Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door WillyL » di 11 jan 2022 10:55

Lijkt me inderdaad mooi al heb ik wel mijn eigenzinnige bedenkingen.
Voor mij zijn enkele zaken belangrijk in een caravan en die mis ik wel.
Verluchting en licht, kunnen alle ramen open om zo bij warme dagen de caravan goed verlucht worden? Er is airco, maar die wil ik dus niet. Ik vrees ook voor condens bij 'gewone' autoruiten, tenzij het dubbelglas is zoals bij autobussen bv..
De leeftruimte lijkt me naar de donkere kant en jammer dat er waar de TV staat er geen raam is. Een detail, ik vind de TV veel te groot voor de ruimte en zelfs overbodig.
Geen idee of er een luifel of voortent kan geplaatst worden (misschien wel).
De keuken is inderdaad wat klein, vooral dan de kookhoek. Afwasbak lijkt groot genoeg.
De badkamer, die vind ik gewoonweg wel geweldig!
Slaapkamer, wel, ik denk dat het beter was de leefruimte om te wisselen met die slaapruimte. Dan had je een prachtig panoramisch zicht vanuit die zithoek. Nu heb je echt geen uitzicht, het landschap zit achter je wanneer je in de zetel zit. Die zetel is mooi, maar ik lig graag eens languit en waar moet de eega dan zitten. Idem bij bezoek of met kinderen. Waar moeten die zitten? Allen braaf naast mekaar?
En de tafel, hopelijk zit er ergens een grote tafel en stoel want steeds naast mekaar eten?????
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Morgoth » di 11 jan 2022 12:59

Helemaal mee eens. Dit ding is niet goed doordacht. Prachtig die panorama ramen in de slaapkamer maar je ligt wel in een etalage. De slaapkamer is bovendien slecht toegankelijk. In de woonkamer zijn nauwelijks ramen te vinden, kleine keuken, geen eettafel, ongezellige zitbank naast elkaar op een rij, vreemd geplaatste ramen in toilet en doucheruimte en de koelkast staat half voor het raam. En dan ook nog eens het enorme gewicht.
Het enige wat voor hem spreekt is de afwijkende vorm. Dat vind ik wel wat hebben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Wie-niets » wo 12 jan 2022 09:32

deusjevo schreef:
di 11 jan 2022 09:01
[re.gif]

Tja, wij koken en eten eigenlijk nooit in de caravan.
Altijd buiten en mocht het weertje (te) slecht zijn dan gaan we uit eten.
Er is eens een poll geweest inzake koken op de camping dat, ik weet het niet precies meer, maar daaruit bleek dat 20 % of meer zelfs nooit of zelden kookt in de Caravan. Wel worden veel keukens en attributen in /onder de voortent/ luifel of buiten op gebouwd en gebruikt. Zeker/meestal viel dit op bij kampeerders die langer op een plek verblijven.

Ook de mogelijkheid die een toilet biedt schijnt bij diverse campeerders nooit "volledig " te worden benut.
Overigens deze Caravan een mooi studie object zou hier daar wel wat veranderen of blinderende materialen gebruiken en wat interieur aanpassingen doen, maar dat is natuurlijk voor ieder verschillend.
Zo te zien sta je hier en daar wel te kijk. mrgreen.gif

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Lucas » zo 28 aug 2022 23:20

Inmiddels ook te koop in NL, advertentie biedt nog wel wat extra info (maar weinig ander fotomateriaal) en blijkt iets duurder dan destijds genoemd (namelijk 55K).
https://link.marktplaats.nl/m1813123370 ... nt=app_ios

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Ab » ma 29 aug 2022 08:20

Tja..ik lees heel veeel " kleine keuken".
Waarom moet die groter dan ? Om er een 5 sterren 5 gangen diner te gaan maken ?
Een eitje koken is voor de meesten onder ons ( en ook voor mij)
zo ongeveer wel het meeste.
Ik schreef het al vaker...thuis ga je toch ook niet koken in je slaapkamer ?
Een caravan is om te gaan kamperen.
Kamperen staat voor buiten koken , aardappels poffen in een kampvuur, en een pan of skottel op een gasvlammetje.
Omdat kampvuren not done zijn geworden meestal het laatste.
Wat moet je nu met een grote keuken..5 eitjes tegelijk koken kan ook in een klein pannetje... knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Paul Vingerhoets » ma 29 aug 2022 16:18

Er zijn wel degelijk mensen die de keuken in de caravan gebruiken om te koken hoor ! En dan is een beetje een goede werkplek wel prettig, daarom hebben wij voor onze huidige caravan gekozen keuken voorin met een hoek ook nog zo’n beetje over de hele breedte van de caravan. Raam erbij zodat er ook nog wat buiten gekeken kan worden wie er zoal voorbij komt.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Ab » ma 29 aug 2022 22:25

Gelukkig kan je zelf kiezen voor de afmeting van de keuken. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door doubleyou » ma 29 aug 2022 23:21

Natuurlijk kook ik in de caravan. Ik begrijp juist niet waarom mensen hele keukens opbouwen in hun voortrent :). Allemaal extra werk en gesleep. Ik heb een elektrische grillplaat voor buiten en die heb ik sinds ik de Kabe heb niet eens gebruikt.
De voorliefde voor bbq’en begrijp ik ook totaal niet. Ik vind het gedoe en of het er nou zoveel lekkerder van wordt? Een stukje vlees in de roomboter gebakken, heerlijk :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door Paul Vingerhoets » di 30 aug 2022 09:07

We zijn er vorig jaar toch wel achter gekomen dat een grote bruikbare keuken toch lastig te vinden is in een caravan met beperkt gewicht (tot 1800 kg) en dan ook nog eens de indeling die wij voor ogen hadden.

En om inderdaad een hele buitenkeuken mee te sleuren incl een bqq e.d. Die krengen moeten ook elke keer weer schoon gemaakt worden en dat vindt ik teveel werk voor die 2-4 stukjes vlees en wat groen die er dan op warm gemaakt worden.

Maar een 1 pits gaskokertje gaat wel mee voor de hiervoor genoemde vis of andere teveel ruikende goederen.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

berengun
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 1 apr 2022 18:28

Re: Derubis Series 7 **nieuw merk caravan**

Bericht door berengun » di 30 aug 2022 19:21

ik had hem gezien in Dusseldorf, en mijn eerste indruk was dat het er eentje was voor zeer "chique" willen zijn, maar het kwam me niet kwalitatief over.
Nu ik zal eerlijk zijn dat mijn indruk gebaseerd is op "het hoofd es binnen steken" dus niet echt in detail bekeken, maar eerste indruk was het niet mijn ding
Maar opvallend alleszins
2023 Kabe Imperial 560XL KS als tourcaravan met 2022 BMW X3M competition als trekker
2004 Kabe Ametist XL op jaarplaats

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”