Veiligheidsstopcontact Truma mover SE verwijderen

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Leonardus66
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 18 dec 2019 11:33

Re: Veiligheidsstopcontact Truma mover SE verwijderen

Bericht door Leonardus66 » ma 1 nov 2021 12:42

Overigens heb ik ook nog een spanningsmetertje aangebracht tussen de plus van de accu en de geschakelde massa. Dit metertje geeft de spanning en daarmee de ladingstoestand via bluetooth door aan een app op mijn Iphone. Bij ingeschakelde mover kan je daarmee buiten de caravan de ladingstoestand van de accu prima aflezen. Door het uitschakelen van de accu is het eigen gebruik van de meter geen probleem meer.
https://nl.aliexpress.com/item/32794632 ... 4c4drp0tZx

iemand
Berichten: 5242
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Veiligheidsstopcontact Truma mover SE verwijderen

Bericht door iemand » ma 1 nov 2021 14:00

Aha de BM2 .... is een leuk ding.
Ik gebruik hem ook zie de 'zwarte schermafdrukken" op viewtopic.php?f=63&t=43344

Bewaart z'n metingen alleen als ie onder spanning blijft.

Heb je al eens geluisterd naar de Truma-kast als je de stekker plaatst, resp. de beveiligingsingang aan massa hangt... er klikt een relais intern. thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36095
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Veiligheidsstopcontact Truma mover SE verwijderen

Bericht door Chris » ma 1 nov 2021 14:12

Leonardus66 schreef:
ma 1 nov 2021 12:42
Overigens heb ik ook nog een spanningsmetertje aangebracht tussen de plus van de accu en de geschakelde massa. Dit metertje geeft de spanning en daarmee de ladingstoestand via bluetooth door aan een app op mijn Iphone. Bij ingeschakelde mover kan je daarmee buiten de caravan de ladingstoestand van de accu prima aflezen. Door het uitschakelen van de accu is het eigen gebruik van de meter geen probleem meer.
https://nl.aliexpress.com/item/32794632 ... 4c4drp0tZx
Zo maken we allemaal mooie gadgets.
Ik heb een centraal meetpaneel gemaakt met een DC metertje op de accu, een " walstroommeter" en de Votronic watermeter..
Spielerei
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Leonardus66
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 18 dec 2019 11:33

Re: Veiligheidsstopcontact Truma mover SE verwijderen

Bericht door Leonardus66 » ma 1 nov 2021 21:21

iemand schreef:
ma 1 nov 2021 14:00
Aha de BM2 .... is een leuk ding.
Ik gebruik hem ook zie de 'zwarte schermafdrukken" op viewtopic.php?f=63&t=43344

Bewaart z'n metingen alleen als ie onder spanning blijft.

Heb je al eens geluisterd naar de Truma-kast als je de stekker plaatst, resp. de beveiligingsingang aan massa hangt... er klikt een relais intern. thumbup.gif
Omdat ik de BM2 alleen gebruik voor het aflezen van de spanning is het vasthouden van gegevens niet zo belangrijk voor mij. Onder spanning houden van de BM2 heeft toch het risico dat bij lange stilstand het eigen verbruik van de meter de accu leegtrekt. Duurt wel even maar kan wel.
Inderdaad hoor je dat relais heel goed. In mijn caravan soms zelfs meerdere keren achter elkaar voordat de mover ingeschakeld wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”