minimaliseren

Plaats reactie
conchita
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 sep 2021 17:27

minimaliseren

Bericht door conchita » vr 1 okt 2021 11:49

[image][/image]hallo,
ik ben nieuw op dit forum, en wel omdat wij van een Fendt 645 naar een Eriba Troll 60 edition gegaan zijn. Afgelopen weekend proef gedraaid en ik moet zeggen HET BEVIEL UITSTEKEND!!. Een paar kleine dingetjes (hoofd stoten, weinig stopcontacten) maar voor de verdere rest haphop.gif haphop.gif haphop.gif !! Nu las ik in het boekje dat je de matrassen eruit moet halen, dit hebben wij bij de Fendt nooit gedaan en ik hoop dat dit bij de Eriba ook niet hoeft? Hij staat in een zeer droge stalling.
En nog een vraagje over het schoonmaken van de buitenkant: ik las,gewoon met water en misschien een scheutje afwasmiddel maar mijn man wil dit met autoboen doen. Is dit een aanrader ?
Bijgevoegd enkel foto's van onze nieuwe trots....
DSC02046.JPG
DSC02045.JPG
DSC02044.JPG

conchita
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 sep 2021 17:27

nog eentje

Bericht door conchita » vr 1 okt 2021 11:51

nog eentje dan love.gif
20210925_124950.jpg

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: minimaliseren

Bericht door stoney33 » vr 1 okt 2021 13:07

Welkom! Voor ons vergelijkbaar: van Fendt 510 naar Touring 530
Na 3 x je koppie stoten, went het Afbeelding
Matras gewoon erin laten.
Doen wij ook altijd.
Stopcontacten bij bouwen was voor mij de 1e modificatie aan ons hutje.
Veel plezier met jullie nwe hutje
Afbeelding

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

minimaliseren

Bericht door Aviva » vr 1 okt 2021 14:07

Van harte welkom hier op het forum.
Mooie nieuwe caravan hebben jullie! Veel kampeerplezier ermee gewenst!

Ja stopcontacten…. Elk merk hetzelfde, te weinig.
1,2,3 te koop in de kampeerwinkel heeft mooie spullen om je caravan van buiten schoon te maken.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: minimaliseren

Bericht door Kaja2018 » di 5 okt 2021 10:28

Matrassen
Bij thuiskomst halen we de hele caravan leeg en maken hem grondig schoon. Daarna gaan het matras (we hebben één grote), stoelen, tafel, kratjes met kampeerspullen weer schoon en droog de caravan in. We hebben een Troll 530 uit 2019 en die heeft 3 ventilatiepunten. Als we de caravan uit de stalling halen, is hij altijd kurkdroog.
Stopcontacten
We hebben er drie. Op onmogelijke plaatsen. We hebben er nu zelf een verplaatst naar een handigere plek. Gelukkig hebben we weinig spullen op stroom. Eriba zou eens beter moeten nadenken over die stopcontacten.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: minimaliseren

Bericht door nonblond » di 5 okt 2021 15:40

ieder caravan heeft te weinig stopcontacten, dus moeten die worden bijgemaakt.
Heb nog nooit de caravan aan het eind van het seizoen helemaal leeg gemaakt. Goed schoonmaken en alles wat niet bederfelijk is in de caravan laten. Nog nooit de matrassen eruit gehaald. Behalve toen ze een keer natgeregend waren.
De caravan wordt na de wintersport en na de laatste vakantie in het jaar schoongemaakt met autowas. De meeste hier doen dat overigens met 1,2,3 spullen en niet met autowas.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: minimaliseren

Bericht door dieseltijger » di 5 okt 2021 18:36

Leuke bijdrage! Het drupje afwasmiddel zorgt ervoor dat de oppervlaktespanning van het water verlaagd wordt: in plaats van druppeltjes op jouw caravanwand zie je dat het water een plasje wordt - lekker uitvloeit - dus beter het vuil kan oplossen.

De klassieke Eriba - geweldig! Wat een mooie vormgeving. Maar de lage hoogte is dus in de praktijk geen probleem?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: minimaliseren

Bericht door Ab » di 5 okt 2021 23:25

nonblond schreef:
di 5 okt 2021 15:40
ieder caravan heeft te weinig stopcontacten, dus moeten die worden bijgemaakt.
Ja..klopt.
Mijn laatste caravan had er standaard een stuk of 12 geloof ik.
Eigenlijk zat zou je denken
Maar toch nog 4 bijgemaakt..
Eentje onder een bank voor de lader van de accu..nog eentje voorin onder een bed, voor iets wat ik alweer vergeten ben ..en 2 buiten onder de luifel omdat daar 2 deukjes in waren gekomen.
De pest is, hoeveel stopkontakten je ook hebt, je komt altijd te kort.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: minimaliseren

Bericht door Wie-niets » wo 6 okt 2021 08:57

[re.gif]
Die te kort aan stopcontacten komt meestal door een oorzaak en gevolg.. knipoog.gif
Maar serieus ik was ook altijd (inbouw) stopcontacten aan het bijplaatsen op alle Caravans die wij hebben gehad.
Ook wel eens een waar een deukje in de gladde buitenwand plaat was onstaan. En zat nog op een gunstige plaats ook. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: minimaliseren

Bericht door WillyL » ma 11 okt 2021 09:16

Wanneer de kussens en matrassen op een volle plaat liggen kan je overwegen ze schuin te plaatsen.
Zelf doe ik dat niet en ik heb een 'buitenoverwinteraar' en dan kan het soms wat vochtig aanvoelen. Verluchten is belangrijker. Ik hou 1 venster op kierstand (die van het toilet) evenals 1 dakraam. Tot nu geen schimmel of muffe geurtjes.
En ja, inmiddels ook vele stopcontacten bijgeplaatst (keuken, vensterbank) en een 12 v sigarenstekker ergens boven op een schap om de GSM op te laden en als nachtuurwerkje te gebruiken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”