Niet proberen dus. Dat is wel duidelijk daar zijn ze niet geschikt voor en inderdaad een startmotor
Kan zomaar kortstondig 300 A trekken
Alleen waar bestaan die goedkope starthulpen dan tegenwoordig uit die verkopen ze als powerbank om telefoon ed Mesopotamië te laden en als starthulp
Welke accu- door de bomen het bos....
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Eerlijk gezegd denk ik dat die starthulpen Truly Amazing Tellsell-achtige bullshit zijn. Gewoon onderhoud uitvoeren en jouw accu vervangen bij start-sores. En als dat ff niet kan: aanslepen - lang leve de handgeschakelde bak, of startkabels gebruiken. Goedkoper en beter.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Uit ervaring kan ik wel zeggen dat de Noco Genius boost GB40 wel degelijk prima een auto kan starten.
Ze claimen benzinemotoren tot 6 liter en diesels tot 3 liter maar dat zou ik niet aandurven. Voor normale 4 cilinder benzinemotoren werkt het echter prima.
Ze claimen benzinemotoren tot 6 liter en diesels tot 3 liter maar dat zou ik niet aandurven. Voor normale 4 cilinder benzinemotoren werkt het echter prima.
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Tja maar soms wordt je dus toch verrast door een accu die het net even niet meer doet auto is van 2013 nog eerste accu, oke start/stop systeem deed het al enkele jaren niet meer, maar starten nog als de beste, dan ga ik een accu niet preventief vervangen.
Nu de hele vakantie geen problemen gehad tot op de laatste dag in de ochtend auto gestart en meter of 5. achteruit naar de caravan gereden en motor weer af caravan aangekoppeld en na 10 min weer willen starten om te vertrekken, helaas dus niet andere auto erbij kabels ertussen en 1 druk op de knop en lopen weer.. verder tijdens de rit en overnachting geen problemen meer gehad. Thuis toch maar de accu vervangen
Nu de hele vakantie geen problemen gehad tot op de laatste dag in de ochtend auto gestart en meter of 5. achteruit naar de caravan gereden en motor weer af caravan aangekoppeld en na 10 min weer willen starten om te vertrekken, helaas dus niet andere auto erbij kabels ertussen en 1 druk op de knop en lopen weer.. verder tijdens de rit en overnachting geen problemen meer gehad. Thuis toch maar de accu vervangen
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Dat is tegenwoordig vaak het geval. Het is niet zo dat je langzaam merkt dat hij slechter wordt (behalve het stop-start systeem). Het is meestal de ene dag goed starten en de volgende dag dood.
Wij hebben dat met onze Ford ook gehad, stop-start werkte niet meer gedurende een tijd maar nadat we een kwartiertje met deuren en achterklep stonden bij de wasstraat voor het drogen en uitzuigen van de auto was het ineens klaar.
Wij hebben dat met onze Ford ook gehad, stop-start werkte niet meer gedurende een tijd maar nadat we een kwartiertje met deuren en achterklep stonden bij de wasstraat voor het drogen en uitzuigen van de auto was het ineens klaar.
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Noem het voortschrijdend inzicht..
Ik kan me nog herinneren uit het verleden dat bij onderbouw van een mover er geadviseerd werd om een 105 Ah accu te plaatsen door de moverfabrikanten..In een gesloten bak, met een slang naar buiten om het ( gevaarlijke) knalgas af te leiden.
Na een aantal jaren kwamen er betere loodaccu's op de markt, en kon het terug naar 75 Ah.
Nog weer effe later nog betere accu's ( o.a. Yellowtop) en was 55 Ah genoeg.
Het bleek echter in de praktijk, dat je daar wel drie kwartier lang op kon rijden!
Uiteindelijk realiseerden de heren moververkopers, (waarvan enkelen gelukkig zelf ook een caravan hadden) dat niemand langer dan 5 minuten de mover gebruikt. Een enkele uitzondering daargelaten.
De movers werden ook wat efficienter, en gingen wat minder stroom gebruiken.
Bij diverse testen bleek, dat op vlak, redelijk stevig en kort geschoren grasland, wat nogal gebruikelijk is op campings, een mover maar iets van 30 A of minder nodig heeft.
Als je dan gaat rekenen, kan je met een 30 Ah Lithium accu bijna een uur lang de camping overcrossen.
Nu zijn campings over het algemeen niet zo ontworpen dat je een uur moet rijden met een mover..
Dus kwam iemand op het idee, dat 20 minuten rijden met de mover eigenlijk ook meer dan zat was. Waar dat genie ook best gelijk in had.
Na een dag of wat rekenen kwam men dus tot de slotsom, dat 60 minuten gedeeld door 3 , 20 minuten was.
Daaruit volgde na nog een week gedegen onderzoek, dat 30 Ah gedeeld door 3, 10 Ah was !
EUREKA ! De 10 Ah mover accu was geboren!
Geschikt om tot wel 4 mover acties van 5 minuten te kunnen doen!
Eigenlijk nog zwaar overdreven..dat doet niemand.
Maar je moet natuurlijk wel rekening houden met sommige echtgenoten (m/v) die niet snel tevreden zijn hoe de caravan staat nietwaar.
Er is veel veranderd in moverland..
Ik kan me nog herinneren uit het verleden dat bij onderbouw van een mover er geadviseerd werd om een 105 Ah accu te plaatsen door de moverfabrikanten..In een gesloten bak, met een slang naar buiten om het ( gevaarlijke) knalgas af te leiden.
Na een aantal jaren kwamen er betere loodaccu's op de markt, en kon het terug naar 75 Ah.
Nog weer effe later nog betere accu's ( o.a. Yellowtop) en was 55 Ah genoeg.
Het bleek echter in de praktijk, dat je daar wel drie kwartier lang op kon rijden!
Uiteindelijk realiseerden de heren moververkopers, (waarvan enkelen gelukkig zelf ook een caravan hadden) dat niemand langer dan 5 minuten de mover gebruikt. Een enkele uitzondering daargelaten.
De movers werden ook wat efficienter, en gingen wat minder stroom gebruiken.
Bij diverse testen bleek, dat op vlak, redelijk stevig en kort geschoren grasland, wat nogal gebruikelijk is op campings, een mover maar iets van 30 A of minder nodig heeft.
Als je dan gaat rekenen, kan je met een 30 Ah Lithium accu bijna een uur lang de camping overcrossen.
Nu zijn campings over het algemeen niet zo ontworpen dat je een uur moet rijden met een mover..
Dus kwam iemand op het idee, dat 20 minuten rijden met de mover eigenlijk ook meer dan zat was. Waar dat genie ook best gelijk in had.
Na een dag of wat rekenen kwam men dus tot de slotsom, dat 60 minuten gedeeld door 3 , 20 minuten was.
Daaruit volgde na nog een week gedegen onderzoek, dat 30 Ah gedeeld door 3, 10 Ah was !
EUREKA ! De 10 Ah mover accu was geboren!
Geschikt om tot wel 4 mover acties van 5 minuten te kunnen doen!
Eigenlijk nog zwaar overdreven..dat doet niemand.
Maar je moet natuurlijk wel rekening houden met sommige echtgenoten (m/v) die niet snel tevreden zijn hoe de caravan staat nietwaar.
Er is veel veranderd in moverland..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Ik moet hier even op terugkomen. Het is een PowerXtreme 30 Ah. En hij werkt App is gedownload en nog geen idee wat er mee te doen, behalve aan en uit kunnen zetten en het aflezen hoe vol dat ie zit Maar dat is voor ons nooit zo belangrijk geweest, het belangrijkste is dat ie doet wat ie moet doen en dat is de mover van brandstof voorzien.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Welke accu- door de bomen het bos....
Dank je wel Daphne.
Inmiddels denk ik ook aan de PowerXtreme 30 Ah als accu voor de mover.
Inmiddels denk ik ook aan de PowerXtreme 30 Ah als accu voor de mover.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023