Lekkage 3e remlicht; flinke zwam aan binnenzijde

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Lekkage 3e remlicht; flinke zwam aan binnenzijde

Bericht door janoniem » ma 18 okt 2021 18:31

Mijn vrouw vond vandaag wat tijdschriften in het nachtkastje dat zit tussen de enkele bedden tegen de achterwand.
Ze waren flink vochtig (geweest) en dat was nog niet zo tijdens de voorjaarsvakantie.
Na wat zoekwerk en wat licht op de zaak middels een bouwlamp, zagen we achter het beklede afstandsschot een flinke zwam in de opening, waar de draadjes naar het 3e remlicht zich bevinden. De zwam zit stevig vast in de doorvoer en lijkt zich tegoed te doen aan de stof van het paneel.
Dus daar moet de oorzaak gezocht worden. Morgen het 3e remlicht maar eens demonteren en de zaak opnieuw afkitten. Is het verstandig om niet alleen de licht unit af te kitten, maar ook de opening dicht te maken met kit?
Lekkage bij derde remlicht.jpg
Lekkage bij 3e remlicht
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Lekkage 3e remlicht; flinke zwam aan binnenzijde

Bericht door Wim Corduwener » ma 18 okt 2021 20:56

Ik denk dat je het zelf al had bedacht, maar ik zou voordat je alles af gaat kitten eerst zorgen dat het het spul goed droog is.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Lekkage 3e remlicht; flinke zwam aan binnenzijde

Bericht door Ikkeeindhoven » di 19 okt 2021 08:52

Ik zou het gat van de kabels niet dicht kitten. Als de lamp goed gekit is, kan daar geen vocht meer bij komen. En eventueel vocht wat er blijft zitten (al is het maar alleen hoge luchtvochtigheid) kan nog wel weg.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”