Satlink WS-6906

Plaats reactie
Bruno VP
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 aug 2021 20:21

Satlink WS-6906

Bericht door Bruno VP » za 28 aug 2021 00:01

Wie kan mij helpen?
Ik probeer nu al een hele tijd om de Satlink WS-6906 te begrijpen.
Deze heb ik tweede hands kunnen kopen samen met de caravan.
Maar nu komt het. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is om bij te huilen. 23 pagina's met gewoonweg zwarte foto's. Je moet maar kunnen om zoiets mee te leveren. Op de website van Satlink is niets van manuals terug te vinden. En eventuele firmware upgrades geven steevast de melding " 404 page not found".
Maar dit even terzijde. Ik ben nu in het bezit van een 100 cm schotel ( en ja is misschien overkill, maar is ook voor een vaste plaats).
Ik heb eenmalig beeld gehad, dat moet ik wel toegeven. Was een of andere zender met alleen Chinese beelden (documentaire) in het Engels. Schotel stond volledig fout, dat wel. Naar west ipv oost. Dat beeld heb ik verkregen met een Konig LNB-ASTRABLOCK. Zowel 19.2° als 23.5°.
Na aanschaf van de app DishPointer, staat de schotel vrij goed, op een paar graden na ( maar een 100 cm moet dat toch een beetje kunnen compenseren)
Maar nu krijg ik helemaal niets meer. Heb dan maar een nieuwe LNB aangeschaft (Opticum LMP-04H). Helaas ook geen ontvangst.
De coax is in orde. Dubbel afgeschermd. Ik meet spanning aan de LNB. Lengte ongeveer 10 meter.
Waar ben ik fout?

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Satlink WS-6906

Bericht door iemand » za 28 aug 2021 10:22

tja... kijken via de schotel is wel een keten van functionaliteit.

ontvanger, voeding, instellingen, coax, pluggen, s chotel, diseqc, lnb, uitlijning en vrij zicht op de satelliet.
en daarna ....
vrij te ontvangen kanaal, of gecodeerd kanaal ?

mbt de Satlink... dit al gelezen..viewtopic.php?f=65&t=42943&start=50
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Bruno VP
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 aug 2021 20:21

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Bruno VP » za 28 aug 2021 10:46

Ben ik nog ergens vergeten te schrijven. Bedoeling is om zowel Astra 1 als 3 te ontvangen. En blijkbaar is Hotbird ook meegenomen.
Maar zolang de SatLink niet doet wat ik zou willen, namelijk helpen met het uitrichten op de Astra zonder eerst te moeten scannen om dan de boodschap te krijgen "no program found". Velen zullen nu voorstellen om een andere finder aan te schaffen maar 1maal uitgeregeld blijft die dan toch maar in de kast liggen.
Welke instelling zie ik over het hoofd om eerst en vooral uit te richten op Astra voor ik de zenders binnen haal. FTA of betalend maak nu nog niets uit. Eerst de beste uitlijning naar da satelliet.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Satlink WS-6906

Bericht door iemand » za 28 aug 2021 12:12

Wat wil je nu gaan ontvangen ?

De 'Opticum LMP-04H' is voor Astra-1 en Hotbird (19,2 en 13 graden)
en niet voor 23,5 en 19,2 scratch.gif

Kzou voorstellen, begin eens met een eenvoudige/enkele LNB.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Den Adriaan » za 28 aug 2021 12:23

En je schrijft een beetje compenseren.
Mooi niet, de schotel moet op de mm nauwkeurig gericht zijn.

Bruno VP
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 aug 2021 20:21

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Bruno VP » zo 29 aug 2021 10:39

@ iemand en Den Adriaan, alvast dank voor het willen reageren.

Het probleem situeert zich rond de SatLink WS-6906.
Ik heb op mijn smartphone zowel waterpas, kompas en dan nog eens DishPointer geïnstalleerd.
Aldus staat Astra1 op een paar tiende graad na vrij goed gepositioneerd. Fijn afstelling is voor later. Nog niet aan de orde momenteel.
Ik wil eerst en vooral Astra1 hebben, welke LNB er ook maar aanhangt, zonder het aanbod van zenders (dat is voor later). SatLink vind niets. Waarom? Wat is er verkeerd?
Mail gestuurd naar Australië, maar blijf momenteel op mijn honger zitten.
Volgens mij heeft alles te maken met die SatLink.

Uiteindelijk als, maar dan ook als, dan zal de schotel aangesloten worden op mijn Samsung UE46F6500SS. Deze heeft een satelliet ontvanger aan boord.

Maar eerst de SatLink. Waar gaat het hier fout?

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Satlink WS-6906

Bericht door iemand » zo 29 aug 2021 10:57

De satlink is ook een 'ontvanger'.
Daar moet je de juiste parameters instellen, anders stuurt ie de lnb en evt diseqc niet goed aan en luisterd ie op een frequentie of lnb-antenne waar niets te doen is weenie.gif

Zo makkelijk is het en zo eenvoudig gaat het fout scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Gerardo » zo 29 aug 2021 11:09

Laat dat ding weg in je pogingen die schotel uit te richten je maakt het jezelf alleen maar lastig als de transponder lijsten niet up to date zijn. Ik denk dat je in jouw geval met een vaste opstelling nu met een eenvoudig metertje / piepertje sneller klaar bent. En dan nog dit, met het toenemen van de schotel diameter zul je steeds nauwkeuriger moeten werken. De openingshoek wordt steeds kleiner naarmate de diameter groter wordt. Een Jan boerenfluitjes manier is een klein schoteltje gebruiken als pilot. (lenen van iemand weenie.gif ) Eenmaal daarmee de juiste satelliet gevonden stel je de zenders in op je TV. Dan kun je deze settings gebruiken samen met de kleine schotel als voorbeeld om de grote flapoor uit te richten. Kun je je daarna helemaal op je satlink apparaatje storten thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Satlink WS-6906

Bericht door fendtjeplatin » zo 29 aug 2021 12:03

Bruno VP schreef:
za 28 aug 2021 00:01

Waar ben ik fout?
Verkeerde duo lnb.
Voor een 100 cm schotel moet de hartafstand van de lnb iets van 6,6 cm of meer zijn. (en duo lnbs van 4,5 ° en geen 6 °)
Nu slechts 55 mm. (voor 80 cm schotel)
Dus op te lossen door 2 losse lnb's te plaatsen op een railtje.
+ diseq switch.
En vertellen waar de schotel staat, wie weet is de helpende hand dichtbij.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Satlink WS-6906

Bericht door sindaco » zo 29 aug 2021 12:11

zet eerst eens de ontvanger die je hebt terug in fabrieksinstellingen...kan in het menu.

als de vorige eigenaar er al info op heeft staan kan de ontvanger niets met nieuwe info.

dus rigoreus restten naar fabrieksinstellingen en beginnen vanf 0


astra 1 is de makkelijkste die te vinden is en je moet altijd beeld kunnen krijgen van een of ander FTA programma.

maar als de ontvanger nog oude gegevens heeft kom je nergens.
is recent ook iemand geweest die dit aan de hand had en de ontvanger niet aan de gang kreeg.
na fabrieks reset kwam alles weer in orde

ook met duo lnb moet het kunnen, maar beter is eerst met 1 lnb de astra 1 peilen en alles inladen.


maar die satlink van jou is alleen een sateliet vinder en zal niks toevoegen aan inladen of beeld geven...dat moet vanuit de ontvanger komen
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Satlink WS-6906

Bericht door sindaco » zo 29 aug 2021 12:18

https://ftp.dipol.com.pl/TV,TV-SAT/Mier ... manual.pdf


hier heb je trouwens de manual van die satlink

heb je nog wat te lezen thumbup.gif
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Bruno VP
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 aug 2021 20:21

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Bruno VP » zo 29 aug 2021 14:04

@sindico

Ja, ik heb inderdaad de Engelstalige handleiding. Maar alleen met zwarte foto's. Vermoedelijk zat de drukker op dat moment zonder kleuren inkt.
Maar alvast bedankt voor de link. Met kleurenplaatjes kan men soms al iets meer.
Nu wat het resetten betreft. Al meerdere malen gedaan. Nu een nieuwe poging. Heb alvast uit het satelliet menu van 45 Arabsat, Turksat en paardensat (hipposat) en nog meer gedeletet. Zijn dus overgebleven Astra 1 en Astra 3. Astra 3 uit nieuwsgierigheid.

In een poging om terug een iets te ontvangen, heb dan maar terug de Konig geplaatst. Heb er ooit op de SatLink beeld mee gehad.

Maar nu terug naar het edit satelite menu.
Eigenlijk staat hier bijna alles leeg. Op de LNB freq 1 en 2 na. Vast 975 en 10600. Konig gaat van 950 tot 1950 in de lowband en in de highband van 1100 tot 2150.
Welk type LNB zou ik moeten selecteren: Standard, Universal of User?
DISEqC mag denk ik off staan. Evenals Postitioner. Rest alleen nog de vraag die 22kHz.

Ik heb tijd zat. Dus een uurtje programmeerwerk kan er ook nog af.

@fenftjeplatin
Alles is nieuw voor mij. Heb ik niet goed nagedacht voor ik in dit avontuur stapte, het zij zo.
Wat bedoel je met hartafstand? Kan jij eventueel voorbeelden geven van de juiste LNB? De LNB-houder is voorzien voor diameter 40mm.

En zoals we hier in Vlaanderen zouden zeggen: nen hielen boterham.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Satlink WS-6906

Bericht door sindaco » zo 29 aug 2021 19:43

ik heb het over de ontvanger.
die satlink waar jij mee werkt ken ik ook niet.

de receiver reset lijkt mij het beste en in het menu kun je dan vaak de sateliet kiezen.

bij onze canal digitaal ontvanger kan ik geen lnb instellingen kiezen.
alleen de sateliet.
maar als jij bedoeld die satlink van jou dan weet ik het ook niet, omdat ik dat niet gebruik.


die samsung gewoon terug naar fabrieksinstellingen en de lnb kabel op lnb in aansluiten.
dan zou je normaal gesproken gewoon met draaien schotel in no time astra 1 hebben
als je normaal de coax kabel van de lnb aansluit op de receiver dan kun je al gewoon beeld hebben als de schotel goed staat.
geen extra kastje voor nodig.

ik zou ook niet weten waarom je een satlink gebruikt, maar daar zul je jezelf wel in verdiept hebben.

de hartafstand is de afstand tussen de koppen van de dubbele lnb als je die gebruikt.

de afstand tussen de canal digitaal dubbele kop die astra 1 en 3 kan hebben zal anders zijn dan astra 1 en hotbird.



ik heb net even gekeken naar je samsung, maar kan daar wel een schotel op aangesloten worden?
of gebruik je daarom die satlink?

normaal ga je van de schotel direct naar de ontvanger...en die zet het beeld om intern of via een CI module al dan niet met of zonder kaart.
voor FTA heb je geen kaart nodig en kan elke ontvanger beeld geven.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Satlink WS-6906

Bericht door sindaco » zo 29 aug 2021 20:02

@bruno

kijk hier eens en lees maar eens dan heb je misschien wat meer info....is wel net ander type maar zullen veel overeenkomsten zijn.
zie ook plaatje met lnb type als universal staan....heb niet alles gelezen.

https://www.sat4all.com/forums/topic/35 ... k-ws-6933/

succes
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Bruno VP
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 aug 2021 20:21

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Bruno VP » ma 30 aug 2021 06:23

@sindaco

Wat betreft de Samsung, welke ondertussen nog maar 8 jaar jong is , heeft zowel DVB-C, DVB-S als DVB-T aan boord.
Voor wat de SatLink betreft ( je moest eens weten welke toeren ik moet uithalen om aan de schotel te kunnen), deze kan ik meenemen tot aan de schotel en dan perfect uitlijnen alvorens ik de schotel aansluit op de TV.
In elk geval laat ik aan iedereen wel weten of het gelukt is ( of nog niet).
Alvast dank je voor de inbreng. Hetzelfde voor de andere members.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Satlink WS-6906

Bericht door Hans1954 » di 31 aug 2021 20:16

Zoals al eerder gezegd: de hele keten moet in orde zijn. Dat wil zeggen dat er voor een schotel die groter is dan 80 cm, ook een LNB moet zijn voor 80 cm of groter. Die zijn te koop. Ook voor de combinatie van Astra 1 en Astra 3. Er van uitgaande dat de keten verder in orde is gaat het afstellen als altijd. Dat wil zeggen: het statief perfect waterpas. De schotel daarop bevestigen en de helling instellen op de hoek die verschillende apps voorschrijven. Dan de LNB in de houder bevestigen met de 23,5 hoorn (Astra 3) in de klem. De skew instellen aan de hand van de positie. Daarbij moet de hoorn van Astra 1 altijd lager zijn dan die van Astra 3! Kies op de tv het kanaal van de ZDF en ga met een simpele pieper op zoek naar het signaal. Stel dat met behulp van een helper zo goed mogelijk af op de status die op de tv weergegeven wordt. Als dat allemaal goed gegaan is, zal je ook op de Nederlandse zenders af kunnen stemmen. Eventueel nog wat fine-tuning hiervan en je bent klaar. Ik doe deze klus doorgaans in 5 minuten. Eventueel later nog wat spelen met de positie van de LNB in de klem (de afstand tot de schotel)
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”