aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

Bericht door willianv » ma 6 sep 2021 08:48

Het zou zomaar kunnen zijn dat je gelijk hebt. Alleen als ik bij de rdw kijk staat zowel leeg als rijklaar gewicht op 1793 kg. Erg vreemd inderdaad.

Caravan is door de eerste eigenaar gekocht in Duitsland en daarna direct ingevoerd. Misschien dat daardoor de gewichten niet goed zijn geregistreerd.

Voor wat betreft het wegen van de kogeldruk; begrijp ik het goed dat ik nu misschien iets meer kogeldruk heb berekend doordat de combi niet geheel horizontaal staat? Hij drukt 'immers' iets meer omlaag.

Inmiddels is de caravan van binnen en buiten helemaal onder handen genomen. Vandaag gaan de 'vaste' spullen er in. Ik zal hem daarna nogmaals wegen om te kijken op wat voor gewicht we dan zitten.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

Bericht door Pakkie » ma 6 sep 2021 09:56

Bij ons staat ook een identieke waarde bij zowel leeg als rijklaar gewicht. Als je echter hier in de brochure kijkt zie je dat daar wel degelijk een verschil in zit.

Het zou inderdaad zo maar kunnen dat jouw berekening qua kogeldruk wat te optimistisch is geweest.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

Bericht door PD » ma 6 sep 2021 10:00

willianv schreef:
ma 6 sep 2021 08:48

Voor wat betreft het wegen van de kogeldruk; begrijp ik het goed dat ik nu misschien iets meer kogeldruk heb berekend doordat de combi niet geheel horizontaal staat? Hij drukt 'immers' iets meer omlaag.
Wanneer een tandemasser naar voren helt, neemt de kogeldruk op de trekhaak fors af, met wel tientallen kilo’s voor enkele cm’s.

Ik heb dat experiment eens gedaan en kwam op verschillen tot wel 40 kg bij een hoogteverschil van slechts 5 cm.

Dat is ook wel logisch want de achterste as wordt dan gelift en de caravan wil terug naar horizontaal door de sterker ingedrukte voorste as.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

Bericht door willianv » ma 6 sep 2021 23:37

[re.gif] Ik zie dat jullie avatars bijna identiek zijn… mrgreen.gif

Dank voor je toelichting, ik had het zo nog niet bekeken.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

TFJ

Re: aankoop Fendt Tendenza 650 SFDW

Bericht door TFJ » di 7 sep 2021 13:14

willianv schreef:
ma 6 sep 2021 08:48
Alleen als ik bij de rdw kijk staat zowel leeg als rijklaar gewicht op 1793 kg. Erg vreemd inderdaad.

Caravan is door de eerste eigenaar gekocht in Duitsland en daarna direct ingevoerd. Misschien dat daardoor de gewichten niet goed zijn geregistreerd.
De RDW neemt de gewichten over zoals deze op de CoC staan en daar staat alleen het gewicht rijklaar vermeld en geen afzonderlijk leeggewicht.

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”