Adria Action 391 Luifel

Plaats reactie
Robinroeit
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 jun 2019 15:13

Adria Action 391 Luifel

Bericht door Robinroeit » di 31 aug 2021 17:02

Voor mijn Adria Action 391 ben ik op zoek naar een mooie en stevige luifel. Het valt mij op dat alleen de Unico Verona speciaal voor deze caravan wordt gemaakt. Maar ik heb alleen geen behoefte aan de zijwanden en het (voor mij) hoge gewicht. De afgelopen zomer een simpel boogluifeltje van Vango eraan gehad, maar bij harde wind raakt het doek toch al snel wat uitgelubberd.....die staat dus niet mooi meer en er komen bij regen snel zakken in.
Heeft er iemand ervaring met opblaasbare luifels of andere modellen boogluifel (Unico Torino bijvoorbeeld) bij de Action 391?
Of zijn er suggesties die ik over het hoofd dreig te zien? Ik lees het graag
Adria Action 391LH met een Mitsubishi Grandis ervoor

RDDR
Berichten: 2790
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door RDDR » di 31 aug 2021 17:14

Een Action 391LH staat ook op ons potentiële lijstje, als we weer een caravan zouden gaan kopen. Dat is in ons geval nog niet zeker. Het viel mij ook al op dat een nette, simpele luifel eigenlijk niet verkrijgbaar is voor dit model. Dat is best een nadeel. Wellicht brengt dit topic een optie die ik tot nu toe over het hoofd gezien heb.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1848
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door EricS » di 31 aug 2021 17:44

zo te zien zijn er meer merken die iets leveren voor deze Adria, Walker, Reimo en Campooz.

Als Unico een Verona heeft zal er toch ook wel een Torino tegen aan passen ?

ps, ff googelen op afbeeldingen...de campooz
adria campooz.JPG
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door BertJan » di 31 aug 2021 19:22

Een Verona kan je ook zonder zijwanden opzetten, met alleen de boog en 1 dakligger, dan heb je 6 haringen extra op te zetten tov de torino

Robinroeit
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 jun 2019 15:13

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Robinroeit » vr 3 sep 2021 11:34

@EricS; Ja, die Campooz luifel heb ik in het echt gezien bij Peelo en het is een geinig ding. Maar het frame met de stokken (ook een middenstok) houdt mij tegen. Toch bedankt voor de suggestie. En juist een boogmodel doet recht aan het eigenwijze model caravan. De Walker voortent is eigenlijk weer een 'gewone' voortent die op maat is gemaakt voor deze caravan.
@BertJan; Dat klopt, de Verona kan ook zonder zijkanten opgezet. Maar is voor deze caravan zo'n duizend (!) euro duurder dan de Torino en het hele pakket is ook nog eens twee keer zo zwaar. Als ik geen andere keuze heb, dan wordt die het toch. Maar als het lichter en goedkoper kan........
Adria Action 391LH met een Mitsubishi Grandis ervoor

Volvodriver

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Volvodriver » vr 3 sep 2021 11:42

Eerlijk gezegd verwacht ik geen problemen met een Torino bij de Adria Action. En zeker niet bij de 391.
Dit is ondanks de vormgeving een redelijk normale maat caravan en een kleinere Torino zou, eventueel met aanpassing, gewoon moeten lukken.
Ik zou gewoon Bax bellen. Of langsgaan in Bergeijk. Langsgaan heeft in dit geval de voorkeur want soms zijn ze telefonisch niet echt makkelijk.

En een tweede, ook heel mooie, oplossing is de Fortex Explorer. Een bezoekje aan Enschede zal je verder helpen. En zij maken de luifel dan echt voor jouw. Prijspeil vergelijkbaar met de Unico Torino van Bax.

Robinroeit
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 jun 2019 15:13

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Robinroeit » vr 3 sep 2021 16:00

@Volvodriver; bedankt voor jouw reactie. Meneer Bax zegt zelf dat de kleinste Torino te groot is voor onze caravan. Ik (ben niet eigenwijs, neuh...) denk dat dat wel mee zal vallen..... Maar Fortex lijkt idd misschien wel de beste optie.
Adria Action 391LH met een Mitsubishi Grandis ervoor

Volvodriver

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Volvodriver » vr 3 sep 2021 17:44

[re.gif]
Als Bax het aangeeft dan is het in 99% van de gevallen helaas zo. En gezien de redelijke onmogelijkheid van grotere aanpassingen (wat dat betreft is Bax met Unico gewoon te groot geworden) lijkt mij maar een andere oplossing mogelijk.
Contact opnemen met Fortex. Maar dan wel in Enschede aan gaan.

Philmar
Berichten: 844
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Philmar » vr 3 sep 2021 20:19

Wij gebruiken voor onze Touring Troll een Isabella Shadow luifel. We zijn er tevreden van, weegt weinig, is snel in te schuiven en als het gaat regenen trekken we het vlaggetje wat strakker naar beneden. Geen waterzak. In de 5 weken ( versnipperd ) dat we dit jaar hebben gekampeerd altijd opgezet.
Dit zou ook een mogelijkheid zijn voor de Action.

Philmar
Bijlagen
083882C7-F06D-49F4-B601-7F504DB90E0D.jpeg

Robinroeit
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 jun 2019 15:13

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door Robinroeit » wo 9 feb 2022 17:24

Afgelopen maandag zijn wij bij Fortex in Enschede geweest en wij hebben een Aronde luifel besteld......levering begin oktober. Dat is wel jammer, maar de luifel ziet er super uit en lijkt mij fantastisch. Wanneer wij hem hebben zal ik een foto posten!
Bedankt allemaal voor het meedenken danku.gif
Adria Action 391LH met een Mitsubishi Grandis ervoor

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Adria Action 391 Luifel

Bericht door doubleyou » wo 9 feb 2022 17:46

Toch wel een luifel met zijwanden thumbup.gif . Ik denk dat je daar echt plezier van gaat hebben. Wel echt een plus dat Fortex meer maatwerk levert.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Plaats reactie

Terug naar “Adria”