route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Hypotheekje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 13:23

route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Hypotheekje » wo 25 aug 2021 14:04

Ik heb jullie advies even nodig scratch.gif . Ik wil met de caravan van Porec naar een camping op het eiland Pag rijden. Google Maps geeft aan via Rijeka en dan langs de kustweg naar het zuiden om vervolgens de ferry te pakken. Alleen ik heb geen enkel idee of de kustweg te doen is weenie.gif . Kom ik om de 5 minuten een rotonde of een stoplicht tegen? Zijn er haarspeldbochten? Al die dingen. wie kent de weg daar en kan mij aub even "bijpraten".
Dank voor jullie hulp blij.gif

Hans

workel

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door workel » wo 25 aug 2021 16:39

[re.gif]

Wij jaren geleden eens die route gedeeltelijk gereden met een grote rib op een tandemasser, route Krk naar Porec, over de E751 die is prima te doen, kustweg naar Pag die heb ik nog nooit gereden als ik het zo zie is de E65 prima te doen, wellicht via streetview e.a. goed te zien of geeft meer inzicht in de weg.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door moyzo » wo 25 aug 2021 22:38

Vanaf Pag Naar Cres gegaan, een tocht van 290 km langs de kustweg. Achter onze auto een lmc 560.
We vertrokken om 7:45 uur en zijn terug naar het begin van het eiland gereden om via Posedarje en Starigrad de weg te vervolgen richting Karlobag, Senj en Crikvenice. Manlief genoot van het rijden langs de kustweg maar ik vond het niet fijn rijden al die bochten op die tweebaansweg.
Nu is dat omdat ik nooit van zulke wegen hou maar je moet je echtgenoot ook z’n plezier gunnen. We hebben hem al meer gereden die kustweg. Gelukkig zat ik nu aan de goede kant van de bergen niet langs de kustlijn
Ik was dan ook maar wat blij toen we vier uur later om 11:50 bij de tolbrug van KRK waren.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26511
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Ab » wo 25 aug 2021 23:52

Die kustweg is fantastisch, en rijdt prima.
Geweldig mooi, een belevenis op zich.
Neem er de tijd voor, en pak af en toe een van de vele uitzichtpunten met parkeergelegenheid.
2 jaar geleden heb ik 'm heen en terug gereden.
Deze zomer weer.
Gewoon omdat het kan..en mooi is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door moyzo » do 26 aug 2021 04:28

zolang je maar niet bij Senj de bergen in gaat richting snelweg- bijv. richting Split dan is het echt mooi, maar dat stuk ( senj 23 richting E71) vind ik echt vreselijk, wat een haarspeldbochten.
Rijd je hem terug vanaf de snelweg dan is het iets beter lijkt wel of ik moet er toen aan gewend geraakt zijn scratch.gif, moet ook zeggen dat we de eerste keer vanaf KRK richting Dubrovnik in noodweer reden met heel veel regen..... Afijn mijn wegen zijn het niet, vooral niet als ik naast de afgronden zit aan mijn kant, dan draait mn maag bijna om. Neemt niet weg dat we ze toch geregeld maken en ik niet van het uitzicht geniet maar een boek lees of zo behalve als we stil staan.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26511
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Ab » do 26 aug 2021 10:08

Wat zonde..je mist dan veel adembenemende uitzichten. knipoog.gif
Misschien wat te letterlijk voor je haha.
Als het noodweer is, en keihard regent is het inderdaad niet leuk.
Maar dat is het nergens.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Rene_13 » do 26 aug 2021 11:52

[re.gif]

Eens,

Dat stuk weg is woest aantrekkelijk.
Met en zonder caravan er achter.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Jaap van Duijn
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Jaap van Duijn » do 26 aug 2021 12:14

Yep en langs de kust weg 20 jaar geleden ongeveer een Touringcar naar beneden een minuut of 20 van Opatja naar zuiden.
Vrouw en kinderen van (Kroatische) collega er in en dan moet je zo een man naar huis zien te krijgen.
Achteraf viel alles mee alleen licht gewonden.
Diverse malen met caravan gereden en is perfect te doen en prachtig ook alleen de chauffeur ziet wat minder die moet bij de weg blijven, maar je kan op veel plaatsen stoppen en ook nog leuke haventjes voorbij of even kijken.

Ja doen en wat Ab zegt bij slecht weer is het overal pet.
Jaap

karotti
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door karotti » do 26 aug 2021 13:07

super mooie route, wij hebben hem gereden met een Crafter L3 met een Fendt 515 (net geen 14 meter) en was prima te doen. Bij de Moezel kom je soms krappere bochten tegen

Ab
Moderator
Berichten: 26511
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Ab » do 26 aug 2021 13:33

Het wegdek is vlgs mij kortgeleden ook volledig vernieuwd.
Supermooi asfalt viel mij op een week of wat geleden. thumbup.gif
Op bepaalde plekken met een paar jaar geleden krappe bochten hebben ze de weg ook verlegd, en de bochten ruimer gemaakt.
Het blijft wel sturen, bochten zijn er genoeg.
Ik vind dat prachtig, dat doe ik veel liever dan over saaie snelwegen rechttoe rechtaan kilometers vreten.
Om die reden ben ik ook vanaf Benkovac niet de A1 opgegaan, maar ouderwets de oude bergpas overgereden.
Net als lang geleden..toen het niet anders kon.
Het grote voordeel is ook dat bijna niemand die weg nog neemt..het was vele malen rustiger dan in die tijd, en geen vrachtwagens meer, die met 25 km/u omhoog ( en omlaag) kruipen.
Ik vind het prachtig..maar dat is persoonlijk.
En je moet geen haast hebben.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Avontuur » do 26 aug 2021 13:34

Ik kan nu helemaal niet meer wachten om er naar toe te gaan. Maar… nog even geduldig zijn
A travel adventure has no substitute.

Hypotheekje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 13:23

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Hypotheekje » do 26 aug 2021 14:14

karotti schreef:
do 26 aug 2021 13:07
super mooie route, wij hebben hem gereden met een Crafter L3 met een Fendt 515 (net geen 14 meter) en was prima te doen. Bij de Moezel kom je soms krappere bochten tegen
Moesel?
Istrie (Kroatie) naar eiland Pag (Kroatie )..... weenie.gif
Is toch niet met elkaar te vergelijken?

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door Gerardo » do 26 aug 2021 14:18

Als je het stuk kustweg vanaf Rijeka naar Pag bedoeld, dan idd die is prima te doen. Vanaf Porec de kustweg aan de zuidzijde van Istrië richting Rijeka dat is af en toe behoorlijk klimmen en afdalen. Succes
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

karotti
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door karotti » do 26 aug 2021 14:18

Hypotheekje schreef:
do 26 aug 2021 14:14
karotti schreef:
do 26 aug 2021 13:07
super mooie route, wij hebben hem gereden met een Crafter L3 met een Fendt 515 (net geen 14 meter) en was prima te doen. Bij de Moezel kom je soms krappere bochten tegen
Moesel?
Istrie (Kroatie) naar eiland Pag (Kroatie )..... weenie.gif
Is toch niet met elkaar te vergelijken?
ik zeg alleen dat ik in de moezel wel krappere bochten ben tegen gekomen. Met andere woorden de kustweg in Kroatie is prima te doen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: route van Istrie naar eiland Pag in Kroatie

Bericht door PMT » do 26 aug 2021 15:13

In 1978 voor het eerst deze prachtige kustweg vanaf Zadar richting Rijeka gereden (kwamen vanaf Ancona Italië met de boot) We reden toen solo met een Fiat 127. De weg was toen nog smal en ontzettend druk met vrachtverkeer. Het jaar erop solo binnendoor naar Mostar in Bosnië gereden in een Peugeot 104 en via de kustweg vanaf Neum helemaal naar Vsar. Veel ongelukken gezien met vrachtauto's onderweg die elkaar hadden geraakt.
De laatste keer dat ik de hele kustweg van Zuid naar noord heb gereden was in 2008, toen met caravan vanaf Dubrovnik. Tussendoor diverse malen overnacht op campings (oa Pag) om maar zoveel mogelijk te kunnen genieten. Na elke bocht en dat zijn er best veel, weer een prachtig ander uitzicht. In de loop van de jaren, ondanks dat er een prachtige snelweg door het achterland loopt, is deze kustweg steeds meer verbeterd. Het enige wat je niet moet hebben is haast, want daar leent deze weg zich niet voor en dat zou ook zonde zijn.
Hoewel het stuk naar Pag ook mooi is, blijft mijn favoriete stuk het stuk onder Split naar het zuiden, het stuk van de Makarska Riviera.
Veel plezier met het plannen.
inCollage_20210826_145132588.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”