Orientatie nieuwe trekker
Orientatie nieuwe trekker
Na onze avonturen met de T-Roc kijk ik er naar uit om met een nieuwe caravantrekker op pad te gaan. Het is al weer 3 jaar geleden dat ik mij hier melde met de hulpvraag hoe ik de combinatie stabieler kon krijgen. Met de tips en trucs de combinatie zo stabiel mogelijk gekregen maar een daverend succes is het helaas nooit geworden. Rond de 90 km/u begon de caravan gewoon zijn eigen leven te leiden.
Conclusie voor mij was dat de T-Roc prima beviel, maar dan wel zonder een caravan erachter. Afgelopen weekend heb ik geruild met de auto van mijn collega (Skoda Superb combi) om de caravan te kunnen uitsluiten als veroorzaker. Stuk snelweg gepakt met caravan en bleef er als een blok achterhangen, gelukkig, de caravan is oke!
Leasetermijn is over een half jaar afgelopen en met de levertijden moet ik nu keuzes gaan maken. Ik had de volgende auto’s op mijn lijstje staan:
- Seat Leon FR combi PHEV
- Skoda Octavia Sportline PHEV
- Skoda Superb Sportline PHEV
- Ford Kuga ST-line PHEV
Voor mijn werk maak ik dagelijk een enkele reis van ongeveer 40 km wat prima elektrisch op te vangen moet zijn. Daarnaast ben ik door de eerdere ervaring met de T-Roc wel gecharmeerd van het hogere eigen gewicht om het slingeren in de toekomst te minimaliseren. Vandaar de keuze voor een PHEV.
Wij zijn met zijn tweeën en na de rit met de Superb van mijn collega tot de conclusie gekomen dat dit beetje overdone is. Wat een zee van ruimte! Die 2x per jaar dat er mensen op de achterbank zouden zitten mag je wel met een intercom oproepen . Deze auto kost mij netto € 100,00 meer per maand dan de goedkopere in het rijtje. Hoewel ik het aan de buitenkant een erg mooie auto vind, merk je aan de binnenkant dat het een gefacelift model is.
De Kuga vond en vind ik nog steeds een mooie auto. Maar door het ontbreken van een turbo zal deze auto wat harder moeten werken met caravan wanneer de batterij leeg is. Qua netto lasten lag dit gelijk met de Superb. Zou het tussen deze 2 auto’s gaan dan zou mijn keuze voor de Superb zijn gevallen.
Iets kleiner kwam ik uit bij het nieuwe model van de Leon, ook een combi. Erg fraai geworden en in de rode kleur een plaatje om te zien. Reed ook erg goed en verwacht dat deze het als caravantrekker ook goed zou doen. Had de configuratie in FR trim samengesteld.
Alternatief was het broertje (of zusje) van de Leon, de Skoda Octavia. Afgelopen zaterdag in deze auto gereden en net als de Leon een fijne auto om in te sturen. Het interieur en exterieur van de auto sprak mij wat meer aan, maar dat is een persoonlijke keuze. Wat ik minder mooi vond is dat de hybride standaard 15 mm hoger op de poten staat.
Heb nu een dealerofferte laten opstellen en deze is naar een aantal leasemaatschappijen gegaan om een tarief op te kunnen stellen. Zodra ik de laatste heb ontvangen ga ik met mijn werkgever om de tafel om de voorstellen te bespreken.
Volgens mij wel een leuke samenstelling geworden met onder andere het Pouw Performance pakket: de auto wordt met Eibach veren 35 mm verlaagd. De hybride heeft standaard dynamic chassis control. Instelbare dempers om de auto wat stugger te kunnen afstellen met druk op de knop. Daarnaast voorste ramen iets donkerder en die rare chromen nep uitlaatsierstukken worden zwart gespoten. Ook zitten er in dit pakket 19” velgen.
Levertijden komen nu uit op begin maart, dus binnenkort kan de opdracht er hopelijk de deur uit
De auto komt er een beetje zoals deze RS uit te zien:
Maar hier staat de auto dus nog wat hoger op de wielen.
Met de verlagingsveren zal het standje zo worden:
Conclusie voor mij was dat de T-Roc prima beviel, maar dan wel zonder een caravan erachter. Afgelopen weekend heb ik geruild met de auto van mijn collega (Skoda Superb combi) om de caravan te kunnen uitsluiten als veroorzaker. Stuk snelweg gepakt met caravan en bleef er als een blok achterhangen, gelukkig, de caravan is oke!
Leasetermijn is over een half jaar afgelopen en met de levertijden moet ik nu keuzes gaan maken. Ik had de volgende auto’s op mijn lijstje staan:
- Seat Leon FR combi PHEV
- Skoda Octavia Sportline PHEV
- Skoda Superb Sportline PHEV
- Ford Kuga ST-line PHEV
Voor mijn werk maak ik dagelijk een enkele reis van ongeveer 40 km wat prima elektrisch op te vangen moet zijn. Daarnaast ben ik door de eerdere ervaring met de T-Roc wel gecharmeerd van het hogere eigen gewicht om het slingeren in de toekomst te minimaliseren. Vandaar de keuze voor een PHEV.
Wij zijn met zijn tweeën en na de rit met de Superb van mijn collega tot de conclusie gekomen dat dit beetje overdone is. Wat een zee van ruimte! Die 2x per jaar dat er mensen op de achterbank zouden zitten mag je wel met een intercom oproepen . Deze auto kost mij netto € 100,00 meer per maand dan de goedkopere in het rijtje. Hoewel ik het aan de buitenkant een erg mooie auto vind, merk je aan de binnenkant dat het een gefacelift model is.
De Kuga vond en vind ik nog steeds een mooie auto. Maar door het ontbreken van een turbo zal deze auto wat harder moeten werken met caravan wanneer de batterij leeg is. Qua netto lasten lag dit gelijk met de Superb. Zou het tussen deze 2 auto’s gaan dan zou mijn keuze voor de Superb zijn gevallen.
Iets kleiner kwam ik uit bij het nieuwe model van de Leon, ook een combi. Erg fraai geworden en in de rode kleur een plaatje om te zien. Reed ook erg goed en verwacht dat deze het als caravantrekker ook goed zou doen. Had de configuratie in FR trim samengesteld.
Alternatief was het broertje (of zusje) van de Leon, de Skoda Octavia. Afgelopen zaterdag in deze auto gereden en net als de Leon een fijne auto om in te sturen. Het interieur en exterieur van de auto sprak mij wat meer aan, maar dat is een persoonlijke keuze. Wat ik minder mooi vond is dat de hybride standaard 15 mm hoger op de poten staat.
Heb nu een dealerofferte laten opstellen en deze is naar een aantal leasemaatschappijen gegaan om een tarief op te kunnen stellen. Zodra ik de laatste heb ontvangen ga ik met mijn werkgever om de tafel om de voorstellen te bespreken.
Volgens mij wel een leuke samenstelling geworden met onder andere het Pouw Performance pakket: de auto wordt met Eibach veren 35 mm verlaagd. De hybride heeft standaard dynamic chassis control. Instelbare dempers om de auto wat stugger te kunnen afstellen met druk op de knop. Daarnaast voorste ramen iets donkerder en die rare chromen nep uitlaatsierstukken worden zwart gespoten. Ook zitten er in dit pakket 19” velgen.
Levertijden komen nu uit op begin maart, dus binnenkort kan de opdracht er hopelijk de deur uit
De auto komt er een beetje zoals deze RS uit te zien:
Maar hier staat de auto dus nog wat hoger op de wielen.
Met de verlagingsveren zal het standje zo worden:
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik, als Octavia rijder zou het wel weten
Vind de nieuwe overigens niet persé mooi, maar het aangeklede model wat jij eronder laat zien zou ik maandelijks zeker wel wat bijtelling voor willen betalen.
Wij rijden met een 'oude' octavia uit 2013 (model 3) met een hobby 400 erachter, dat gaat prima. Nadeel is wel dat je er rekening mee moet houden dat de koets wat doorzakt, hulpvering zou eigenlijk beter zijn, maar zonder kan dus wel, dus als je verlaagd hou daar rekening mee.... je moet wel enig gewicht in de auto stoppen voor een echt goede belading. (doen wij al grotendeels door ons gezin erin te stoppen)
Maar 1300kg aan de haak rijdt die probleemloos mee.
Vind de nieuwe overigens niet persé mooi, maar het aangeklede model wat jij eronder laat zien zou ik maandelijks zeker wel wat bijtelling voor willen betalen.
Wij rijden met een 'oude' octavia uit 2013 (model 3) met een hobby 400 erachter, dat gaat prima. Nadeel is wel dat je er rekening mee moet houden dat de koets wat doorzakt, hulpvering zou eigenlijk beter zijn, maar zonder kan dus wel, dus als je verlaagd hou daar rekening mee.... je moet wel enig gewicht in de auto stoppen voor een echt goede belading. (doen wij al grotendeels door ons gezin erin te stoppen)
Maar 1300kg aan de haak rijdt die probleemloos mee.
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat wij met de “nadelen” te maken krijg die jij beschrijft.
Door de verlaging en de DCC denk ik (en hoop ik ) dat de auto niet zal gaan doorhangen.
Wij leggen en legden de tafel en stoelen altijd in de kofferbak van de auto, dat zullen we blijven doen omdat deze dan direct voor het grijpen liggen. Het rijklaargewicht van de PHEV is echter 1.620 kg (ledig 1.520 kg) waardoor ik denk dat de effecten minder groot zullen zijn. Maar thanks voor de tip .
Door de verlaging en de DCC denk ik (en hoop ik ) dat de auto niet zal gaan doorhangen.
Wij leggen en legden de tafel en stoelen altijd in de kofferbak van de auto, dat zullen we blijven doen omdat deze dan direct voor het grijpen liggen. Het rijklaargewicht van de PHEV is echter 1.620 kg (ledig 1.520 kg) waardoor ik denk dat de effecten minder groot zullen zijn. Maar thanks voor de tip .
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
- dieseltijger
- Berichten: 10950
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Orientatie nieuwe trekker
De skoda's zijn lekkere hapjes inderdaad en zeker tweedehands: leuke prijzen en de motoren zijn juweeltjes (veel koppel bij lage toeren). Ik rij de auto's prive icm een mobiliteitsvergoeding, wat ik me realiseer is dat wat je met een PHEV of een plug in hybride bespaart aan variabele brandstofkosten geef je weer uit aan de houderschapsbelasting vanwege de hogere massa. Wellicht van belang voor anderen.
Verder voor de priverijders die een tweedehands skoda met DSG bak overwegen: in de AMT stond recentelijk een artikel waarin een DSG specialist aangaf dat vroeg of laat een DSG bak altijd gerepareerd moet worden. VAG geeft geen onderdelen vrij zodat je al snel van hun afhankelijk bent, of terug moet vallen op ruilonderdelen of bakken. Beetje open deur? De koppelingsplaten slijten natuurlijk. Ook bij een klassieke automaat moet je eens in de zoveel ton "op de koffie" voor revisie van rembanden en lockup koppelingen.
Dus "the winner is" wellicht de CVT van Toyota qua levensduur (gok ik). Maar een DSG rijdt lekkerder.
Verder voor de priverijders die een tweedehands skoda met DSG bak overwegen: in de AMT stond recentelijk een artikel waarin een DSG specialist aangaf dat vroeg of laat een DSG bak altijd gerepareerd moet worden. VAG geeft geen onderdelen vrij zodat je al snel van hun afhankelijk bent, of terug moet vallen op ruilonderdelen of bakken. Beetje open deur? De koppelingsplaten slijten natuurlijk. Ook bij een klassieke automaat moet je eens in de zoveel ton "op de koffie" voor revisie van rembanden en lockup koppelingen.
Dus "the winner is" wellicht de CVT van Toyota qua levensduur (gok ik). Maar een DSG rijdt lekkerder.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Witte yeti
- Berichten: 518
- Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
- Locatie: Amsterdam
Re: Orientatie nieuwe trekker
Mooie auto hoor, ik vraag me alleen af of de Eibach veren nodig zijn omdat er al DCC op zit. Zoals je schrijft verlaag je de auto 35 mm, komt de caravan dat niet met kont omhoog te staan?
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743
Re: Orientatie nieuwe trekker
Kijk ook eens bij de volvo plug-in hybrydes.
De volledige 60 en 90 reeks hebben een zeer mooie upgrade gekregen van de electro mot en batterij
De volledige 60 en 90 reeks hebben een zeer mooie upgrade gekregen van de electro mot en batterij
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent
Re: Orientatie nieuwe trekker
Leuk draadje, ga ik volgen
Ook ik ben mij aan het orienteren...de Passat gaat medio februari eruit. De nwe regels bij ons bepalen dat er geen diesel meer komt, benzine, hybride of electrisch ( over paar jaar alleen nog maar. aan het stroom...)
IK heb nog geen 'shortlist' maar zie wel Superb en Ocavia als PHEV als kanshebbers. (Seat en Ford mogen niet).
De Superb vind ik beduidend mooier, de nwe Octavia vind ik eigenlijk helemaal niet mooi....behalve RS
Succes, ben benieuwd waar je op uit komt
Ook ik ben mij aan het orienteren...de Passat gaat medio februari eruit. De nwe regels bij ons bepalen dat er geen diesel meer komt, benzine, hybride of electrisch ( over paar jaar alleen nog maar. aan het stroom...)
IK heb nog geen 'shortlist' maar zie wel Superb en Ocavia als PHEV als kanshebbers. (Seat en Ford mogen niet).
De Superb vind ik beduidend mooier, de nwe Octavia vind ik eigenlijk helemaal niet mooi....behalve RS
Succes, ben benieuwd waar je op uit komt
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Orientatie nieuwe trekker
Die Leon is erg mooi
Wellicht heb ik het gemist, maar is de T-Roc voorzien van DCC? Bij de Ateca merk je dat in de normale stand de caravan gevoeliger is dan in de sportstand. Zelfs met de lange zware Knaus 100 km/u en harder bij inhalen kunnen rijden in de sportstand.
Succes met de keuze, altijd leuk om een nieuwe keuze te mogen maken. En dat met die ruimte voor 2 herkennen wij ook. In de Kodiaq was dat ook to much. De Taracco was dan toch wat knusser maar kwam met de opties boven leasebudget
Wellicht heb ik het gemist, maar is de T-Roc voorzien van DCC? Bij de Ateca merk je dat in de normale stand de caravan gevoeliger is dan in de sportstand. Zelfs met de lange zware Knaus 100 km/u en harder bij inhalen kunnen rijden in de sportstand.
Succes met de keuze, altijd leuk om een nieuwe keuze te mogen maken. En dat met die ruimte voor 2 herkennen wij ook. In de Kodiaq was dat ook to much. De Taracco was dan toch wat knusser maar kwam met de opties boven leasebudget
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik verwacht van niet. De PHEV staat standaard 15 mm hoger, met deze set staat de auto dus 20 mm lager dan een standaard Octavia. En zoals op de foto te zien heeft de auto met eibach set een redelijk normale hoogte. De lijn van de wielkast loopt gelijk met de band.Witte yeti schreef: ↑vr 17 sep 2021 09:42Mooie auto hoor, ik vraag me alleen af of de Eibach veren nodig zijn omdat er al DCC op zit. Zoals je schrijft verlaag je de auto 35 mm, komt de caravan dat niet met kont omhoog te staan?
Volvo V60 of V90 erg mooi maar is nog eens fors hoger in de maandlast dan een Superb. Octavia RS had ik ook wel willen rijden, dan hadden we de caravan moeten verkopen want daar mag geen trekhaak op. Dat gaat mij te ver. Vandaar dat ik de sportline heb geconfigureerd. Komt er qua looks het meest dichtbij. De RS velgen komen er wel op (volledig zwart), sportstoelen en zwarte hemel is gelijk met de RS. En zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind de Octavia nl wel lekker smoelen met de scherpe lijnen.
De T-Roc heeft geen DCC. Blijft waarschijnlijk wel aan. Voorlopig plan is om de Fiesta van mijn vrouw te verkopen en deze T-Roc als 2e auto aan te houden. Maar weet pas in januari wat de T-Roc moet gaan kosten.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik heb 2 Octavias gehad en 3 maanden een Superb, allemaal fijne auto's.Davendre schreef: ↑vr 17 sep 2021 09:33Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat wij met de “nadelen” te maken krijg die jij beschrijft.
Door de verlaging en de DCC denk ik (en hoop ik ) dat de auto niet zal gaan doorhangen.
Wij leggen en legden de tafel en stoelen altijd in de kofferbak van de auto, dat zullen we blijven doen omdat deze dan direct voor het grijpen liggen. Het rijklaargewicht van de PHEV is echter 1.620 kg (ledig 1.520 kg) waardoor ik denk dat de effecten minder groot zullen zijn. Maar thanks voor de tip .
De Octavia die ik het eerst had was ook verlaagd met Eibach, dat maakte het een fantastische strakke trekker, geen probleem met doorhangen, juist door de Eibach vering, heb er zwaar genoeg achter gehad, hier zelfs nog een complete set banden en velgen in de kofferbak kogeldruk rond de 90kg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Orientatie nieuwe trekker
[mention]dieseltijger [/mention] tot 2024 is de wegenbelasting voor PHEV’s nog half tarief Ik vind €372 per kwartaal voor een 2450kg diesel een schappelijke deal
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Orientatie nieuwe trekker
Omdat het een lease auto betreft is gelukkig de wegenbelasting voor mij geen issue. Privé iets om misschien rekening mee te houden maar dat maakt in verband met de lease autokeuze niet uit
@micky: goed om te lezen dat jij geen problemen hebt ondervonden met jouw Octavia. Ik meende mij te herinneren dat je zoiets over jouw Octavia eerder had geschreven
@micky: goed om te lezen dat jij geen problemen hebt ondervonden met jouw Octavia. Ik meende mij te herinneren dat je zoiets over jouw Octavia eerder had geschreven
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
de Eibach Octavia reed geweldig, de Octavia met standaard vering toch een stuk minder (maar wel pas bij hogere snelheid 110 plus), daarmee heb ik zelfs een slinger gehad bij een afdaling, eigen schuld, de snelheid te hoog en een vrachtwagen inhalen (Bordje 90 bij afdaling met caravan waar ik me niet aan hield).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Orientatie nieuwe trekker
Toch zou ik hier even goed naar kijken, onze golf R-line is standaard 15mm verlaagd (sportonderstel).Davendre schreef: ↑vr 17 sep 2021 11:19Ik verwacht van niet. De PHEV staat standaard 15 mm hoger, met deze set staat de auto dus 20 mm lager dan een standaard Octavia. En zoals op de foto te zien heeft de auto met eibach set een redelijk normale hoogte. De lijn van de wielkast loopt gelijk met de band.Witte yeti schreef: ↑vr 17 sep 2021 09:42Mooie auto hoor, ik vraag me alleen af of de Eibach veren nodig zijn omdat er al DCC op zit. Zoals je schrijft verlaag je de auto 35 mm, komt de caravan dat niet met kont omhoog te staan?
Volvo V60 of V90 erg mooi maar is nog eens fors hoger in de maandlast dan een Superb. Octavia RS had ik ook wel willen rijden, dan hadden we de caravan moeten verkopen want daar mag geen trekhaak op. Dat gaat mij te ver. Vandaar dat ik de sportline heb geconfigureerd. Komt er qua looks het meest dichtbij. De RS velgen komen er wel op (volledig zwart), sportstoelen en zwarte hemel is gelijk met de RS. En zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind de Octavia nl wel lekker smoelen met de scherpe lijnen.
De T-Roc heeft geen DCC. Blijft waarschijnlijk wel aan. Voorlopig plan is om de Fiesta van mijn vrouw te verkopen en deze T-Roc als 2e auto aan te houden. Maar weet pas in januari wat de T-Roc moet gaan kosten.
Door de korte overhang in combinatie met het verlaagde onderstel is het echt een strak sturende combinatie.
Echter komt de kont van de Knaus echt wel omhoog, zeker als je de kofferbak vult met vakantiespullen
Op dit moment bezig met de Golf 8 en deze vraag ook aan de dealer gesteld, hij gaat navraag doen wat de standaard hoogte van de trekhaakkogel is en of hier winst in te behalen is.
Succes met je zoektocht, vind de Leon FR toch wel een strakke bak, zeker in die blauwe kleur!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
- dieseltijger
- Berichten: 10950
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Orientatie nieuwe trekker
Hihihi... Dat illustreert mijn onwetendheid en gebrek aan aandacht voor auto's. Als ik in zo'n prachtige Peugeot 3008, of Skoda Octavia zit vind ik de uitvoering en de gebruikte materialen helemaal geweldig, evenals alle toeters en bellen, led interieurverlichting met instelbare kleur, en speciale third party veersystemen.
Ben ik hier nou een van de weinigen die het gewoon basic wil houden, of maak ik op dit vlak gewoon deel uit van een stille meerderheid?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Orientatie nieuwe trekker
Zal ik zeker in de gaten houden, dank voor opmerken . De oorspronkelijke stand van de Octavia PHEV vind ik persoonlijk wel een standje 4x4. Heb zelf het idee dat wanneer je de eerder geplaatste foto’s bekijkt de verlaagde Octavia er niet echt verlaagd uitziet maar meer een normale hoogte heeft.JosD schreef: ↑za 18 sep 2021 08:40Toch zou ik hier even goed naar kijken, onze golf R-line is standaard 15mm verlaagd (sportonderstel).
Door de korte overhang in combinatie met het verlaagde onderstel is het echt een strak sturende combinatie.
Echter komt de kont van de Knaus echt wel omhoog, zeker als je de kofferbak vult met vakantiespullen
Succes met je zoektocht, vind de Leon FR toch wel een strakke bak, zeker in die blauwe kleur!
Leon stond en staat ook hoog op lijstje maar vind persoonlijk het interieur van de Octavia mooier. Pfffff, keuzes….
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
2 x fout.dieseltijger schreef: ↑za 18 sep 2021 09:23Hihihi... Dat illustreert mijn onwetendheid en gebrek aan aandacht voor auto's. Als ik in zo'n prachtige Peugeot 3008, of Skoda Octavia zit vind ik de uitvoering en de gebruikte materialen helemaal geweldig, evenals alle toeters en bellen, led interieurverlichting met instelbare kleur, en speciale third party veersystemen.
Ben ik hier nou een van de weinigen die het gewoon basic wil houden, of maak ik op dit vlak gewoon deel uit van een stille meerderheid?
Niet stil en geen meerderheid!
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
- dieseltijger
- Berichten: 10950
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Orientatie nieuwe trekker
Da's dan mooi: weinig liefhebbers van beige hardplastic dashboards, skai stoel bekleding, en motorblokken die in Japans machine bleekgroen zijn uitgevoerd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik geef meer geld uit aan auto's dan strikt noodzakelijk is. met een auto van 5.000 euro kan je ook op je bestemming komen met de caravan.
Een auto staat ook nog eens voor mijn huis dus ik kan het gewoon niet, een koekblik kopen en daar heel de tijd naar kijken, het moet het aanzicht waard zijn zegmaar.
Maar grootste deel van de mensheid is gevoelig voor iets mooiers of iets nieuwers. Kamperen doen wij in een oude caravan (waar ik mee kan leven omdat het max 4 weken per jaar is) voor onze auto is dat anders. Ook al rijd ik er niet eens iedere dag in, hij staat wel altijd in mn voortuin.
Al is dat ook gewoon een doodgewone octavia, wel net iets mooier uitgevoerd dan de instap versie.
Een auto staat ook nog eens voor mijn huis dus ik kan het gewoon niet, een koekblik kopen en daar heel de tijd naar kijken, het moet het aanzicht waard zijn zegmaar.
Maar grootste deel van de mensheid is gevoelig voor iets mooiers of iets nieuwers. Kamperen doen wij in een oude caravan (waar ik mee kan leven omdat het max 4 weken per jaar is) voor onze auto is dat anders. Ook al rijd ik er niet eens iedere dag in, hij staat wel altijd in mn voortuin.
Al is dat ook gewoon een doodgewone octavia, wel net iets mooier uitgevoerd dan de instap versie.
Re: Orientatie nieuwe trekker
Kijk je ook even naast trekgewicht naar max trekgewicht, met een phev heb je al heel gauw een e rijbewijs nodig.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Re: Orientatie nieuwe trekker
Ik herken het probleem dat ik meer geld uitgeef aan spul op 4 wielen dan gemiddeld. Heb nog een hobby auto waar geen caravan achter kan.
Toen wij in 1999 een vouwwagen kochten heb ik E achter B gehaald omdat ik wat tips en trucs wilde horen/leren. Heb ik nog steeds profijt van.
Toen wij in 1999 een vouwwagen kochten heb ik E achter B gehaald omdat ik wat tips en trucs wilde horen/leren. Heb ik nog steeds profijt van.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
zo hee...dat zijn leuke 2 Hobby's.....erg fraai
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Orientatie nieuwe trekker
De orientatie is imgezet in een daad. Vandaag is de opdracht naar leasemaatschappij gestuurd voor bestelling van een Octavia Combi Sportline Business PHEV.
Naast de rijke uitrusting de volgende opties op bestellijst gezet:
- Race blue metallic
- Grootlicht assistent
- Head-Up display
- Achteruitrijcamera
- PDC voor- en achter
- Verkeersbordherkenning
- Adaptive Cruise control
- Virtual cockpit
- Lane assist
- Stuurverwarming
- Verwarmde voorruit
Als dealer opties wordt het volgende nog toegevoegd:
- Afneembare trekhaak
- Pouw Performance Pack met 19” RS velgen, 35 mm verlaagd, zwarte “uitlaat tips” de de voorste ramen 25% extra getint
Levering ergens begin april. Maar hou rekening met dat dit later zal wezen.
.
Naast de rijke uitrusting de volgende opties op bestellijst gezet:
- Race blue metallic
- Grootlicht assistent
- Head-Up display
- Achteruitrijcamera
- PDC voor- en achter
- Verkeersbordherkenning
- Adaptive Cruise control
- Virtual cockpit
- Lane assist
- Stuurverwarming
- Verwarmde voorruit
Als dealer opties wordt het volgende nog toegevoegd:
- Afneembare trekhaak
- Pouw Performance Pack met 19” RS velgen, 35 mm verlaagd, zwarte “uitlaat tips” de de voorste ramen 25% extra getint
Levering ergens begin april. Maar hou rekening met dat dit later zal wezen.
.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: Orientatie nieuwe trekker
gefeliciteerd, ik weet zeker dat je hier van gaat genieten en met de verlaging (ik ga uit van Eibach) een hele stabiele trekker
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Orientatie nieuwe trekker
Mooie kar, krijg je geen spijt van.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)