opknappen en onderhoud retro

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

opknappen en onderhoud retro

Bericht door Ralf » wo 1 sep 2021 09:26

een klein beetje voor alle pimpers en buitenlui mrgreen.gif

Retro is het woord van 2021 .
wat men er niet bij verteld dat het een modern woord is om oude ellende mooi te praten .
Alle ellende die jaren lang heeft stilgestaan op campings en vaak rijp zijn voor de sloop en worden verkocht voor woeker prijzen
Komen nu op de weg . word kapitalen aan pimpen uitgegeven maar zien in 80 % geen werkplaats van binnen .
kleurtje top gordijntje perfect matchend bij de nieuwe bekleding maar naar de remmen assen ,chassis of gewicht word niet naar gekeken . En als dat wel gebeurt dan is de mededeling total loss of u bent 1500 euro kwijt om alles op orde te hebben een probleempje caravan word ongeprepareerd opgehaald . 2 weken later staat de caravan weer MP . komt dan weer in de werkplaats en krijgt weer het zelfde advies .maar nu als gepimte wagen nu met de prijs er bij wat alles gekost heeft en de prijs word ook nog emotioneel verhoogd . Blijft nog steeds oude ellende alleen het jasje ziet er beter uit .
natuurlijk zijn er ook liefhebbers bij die dat oude knausje matchend willen hebben bij hun opel ascona maar die gaan voor origineel kunnen vaak op technisch vlak vaak een hoop zelf en willen alles perfect hebben wat het ook kost.

Mijn advies is dan ook .
laat je niet leiden door druk ( er komen er nog 3 kijken)
laat je niet leiden door emotie ( kleurtje hier gordijntje daar etc)
geef eerst 75 euro uit om een technische diagnose te maken bij een bedrijf.

Dit kan je vele honderden euro".s werk, tijd en ellende besparen .

Het kan dat juweeltje er tussen staat maar dat is eerder de uitzondering op de regel .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: opknappen en onderhoud retro

Bericht door Knaus440 » wo 1 sep 2021 09:59

thumbup.gif

Goede opmerkingen Ralf!
Ik zie het ook gebeuren bij aanschaf stacaravan. Soms krijgen ze de ellende van een ander.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: opknappen en onderhoud retro

Bericht door Niels83 » wo 1 sep 2021 10:28

Dit verhaal geld voor zo'n beetje elke 10 jaar oude caravan. Je weet nooit wat de ander wel of niet heeft gedaan.

Het is wel het verhaal van onze overburen. Die kochten een heel mooie gepimpte caravan uit de jaren 70. Binnen origineel opgeknapt buiten mooi geschilderd.
Bij de beurt waar hij kwam omdat hij niet remde bleek de bodem deels rot. Flink wat werk nog. Dat kostte dus nog wat extra.
Nu blijkt dat als je naar de lak wijst de verf eraf valt. Op fb waar de pimper vrij actief is omdat dit ook echt het werk/hobby is zag ik dat zij zonder grondlaag rechtstreeks erop lakken. Volgens de verkoper is dat niet de reden dat het af bladdert, het is een product eigenschap.....

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: opknappen en onderhoud retro

Bericht door Ab » wo 1 sep 2021 10:55

Ammehoela..
Effe een caravan spuiten is een uurtje werk..
Een goede voorbehandeling kan dagen werk zijn.
Een half jaar geleden heb ik voor iemand een Cadillac matzwart gespoten.
Het mocht niks kosten.
Dus alleen afgenomen, afgeplakt en verf erop.
Hier en daar zie je alweer blauwe plekjes..
Zonde van de 100 euro aan verf.
Gek he. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: opknappen en onderhoud retro

Bericht door Knaus440 » wo 1 sep 2021 14:51

Ik heb in het verleden onze beide oldtimer campers onder handen genomen. Bij de laatste, alkoof camper, oa de buitenkant opbouw opnieuw in de lak gezet. Al met al meer dan een uurtje werk. Het voorwerk was al dagen werk!
En dan heb ik de goede, dure, lak nog met een roller gedaan ook. Op "bubbeltjes plaat" gaat dat prima. Anders waren er ook nog andere omgevings aanpassingen nodig geweest.
Nu alleen deel werkplaats met zeil dichtmaken, werkplek schoonmaken, met hetelucht kachel zorgen dat de ruimte een week lang op 19-20 graden bleef.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: opknappen en onderhoud retro

Bericht door Ab » wo 1 sep 2021 18:53

Ja..dat bedoel ik.
Effe snel een ander kleurtje erop werkt niet.
Om het echt goed te doen kost dagen werk.
Dat wordt in de snelle handel vaak overgeslagen.
Als het maar effe een paar weken blijft zitten is het al goed..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”