Orientatie nieuwe trekker

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Aviva » za 30 okt 2021 11:59

Kia komt ook binnenkort met de nieuwe Sportage op de markt het broertje van de Tucson… ook een hele mooie auto….

Maar deze Tucson is ook een schitterende auto. Je hebt dan gewoon een hele complete auto voor dat geld.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » za 30 okt 2021 12:50

Had ik inderdaad gezien. Vind persoonlijk het exterieur wat braver ogen. Maar die is er nu nog niet in hybride dus voor mij geen optie thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Aviva » za 30 okt 2021 14:05

[re.gif]

Hyundai was de brave van de twee (Kia/Hyundai). Inmiddels vind ik dat Hyundai met een aantal modellen veel gedurfde is dan Kia.

Ik wist niet Kia nog Hybride levert. Dan heb je met de zTucson een hele mooie en fijne wagen. Afbeelding
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door erichendri » za 30 okt 2021 14:27

Een phev is geen hybride en een hybride geen phev.
Phev rijdt met lege accu wel als een betere hybride.
De tucson is zeker een mooie auto en zo naast elkaar valt het maat verschil goed op.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gerrie
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Gerrie » za 30 okt 2021 14:46

Een hele mooie auto van buiten maar ook van binnen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Micky » za 30 okt 2021 18:19

Davendre schreef:
za 30 okt 2021 10:45
Het kan raar lopen. Ik was er al aardig uit dat het alternatief voor de Octavia een Leon zou gaan worden. Maar stond mij toch wel steeds meer tegen dat deze weer iets kleiner als de Octavia is/oogt en was tijdens de proefrit niet helemaal gelukkig met het menu van media systeem. Kachel kon je wel met knoppen bedienen maar deze zijn in het donker niet verlicht waardoor je dit beste via scherm kon regelen. Octavia die had dat beter voor elkaar door de verlochte sneltoetsen onder het scherm. Laatste is overigens (tijdelijk) uit de levering gehaald. Niet eerder leverbaar dan 2023!

Maar goed alternatieven dan? Ik wist het even niet meer totdat ik artikel las bij ANWB over de trekauto van het jaar 2021. Drie auto’s kwamen daar naar voren:

- Ford Kuga Hybride
- Seat Leon station
- Hyundai Tucson Hybride

Eerste vind ik mooie auto maar vind het jammer dat ze een atmosferische motor gebruiken. Zonder electra en met caravan zal deze toeren moeten maken om caravan mee te zeulen. Qua lease tarief de duurste van de 3.

De Seat Leon verwacht ik dat deze het prima als caravantrekker zal doen. Laag, instelbare schokbrekers en mooi hoog eigen gewicht. Maar dus iets kleiner als de wens. Heb zelf naar het sportieve broertje gekeken en gereden.

En dan de derde. Ik dacht dat de Hyundai Tucson in de lease behoorlijk aan de prijs zou zijn maar dat valt dus mee. Qua lease tarief ligt deze gelijk met de Seat Leon en lager dan de Cupra. Maar dan wel 4wd, Panoramadak, alcantara, stoelverwarming en -koeling. 3 zone climat control en verwarmde achterbank.

Gisteren een uitgebreide proefrit gemaakt en viel mij in zijn geheel niet tegen!

Gisteren dus de offerte van de leasemaatschappij ontvangen voor de Hyundai Tucson 1.6 T GDI PHEV N-Line Sky 4WD 195 kw in Dark Knight Mica.

Mag maximaal 1.350 kg trekken, dat is het gewicht van onze caravan. Komende 4 jaar dus geen grotere caravan kopen.

Vanmiddag nog even met mijn vrouw naar de showroom. Die vond m op de foto’s in ieder geval mooi.

Maandag voorleggen aan werkgever blij.gif

Voordeel van de Hyundai in maart kan leveren en niet in juli zoals de meeste Pon PHEV auto’s. Tevens dus de caravantrekker van het jaar

Onderstaande plaatjes van internet gehaald, dat zou de configuratie worden.
.
7847AE5B-255F-4D5E-92BC-2D7772EF36E6.png118DBBB1-6A37-4C79-858F-113C8EB273C2.png
Bijzondere wending, maar heel begijpelijk, die Jongens doen sinds kort gewoon echt mee, ik vind het een hele mooie wagen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » wo 31 aug 2022 22:58

Inmiddels weer even verder. De Tucson is eind november besteld en zou eind maart, begin april geleverd worden. Na het zetten van de handtekeningen (zakelijke lease) werd dit eerst juni, toen half juli. Niet veel later augustus en inmiddels is het eind oktober.

Oude auto is inmiddels ingeleverd en zomervakantie tijdelijk een VW Passat gereden die de caravan prima kon en mocht trekken.

Sinds 2 weken een tijdelijke (voor de werkgever goedkopere) auto gekregen waar ik tot de definitieve levering van de Hyundai in mag blijven rijden. Betreft een Mazda Cx30 E-Skyactive-nog-wat. Hybride met 185 pk.

Zou m zelf niet besteld hebben maar de auto valt mij niet tegen eerlijk gezegd. Mis alleen wel een uitgebreide boardcomputer en de deuren dicht slaan geeft een wat blikkerig geluid. Deze zou, wanneer er een trekhaak onder zou zitten, 1.300 kg mogen trekken. Verbruik is wel netjes.

De eerste 1.200 km staan reeds op de teller.
.
937CD60F-9821-490E-8F9C-AED82C38BC1C.png
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Bospaadje
Berichten: 485
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Bospaadje » zo 19 feb 2023 17:50

Cool man, die Tucson, Ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe lease auto. En de N line sky vind ik erg mooi.
Ik probeer nog even helder te krijgen welke opties hij mist tov de dportsge gt plusline en de tucson premium, maar volgens mij valt dat wel mee.
Het exterieur vd N line vind ik wel echt heel erg gaaf!
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » zo 19 feb 2023 19:00

Sportage weet ik zo niet qua uitrusting. Vond het dashboard van de Sportage er ook erg mooi uitzien, denk zelfs nog wel mooier haphop.gif . De achterkant van de Sportage vond ik persoonlijk iets minder geslaagd. Maar hé, opinions are like assholes, everybody has got one mrgreen.gif .

Verschillen tussen de Premium vs N-Line:

Premium
Zakelijker interieur met leerlook stoelen
Volledig elektrische stoelen met geheugen voor bestuurder
Met afstandsbediening voor- of achteruit kunnen rijden

N-Line
Sportiever interieur met Leerlook met alcantaralook stoelen
Half elektrische stoelen zonder geheugen voor bestuurder
Zwarte dakhemel
Sportiever exterieur met oa grotere achterspoiler en meegespoten randen wielkas

Overigens ga ik na een hele tijd wachten als het goed is aanstaande donderdag de auto in ontvangst nemen.

Wanneer je voor een Hyundai gaat, maak dan wel duidelijke afspraken. Bij mij gaven ze een levertijd op van 3 a 4 maanden. En aangezien ik niet de klant van Hyundai ben hebben ze werkelijk overal schijt aan gehad. Weet niet of ik opnieuw voor een Hyundai zou gaan. Auto ophalen zou een feestje moeten zijn maar zo voelt het nu voor mij niet. Meer een overdracht. Ik denk overigens wel dat het plezier gaat komen, moet even opnieuw verliefd worden
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Bospaadje
Berichten: 485
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Bospaadje » zo 19 feb 2023 22:05

Bedankt voor uitgebreide reactie.
Welke kleurstelling heb je gekozen.
Ik hoop dat je snel weer verliefd wordt en dat je wellicht wat foto’s wilt delen.

Ik vind de KIA er van binnen wellicht ook mooier uitzien. Heb er nu een aantal keer in gereden, wat mij echt heel erg stoort is de volume / ventilator knop.
Dat werkt echt heel karig.

Daarnaast vind ik de kia echt een prachtige auto, die ik boven de “standaard” tucson zou kiezen. Alleen die kont is me echt TE vrouwelijk.
De N line vind ik dan qua looks echt veel gaver.

Dat radiografisch op en neer rijden geloof ik wel.
Geheugen functie op stoel, dat is toch wel verrekte handig. En wel een gemis met een vrouw die 15cm korter is en graag tegen de vooruit kruipt….

Qua levertijd heb ik natuurlijk liever wat zekerheid, maar in de huidige poule van voorloopauto’s zitten wel een paar bakbeesten waar het geen straf is om een jaar in te rijden 😜
E-klasse sedan; 5serie touring
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » zo 19 feb 2023 22:11

Dit is de variant die ik donderdag zal krijgen:

.
DFDC1EA4-A1D8-48D9-9CB4-424973C91123.jpeg
.

Heb wel de wens om de grijze skidplates (of hoe die dingen ook mogen heten te wrappen of te spuiten in hoogglans zwart:

.
9FAD1646-0D2C-4249-B359-D9AC71B77283.png
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door troapel » ma 20 feb 2023 02:53

[re.gif]
Begrijp ik nou goed dat je de auto nog steeds niet hebt? Bijna één jaar vertraging? 😮
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Aviva » ma 20 feb 2023 10:47

Davendre schreef:
zo 19 feb 2023 19:00
Wanneer je voor een Hyundai gaat, maak dan wel duidelijke afspraken. Bij mij gaven ze een levertijd op van 3 a 4 maanden. En aangezien ik niet de klant van Hyundai ben hebben ze werkelijk overal schijt aan gehad. Weet niet of ik opnieuw voor een Hyundai zou gaan. Auto ophalen zou een feestje moeten zijn maar zo voelt het nu voor mij niet. Meer een overdracht. Ik denk overigens wel dat het plezier gaat komen, moet even opnieuw verliefd worden
Een mooi vooruitzicht dat je aanstaande donderdag eindelijk de Tucson mag ophalen. Ik denk dat het zeker het wachten waard is geweest voor deze mooie auto.

Ik snap heel goed je gevoel over de overdracht. Wij hebben 16 maanden moeten wachten op onze Hyundai tussen bestellen en leveren. Ook steeds schoof de levermaand op. Op den duur denk je ook echt van het zal allemaal wel, ik zie vanzelf wanneer die komt. Het hele gevoel rond is auto raakt dan aardig bekoelt. Als de auto besteld heb je proefgereden en ben je helemaal in de stemming voor de nieuwe auto. De dag van ophalen vond ik daarom ook niet echt leuk. Pas na twee weken was ik blij met de auto. Nu ben ik er heel blij mee en vind ik het fijn dat we nu een automaat hebben.

Overigens hadden wij de mazzel dat we een vaste inruilprijs hadden afgesproken, had alleen wat BPM verhoging. Nu is het soms al niet meer mogelijk een inruilprijs te krijgen als je de auto besteld gezien de levertijd. En Hyundai vermeld in de boekjes dat prijsverhogingen doorberekend kunnen worden. Dus of er echt goede afspraken te maken zijn weet ik niet zo goed. Mijn ervaring is dat dit met de grote merkdealers sowieso wat tegenvalt.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » ma 20 feb 2023 12:29

Dat is inderdaad het frustrerende. Ik stop met de Skoda omdat levering eind 2022 zou zijn en Hyunday met 3 a 4 maanden geleverd kon worden. En inmiddels dik een jaar verder. Ik irriteer mij dan ook mateloos aan de reclame met de boodschap dat deze auto snel leverbaar is. Toen werd je al voorgelogen, het is nog niet veranderd.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 687
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Klapzwaan » ma 20 feb 2023 13:05

Het maakt niet uit welk merk. Alle merken gaan tegenwoordig, helaas, zo om met de uitgestelde en zeer lange levertijden.
Ik heb een collega en die wilde eigenlijk een Skida Octavia, maar vanwege de lange levertijd bij Skoda is hij geswitched naar de Golf. Nou, één pot nat dus. Hij wacht al ruim 1 1/2 jaar op een handgeschakelde Golf ICE.

Bij mij zelf is de leverdatum van mijn nieuwe BMW ook van 4 mnd opgeschoven naar ruim 7 maanden. Mag hopen dat ik die nog voor de zomer rij.....

Ik heb sterk de indruk dat alle autofabrikanten sterkt de voorkeur geven aan het leveren van EV's. Alle niet EV's lijden daar onder/wordt de levertijd van naar achteren geschoven.
Onbegrijpelijk, maar het zei zo.....
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door hendrik38 » ma 20 feb 2023 13:09

En dat is voor mij de reden om geen nieuwe auto meer te bestellen. OP mijn vorige heb ik 8 maand gewacht wat ik al veel te lang vond. Ik koop er wel 1 met net de kop eraf.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Micky » ma 20 feb 2023 18:04

Mijn V60 moet eruit in januari, dus ik ben nu al te laat met bestellen, ik ga vragen of er een jaar bij kan, hij is nu pas net 2 jaar oud.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » ma 20 feb 2023 19:03

Dat er lange levertijden op auto’s zit was bekend. Om die reden de Skoda geannuleerd. Maar helaas heeft Hyundai vanaf begin de boel voorgelogen: “wij hebben geen problemen met chips of andere zaken. Wanneer u nu besteld dan zal de auto paar weken bij de dealer moeten staan voordat deze geleverd mag worden, dat is geen probleem”. Met deze leugen is het begonnen.

Toen ik eenmaal wist dat ik de auto in 2022 niet ging ontvangen ben ik opnieuw bij een dealer naar binnen gestapt met de vraag wat de levertijd van de door mij gewenste auto zou zijn. Als ik snel zou zijn dan kon ik deze nog voor het einde van het jaar hebben. Let wel, mijn auto stond toen al voor levering Februari.

En dan de reclames die vanaf januari op de tv te zien zijn: nu snel leverbaar! Ik was toen al 14 maanden aan het wachten!

Zoals gezegd, zal een fijne auto zijn, maar de liefde moet weer wel gaan groeien.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Bospaadje
Berichten: 485
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Bospaadje » ma 20 feb 2023 19:29

En waar rij je nu in?
Is het een behoorlijke upgrade?
Home is where you park it caravan.gif

Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Willem69 » ma 20 feb 2023 19:52

Ik heb in juni 2022 een Skoda Superb hatchback PHEV besteld (lease) deze zou een levertijd van 1.5 jaar hebben.
Om deze reden mij contract met een jaar verlengd en dan in juni 2023 maar zien hoe en wat.
Nu is de auto boven verwachting in december al in Nederland aangekomen en staat nu kant en klaar bij de dealer.
De levertijden is op dit moment geen pijl op te trekken.

Arthurj
Berichten: 667
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Arthurj » ma 20 feb 2023 19:59

Wat een ellende allemaal, ik ben zo blij dat ik die 3008 met de kop eraf heb kunnen kopen, twee weken wachten zodat hij helemaal naar mijn zin was. Het enige dingetje was de kabel voor de trekhaak, gelukkig was dat tijdig gereed [tja, ook weer elektronica] zodat we met de caravan nog even in oktober weg konden. Maar de levertijden voor nieuwe auto's, al was ik in de markt dan zou ik daar echt op afhaken!
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » ma 20 feb 2023 20:51

Heb tijdelijk in een Mazda CX30 gereden en rij nu in een Megane. 7.000 km op de teller en de eerste foutmeldingen komen al in beeld mrgreen.gif

Is dus zowieso een upgrade.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Tafkah » ma 20 feb 2023 21:32

In augustus 2022 een Passat besteld. Verwachte levertijd mei 2023, maar afgeleverd in december 2022!

Probleem nu: het is nog niet mogelijk voor VW er een trekhaak onder te zetten omdat de computer er nog niet voor is ontwikkeld…

Ben benieuwd of ik in april er 1300 kg achter kan hangen of het met een touwtje aan de bumper moet vastknopen. Leasemaatschappij gemaild, maar nog geen reactie ontvangen…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18284
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door deusjevo » ma 20 feb 2023 21:40

Davendre schreef:
ma 20 feb 2023 19:03
Dat er lange levertijden op auto’s zit was bekend. Om die reden de Skoda geannuleerd. Maar helaas heeft Hyundai vanaf begin de boel voorgelogen: “wij hebben geen problemen met chips of andere zaken. Wanneer u nu besteld dan zal de auto paar weken bij de dealer moeten staan voordat deze geleverd mag worden, dat is geen probleem”. Met deze leugen is het begonnen.

Toen ik eenmaal wist dat ik de auto in 2022 niet ging ontvangen ben ik opnieuw bij een dealer naar binnen gestapt met de vraag wat de levertijd van de door mij gewenste auto zou zijn. Als ik snel zou zijn dan kon ik deze nog voor het einde van het jaar hebben. Let wel, mijn auto stond toen al voor levering Februari.

En dan de reclames die vanaf januari op de tv te zien zijn: nu snel leverbaar! Ik was toen al 14 maanden aan het wachten!

Zoals gezegd, zal een fijne auto zijn, maar de liefde moet weer wel gaan groeien.
Ik heb 3 collega’s die een Tucson hebben besteld, uiteindelijk ruim een jaar gewacht op aflevering
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Orientatie nieuwe trekker

Bericht door Davendre » ma 20 feb 2023 22:09

Stelt mij in ieder geval gerust dat ik niet alleen ben voorgelogen. Maar of dat nou zo’n geruststellende gedachte is…
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”