Lege accu blijft een raadsel
Re: Lege accu blijft een raadsel
Je reageert op een wat ouder en al gestopt topic.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Lege accu blijft een raadsel
Ondanks dat het een oud topic is is de opmerking een advies van niks wat kort door de bocht. Chris is een techneut en heeft veel ervaring met accu's. De dealer is geen speclalist en die is waarschijnlijk beter in andere dingen dan Accu's. Maar als de 10 amp. accu goed is voor de mover dan vind ik het niet gek, dat als je daar een levelsysteem aan toevoegd dat diezelfde accu de combinatie niet goed aankan. Maar ik ben leek.Useless schreef: ↑do 26 aug 2021 11:2010 Ampère mag misschien aan de lichte kant zijn maar tot op heden is het nooit een probleem geweest. Het is i.i.g. geen verklaring waarom de accu soms spontaan in 1 keer ontlaadt.
De dealer gaf nu ook aan dat 20 of 30 ampère beter zou zijn maar had dat beter kunnen melden toen hij het levelsysteem plaatste.
Toen ik vroeg of het probleem dan opgelost was moest hij het antwoord schuldig blijven. Kortom, een advies van niks.
Re: Lege accu blijft een raadsel
Daar ben ik het niet mee eens.
10 Ah moet voldoende zijn, en is ook de ervaring van TS.
Er is iets mis met de accu, of met de lader.
Of er is ergens tussen accu, mover of levelsysteem een lekstroom van 1 of 1,5 A wat de accu onderweg leegtrekt.
Dat laatste lijkt me echter minder waarschijnlijk, omdat het niet altijd voorkomt.
Stel, de mover trekt 60 A , wat gemiddeld best veel is.
Dan kan je theoretisch toch nog 10 minuten constant rijden.
Practisch zal dat iets minder zijn,
30 minuten rijden zou neerkomen op een constant verbruik van 20 Ampere. Dat kan makkelijk, op een harde en vlakke ondergrond.
Het is wel zo, dat er grote verschillen kunnen zitten tussen het stroomverbruik van de ene mover of de andere.
Als iemand schrijft, ik heb met een Amperetang gemeten, dat mijn mover 30 Ampere gebruikt op grasland, zegt dat alleen iets over die bepaalde mover, in combinatie met die bepaalde caravan.
Waarbij het neuswiel zelfs ook nog zeker een rol speelt, met het daarop rustende gewicht, veroorzaakt door de kogeldruk.
Vergelijken is dus practisch niet mogelijk.
Maar gezien de ouderdom van dit topic ga ik er vanuit dat het probleen al lang en breed getackeld is.
10 Ah moet voldoende zijn, en is ook de ervaring van TS.
Er is iets mis met de accu, of met de lader.
Of er is ergens tussen accu, mover of levelsysteem een lekstroom van 1 of 1,5 A wat de accu onderweg leegtrekt.
Dat laatste lijkt me echter minder waarschijnlijk, omdat het niet altijd voorkomt.
Stel, de mover trekt 60 A , wat gemiddeld best veel is.
Dan kan je theoretisch toch nog 10 minuten constant rijden.
Practisch zal dat iets minder zijn,
30 minuten rijden zou neerkomen op een constant verbruik van 20 Ampere. Dat kan makkelijk, op een harde en vlakke ondergrond.
Het is wel zo, dat er grote verschillen kunnen zitten tussen het stroomverbruik van de ene mover of de andere.
Als iemand schrijft, ik heb met een Amperetang gemeten, dat mijn mover 30 Ampere gebruikt op grasland, zegt dat alleen iets over die bepaalde mover, in combinatie met die bepaalde caravan.
Waarbij het neuswiel zelfs ook nog zeker een rol speelt, met het daarop rustende gewicht, veroorzaakt door de kogeldruk.
Vergelijken is dus practisch niet mogelijk.
Maar gezien de ouderdom van dit topic ga ik er vanuit dat het probleen al lang en breed getackeld is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.