Nieuwe I30 als trekker besteld
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Vooral in de file is het heerlijk, helemaal niets doen en de auto die alles vanzelf, zelfs sturen alleen krijg je dan helaas wel steeds een melding dat je je handen aan het stuur moet houden.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Ik vind al die elektronische schnick schnack gewoon vervelend en zet het derhalve uit. Ik ben geen plantje in een auto die me een beetje laat (rond)rijden
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
ik vind juist het rijden ergens naartoe zonde van mijn tijd en inspanning, ik zou het liefste reizen zoals Tita Tovenaar dit altijd deed
Daarom ben ik ook fan van ACC, heerlijk. Je kunt rustig om je heen kijken en de auto remt als er iets aan de hand is
Daarom ben ik ook fan van ACC, heerlijk. Je kunt rustig om je heen kijken en de auto remt als er iets aan de hand is
Dethleffs C'Joy 2022 + Model Y RWD
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Half januari was het dan eindelijk zover, na 16 maanden was de I30 Wagon er dan eindelijk.
Meteen bij aflevering de winterwielen van de vorige I30 onder de nieuwe gezet. De nieuwe zomervelgen en bandjes in de kofferbak naar huis.
Een foto houden jullie tegoed, met de winterwielen komt hij niet op zijn mooist uit.
Inmiddels hebben we 1.500 km met de nieuwe wagen gereden. Ondanks dat er alleen een facelift is geweest tussen de vorige I30 (2018) en de nieuwe rijd deze heel anders. We vinden de auto rustiger rijden minder nadijnen na hobbels. Dit kan ook komen door de hulpveren misschien.
De automaat vinden we heerlijk, wilden we (vooral ik) daar nog niet aan bij de vorige nu wil ik het niet meer missen wat een verademing. Vooral met het file rijden.
Ben benieuwd hoe die het gaat doen met de caravan erachter, deze iets sterker dan de vorige dus verwacht zeker geen problemen. En ook verwacht ik wat beter wegligging door de hulpveren. Minder nadijnen etc.
We hebben onze auto gekocht bij een ex-Hyundai dealer. De auto besteld hij vervolgens mij de nieuwe Hyundai dealer in de regio. Ook de onderdelen die er nu opgekomen zijn (trekhaak, hulpveren etc), zijn originele onderdelen om garantie issues te voorkomen.
Hulpveren zijn een mooi voorbeeld. Deze blijken van de bekende leverancier MAD te zijn. Zitten in een gekleurde doos van MAD, deze doos wordt vervolgens in een doos van Hyundai gestopt met een sticker "officieel onderdeel". Kan Hyundai er ook nog mooi wat aan verdienen.
Meteen bij aflevering de winterwielen van de vorige I30 onder de nieuwe gezet. De nieuwe zomervelgen en bandjes in de kofferbak naar huis.
Een foto houden jullie tegoed, met de winterwielen komt hij niet op zijn mooist uit.
Inmiddels hebben we 1.500 km met de nieuwe wagen gereden. Ondanks dat er alleen een facelift is geweest tussen de vorige I30 (2018) en de nieuwe rijd deze heel anders. We vinden de auto rustiger rijden minder nadijnen na hobbels. Dit kan ook komen door de hulpveren misschien.
De automaat vinden we heerlijk, wilden we (vooral ik) daar nog niet aan bij de vorige nu wil ik het niet meer missen wat een verademing. Vooral met het file rijden.
Ben benieuwd hoe die het gaat doen met de caravan erachter, deze iets sterker dan de vorige dus verwacht zeker geen problemen. En ook verwacht ik wat beter wegligging door de hulpveren. Minder nadijnen etc.
We hebben onze auto gekocht bij een ex-Hyundai dealer. De auto besteld hij vervolgens mij de nieuwe Hyundai dealer in de regio. Ook de onderdelen die er nu opgekomen zijn (trekhaak, hulpveren etc), zijn originele onderdelen om garantie issues te voorkomen.
Hulpveren zijn een mooi voorbeeld. Deze blijken van de bekende leverancier MAD te zijn. Zitten in een gekleurde doos van MAD, deze doos wordt vervolgens in een doos van Hyundai gestopt met een sticker "officieel onderdeel". Kan Hyundai er ook nog mooi wat aan verdienen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Gefeliciteerd met je nieuwe trekker! Veel rijplezier en veilige kilometers gewenst!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Het heeft wel even geduurd maar uiteindelijk is hij geleverd de I30, gefeliciteerd en vele fijne kilometers gewenst met en zonder de Hut. Die hulpveren ga je veel plezier aan beleven, bij mijn vorige Passat ook, voelde niet zo week aan. Automaat altijd doen, wil niet meer anders.
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Gefeliciteerd Aviva met de nieuwe trekker. Maak er veel veilige en fijne kilometers mee.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Gefeliciteerd. Mooie auto. Ik rij inmiddels mijn derde Hyundai. Ik heb een Coupe gehad en een Tucson. Nu een Kona. Je ziet en voelt aan de auto's wat een enorme vooruitgang Hyundai in stilering en kwaliteit heeft geboekt ik korte tijd. Die Coupe was een stoere bak maar kwalitatief was het niet geweldig. De Tucson was al veel beter maar ook hier voelde het een en ander niet al te degelijk aan. In de Kona is dat gevoel helemaal weg. Alles voelt strak en degelijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Vandaag voor het eerst de caravan achter de nieuwe i30 gehad automaat gehad. Qua wegligging heel fijn ook, met de hulpveren eronder.
Optrekken en tot 70 km per uur ging het helemaal top met de automaat. Op de snelweg was de automaat heel onrustig in alle standen ( eco - normaal en sport) continu schakelen van d4 naar d7. Had ook wel een lekker windje op de voorkant staan. Vond dat hij ook veel te weinig toeren maakte op de snelweg vaak onder de 2.000.
Benieuwd hoe jullie dit doen met een automaat? Zetten jullie hem dan terug naar hand geschakeld zodat de auto in 1 versnelling blijft staan tijdens cruise snelheid van +/- 95?
Optrekken en tot 70 km per uur ging het helemaal top met de automaat. Op de snelweg was de automaat heel onrustig in alle standen ( eco - normaal en sport) continu schakelen van d4 naar d7. Had ook wel een lekker windje op de voorkant staan. Vond dat hij ook veel te weinig toeren maakte op de snelweg vaak onder de 2.000.
Benieuwd hoe jullie dit doen met een automaat? Zetten jullie hem dan terug naar hand geschakeld zodat de auto in 1 versnelling blijft staan tijdens cruise snelheid van +/- 95?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Geen Hyundai, maar ik trek ook op mbv de automaat.
En dan op kruissnelheid zet ik hem vast in een versnelling zodat de motor 1900-2000 toeren draait.
Je moet even opzoeken vanaf welk toerental bij jou het max koppel beschikbaar is, daar moet je niet onder komen eigenijk.
( mijn max koppel is al bij 1700 RPM beschikbaar)
Op de ACC.
Nu schakelt mijn automaat wel terug al je toch een keer eens afremt, maar dan moet je wel actie ondernemen om weer op kruissnelheid te komen... of even naar de automaat of even met de hand weer opschakelen.... kan beide.
Maar... idd... vastzetten.
Niet laag in toeren laten komen.
Veel, heel veel beter voor de koeling van de motor/bak
En dan op kruissnelheid zet ik hem vast in een versnelling zodat de motor 1900-2000 toeren draait.
Je moet even opzoeken vanaf welk toerental bij jou het max koppel beschikbaar is, daar moet je niet onder komen eigenijk.
( mijn max koppel is al bij 1700 RPM beschikbaar)
Op de ACC.
Nu schakelt mijn automaat wel terug al je toch een keer eens afremt, maar dan moet je wel actie ondernemen om weer op kruissnelheid te komen... of even naar de automaat of even met de hand weer opschakelen.... kan beide.
Maar... idd... vastzetten.
Niet laag in toeren laten komen.
Veel, heel veel beter voor de koeling van de motor/bak
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
De captur van ons heeft er ook geen moeite mee. Met de caravan er achter lijkt de automaat er voor te zorgen dat hij verder in toeren doortrekt. Normaal tot een 2000 en met de caravan een 3000 toeren. Wij laten hem gewoon in de d stand staan. Voor mijn vrouw is het rijden met de caravan ook makkelijk. Niks geen gedoe met schakelen of zelf met de flippers moeten schakelen . Wij vinden dat de captur dit erg goed doet.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Ik rijd alleen maar automaat.
Ik gebruik altijd de manueel stand. Schakel zelf op en af. Probeer de lekkerste versnellingen +toeren te vinden
Ik gebruik altijd de manueel stand. Schakel zelf op en af. Probeer de lekkerste versnellingen +toeren te vinden
Geen Caravan.
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Waarom zou je dat met de hand doen? Mijn automaat vindt die perfecte versnelling zelf heel goed…
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Vandaag de caravan doorgebracht naar de camping.
Optrekken in D maar op de snelweg de versnelling handmatig vastgezet anders zit hij veelste hoog in de versnelling met te weinig toeren of is erg onrustig met op af schakelen.
Optrekken in D maar op de snelweg de versnelling handmatig vastgezet anders zit hij veelste hoog in de versnelling met te weinig toeren of is erg onrustig met op af schakelen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Dat op- en terugschakelen lijkt me onrustig rijden. Juist
Blijkbaar weet de automaat niet zo goed raad met het juiste toerental met caravan erachter. Heeft jouw automaat een Sportstand? Dat wil nog wel eens helpen.
Dat zo’n automaat vaak een te hoge versnelling pakt is niet ongebruikelijk. Mijn automaat schakelt op de vlakke weg in de Comfortstand gewoon naar de 7e versnelling en draait dan 1.600 toeren. Ik zet ‘m dus bijna altijd in S en dan blijft ie bijna altijd in de 6e versnelling.
Blijkbaar weet de automaat niet zo goed raad met het juiste toerental met caravan erachter. Heeft jouw automaat een Sportstand? Dat wil nog wel eens helpen.
Dat zo’n automaat vaak een te hoge versnelling pakt is niet ongebruikelijk. Mijn automaat schakelt op de vlakke weg in de Comfortstand gewoon naar de 7e versnelling en draait dan 1.600 toeren. Ik zet ‘m dus bijna altijd in S en dan blijft ie bijna altijd in de 6e versnelling.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Nieuwe I30 als trekker besteld
Ja onze automaat heeft ook een sportstand. Dat is vooral met optrekken een stuk prettiger omdat hij langer doortrekt in een versnelling.
In de sportstand op de snelweg blijft hij zoeken, dus voor de langere afstand zetten wij hem dan vanaf nu maar in handmatig.
In de sportstand op de snelweg blijft hij zoeken, dus voor de langere afstand zetten wij hem dan vanaf nu maar in handmatig.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino