Renault Captur voor de Lander

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Renault Captur voor de Lander

Bericht door Bommes » wo 25 aug 2021 09:12

Wij vertrekken binnen kort richting het zuiden voor een paar weekjes vakantie.
Nou dacht ik laat ik eens de banden spanning van de auto checken en achter op max zetten.
Dat had ik hier ergens gelezen, zou voor de meest stabiele combinatie zorgen met de hut er achter.
Dus dacht laat ik dat maar gaan doen.
Wat schets mijn verbazing: Renault vind 2,1 bar voor de achter wielen al genoeg.. scratch.gif
Geen verschil in het lijstje tussen onbeladen en beladen.
Voorzijde 2.3bar.

Als ik het niet opgezocht had dan had ik ze achter op 2,5 of 2.7 gezet denk ik.
Voor moderne auto's zie ik vaak veel hogere banden drukken voorbij komen, dit verbaast me dus een beetje. (VW T-roc is bijvoorbeeld 2,6 achter)
Nou ben ik nog van de oude stempel en toen ik als automonteur werkte was het vaak bij 2bar al genoeg voor de meeste auto's.
Werkend bij de Fiat dealer met al die kleine gebakjes was dat vaak nog lager zelfs mrgreen.gif

Evengoed, is het echt zo weinig voor een Captur uit 2014?
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Renault Captur voor de Lander

Bericht door Wie-niets » wo 25 aug 2021 10:39

Ik heb even op het model 2020 gekeken maar daar ook daar vind je in eerste instantie ( solo) geen Verschil. Indicatie 18 inch of snelheid >160 km p/u ook geen verschil.
Meestal zet ik er er 0,2 bij. Max 75kg kogeldruk houd ik max 80 kg aan. ( 1500 kg trekvermogen)

Ga je de handleiding in vind je wel een toevoeging bij bandenspanning met aanhanger tot 100 k/m p/u : Citeer, de bandenspanning moet worden verhoogd met 0,2 bar. +/- 2.4 achter. Bij ons ligt er ook vast een thuisbrenger in wat ook permanent iets gewicht genereert.

Misschien brengt de handleiding bij het vorige model 2014 ook de toevoeging 0,2 van de bandendruk. Het lijkt mij sterk als dit niet zo zal zijn. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Renault Captur voor de Lander

Bericht door Bommes » wo 25 aug 2021 13:56

[re.gif]
Thanks voor je reactie, ik had ergens ander ook al iets gevonden over die 0,2 extra druk bij rijden met aanhanger.
Kom dan afgerond op 2,4 rondom uit, dat lijkt me wel een goede om mee te starten vanuit huis.
Als het te erg stuitert dan kan ik bij de eerste tankstop er altijd nog wat uitlaten.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”