Overstap van 400LK naar 450FU

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » ma 18 okt 2021 13:47

Wij hebben onlangs onze fijne Knaus 400LK uit 2015 verkocht. Ruim 5 jaar van genoten en nu tijd voor wat anders. We hebben twee kinderen van 5 en 10 die inmiddels ook graag in een tentje slapen en zelf leven we het liefste buiten. Veel meer dan slapen hebben we dan ook niet gedaan in de caravan. En helaas was het slaapcomfort niet geweldig met een bed van bankkussens.

We willen daarom graag een Knaus met vast bed aanschaffen. Een 420QD is voor hoe we nu de caravan gebruiken groot genoeg, maar de 450FU is natuurlijk nog wat ruimer en comfortabeler. Maakt het ook mogelijk om lekker in de rondzit te zitten 's avonds en hoeven we wellicht ook geen voortent meer mee te zeulen en is een luifel genoeg.

We hebben nog wel wat twijfels. Is een mover een must en wel/geen voortent nemen. Een dakluifel of een gewone luifel. En kiezen we voor een fraaie Silver Selection vanaf 2018 of pakken we wederom eentje van 2015-2017.
Vinden eigenlijk 20k belachelijk veel geld voor een caravan, maar de oude ook voor veel meer verkocht dan we er ooit voor hebben betaald waardoor er niet eens zo gek veel bij hoeft.
Mijn gevoel zegt dat de komende jaren een caravan nog wel een goede investering blijft, maar als we allemaal overstappen naar een elektrische auto kan de caravanmarkt ook zo een keer instorten.

Hebben jullie nog tips, adviezen?

Afbeelding
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Chris » ma 18 okt 2021 14:12

Mooi voornemen hoor.
Maar de Silver Selection was er al in 2016.
Maar dan in de Sudwind varianten.
En er is zeker een Sudwind 450FU Silver Selection .
Daarbij kan ik je verzekeren dat die SS snufjes wel erg fraai zijn, ook op de Sport versie.

Wij hadden in de vorige caravan een gelijk bed als jullie nu in de 400.
De overstap naar deze was als van een plank naar het Hilton hotel.
Lattenbodem, schotelveren en een zoveel zone koudschuim matras...ik dacht 5 zones trouwens.
Slapen...super..
Wij hebben een Sudwind 500EU Silver Selection
Uit 2017.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Aviva » ma 18 okt 2021 14:18

Spannende tijden allemaal… wat gaat het worden .

Voor de toekomst: Knaus zit met de Sport zover ik weet aan de onderkant van gewichten in dit formaat caravan. In dat opzicht koop je een caravan die op termijn niet alleen door hele grote auto’s getrokken kan worden. Je ziet ook dat de markt van elektrische auto’s heel snel veranderd, ze kunnen steeds meer trekken. Er is ook een ander topic over een nieuwe caravan in combinatie met de overstap naar elektrisch.

Advies wat te nemen. Je kunt gaan voor een jong gebruikte, lekker daar is de kop van af. Aan de andere kant zijn de prijzen van 2de hands nu zo hoog dat het denk ik ook wel interessant is eens een voorstel op papier te laten zetten door een dealer. Je kunt dan eens vergelijken wat je voor beide caravans moet betalen. Weet niet waar je woont maar ik weet een dealer in Wolvega die heeft een nieuwe 2022 450 staan en ook een van 2019. Mooie vergelijking zou je daar kunnen maken.

Ga je ouder dan modeljaar 2019 dan heb je geen Silver Selection. Persoonlijk zou ik dan het gevoel hebben er niet heel veel op vooruit te gaan.

Succes met je keuzes, houd je ons op de hoogte?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Aviva » ma 18 okt 2021 14:18

Chris schreef:Mooi voornemen hoor.
Maar de Silver Selection was er al in 2016.
Maar dan in de Sudwind varianten.
Klopt maar gezien TS ‘bang’ is voor de gevolgen van elektrisch rijden denk ik dat het goed is rekening te houden dat de Sudwinds doorgaans een stuk zwaarder zijn (leeggewicht).
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Chris » ma 18 okt 2021 14:23

[re.gif]

Ik wilde TS er op wijzen dat de SS niet alleen in de Sports op de markt zijn vanaf 2019..
Daarvoor ook al.
Maar de Sudwind weegt meer.
Helemaal juist
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » ma 18 okt 2021 15:03

Bedankt voor de reacties. Ons plan is om deze week even in Wolvega te kijken. Staat ook een 2017 450FU Sport namelijk. Kunnen we mooi vergelijken.
Ik heb op dit moment contact met een particulier in Duitsland voor een 450FU Silver Selection uit 2020. Die mag voor 18.500 weg. Ding is als nieuw dus lijkt wel interessant. Maar goed, nog wel een geregel met reis, betalen, kenteken en RDW.
Wellicht dat een dealer ook nog wat kan waardoor het gat minder groot wordt.

De Sudwind is inderdaad wel mooi, maar dan betaal je voor een 2016 ook 20k of meer. Vind bovendien de kleurstelling van het interieur wat meer Duits en iets minder modern. Zal vast nog wat degelijker zijn allemaal. Oja en dat glazen kastje voor de wijnglazen vind ik echt verschrikkelijk mrgreen.gif

Gewicht van de Sport is ook relatief gunstig. Onze auto (BMW 320i Touring) mag 1800kg trekken, maar sluit niet uit dat we ooit overstappen naar een minder zware auto. Hiervoor reden we een Mazda 6 Sportbreak en die mocht slechts 1300 kg trekken. Ook veel moderne benzineauto's hebben een niet al te hoog trekgewicht.

Ook nog even gekeken naar andere merken bijv. Hobby 440, LMC of Caravelair, maar onze ervaringen met de Knaus zijn top en ik vind ze bovendien net wat mooier en/of degelijker.

Afwachten tot volgend voorjaar kan ook hoor. Ben alleen bang dat de prijzen dan nog verder omhoog gaan. Stallingsplek hebben we behouden dus misschien ook maar toeslaan als zich iets aanbiedt.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Nimma » ma 18 okt 2021 15:46

Succes met zoeken. Die van jouw foto hebben wij nu 2 jaar. Heel blij mee. Dat glazenkastje vonden wij ook niks. Spiegel erachteruit en ook de verlichting. En alle led dimbaar is ook de moeite waard. Onze 2016 staat met 1400kg op kenteken maar hoe woog met 2 gasflessen en mover+accu 900kg. Meeste bagage in de auto. Op reis met +/- 1200kg caravan.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

workel

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door workel » ma 18 okt 2021 15:50

[re.gif]
Prima merk Knaus een maat groter is altijd fijn en handig, hebben wij ervaren met onze (verkochte) Knaus 500 EU Sport SS.

Ben van mening dat er in NL veel te veel geld word gevraagd voor een gebruikte caravan, verwacht toch dat je ooit tegen een hoge afschrijving gaat aanlopen. Of de prijs gekte moet nog jaren aanhouden.

Heb gekeken wat die 2017 kost en een nieuwe die in Wolvega staat. Vind de 2020 in Dld een beter optie, reden de sport silver selection is net ff wat nieuwer dan het 2017 model. Als de prijs niet of nauwelijks onderhandelbaar is ging in voor de Knaus die in Dld te koop staat. Jonge caravan en scherpe geprijsd.
Invoeren stelt niets voor, 1 dag kenteken aanvragen bij het RDW kan online. COC en kenteken (dld) naar RDW invoeren en 3/5 dagen later kenteken in huis. Je kunt zo vanaf de terugweg bij de RDW langs wel ff afspraak plannen, Arnhem, Venlo, Almelo liggen wellicht op de route, 20 min is dat gefixt.

Tja en een mover, airco, vaste luifel dat blijft je eigen keuze, ook afhankelijk of jullie veel trekken tijdens de vakantie of 3 weken op 1 plek. Verblijf je in de warme oorden of niet ivm airco. Qua gewicht is hij prima met de hand te verplaatsen maar wellicht lichamelijke ongemakken of lastig plek bij huis kan een mover wenselijk zijn.

Ik zou niet te lang wachten met aanschaf, zie na de vakantie veel dat caravans te koop worden aangeboden en dat men dan opzoek gaat naar een andere. De indeling die jullie zoeken is aardig gewild. En je hebt je stalling nog, kan die zo in.

Succes met het maken van een keuze.

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » ma 18 okt 2021 16:07

De caravan op de foto is onze verkochte 400LK. Lijkt groter dan dat ie in werkelijkheid is.
Deze hebben we in 2013 voor 12.500 gekocht en in augustus voor 2k meer verkocht. Had wel net nieuwe bandjes en in nieuwstaat, maar eigenlijk wel bizar. Wel zonder afschrijving kunnen kamperen.

De Duitse 450FU spreekt ons ook erg aan. Maar we willen toch even de caravan ervaren in Wolvega voordat we naar Duitsland gaan. Nog even de dealer aanhoren wat de mogelijkheden zijn. Voordeel is dat we dan nog ruimschoots de tijd hebben om na te denken over mover, voortent, luifel etc.
Wachten tot het voorjaar is dan toch minder handig ook omdat dan de prijzen wellicht nog wat hoger zijn.

Als ik het goed heb kan ik bij het Bundesverkehrsamt een Ausfuhrkennzeichen regelen waarmee ik probleemloos naar huis kan rijden. Hier in Zwolle zit de RDW, kan ik ook makkelijk naar toe.

De 450FU in Wolvega is in vergelijking met de Duitse een jaar ouder (2019 i.p.v. 2020) maar heeft wel een Thule dakluifel en een Dometic Airco. Dat laatste hoeft van mij niet zo, maar wellicht is het wel heel erg fijn. Gaan laatste jaren in zomer naar Frankrijk en graag nog een paar keer in NL in voor- en najaar.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Chris » ma 18 okt 2021 16:22

Nou...een dakairco...
Als je hem hebt wil je nooit meer zonder in de warme landen.
Een van de redenen van onze overstap naar de huidige 500EU
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door workel » ma 18 okt 2021 21:00

Kristian schreef:
ma 18 okt 2021 16:07
Als ik het goed heb kan ik bij het Bundesverkehrsamt een Ausfuhrkennzeichen regelen waarmee ik probleemloos naar huis kan rijden. Hier in Zwolle zit de RDW, kan ik ook makkelijk naar toe.

De 450FU in Wolvega is in vergelijking met de Duitse een jaar ouder (2019 i.p.v. 2020) maar heeft wel een Thule dakluifel en een Dometic Airco. Dat laatste hoeft van mij niet zo, maar wellicht is het wel heel erg fijn. Gaan laatste jaren in zomer naar Frankrijk en graag nog een paar keer in NL in voor- en najaar.
Dat klopt maar je mag met een Duits kenteken op de caravan niet in NL rijden. Uiteraard kan na de grens het eendaags kenteken er wel op.

Wel grappig wonen zelf ook in Zwolle, kleine wereld. thumbup.gif

Moet eerlijk zeggen warme zomer is airco voor mij een must, dat slaapt lekker. Daar kunnen wij niet zonder.

Bij De jong in Hattem hebben ze nog voldoende nieuwe Thule 6300 te koop, je weet maar nooit.

Succes met jullie bezoek in Wolvega, wie weet kun je mooie deal sluiten, ben benieuwd. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Chris » ma 18 okt 2021 22:31

Nimma schreef:
ma 18 okt 2021 15:46
Succes met zoeken. Die van jouw foto hebben wij nu 2 jaar. Heel blij mee. Dat glazenkastje vonden wij ook niks. Spiegel erachteruit en ook de verlichting. En alle led dimbaar is ook de moeite waard. Onze 2016 staat met 1400kg op kenteken maar hoe woog met 2 gasflessen en mover+accu 900kg. Meeste bagage in de auto. Op reis met +/- 1200kg caravan.
mrgreen.gif mrgreen.gif wie is nou weer schuldig aan geweest aan dat dimbare he.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Nimma » ma 18 okt 2021 23:44

Het zal niet weer eens Chris wezen whistle.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » do 21 okt 2021 18:50

Vanmiddag even in Wolvega geweest. Mooi om de 450FU in verschillende bouwjaren te kunnen zien en vergelijken. Ook wilde ik de Weinsberg Caraone Hot 450FU eens bekijken. Die is wel echt een stukje minder mooi gemaakt. Op detailniveau echt andere keuzes gemaakt. De Sudwind is prachtig en het allermooist gebouwd, maar een Sport is voor ons echt prima. Ook de 2017 zou het ons prima kunnen doen al is de Silver Selection natuurlijk veel fraaier van buiten en binnen.
Beide occasions voldeden helaas verder niet aan onze eisen dus ook niet onderhandeld. de 450FU was een voormalige Duitse huurcaravan en al flink uitgeleefd vonden wij. De 2017 was van binnen wel als nieuw, maar had een paar flinke en ontsierende deuken. Ga ik niet zoveel geld voor neerleggen.
Over de indeling en het merk zijn we het inmiddels wel eens, een Knaus Sport 450 FU vanaf 2015 moet het gaan worden. En hoe nieuwer hoe mooier natuurlijk, maar 20k is wel de max en dan liefst inclusief mover en casetteluifel.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

workel

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door workel » do 21 okt 2021 19:00

[re.gif]
Altijd slim om te kijken dat kan beter van live dan van plaatjes heb je gelijk een goed beeld van de staat van de caravan.

Snap dat je veel geld uitgeeft het ook goed moet zijn en niet, net niet.

Op zoek naar een caravan die jullie aanstaat, succes met je zoektocht.

Gebruikersavatar
GerardJT
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 19 feb 2016 15:26

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door GerardJT » do 21 okt 2021 19:10

Succes met de zoektocht.

Wij zijn net van de zomer overgestapt van een Knaus Sport 400 QD uit 2018 naar een nieuwe Knaus 450FU Sport Silver Selection. Doorslag voor ons is de ruime rondzit geweest tegenover de treinzit en de vele opties uit het pakket.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » do 21 okt 2021 20:52

Grappig, zo’n zelfde grijze Mazda 6 Signature hebben wij ook nog gereden. Maar heel kort want daarvoor ruim 5 jaar in een witte en hoe fijn de nieuwe ook was, ik had al heel lang een BMW 3-serie op het lijstje staan. Redelijk snel de Mazda weer verkocht dus. Daardoor heeft ie ook nooit de Knaus aan de haak gehad.

Afbeelding

We hebben ook nog even een nieuwe 400QD Sport bekeken en die vonden we eigenlijk best fijn en ruim door het bed overdwars. Maar de kinderen worden ook groter en dan is de 450 echt fijner. En inderdaad is de rondzit veel fijner als een treinzit.
Liefst ook echt de Silver Selection, maar moet wel een beetje leuk blijven. Ding staat grootste gedeelte van het jaar in de stalling.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Aviva » vr 22 okt 2021 10:05

Zo zie je maar. Iets is wat het lijkt. Op de foto’s zag de Silver Selection uit 2019 er goed uit. Ook de schade op de andere caravan was niet zichtbaar zover ik heb kunnen zien.

Wel fijn dat je de verschillende wagens daar bij elkaar hebt kunnen vergelijken dat lukt in deze tijd vaak ook niet meer bij dealers omdat de voorraden zo klein zijn.

Ik snap wel dat je wilt gaan voor een Silver Selection. De modellen daarvoor zijn prima van binnen zien ze er leuk uit, van buiten daarin tegen vaak wat saai vind ik vergelijken bij de Silver Selection.

De keuze voor een 450 snap ik heel goed. Een 400 is krap bemeten met kinderen erbij. Wij hebben nu een 390 Adria, volgend jaar voor het eerst met een baby zal eerst nog wel passen allemaal maar waarschijnlijk daarna ook wel een maatje groter.
Voor ons is de Knaus 450 dan ook een serieuze optie door zijn niet al te hoge leeggewicht en ruimte opties. Dit jaar nog niet dus vissen niet in dezelfde vijver.

Gaan jullie nog verder met de caravan uit Duitsland waar je contact mee had?
Succes met jullie zoektocht!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » vr 22 okt 2021 11:48

Zo even in Duiven kijken, staan ook nog 2 stuks. Geen Silver Selection, maar wel met luifel en mover. Even gebeld en zouden zonder deuken etc. moeten zijn en nieuw geleverd. Ben benieuwd.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Kristian
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 08:48

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Kristian » vr 22 okt 2021 19:06

Vanmiddag in Duiven wezen kijken. Een van de 450FU's was al voor onze neus weggekaapt. Door iemand uit Breda telefonisch gekocht zonder ook maar foto's te hebben gezien. Redelijk bizar wat mij betreft.

De andere, een 450 FU uit 2017 was wel een mooie caravan. Paar lakbeschadigingen aan de buitenzijde maar geen deuken. Interieur ook geen gekke beschadigingen. Voorzien van een Reich mover met lithium ion accu en een Dorema Multinova tent.
Krijgt een onderhoudsbeurt en nieuwe banden dus helemaal vakantieklaar. Een hoop geld voor een straks 5 jaar oude Caravan maar zo is de markt schijnbaar op dit moment.
Maar eens een nachtje over slapen.

Enige mogelijke nadeel, hij heeft een 1300kg as. Leeggewicht is 970 kilo en rijklaar 1040. Mover is 32 kilo. Lijkt me geen groot bezwaar, we slepen niet al teveel rommel mee en zwaardere spullen kunnen ook in de auto.
Knaus 450FU Silver Selection uit 2019 getrokken door een 2018 BMW 320iA Touring

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Aviva » vr 22 okt 2021 21:50

Zover ik heb kunnen nagaan was de 450 FU in 2017 voor een Catalogusprijs van € 15.990,-. Daar zullen vast nog wel wat extra kosten bij gezeten hebben om te komen tot een totaalprijs.

Je hebt het ervaren met de verkoop van je eigen caravan, de prijzen zijn bizar hoog en vrijwel geen afschrijving of zelfs stijging.

Samen met de mover en de voortent denk ik dat dit wel een beetje de prijs zal zijn voor dit model betaald momenteel.

Die as is wel een dingetje… hoe zwaar is de caravan nu leeg? Die kan wel eens veel hoger zijn dan de papieren getallen. Voor aankoop even laten wegen dan weet je echt wat je kunt laden.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Chris » vr 22 okt 2021 21:55

Ik heb even een plaatje van de 2017 prijslijst gemaakt.
Kan je wellicht wat info uithalen.
De folder van 2017 heb ik ook... maar die hou ik zelf ... staat mijn eigen hut nl ook in.
Je ziet al dat de Sport 450FU standaard een 1200Kg as had, meerprijs voor de 1300Kg as was € 105,-
En deze Sport is voorzien van mover en voortent.... dat telt ook mee.
En toen kon je nog niet de caravan zelf ophalen in Jandelsbrunn, dus de afleverkosten waren er ook...
.
img368.jpg
Laatst gewijzigd door Chris op vr 22 okt 2021 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door Aviva » vr 22 okt 2021 21:58

[re.gif]

Wie wat bewaard… Afbeelding
Staat nog onder dat het ex. Transport, rijklaar maken etc is.
Was dat destijds ook een € 1.000,= bij Knaus?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door mark m » za 23 okt 2021 08:24

Ik zou toch nog even doorzoeken en niet teveel haast hebben. Voor 20k moet je een '19 of '20 silver selection kunnen kopen, incl..mover.

Ik heb ze al met enige regelmaat voorbij zien komen. Vaak particulieren die het toch niet bevalt
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

workel

Re: Overstap van 400LK naar 450FU

Bericht door workel » za 23 okt 2021 10:48

[re.gif]
Ook mijn idee, te veel geld voor een Knaus van 2017. Rustig verder kijken, in Dld of via marktplaats je ziet ze wel voorbij komen.

Als je toch de tijd hebt, en de caravan in de zomer gebruikt dan is haast het laatste wat je moet hebben, komt de komende maanden nog genoeg te koop.

Of de komende maanden eens kijken bij Fendt, Tabbert, Hobby of ander merk. Die hebben de indeling ook die je zoekt.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”