aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Ik ben vandaag gaan kijken bij een jong gebruikte Fendt Tendenza 650 SFDW.
De caravan heeft me best wel erg verrast. We zijn er best erg van gecharmeerd.
Maar zoals in een ander draadje al vermeld mag onze trekker maar 2000 kg trekken.
Betreffende caravan is nieuw gekocht in Duitsland en daarna direct ingevoerd in Nederland.
Waar in Nederland vaak de keuze is tussen een 2000 kg as en een verzwaarde 2500 kg as heeft deze caravan een as van 2200 kg.
Voor onze huidige trekker meer dan voldoende (ben in bezit BE, dus hier geen beperking). Een volgende trekker zou meer mogen hebben maar ik denk dat 2200 kg ook niet verkeerd is.
Caravan weegt leeg op papier 1793 kg, In praktijk zal dit zwaarder zijn en het bij te laden gewicht met onze huidige trekker is dan ook beperkt.
Er zit een mover op. Echter is dit de gewone truma XT met aansturing op 2 wielen. Een eventuele uitbreiding naar een een XT4 is volgens mij niet mogelijk.
Voordeel is wel dat de gewichtstoename beperkt wordt met deze mover. Met het neuswiel uitgedraaid zou in principe voldoende moverkracht voor handen zijn. Wel waarschijnlijk vaker steken, maar dat is denk ik te overzien.
In principe zou ik graag een airco en casetteluifel willen plaatsen, maar gezien de gewichten gaan we het eerst zonder proberen.
Er zit een walker voortent bij en een walker luifel welke ook direct aan de caravan kan. Indien we tot koop overgaan gaan we het hier maar mee proberen.
Caravan gebruiken wij als tourcaravan, de toename in lengte is 80 cm t.o.v. Onze huidige caravan. Hier voorzie ik geen problemen in met het bezoeken van campings.
We gaan er in ieder geval maar eens een nachtje over slapen.
De caravan heeft me best wel erg verrast. We zijn er best erg van gecharmeerd.
Maar zoals in een ander draadje al vermeld mag onze trekker maar 2000 kg trekken.
Betreffende caravan is nieuw gekocht in Duitsland en daarna direct ingevoerd in Nederland.
Waar in Nederland vaak de keuze is tussen een 2000 kg as en een verzwaarde 2500 kg as heeft deze caravan een as van 2200 kg.
Voor onze huidige trekker meer dan voldoende (ben in bezit BE, dus hier geen beperking). Een volgende trekker zou meer mogen hebben maar ik denk dat 2200 kg ook niet verkeerd is.
Caravan weegt leeg op papier 1793 kg, In praktijk zal dit zwaarder zijn en het bij te laden gewicht met onze huidige trekker is dan ook beperkt.
Er zit een mover op. Echter is dit de gewone truma XT met aansturing op 2 wielen. Een eventuele uitbreiding naar een een XT4 is volgens mij niet mogelijk.
Voordeel is wel dat de gewichtstoename beperkt wordt met deze mover. Met het neuswiel uitgedraaid zou in principe voldoende moverkracht voor handen zijn. Wel waarschijnlijk vaker steken, maar dat is denk ik te overzien.
In principe zou ik graag een airco en casetteluifel willen plaatsen, maar gezien de gewichten gaan we het eerst zonder proberen.
Er zit een walker voortent bij en een walker luifel welke ook direct aan de caravan kan. Indien we tot koop overgaan gaan we het hier maar mee proberen.
Caravan gebruiken wij als tourcaravan, de toename in lengte is 80 cm t.o.v. Onze huidige caravan. Hier voorzie ik geen problemen in met het bezoeken van campings.
We gaan er in ieder geval maar eens een nachtje over slapen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Spannend spannend, ik betwijfel of je wel kunt slapen. Succes met de beslissing
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
als je er dus vanuit gaat dat die met mover al 1850 kg is en de voortent met stokken ook wel 50 kg weegt hou je wel weinig laadvermogen over , maar zodra je de nieuwe trekker hebt is dat probleem dus voorbij.. ff zolang maar meer in de auto persen en minder in de caravan
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Heel spannend, veel succes, leuke plannen!!!
Dat wordt lastig slapen weet ik uit ervaring
Dat wordt lastig slapen weet ik uit ervaring
A travel adventure has no substitute.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Tent en stokken gaan in de auto of dakkoffer. Daar heb ik voldoende ruimte voor.El1989 schreef: ↑wo 25 aug 2021 20:02als je er dus vanuit gaat dat die met mover al 1850 kg is en de voortent met stokken ook wel 50 kg weegt hou je wel weinig laadvermogen over , maar zodra je de nieuwe trekker hebt is dat probleem dus voorbij.. ff zolang maar meer in de auto persen en minder in de caravan
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Zo zeg... geen woorden maar daden..
Mooie brainbreker....kies wat je zelf voelt.
De indeling is wel anders dan wat je nu hebt...mooi met het bed zo vrijstaand.
Je weet wat je kan en mag trekken....die keuze is nu nog wat beperkt maar wat je al zegt.. in de toekomst.......
Slaap maar lekker.... hoop ik voor je.
Mooie brainbreker....kies wat je zelf voelt.
De indeling is wel anders dan wat je nu hebt...mooi met het bed zo vrijstaand.
Je weet wat je kan en mag trekken....die keuze is nu nog wat beperkt maar wat je al zegt.. in de toekomst.......
Slaap maar lekker.... hoop ik voor je.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Nou, welterusten.....en heerlijk dromen van dit paleis !
We zien de foto's wel...
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
We zien de foto's wel...
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Mooie caravan met een leuke indeling . Wij hebben er destijds ook naar gekeken maar zoals je hier kunt lezen uiteindelijk voor een andere gekozen.
Geen idee hoe lang je met de 540 denkt te gaan doen, maar 150kg resterend laadvermogen (leeg + mover minimaal 1.850 kg) is wel heeeel weinig en vergt wel wat aanpassingen. Reservewiel van een kleine 20 kg, gasfles van een kg of 15, wat water en je houdt nog maar 100 kg over . Weeg voor de aardigheid eens hetgeen je nu meeneemt, zet het in excel en je zult versteld staan hoe hard het oploopt. Been there done that
Weet niet hoe groot de noodzaak/wens voor iets anders is maar het lijkt mij verre van ideaal.
Geen idee hoe lang je met de 540 denkt te gaan doen, maar 150kg resterend laadvermogen (leeg + mover minimaal 1.850 kg) is wel heeeel weinig en vergt wel wat aanpassingen. Reservewiel van een kleine 20 kg, gasfles van een kg of 15, wat water en je houdt nog maar 100 kg over . Weeg voor de aardigheid eens hetgeen je nu meeneemt, zet het in excel en je zult versteld staan hoe hard het oploopt. Been there done that
Weet niet hoe groot de noodzaak/wens voor iets anders is maar het lijkt mij verre van ideaal.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Ja, is iets om terdege rekening mee te houden. Reservewiel gaat in ieder geval niet mee. Heb ik nog nooit gehad en zal ik ook nooit mee gaan nemen (ieder maakt zijn eigen keuze daarin). Als gasfles heb ik altijd een 7,5 kg kunststof fles bij.
Maar als het op die laatste paar kilo's aan moet komen, dan is het niet verstandig.
Daarom is de keuze ook zo moeilijk. Had ik ruimvoldoende laadvermogen tot mijn beschikking, dan was het geen keuze maar was de inkt waarschijnlijk al opgedroogd...
Maar als het op die laatste paar kilo's aan moet komen, dan is het niet verstandig.
Daarom is de keuze ook zo moeilijk. Had ik ruimvoldoende laadvermogen tot mijn beschikking, dan was het geen keuze maar was de inkt waarschijnlijk al opgedroogd...
Laatst gewijzigd door willianv op wo 25 aug 2021 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
- hoboken
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Een beetje polderen, de kogeldruk kan je bij de auto optellen scheelt je zo weer 100 kg.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Klopt ook.... maar het moet wel veilig en verantwoord blijven. En vooral het gevoel moet er goed bij zijn.
Keuzes, keuzes, keuzes.... eigenlijk gewoon een luxe probleem.
Keuzes, keuzes, keuzes.... eigenlijk gewoon een luxe probleem.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Al een eerste mooie stap gemaakt. Begrijp je overwegingen helemaal. Is ook geen broodje dat je bij de bakker haalt. We hebben onze caravan nu 5 maanden en al 4 maanden gebruik van gemaakt, waaronder een verblijf in Frankrijk. Mocht je vragen hebben over de wagen, schroom dan niet een PB te sturen. Weet zeker niet alles maar mogelijk kan ik je van antwoorden voorzien.
Verzonden vanaf mijn iPhone 12 Pro met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 12 Pro met Tapatalk
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Spannend hoor, een MTM van 2.000 kg lijkt me een serieuze uitdaging maar met 2.200 kg moet het wel kunnen. Onze Brillant heeft een laadvermogen van 477 kg (leeg 2.023 kg) en dat kan net met een XT4 en een 6 mtr cassetteluifel waarbij de airco en accu al in het leeggewicht zitten.
Met de XT op één as hangt het ervan af of het een XT of een XT2 betreft; de laatste is evt. uit te breiden naar een XT4 maar die behoefte is persoonlijk. Ik heb bij VIP gezien dat het verschil tussen XT2 en XT4 zeker zéér aanzienlijk is (op een identieke caravan) qua manoeuvreren maar soms moet je keuzes maken; wanneer je thuis geen uitdaging met een gootje in het wegdek hebt (zoals wij) is een XT2 wel te overwegen al betekent het in de praktijk zeker wat extra op en neer steken en zeker meer benodigde ruimte op de camping.
In een enkel geval op de camping zul je de caravan met een XT(2) een zetje moeten geven wanneer de aangedreven as in een kuiltje staat........ ideaal, nee..... mogelijk, jazeker !
Qua lengte van de Tendenza 650 zou ik me geen zorgen maken, dat past in de praktijk (vrijwel) altijd; wij geven het van tevoren gewoon even aan (de Brillant is nog 30 cm langer) waardoor we gewoon terecht kunnen, zowel in NL als het buitenland. Wij hebben inmiddels het 5e seizoen ervaren dat een totale lengte tot 9 mtr nauwelijks beperkingen geeft, maar veel langer moet de caravan niet zijn (o.a. bij door haagjes afgebakende plekken).
Ben benieuwd wanneer de kogel door de kerk gaat De Fendt zou een prachtige upgrade zijn
Met de XT op één as hangt het ervan af of het een XT of een XT2 betreft; de laatste is evt. uit te breiden naar een XT4 maar die behoefte is persoonlijk. Ik heb bij VIP gezien dat het verschil tussen XT2 en XT4 zeker zéér aanzienlijk is (op een identieke caravan) qua manoeuvreren maar soms moet je keuzes maken; wanneer je thuis geen uitdaging met een gootje in het wegdek hebt (zoals wij) is een XT2 wel te overwegen al betekent het in de praktijk zeker wat extra op en neer steken en zeker meer benodigde ruimte op de camping.
In een enkel geval op de camping zul je de caravan met een XT(2) een zetje moeten geven wanneer de aangedreven as in een kuiltje staat........ ideaal, nee..... mogelijk, jazeker !
Qua lengte van de Tendenza 650 zou ik me geen zorgen maken, dat past in de praktijk (vrijwel) altijd; wij geven het van tevoren gewoon even aan (de Brillant is nog 30 cm langer) waardoor we gewoon terecht kunnen, zowel in NL als het buitenland. Wij hebben inmiddels het 5e seizoen ervaren dat een totale lengte tot 9 mtr nauwelijks beperkingen geeft, maar veel langer moet de caravan niet zijn (o.a. bij door haagjes afgebakende plekken).
Ben benieuwd wanneer de kogel door de kerk gaat De Fendt zou een prachtige upgrade zijn
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Daar zeg je me wat, wij hebben inderdaad ook een gootje in de straat. Verder is de straat maar minimale breedte.
Nu hebben we wel een lange oprit, waarvan het deel voor het huis is verbreed tot een extra parkeerplaats, maar de gehele oprit loopt ook nog eens wat omhoog.
Ik vraag me af of ik de caravan wel goed de oprit op ga krijgen, zonder dat ik deze vast rij met zijn achterzijde op het wegdek of dat de wielen in het gootje staan en niet meer aangedreven worden.
De oprit schuin oprijden zou misschien dit probleem deels kunnen voorblijven..
Nu hebben we wel een lange oprit, waarvan het deel voor het huis is verbreed tot een extra parkeerplaats, maar de gehele oprit loopt ook nog eens wat omhoog.
Ik vraag me af of ik de caravan wel goed de oprit op ga krijgen, zonder dat ik deze vast rij met zijn achterzijde op het wegdek of dat de wielen in het gootje staan en niet meer aangedreven worden.
De oprit schuin oprijden zou misschien dit probleem deels kunnen voorblijven..
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
De bodemvrijheid bij de kont van een Tendenza is best groot hoor dus de kont vastrijden zal niet snel gebeuren. Schuin de oprit (en door het gootje) helpt vanzelfsprekend ook; bij ons kan dat niet omdat ik haaks de oprit op moet.
Niet optimaal maar ook een oplossing: ArnoM had destijds een tandemasser met enkele mover en gebruikte planken om zijn oprit op te komen. Wanneer je niet te vaak je oprit op en af moet, wellicht toepasbaar om bijvoorbeeld het gootje even op te vullen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Als de bodemvrijheid van de Tendenza identiek is aan die van mijn Diamant 650 dan is dat geen issue verwacht ik. Mooie vergelijking daarvoor was de toegang naar camping Hoeve de Bonte Kraai. Met de enkelassige Knaus 500 EU zat ik dichter met de achterkant bij de grond dan met de tandem Fendt 650.
Was de eerste keer daar wel spannend aangezien ik wist dat PD altijd strepen trok op het asfalt met de achterkant van zijn 650 UFF. Daar zitten echter van die blokken onder ter bescherming van de achterbumper, maar die zitten er niet onder de Fendt. De Fendt staat echter beduidend hoger dus wat het met wat beleid geen enkel probleem.
Zou dus zo maar eens kunnen dat jij ook meer bodemvrijheid hebt dan met je huidige Hobby.
Het verschil tussen een XT2 en XT4 qua draaicirkel kun je mooi zien op dit Youtube-filmpje.
Was de eerste keer daar wel spannend aangezien ik wist dat PD altijd strepen trok op het asfalt met de achterkant van zijn 650 UFF. Daar zitten echter van die blokken onder ter bescherming van de achterbumper, maar die zitten er niet onder de Fendt. De Fendt staat echter beduidend hoger dus wat het met wat beleid geen enkel probleem.
Zou dus zo maar eens kunnen dat jij ook meer bodemvrijheid hebt dan met je huidige Hobby.
Het verschil tussen een XT2 en XT4 qua draaicirkel kun je mooi zien op dit Youtube-filmpje.
Laatst gewijzigd door Pakkie op do 26 aug 2021 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Ik zou willen voorstellen om de Fendt eens op een weegbrug te zetten. Onze KIP weegt op papier 1080 kilo en mag i.v.m. de trekauto maar max. 1300 kilo wegen (origineel 1450 kilo). Een uitdraai tijdens het onderhoud bevestigde dat we nog ruim onder de 1300 kilo bleven. Maar dat was niet met alle vakantiebagage er in. Wel met de tent+ stokken en overig spul (tafel/kastje/vloerkleed/haspel) wat we tijdens de reis in de auto hebben liggen. Maar we nemen in de caravan niet teveel mee tijdens de reis. Tijdens de reis stappen we als het ware in een 'lege' caravan. Dus zeker niet volgestouwd. Al ligt er wel kleding in de kastjes en spullen in de koelkast.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Vooraf wegen zou het beste zijn, maar de caravan staat nog volledig opgetuigd op de camping….
Ik heb even 2 foto’s gemaakt om de situatie die ik geschetst heb m.b.t het inrijden op de oprit te verduidelijken.
Ik denk dat het wel moet lukken en anders krijgen we er hoop ik wel iets op verzonnen.
Ik heb even 2 foto’s gemaakt om de situatie die ik geschetst heb m.b.t het inrijden op de oprit te verduidelijken.
Ik denk dat het wel moet lukken en anders krijgen we er hoop ik wel iets op verzonnen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Als ik zo de foto's zie moet dat met een plankje wel op te lossen zijn, onze oprit bij ons vorige huis was veel steiler, daar lag zo'n standaard gemeente oprit voor een trottoir direct na een diepe waterloop zoals op je foto.
Onze enkele P1 mover had kracht zat maar geen tractie omdat het tandemstel je aangedreven wiel mee omhoog neemt.
Neuswiel zover omhoog draaien dat je meer tractie hebt ging bij ons niet omdat dan de achterkant op de straat kwam als het neuswiel de oprit op ging.
Maar zoals gezegd, een Fendt staat wat hoger dan de Hobby 650 die we toen hadden.
Ik heb er hier en daar wel eens wat over geschreven, ik ben met die enkele mover altijd overal gekomen maar je hebt soms wat kunst en vliegwerk nodig.
Wij reden toen met een bus rond dus ik had die planken gewoon altijd bij me, toch ruimte zat.
Nu zou ik niet meer zo willen kloten en zou gewoon de XT 4 laten plaatsen.
Maar met wat kunst en vliegwerk lukt het altijd.
Onze enkele P1 mover had kracht zat maar geen tractie omdat het tandemstel je aangedreven wiel mee omhoog neemt.
Neuswiel zover omhoog draaien dat je meer tractie hebt ging bij ons niet omdat dan de achterkant op de straat kwam als het neuswiel de oprit op ging.
Maar zoals gezegd, een Fendt staat wat hoger dan de Hobby 650 die we toen hadden.
Ik heb er hier en daar wel eens wat over geschreven, ik ben met die enkele mover altijd overal gekomen maar je hebt soms wat kunst en vliegwerk nodig.
Wij reden toen met een bus rond dus ik had die planken gewoon altijd bij me, toch ruimte zat.
Nu zou ik niet meer zo willen kloten en zou gewoon de XT 4 laten plaatsen.
Maar met wat kunst en vliegwerk lukt het altijd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Op basis van de foto's zou ik het wel aandurven zonder plankjes, zeker wanneer je schuin je oprit oprijdt; daar heb je ruim voldoende gelegenheid voor. Achteruit erop, mover op de achteras en aan de huiskant van het (zo te zien ondiepe) gootje beginnen, tenminste met één kant van het tandemstel.
Enige wat voor mij een punt(je) van zorg blijft is het gewicht van de caravan; met 2.200 kg gaat het wel lukken maar max. 2.000 kg tgv de trekker kom je naar verwachting toch snel tekort....... of je moet voor elke verplaatsing overladen naar de auto maar ook dat kan niet oneindig.
Enige wat voor mij een punt(je) van zorg blijft is het gewicht van de caravan; met 2.200 kg gaat het wel lukken maar max. 2.000 kg tgv de trekker kom je naar verwachting toch snel tekort....... of je moet voor elke verplaatsing overladen naar de auto maar ook dat kan niet oneindig.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Wat me nog te binnen schoot:
Caravan staat 2 jr op een seizoensplek, heeft ie de verplichte vochtmetingen aantoonbaar gehad ivm garantie ? Deze is bij Fendt 10 (of 12) jaar.
Caravan staat 2 jr op een seizoensplek, heeft ie de verplichte vochtmetingen aantoonbaar gehad ivm garantie ? Deze is bij Fendt 10 (of 12) jaar.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Een Fendt lekt niet.
Ik heb er op dit forum nog niooit iets over gelezen tenminste.
Loop toch al best veel jaartjes mee.
Ik heb er op dit forum nog niooit iets over gelezen tenminste.
Loop toch al best veel jaartjes mee.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Goede aanvulling. Dit ga ik navragen.
Mocht ik een bod gaan uitbrengen, dan overweeg ik wel een aankoopkeuring op locatie te laten doen. Bij geconstateerde gebreken wil ik de mogelijkheid hebben mijn bod in te trekken.
Mocht ik een bod gaan uitbrengen, dan overweeg ik wel een aankoopkeuring op locatie te laten doen. Bij geconstateerde gebreken wil ik de mogelijkheid hebben mijn bod in te trekken.
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Ik dacht even dat je hem al gekocht had...
Exact dezelfde, ook 2200kg as en ...'SOLD'..
https://www.cannenburg.nl/voertuig/fend ... odel-2020/
Exact dezelfde, ook 2200kg as en ...'SOLD'..
https://www.cannenburg.nl/voertuig/fend ... odel-2020/
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Mogelijke aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW
Ho ho, de nieuwe Fendt van mijn ouders lekte wel, bleek een hele serie te zijn waar ze de kop niet hadden afgekit.
Het kan kloppen dat je dat niet wist want ze zitten niet op dit forum hoewel ik het wel een keer heb gemeld in een of ander topic.
Porsche + Tabbert