De nieuwe Cruzer opgehaald!

Gebruikersavatar
ape2001
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 21 jul 2017 22:45
Locatie: Achter Arnhem

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door ape2001 » di 5 okt 2021 09:59

Re, je kunt niet zien wat de daadwerkelijke temperatuur van het water is. De Truma CP plus zit naast de Swift Command. Op de Truma CP kan ik wel zien dat het warm water symbool niet meer knippert als het water heet is. In de mix 2 stand is het dan 60 graden en in boost 62 graden, volgens het instructie boekje van Truma.
BMW X5 xDrive 40i M-sport, Sprite Cruzer 635 SR, Truma dakairco, Thule Omnistor luifel, Enduro 4x4 mover, PowerXtreme 30Ah, EcoFlow River Pro, PowerXtreme XS20s MPPT 230W, Truma Duo Control CS, E&P level-systeem, Starlink RV.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Pakkie » di 5 okt 2021 10:25

Ferdi schreef:
ma 4 okt 2021 23:10
Re, dat gaat dus via het Swift command systeem in de caravan en via de bijbehorende app van Swift waarbij je op afstand bijna alles kan aansturen. Dan heb je de I-net ready box niet nodig. Dat is dan dubbelop plus de Swift command is veel uitgebreider.
Veel uitgebreider, maar je kunt dan weer niet de actuele watertemperatuur zien?
Da's dan wel weer een gemis voor sommigen want de actuele watertemperatuur in de boiler kun je in de Truma-app dus wel zien.
Momenteel is het dus 11 graden in onze caravan en de watertempetaruur is 13 graden. Onderstaande is via Bluetooth te zien als je bij de caravan bent, maar je kunt ook een sms laten versturen die dezelfde informatie kan geven.

Screenshot_20211005-102810~(1).jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Jaap van Duijn » di 5 okt 2021 11:53

@Pakkie,

Die liet ik enkele items terug ook zien de app van TRUMA.
Maar in de Sprite - even niet opgelet - hebben ze die TRUMA bediening niet zoals wij die kennen.
Daar heb je een paneel boven de deur met daar op alle bedieningen en uitlezingen.
Benevens dat een TRUMA control paneel - weet niet of dat met een ALDE verwarming ook is.
Is allemaal effe anders als met Control Panel (CP) en INET box, wel net zo mooi hoor, daar niet van.
Alleen kan je geen water temperatuur af/uitlezen. Daar moet nog een slimmerik iets op vinden, maar wel eenvoudig zodat het voor alle Sprite en Engelse caravan gebruikers kan dienen en te plaatsen is :).

Grtn Jaap

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Ferdi » di 5 okt 2021 18:13

Pakkie schreef:
Ferdi schreef:
ma 4 okt 2021 23:10
Re, dat gaat dus via het Swift command systeem in de caravan en via de bijbehorende app van Swift waarbij je op afstand bijna alles kan aansturen. Dan heb je de I-net ready box niet nodig. Dat is dan dubbelop plus de Swift command is veel uitgebreider.
Veel uitgebreider, maar je kunt dan weer niet de actuele watertemperatuur zien?
Da's dan wel weer een gemis voor sommigen want de actuele watertemperatuur in de boiler kun je in de Truma-app dus wel zien.
Momenteel is het dus 11 graden in onze caravan en de watertempetaruur is 13 graden. Onderstaande is via Bluetooth te zien als je bij de caravan bent, maar je kunt ook een sms laten versturen die dezelfde informatie kan geven.

Screenshot_20211005-102810~(1).jpg
Uitgebreider in algemene zin voor het aansturen en aflezen van allerlei apparatuur, lampen etc. in de caravan.
Specifiek voor de Truma cv installatie kan het uitgebreider met inderdaad de watertemperatuur. Misschien komt dat nog met een software update. Kan ook zijn dat Truma deze info niet voor derde beschikbaar stelt. Maar om een I-net box te gaan inbouwen voor de watertemperatuur te weten ga ik natuurlijk niet doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Jaap van Duijn » di 5 okt 2021 20:37

Trouwens ook ik zou wel direct de temperatuur willen uitlezen op mijn display of metertje ernaast ipv steeds de app te openen en te kijken (scheelt weer werk).
En echtgenote hoeft niet te vragen "is het water al warm".
Zou dan 2-delig werken en ik ga er mee aan de gang en laat resultaten hier weten

Jaap

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door PD » di 5 okt 2021 21:10

[re.gif]
Ik gebruik de temperatuuruitlezing van zowel de binnenruimte als de boiler zoals Pakkie hierboven laat zien, regelmatig via de Truma-App; echt heel handig thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Paul Vingerhoets
Berichten: 2414
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Paul Vingerhoets » di 5 okt 2021 21:32

Misschien dat de update van de I-netbox meer mogelijkheden gaat bieden, heb uit de info daarover het idee dat de nieuwe box meer samen zou moeten gaan werken met andere merken.

En inderdaad een uitlezing van de huidige temperaturen op het I-net scherm zou een mooie zijn samen met iets meer mogelijkheden tot het instellen van de ventilatie ,meer standen wel te verstaan
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Ferdi » wo 6 okt 2021 05:33

PD schreef:[re.gif]
Ik gebruik de temperatuuruitlezing van zowel de binnenruimte als de boiler zoals Pakkie hierboven laat zien, regelmatig via de Truma-App; echt heel handig thumbup.gif
De binnen/buiten temperatuur en luchtvochtigheid kan ik wel aflezen op het bedieningspaneel en via de app. En ook via de sim op afstand. Zelfs met alarmering die je in kan stellen bij bijvoorbeeld een lage temperatuur, zodat je de kachel kan aanzetten om het vorstvrij te houden of wat dan ook. Het enige wat ontbreekt is de uitlezing van het warmwater maar dat zal een reden hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Scout15 » di 26 jul 2022 13:41

Even een topic afstoffen. Wat voor soort simkaart gebruiken voor de Inet-box en hoe werkt dit precies? Heb dit proberen op te zoeken, maar het is mij niet geheel duidelijk en wil problemen voorkomen als de caravan straks op afstand staat.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

TFJ

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door TFJ » di 26 jul 2022 13:49

[re.gif]
Inet werkt via 2G en dat netwerk is langzamerhand aan het verdwijnen, zorg in ieder geval dat je een provider gebruikt die 2G nog ondersteund.
https://serviceblog.truma.com/en/2020/0 ... a-inetbox/
en
https://www.prepaidsimkaarten.nl/wannee ... t-de-lucht

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door PD » di 26 jul 2022 13:58

[re.gif] [re.gif]
Ik gebruik een prepaid kaart van Simyo; deze provider maakt gebruik van het KPN netwerk en dus zal dit tenminste tot 2025 operationeel blijven. Tegen die tijd zal Truma vast een upgrade van de iNet-X hebben die wel via 4G/5G communiceert.

De iNet box communiceert met de smartphone doordat ze sms-jes naar elkaar sturen a € 0,10 per stuk. Voorts moet je tenminste binnen 6 maanden een sms-je versturen zodat de simkaart onbeperkt actief blijft.

Voorbeeld van de communicatie. De codering van de sms-jes regelt de App via een gebruiksvriendelijke interface, je hoeft geen programmeur te zijn knipoog.gif :
Bijlagen
A367E175-81DF-4080-8E4C-B51B9F3D0659.jpeg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Scout15 » di 26 jul 2022 15:00

Oh, wow. mrgreen.gif De app van truma zelf heb ik reeds in gebruik werkt prima, maar had niet verwacht dat het op afstand aansturen op deze manier in zijn werk ging. Het 2G netwerk wordt nog wel in Europa ondersteund en het is afhankelijk van de provider of deze 2G nog aanbiedt? De caravan zetten vanaf Oktober neer in Oostenrijk. Misschien handig om dan een Oostenrijkse prepaid sim aan te schaffen.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1965
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door moyzo » di 26 jul 2022 15:01

Wij gebruiken een Simyo prepaid kaartje ( via KPN netwerk) waarde €7,50 beltegoed kost 5 euro binnen 1 dag in huis. Werkt perfect
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: De nieuwe Cruzer opgehaald!

Bericht door Jaap van Duijn » wo 27 jul 2022 11:50

@PD,

Mijn insteek is/was om de water temperatuur direct van een display - zonder tussenkomst van de app - te kunnen uitlezen.
De temperatuur in de unit zelf heb ik al zo een binnen/buiten meter dat gaat goed.
En bij al die metertjes kan die er ook nog bij :).

Groet Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”