Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 23 dec 2007 23:37

Was in 2005 o.a. ook op camping Little Maedow in Ilfracombe; lees net in de KCK dat ie genomineerd is als camping van het jaar; een van de mooiste plekjes die ik zag in Zuid-Engeland.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Frederik

met de caravan naar Engeland

Bericht door Frederik » ma 6 okt 2008 21:11

Bedankt voor jullie reacties allemaal
Onze reis naar Engeland komt steeds dichterbij, we gaan omstreeks juli naar Chard in Somerset en hebben al gereserveerd op Alpine Grove.
Ik denk dat we de eerste dag van Almelo naar Calais rijden, daar overnachten en dan de volgende ochtend op de boot naar Dover gaan. Vanaf Dover rijden we waarschijnlijk in één dag door naar Chard
Nu zie ik dat dichtbij de haven in Calais een camping is, camping municipal.
Is daar goed te overnachten met de caravan of is er nog iets anders dichtbij de haven?
't Moet wel een camping met sanitair en enig toezicht zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?
Fred

Jurry

Bericht door Jurry » ma 6 okt 2008 23:06

@Frederik
In Dover bij de pasantenhaven is een heel erg groot parkeer terein , toen ik daar in 2006 was tijdens een tankstop met een RIB (speedboot) waarmee we onderweg waren naar Isle of Wright , heb ik daar meerdere campers zien staan , bij de haven zitten goede sanitaire voorzieningen en tegenover de marina zitten diverse eet gelegenheden tevens is er 24uurs video bewaking in en om de haven en zit er een pompstation op 2min. lopen vanaf de haven .
Mischien dat je daar kan staan , info kun je aanvragen via : marina@doverport.co.uk

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Bericht door Knaus440 » di 7 okt 2008 08:43

Vergeet vooral niet te vragen naar de zgn "vroegboek korting". Wanneer je maanden van tevoren, zo in februari/maart, je overticht al reserveerd is er op de verelde prijs een vroegboekkorting. Wel even naar vragen.
Scheelde ons bij de overtocht met de camper een 40 %.
Persoonlijk ben ik heel erg onder de indruk van Schotland. Uiteraard ook landschap en de campings. Maar bovenal is me bijgebleven de vriendelijkheid en het zgn sociaal rijden op de wegen. Het even wachten op elkaar bij een passeerplek op de smalle wegen, de ruimte krijgen op kruispunten met een smalle draai etc etc. Is inmiddels een paar jaat geleden, maar zal nog wel zo zijn. In de grote steden is het wel een ieder meer voor zichzelf. Maar wat anders rijden dan in Italie bijvoorbeeld.

Vergeet ook niet op de smalle wegen op de passeerplek de achterliggers voorbij te laten gaan. Een dankbare zwaai is dan je beloning.
Wel even met je knipperlichtje aangeven dat je naar de zijkant van de weg gaat.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Vliedje

Bericht door Vliedje » wo 8 okt 2008 19:24

:) :) Wij zijn enkele jaren geleden naar Wales geweest. Is even doorrijden, maar Wales is heel erg de moeite waard. Vooral Snowdonia is prachtig. Campings zijn er typisch Engels, met veel stacaravans. Engelsen, pardon Welshmen zijn bijzonder gastvrij en vriendelijk. Je mag ze alleen geen Engelsen noemen, want dan worden ze (quasi) boos.
Links rijden is geen probleem en elke Engelsman en Welshman houdt rekening met het feit dat je aan de voor jou verkeerde kant van de weg rijdt. Alleen de rotondes is in het begin even wennen. Niet alleen omdat het er veel zijn, en omdat je ze linksom oprijdt, maar ook omdat de voorrang vaak om en om is geregeld. Verkeer op de rotonde heeft dus niet altijd voorrang!

Met vriendelijke groet,

Peter

Frederik

Met de caravan naar Engeland

Bericht door Frederik » ma 3 nov 2008 14:57

Ja! we DOEN het gewoon!!! 8) 8) 8) 8)
Eerste etappe: Deinze
Tweede etappe: Calais camping municipal
vandaar 's avonds met de fiets even kijken bij de haven hoe dat precies gaat met dat inschepen en dan de volgende ochtend met de boot van P&O om plusminus 0900 uur oversteken
Van af de boot rijden we dan in één keer door naar onze bestemming
Op de kaart zie ik dat we langs Stonehenge komen dus daar plannen we een stop
Kaartjes voor de boot gaan we zo vroeg mogelijk bestellen (februari) kan mooi van de eindejaarsuitkering :razz:
Terug overnachten we in de buurt van Dover en terug op het vaste land overnachten we nog weer eens in Deinze.
Maar nu eerst nog zo'n 240 nachtjes slapen :wink:
Fred

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Ad » ma 3 nov 2008 15:20

Frederik schreef:Eerste etappe: Deinze
Daar gaan wij niet meer naar toe om diverse redenen die ik ook heb geschreven op http://www.campingmening.nl/meningen.php?cid=16097
Zele ligt er niet ver vandaan en is een goede camping.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Swagmanneke

Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » ma 3 nov 2008 20:33

Hallo
waarom zou je met de boot van 9ugaan en niet bijv die om 5u of ten laatste 06u. de prijs van de nachtboten ligt tot 50% onder die van de dagboten.
wij hebben dit al een paar maal gedaan( Noorwegen en ook UK) en nog beter kort voor 7 u s'avonds aanmelden vraag naar de wachtlijn( nachtboot geboekt) en voor de zelfde prijs nog mee op de dagboot, overnacht hebben we ook langs de kade in Dover , daar waren gemarkeerde plaatsen, wel voor campers.
ook de volgende verkeersborden op parkings "NO OVERNIGHT STAYING VOOR CARAVANS" is niet bedoeld voor de toevallig paserende caravan(camper) toerist maar is bedoeld voor de gipsys lees nomaden die niet gewenst zijn in de steden,(bron de Politie zelf).
prettig verlof toegewenst.

ps heb hier een paar vergeten letters toegevoegd, dat komt er van als je niet meer leest na het schrijven, verder niets veranderd.
Laatst gewijzigd door Swagmanneke op do 6 nov 2008 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Frederik

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » do 6 nov 2008 10:39

Tsja, vakantie he? Dus dan doen we alles rustig aan in meerdere etappes.
Als ik op mijn werk al de hele dag zit te niksen, waarom zou ik me dan in de vakantie druk gaan maken :lol:
Dat is natuurlijk niet de echte reden, wij hebben nog niet zo veel ervaring maar bij een goede voorbereiding kijken we niet op een paar tientjes, daar krijg je toch je vakantiegeld voor? Maar, toch bedankt voor de tip, ik zal'm gebruiken als het onverhoopt anders gaat en bedankt voor uw goede wens :wink:

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » do 6 nov 2008 11:53

Nog niet gemeld en wellicht ook handig om te weten: met P&O dezelfde overtocht gedaan; op de terug iets te ruim gepland; je wil de boot niet missen :lol: en dus 2 uur te vroeg aanwezig op de kade in Dover; ondanks het hoogseizoen konden we gewoon 2 boten eerder mee naar de overkant :idea:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Campings GB

Bericht door Henny » vr 7 nov 2008 11:10

Hallo, al meerder malen naar GB geweest maar afgelopen jaar in juni richting Wales vanaf Calais. Wij zouden de boot hebben rond 11 uur, kwamen te vroeg en toen stond er een man te roepen"willen jullie nog mee, rij dan door!" Zodoende konden wij 1 uur eerder mee!
Op de terugreis hetzelfde, zelfs 2 uur eerder terug. Waren ruim op tijd om al het binnenkomend en uitgaand scheepvaart verkeer te bekijken. Voor we het wisten stonden we aan de overkant.
Ben je lid van ANWB en heb je een Campeer Carnet dan kun je daarmee voordeliger staan op de campings van: the camping and caravanning club!
En ben je boven de 50 of 55 dan nog eens extra korting!
In Wales stonden wij op een schitterende camping( prive camping): Bodnant caravan park in Llanrwst ( Snowdonia) een zeer bloemrijke camping! www.bodnant-caravan-park.co.uk
Op de terugreis hebben wij 2 nachten gestaan op een camping in Folkstone om deze plaats en Dover te bezoeken.
Echt de moeite waard! Folkstone heeft een schitterende boulevard, beneden en boven!
o ja, voor een luifel en/of voortent moet je meestal extra betalen!!
Fijne tijd en met groet! :D
Avento 420 / XC70....

Frederik

Re: Campings GB

Bericht door Frederik » vr 7 nov 2008 16:06

Henny schreef:Ben je lid van ANWB en heb je een Campeer Carnet dan kun je daarmee voordeliger staan op de campings van: the camping and caravanning club!
En ben je boven de 50 of 55 dan nog eens extra korting!
Fijne tijd en met groet! :D
Bingo!!
Ja, we zijn 57 en lid van de ANWB mét CCI :razz:
Bedankt voor alle tips
Weer iets minder nachtjes slapen, dan gáán we :lol:
Fred

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

The camping and caravanning club

Bericht door Henny » ma 10 nov 2008 10:39

Hallo, lees even alles goed door op de site van die club als je er gebruik van wilt maken. Je kunt de nederlandse taal aanklikken, daar staat dat je als buitenlander lid kunt worden. MAAR als lid van de ANWB met campingcarnet kaart en 55+ ( aantoonbaar) hoef je GEEN lid te worden en heb je toch de voordelen als lid! Wel kun je voor 5 of 6 pond een boekje bestellen met alle campings erin. Die je overigens ook kunt opzoeken op hun website.
Wij staan regelmatig op de campings van deze club. Zijn netjes met vriendelijke beheerders. :lol:
Hadden afgelopen jaar wel de ervaring dat de camping van deze club ons geen plaats gaf in Oxford ( op weg naar Wales waren we) omdat we maar 1 nacht bleven! :(
Ook in het voorseizoen is reserveren aan te bevelen, of onderweg bellen als je al op een camping staat. Wij reserveren meestal de eerste camping ( dat was die in Wales) en van daaruit plannen we de verdere vakantie en reserveren we. Succes en een hele fijne tijd!
P.S. tip: :arrow: als je gaat reserveren geef dan meteen door dat je 55+ bent EN die kaart hebt!
Avento 420 / XC70....

Frederik

Engeland

Bericht door Frederik » zo 4 jan 2009 16:33

Ik zie met veel plezier dat de pond flink aan 't zakken is en we hebben geboekt op basis van de prijzen van 2008, in ponden :lol: :lol:
Nou niet allemaal eh......
Fred

Solifersduo

Bericht door Solifersduo » ma 5 jan 2009 16:33

We komen achter je aan, haha......

Planning mei/juni richting Engeland. Overtocht via Duinkerken -> Dover.

Daarna richting Cambridge, Nottingham, Wales en dan weer terug.
Geen reserveringen gemaakt, we zien wel waar we stranden.

De kosten voor onze auto/caravan op dit traject is voor de overtocht € 176.-, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor combinatie van een bestelbus 5.50 meter + caravan van 6.70 meter.

Frederik

Bericht door Frederik » di 6 jan 2009 09:52

Solifersduo schreef:We komen achter je aan, haha......

De kosten voor onze auto/caravan op dit traject is voor de overtocht € 176.-, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor combinatie van een bestelbus 5.50 meter + caravan van 6.70 meter.
Welke maatschappij?

Ik denk dat we wel moeten vrezen dat de prijzen in Engeland wat gaan stijgen maar ik verwacht dat Engeland dit jaar desondanks een goedkoop vakantieland zal zijn toppie.gif
Fred

Air-Mike

Bericht door Air-Mike » di 6 jan 2009 17:27

Frederik schreef:
Solifersduo schreef:We komen achter je aan, haha......

De kosten voor onze auto/caravan op dit traject is voor de overtocht € 176.-, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor combinatie van een bestelbus 5.50 meter + caravan van 6.70 meter.
Welke maatschappij?

Ik denk dat we wel moeten vrezen dat de prijzen in Engeland wat gaan stijgen maar ik verwacht dat Engeland dit jaar desondanks een goedkoop vakantieland zal zijn toppie.gif
Fred
stijgen?? De pond staat bijna op gelijke hoogte met de euro, dus das toch al goed nieuws he.

Solifersduo

Bericht door Solifersduo » di 6 jan 2009 18:57

We gaan boeken bij Norfolklines, deze is heel schappelijk met afmetingen.

Ik had ze gebeld over de bus, omdat het wat onduidelijk was onder welke klasse dit viel. De bus is lager als 2.40 m. en wordt als gewone auto gezien.

We krijgen alleen een toeslag vanwege de lengte, maar als je onder de 12 meter blijft is het nog goedkoper.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Bericht door Knaus440 » wo 7 jan 2009 11:57

Wij gaan dit jaar naar Schotland en hebben geboekt bij P&O ferries.
We gaan van Rotterdam naar Hull met simpele hut voor de nacht.
Nu boeken geeft vroegboek korting. Onze ervaring van eerder naar Schotland gaan met de camper is dat dat soms de helft scheelt met reserveren in mei.
http://www.schotlandforum.nl/index.php

Kun je meer vinden over overtochten en zo.
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Solifersduo

Bericht door Solifersduo » di 13 jan 2009 19:03

Als je goed oplet met boeken, probeer dan, als dat kan, in Engelse ponden te betalen.
Ben je nog goedkoper uit als in Euro's.

Voorbeeld voor ons: In euro's € 176.- ; in Ponden 128.-

Kun je toch weer leuke dingen voor doen.

Kippetje

Bericht door Kippetje » do 15 jan 2009 11:47

Hallo Allemaal,

Ik ben door jullie verhalen wel enthousiast geworden over de UK.
Maar even een vraagje.
Mag je tijdens de overtocht in je caravan slapen?

Ik hoor het wel,

Groet,

Gertjan :lol:

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

slapen in caravan tijdens overtocht

Bericht door Henny » do 15 jan 2009 12:35

Hallo, NEE, je mag absoluut niet slapen in je caravan. Zeer streng toezicht daarop! Iedereen moet op een gegeven ogenblik uit de ruimte zijn waar auto's etc staan. Daarna mag je alleen nog onder begeleiding naar je auto en/of caravan als dat echt moet!! De andere dag roepen ze om als je weer naar het autodek mag ivm aankomst!
Dit is echt voor de veiligheid van de passagiers ( en natuurlijk voor inbraak etc)
Als je een hut te duur vind dan kun je een slaapstoel nemen.( niet op alle boten )
Wij zijn verschillende keren overgestoken, zowel naar Hull als naar New Castle ( Calais-Dover is hier natuurlijk niet van toepassing) en namen altijd een hut. Ook is het verstandig om het diner met de boeking al te regelen dat scheelt in de prijs.
Fijne tijd als jullie toch gaan, met groet! :D
Avento 420 / XC70....

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Bericht door Knaus440 » do 15 jan 2009 19:07

Wij hebben geboekt bij P&O ferries, bevestiging is er, en gaan voor 480 euro over van Rotterdam naar Hull. We gaan van zaterdag op zondag, dus vertrek zaterdagavond en zondagochtend aankomen. Dat geldt ook voor de terugreis.
Is de goedkoopste overtocht merkten we. Er is dus ook verschil in prijs voor verschillende dagen waarop je over gaat. Ik had ingschat dat het weekend juist duurder zou zijn, is dus niet zo.
Op die dagen gaat de caravan gratis mee wanneer de caravan minder dan 6 meter lang is. Die van ons is incl dissel 594cm. biggrin toppie.gif
Dan maar geen fietsen achterop, die worden in het meten van de totale lengte dus meegenomen.
En we hebben we een 2 persoons hut. Eten doen we voor die tijd wel tijdens het wachten bij inchecken. Ontbijten kun je gewoon 's ochtends aan boord regelen.
Kortom, alles is geregeld.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

AJ
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 nov 2007 14:08

Bericht door AJ » za 31 jan 2009 09:37

Deze week ook de vakantie naar Engeland geregeld. Overtocht met auto-caravan, 2 pers. en hond (veel geregel) met Sea France vanuit Calais om 8.15 uur op zaterdag 11 juli voor 225 euro (retour). Daarna voor 5 dagen naar camping Chertsey voor bezoek Londen en Windsor. Dan naar de zuidkust. Ook daar voor een aantal dagen een camping gereserveerd. Dan ,als het redelijk weer is, verder richting Devon en Cornwall.
We gaan vrijdagavond richting Calais (300 km vanaf woonplaats) en vlak bij Calais willen we een paar uurtjes slapen. Wie weet een overnachtingsplaats bij Calais ?

Frederik

Bericht door Frederik » za 31 jan 2009 11:11

AJ schreef:Deze week ook de vakantie naar Engeland geregeld. Overtocht met auto-caravan, 2 pers. en hond (veel geregel) met Sea France vanuit Calais om 8.15 uur op zaterdag 11 juli voor 225 euro (retour).
Toevallig??? wij voor excact hetzelfde bedrag in dezelfde periode (maandag 13 juli) maar dan voor een verblijf van 2 weken, en dan met P&O.
Wij overnachten zeker in Calais, het is onze eerste keer en dan gaan we 's avonds even op de fiets naar de kade om te kijken hoe dat werkt met inschepen. Volgende morgen moeten we om 08.50 "voor de loopplank staan".
Ik stel me net zo iets voor als bij de boot van Harlingen naar Terschelling alleen daar ben je dan een €100.00 méér kwijt voor de overtocht! :shock: :shock: :shock: .
groeten, Fred.

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”