds interessanter: staat er een Tabbert Da Vinci 560 HTD met Alde in Duitsland te koop uit maart 2021 :)! In opdracht van een klant te koop bij een dealer. Helaas zonder oven. Ook zit er gladde beplating op en daar ben ik geen fan van. Oven kan ingebouwd worden maar dat vergt wel wat aanpassing.
Deze caravan heeft een nieuwprijs van zo’n 39.000 euro. En wordt voor 29.900 verkocht. Dat is wel heel erg scherp geprijsd! https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... edium=ios/
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » wo 1 dec 2021 09:29

doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 00:58
Vandaag naar Asten (fijne dealer, goed geholpen) gereden om de Tabbert Da Vinci 560 HTD te bekijken en ik ben aangenaam verrast :).
Wat een vreemde indeling is dit, in een 2,50 mtr brede caravan een bedje van 120 cm wat met een hulpstuk naar 140 cm gaat en dan de deur van de badkamer blokkeert.... Voor doubleyou wellicht geschikt, maar dan eigenlijk uitsluitend als eenpersoons caravan...

Het interieur vind ik ook wel heel erg kaal/basic, echt niet om een warm gevoel bij te krijgen... en de opstelling van de standaard Truma kachel is werkelijk een lachertje... met Alde op te lossen maar het blijft voor mij een kapitale misser van Tabbert.

Wanneer je bij Tabbert een beetje kwaliteit wilt, moet je naar onze (beurs/showroom)ervaring toch tenminste naar een Puccini of hoger. Vrienden van ons hebben hun DaVinci na 1 jaar (nieuw gekocht) toch maar weer ingeruild vanwege het gebrek aan kwaliteit en sfeer, maar dat laatste is vanzelfsprekend persoonlijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Morgoth » wo 1 dec 2021 09:32

Kun je dat opstaande bed-deel niet verlagen tot matras niveau? Dan heb je een bed van 130cm a 135cm zonder hem uit te schuiven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 09:40

[re.gif] [re.gif]
Je laat je niet van je beste kant zien met deze reactie, PD zucht.gif .Alsof een Tabbert Da Vinci geen kwaliteit heeft. Hij zit prima in elkaar.

Onze smaak komt duidelijk niet overeen. Ik heb me ook nooit negatief over jouw Brilliant uitgelaten. Het zou je sieren als je wat genuanceerder zou reageren. Of gewoon niet.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Scout15 » wo 1 dec 2021 09:57

PD schreef:
wo 1 dec 2021 09:29
doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 00:58
Vandaag naar Asten (fijne dealer, goed geholpen) gereden om de Tabbert Da Vinci 560 HTD te bekijken en ik ben aangenaam verrast :).
Wat een vreemde indeling is dit, in een 2,50 mtr brede caravan een bedje van 120 cm wat met een hulpstuk naar 140 cm gaat en dan de deur van de badkamer blokkeert.... Voor doubleyou wellicht geschikt, maar dan eigenlijk uitsluitend als eenpersoons caravan...
Als ik goed naar de foto kijk gaat de deur van de badkamer naar binnen toe open. Bed blokkeert dan niet te toegang.
Laatst gewijzigd door Scout15 op wo 1 dec 2021 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 10:02

Morgoth schreef:
wo 1 dec 2021 09:32
Kun je dat opstaande bed-deel niet verlagen tot matras niveau? Dan heb je een bed van 130cm a 135cm zonder hem uit te schuiven.
Dat is ook nog een optie om te onderzoeken. Dan leg je er een ander matras in dat van onderen 120 is en met een breedte van 135. Dan heb je genoeg ruimte om erlangs te lopen.
Eigenlijk is het niet nodig zolang ik alleen in de caravan woon en slaap. Maar je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk :)
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 10:05

Scout15 schreef:
wo 1 dec 2021 09:57
Als ik naar de foto kijken gaat de deur van de badkamer naar binnen toe open. Bed blokkeert dan niet te toegang.
klopt, Scout15 thumbup.gif. De deur gaat gewoon open en je stapt makkelijk de badkamer in.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Chris » wo 1 dec 2021 10:13

[re.gif]
Tabbert is zeker met de tijd meegegaan.
Ik zie er mooie details in...denkwerk tijdens ontwerp.
Mijn dealer had laatst ook een plaatje van Tabbert staan....mooi..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ron » wo 1 dec 2021 10:21

Tabbert was vroeger een bling bling caravan.
Ik vind deze juist een hele frisse uitstraling hebben.
Het bed zal wennen zijn , als je met z'n tweeën er in moet leven .
Maar alleen is het perfect zo.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Frank Volvo » wo 1 dec 2021 10:51

@Doubleyou,

Voor wat het waard is; ik zie dat je ook Scandinavische caravans overweegt. WIj zijn lang geleden Scandinavisch begonnen met een SMV, daarna een Solifer en hebben toen een uitstapje gemaakt naar een Duitse caravan, een Eriba Nova. Kwa opbouw en kwaliteit, en ook kwa indeling ,een goede en goedgebouwde caravan. Echter de sfeer is ons na twee jaar proberen echter niet bevallen. We zijn daarna gevallen voor de huidige Kabe, dus weer Scandinavisch. Die hebben we inmiddels al weer bijna 5 jaar en gaat wat mij betreft niet meer weg. Is een TDL model met de badkamer overdwars achterin, ideaal.
Als ik zou moeten uitleggen wat dat dan is, Scandinavisch, dan heeft dat vooral te maken met de doordachtheid en practische bruikbaarheid, materiaal gebruik, de sfeer en zo. Waarschijnlijk toch omdat in de noordelijke landen veel langer IN de caravan verbleven wordt (door de weersomstandigheden) dan in caravans die meer als zomer- of goed weer verblijf gebruikt worden. Iets dat moeilijk te omschrijven is, maar na een aantal weken verblijf in zo'n caravan, ook buiten het kampeerseizoen, ons zeer duidelijk wordt. En waarvoor je echt geen gigantische tandemasser nodig hebt.

Kortom, een moeilijke keuze voor je, waarvoor ik de tijd zou nemen ( en die neem je ook merk ik).

Groet Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door erichendri » wo 1 dec 2021 11:15

Een combi 6e kachel kan mischien ook een optie zijn bij de tabbert.

Overigens heeft hobby ook een caravan met deze indeling en andere interressante indeling. .
Bv : prestige 560 fc. (Grote keuken)
Of de : prestige 560 wfu.
Of groter : prestige 660 wfc. (Grote keuken)

Mercedes, als je hem toch ophaalt uit Duitsland, waardeer het trekgewicht op naar 2500 of 3000 kg.
Je weet niet wat de toekomst brengt en bij weder verkoop kan het een voordeel zijn.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » wo 1 dec 2021 11:24

doubleyou schreef:
wo 1 dec 2021 09:40
[re.gif] [re.gif]
Je laat je niet van je beste kant zien met deze reactie, PD zucht.gif .Alsof een Tabbert Da Vinci geen kwaliteit heeft. Hij zit prima in elkaar.

Onze smaak komt duidelijk niet overeen. Ik heb me ook nooit negatief over jouw Brilliant uitgelaten. Het zou je sieren als je wat genuanceerder zou reageren. Of gewoon niet.
Dat mijn mening niet gerespecteerd wordt, zegt meer over jou dan over mij….

Het is nou eenmaal niet uitsluitend ooh, aah, allemachtig en prachtig !

Ik vind de kwaliteit van de DaVinci echt onder de maat, zeker in het kader van jouw eerdere stellige kwaliteitseisen. Ook onze vrienden viel het binnen 1 seizoen knap tegen maar wanneer jij daar je ogen voor wil sluiten…. Prima 🤗
De DaVinci komt qua kwaliteit niet verder dan bijv. een Hobby of Knaus, daar is echt niets mis mee, maar jij suggereerde eerder hogere eisen te hebben.

Hopelijk voor jou valt ie niet tegen… In de vergelijking met bijv. een Adria Alpina, Tabbert Puccini, Fendt Diamant of Kabe valt ie echter kwalitatief direct door de mand.

Onze vrienden zijn na 1 seizoen DaVinci terug naar Kabe.
Laatst gewijzigd door PD op wo 1 dec 2021 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ArnoM » wo 1 dec 2021 11:43

Tja, eerlijk gezegd is dit ook wat mijn vader vond van de huidige kwaliteit van Tabbert.
Mijn ouders hebben 40 jaar geleden een Tabbert gehad, toen was de kwaliteit beduidend beter dan van andere caravans volgens mijn vader.
Daarna hebben ze 25 jaar allerlei bootjes gehad.
Een jaar of 10 geleden zijn ze weer gaan caravannen, met Tabberts, en de ervaren mening van mijn vader was idd dat Tabbert wat luxer is aangekleed maar de kwaliteit tegenwoordig gewoon op Knaus niveau ligt.

Dat die ouderwetse Truma kachel in die caravan geleverd wordt zegt ook wel iets.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 1 dec 2021 11:52

PD schreef:
wo 1 dec 2021 11:24


Dat mijn mening niet gerespecteerd wordt, zegt meer over jou dan over mij….

Het is nou eenmaal niet uitsluitend ooh, aah, allemachtig en prachtig !

Ik vind de kwaliteit van de DaVinci echt onder de maat, zeker in het kader van jouw eerdere stellige kwaliteitseisen. Ook onze vrienden viel het binnen 1 seizoen knap tegen maar wanneer jij daar je ogen voor wil sluiten…. Prima 🤗
De DaVinci komt qua kwaliteit niet verder dan bijv. een Hobby of Knaus, daar is niets mis mee, maar jij suggereerde eerder hogere eisen te hebben.

Hopelijk voor jou valt ie niet tegen… In de vergelijking met bijv. een Alpina of Kabe valt ie direct door de mand.
Tsja, nu ben ik natuurlijk de respectloze hier! scratch.gif

Er is een groot verschil tussen oh en ah en jouw reactie. Nuance is duidelijk niet wat jij nodig vindt. Ik heb het recht mijn mening daarover uit te spreken, zeker in mijn eigen topic. Maar verdere discussie hierover is zinloos.

Ik weet nog helemaal niet of het een Tabbert wordt. Ik vind ‘m absoluut het overwegen waard. sluit mij ogen nergens voor. Ik ken je vrienden niet dus ik kan weinig met hun ervaring. Mijn eigen ervaring is dat de Da Vinci duidelijk niet onder de maat is qua bouwkwaliteit. Zeker als je ‘m afzet tegen de prijs. De vergelijking met een Kabe Royal of Amethist is niet fair. Je betaalt er ook 20 mille meer voor. Dat vind ik gewoon teveel geld. En gebruikt is het aanbod erg beperkt helaas. Een Kabe Eatate is goedkoper maar ook merkbaar minder in kwaliteitsbeleving.

Een Adria Alpina is ook minder dan een Kabe Royal. Een Fendt Diamant of een Tabbert Puccini gaan er absoluut niet komen. Hoe goed de bouwkwaliteit ook is. Mijn smaak is het gewoon niet.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » wo 1 dec 2021 12:47

Scout15 schreef:
wo 1 dec 2021 09:57
Als ik goed naar de foto kijk gaat de deur van de badkamer naar binnen toe open. Bed blokkeert dan niet te toegang.
Toch is een significant deel van de deuropening geblokkeerd... verre van praktisch, zo lijkt me en dan ligt er nog niet eens een dekbed over het matras knipoog.gif
We hebben het hier over een 2,50 mtr brede caravan he, daar verwacht ik echt iets anders van.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door El1989 » wo 1 dec 2021 13:31

De “blokkade” van de wc deur zou echt het laatste zijn waar ik me druk om zou kunnen maken. Hij gaat naar binnen open dus prima langs te komen. Mocht je zo “groot” zijn dat het niet goed lukt kan je beter naar een andere caravan gaan zoeken. Ik persoonlijk vind het een mooie en nette caravan. Geen poespas , onnodige sierstripjes en andere tierelantijnen. Ik vind het een leuk topic om te volgen je weet wat je wilt en hebt je eisen ben benieuwd wat het word ! Succes thumbup.gif
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Morgoth » wo 1 dec 2021 14:19

Deze Tabbert is wat minder "barok" dan de Puccini en de Cellini en duurdere uitvoeringen van andere merken. Prima toch? Ik snap best dat de spiegels, de glimmende kasten het witte leer en de overal aanwezige ledstrips niet ieders smaak is.
Over die WC deur zou ik niet inzitten, zeker niet als je nu al weet dat het bed doorgaans ingeschoven is.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”