Nieuwe Fendt 465 TG gekocht en weer verkocht

TFJ

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door TFJ » di 7 sep 2021 14:03

workel schreef:
di 7 sep 2021 13:53
Met 1 dagskenteken naar RDW in Venlo dat ligt op de route. Doen we op de dag van aflevering maar dat is pas in Mei 2022.
Vergeet niet ruim van tevoren een afspraak te maken bij de RDW, bij sommige is de wachttijd momenteel een dikke maand.

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » di 7 sep 2021 17:43

[re.gif]
Dank voor de tip, hoop dat het in mei minder is maar zal ruim van te voren afspraak plannen.

TFJ

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door TFJ » wo 8 sep 2021 12:54

Net voor de gein nog eens gechecked bij RDW en het is nu nog maar een kleine 2 weken wachttijd.
Kan het toch snel veranderen, in juli een afspraak maken was op z'n vroegst eind augustus pas mogelijk.

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door fredmo » wo 8 sep 2021 13:08

Gefeliciteerd!
Ik begin ook fan van Fendt te worden knipoog.gif
Hebben dan wel pas een half jaartje een andere Hobby maar op de een of andere manier bevalt ie me niet zo. Dus nu even proberen m'n man te overtuigen dat dit het toch niet helemaal is weenie.gif
En van wat ik begreep van alles wat ik intussen op dit forum heb gelezen, is het niet zo lastig om er een uit Dld te importeren plus dat het in de kosten ook genoeg scheelt om dit te doen.
Maar....lekker voortuitzicht voor jullie! Nu aftellen haphop.gif
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door Aviva » wo 8 sep 2021 22:27

Van harte gefeliciteerd met de aankoop! Nu kan het lange wachten beginnen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » do 9 sep 2021 09:39

[re.gif]

@ll, dank voor de felicitaties, zijn zelf ook blij met de gemaakte keuzes.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door jessedew » do 9 sep 2021 10:57

Waarom geen mover op zo'n zware caravan? Ik heb zelf ook geen mover omdat ik een oude caravan heb die nog wel te hanteren is, maar max 1700kg is toch best gewicht om die op zn plek te duwen toch? Met de auto inparkeren lukt helaas lang niet altijd is mijn ervaring.

Overigens kan het natuurlijk altijd nog..

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » do 9 sep 2021 14:48

[re.gif]
Ik zie nog geen meerwaarde voor ons om er een mover aan te schaffen.

Hebben 3 jaar een Hobby gehad die woog 1365 kg leeg daar een nieuwe mover onder laten zetten en in al die jaren denk ik 2 keer gebruikt, om een keg op te rijden ivm aflopende plek. Alle 25 camping die wij bezocht hebben reed ik de caravan op de plek met de auto, 2 keer mover gebruikt maar dat ging met de hand ook prima. Keg op lucht niet.
Onze Knaus woog 1220 kg leeg en dat ging prima zonder mover. 9 campings bezocht in dit jaar en alles prima met de auto op de plek te zetten.

De Fendt weegt 1248 kg, in mijn ogen gelijk met de Knaus iets korter denk dat zonder mover prima moet lukken, zo niet schaf ik er een aan.

Op rit rij ik met de auto de caravan achteruit en staat die zo voor de deur. Mover lukt niet met een hoge schuine stoeprand, waarbij de weg afloopt.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door jessedew » do 9 sep 2021 21:57

valt idd reuze mee, ja voel je zeker niet verplicht blij.gif , maar als ik ooit wat vaker wegga doe ik het misschien wel, voor die 3x per jaar dat we nu weggaan is het zeker niet nodig. is wel onderhoudsgevoelig ook zo;'n mover, lege accu's etc. voor een aflopende plek ga ik nog een potkrikje aanschaffen om de keg onder de wielen te kunnen schuiven denk ik, stuk goedkoper dan met een mover een keg oprijden knipoog.gif


In elk geval veel plezier met de nieuwe caravan straks!

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » vr 6 mei 2022 22:53

Update:

Vanmiddag op de terugweg vanuit het Gardameer bij de dealer in Mönchengladbach langs geweest om te informeren wat de status is van onze nieuwe Fendt.

Hij is geproduceerd, en staat klaar bij de fabriek, transport is (nog) niet bekend. Maandag word door de dealer hierover gebeld en dan horen wij dat.

Bij Fendt zijn er wat problemen met de levering van deuren, wellicht is dat de reden dat hij nog niet is geleverd.

Kortom, word vervolgd.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door Carnavalswiertz » za 7 mei 2022 06:32

@Workel: dealer in MG = Krings?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

TFJ

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door TFJ » za 7 mei 2022 08:35

workel schreef:
zo 5 sep 2021 17:43
Word in April 2022 gemaakt en in mei 2022 geleverd.
workel schreef:
vr 6 mei 2022 22:53
Hij is geproduceerd, en staat klaar bij de fabriek, transport is (nog) niet bekend. Maandag word door de dealer hierover gebeld en dan horen wij dat.
Dat is toch aardig in overeenstemming met de prognose die je vorig jaar september gaf thumbup.gif

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » za 7 mei 2022 12:19

[re.gif]

@Carnavalswiertz, klopt, Camping Krings is de leverende dealer.

@ TFJ, ja dat verraste mij ook, half maart nog contact gehad dat die gepland stond voor eind april, alles wel ondervoorbehoud, dat hebben ze dus prima gehaald.

Moet wel gek lopen dat hij deze maand niet bij ons voor de deur staat. Hebben wij nog mooi tijd voor de Thule, mover en fietsendrager te monteren.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door Chris » za 7 mei 2022 16:06

Dat geeft de burger moed.
Goed gevoel over op tijd leveren ondanks alle onderdelen sores.
Het is bizar wat er allemaal in backorder staat als je de verhalen hoort..

Hou nog effe vol H..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door BertJan » za 7 mei 2022 20:29

de productie loopt gewoon door van alle modellen, als je geluk hebt wordt de caravan gereed gemeld.
als je pech hebt mist hij bijvoorbeeld een deur (komt op dit moment veel voor) kan zo 2 a 3 maanden vertraging geven.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door Chris » za 7 mei 2022 22:39

Zo was er bij Knaus een tijdje terug een raam lever probleem.
Caravans klaar maar zonder ramen.
Toestanden hoor.
Die leverproblemen zullen ook niet 123 worden ingelopen.
Jammer..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door doubleyou » za 7 mei 2022 23:14

workel schreef:
za 7 mei 2022 12:19
Hebben wij nog mooi tijd voor de Thule, mover en fietsendrager te monteren.
Toch maar wel een mover :)?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » zo 8 mei 2022 12:00

[re.gif]
@BertJan, geen idee of 2/3 mnd reëel is, ben op de terugweg vanuit de wintersport en mei vakantie diverse vrachtwagens met Fendt caravans tegen gekomen, dus die deuren zullen wel mondjes maat geleverd worden. Tijdens ons bezoek bij Krings, werden er ook 3 vrachtwagens gelost met Fendt caravans.
Wachten rustig af vwb de levering. Gaan eind juli op vakantie, zo niet gaat de caravan van senior mee.

@Chris, klopt wat je schrijft, gelukkig is de dak airco, Thule 6300, mover en Enduro fietsendrager in bezit of geregeld via derden, daar is het wachten niet meer op. Accu en platen voor de mover worden deze week geleverd. Enige wat besteld moet worden is Sikaflex 252.

@doubleyou, ja klopt denk dat de Fendt net iets zwaarder is dan ons (oude) Hobby en die was met de hand net te verplaatsen, junior vlieg dit jaar in en uit, waar door wij het grootste deel met z'n tweeën zijn en dan wil ik niet afhankelijk zijn van een ander.
Via zakelijke relatie voor een aantrekkelijke prijs een nieuwe Truma kunnen kopen, dat is de koop snel gedaan.

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » ma 9 mei 2022 12:16

Update:

Vanochtend netjes door Camping Krings gebeld, caravan is aangemeld voor transport naar de dealer, 13 of 16 mei word hij daar geleverd. Aflevering plannen in week 29.

Blij mee, wellicht met Hemelvaart en Pinksteren ff testen bij een beetje redelijk weer.

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door princewv » ma 9 mei 2022 12:37

Goed nieuws joehoe!!!
Ik ben jaloers man hahaha

Week 29 duurt nog wel heel lang hoor scratch.gif

AlexvK
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 2 jan 2022 23:32

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door AlexvK » di 10 mei 2022 12:11

workel schreef:
ma 9 mei 2022 12:16
Update:

Vanochtend netjes door Camping Krings gebeld, caravan is aangemeld voor transport naar de dealer, 13 of 16 mei word hij daar geleverd. Aflevering plannen in week 29.

Blij mee, wellicht met Hemelvaart en Pinksteren ff testen bij een beetje redelijk weer.
leuk! hij komt er nu ook bij jou aan!

workel

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » di 17 mei 2022 10:44

Update:

Vanochtend gebeld, caravan is gisteren geleverd bij Krings.

Maandag 30 mei a.s. word de Fendt geleverd, word een ritje naar Mönchengladbach.

Wel ff paar verrassingen: RDW heeft doorlooptijd van 5 weken, daar staat nu een afspraak voor de 21 juni, en de inbouw van de dakairco is een drama, dat ga ik maar zelf doen, leverde partij geeft aan 29 juli, zitten wij in Italie.

Voor de rest moet de Thule 6300 erop en de Truma mover eronder, mooi rustig de tijd voor.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door EricS » di 17 mei 2022 11:08

Lekker vooruitzicht !!

Planning gaat dan nog redelijk lukken om alles voor je vakantie gereed te hebben thumbup.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door Chris » di 17 mei 2022 11:16

Buiten de hick-ups dan even.....
Lekker.... het feest kan bijna beginnen.

Vergeet je spiegels niet naar Mönchengladbach.... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Nieuwe Fendt 465 TG gekocht

Bericht door workel » di 17 mei 2022 12:18

[re.gif]
Haha, die liggen al in de garage klaar incl. het dieselslot. Uiteraard gasfles en tent van junior mee voor in de dissel ivm kogeldruk.

Heb namelijk de vloer van de hal jl. vrijdag opnieuw in de 2k epoxy gezet, ziet dat er ook weer netjes uit.

FF RDW gebeld, 10 juni is het nu geworden, scheelt weer bijna 14 dagen.

4de week van Juli met zomervakantie is die mooi helemaal klaar, (ga ik vanuit).

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”