Caravan buiten stallen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
TFJ

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door TFJ » ma 1 nov 2021 08:22

[re.gif]
Die daken zijn voor als je er een stacaravan van wilt maken? scratch.gif

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door Gouranga » ma 1 nov 2021 08:26

Men zegt hagelbescherming / dik pak sneeuw bescherming

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door PD » ma 1 nov 2021 08:27

Gouranga schreef:
zo 31 okt 2021 22:52
Iemand van jullie bekend met zulke daken: [image]https://www.devoortgang.nl/images/Beschermdak-400-7.jpg[/image]
Met de steeds meer opkomende hagelbuien whistle.gif
Dat zijn echte winterdaken. Die zie je veel in de sneeuwgebieden op vastopgestelde caravans.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door Davendre » ma 1 nov 2021 08:41

Wij hebben de caravan jn de achtertuin staan. Hebben een carport van 8 meter waar deze zonder hoes onder staat. Aan het einde van kampeerseizoen was ik de caravan en zet deze in de was (ja, dat doe ik thuis voor de carport).

Wanneer de caravan het jaar erop voor de eerste keer weer wordt gebruikt spuit ik de stoffig geworden caravan weer schoon (wederom voor de carport) en is deze klaar voor gebruik.

Ben altijd beetje huiverig voor caravanhoezen. Zullen hun werk best goed doen maar denk dat de kans op krassen reëel is. Je kunt de caravan nog zo schoon wegzetten, er komen volgens mij door wind altijd wel zandkorreltjes onder de hoes terecht.

Zoals PD zeft, wanneer er geen bomen in de buurt staan dan kan het niet veel kwaad. Dan is het bij aanvang van seizoen een keertje goed schoonspuiten (waar dat mag je zelf bedenken mrgreen.gif ).

Overigens gebruik ik niet de foam van 123 maar gebruik ik de foam die ik ook voor de hobby auto heb gebruikt: Monello Artico Magico (sorry Mariette).
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door Jan van Vijven » ma 1 nov 2021 08:55

Bij mij stond de caravan vlak bij een heg waardoor de boel wel groen werd, dit waste ik er zo weer vanaf zodat deze weer als nieuw blonk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

theotrucker
Berichten: 413
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door theotrucker » ma 1 nov 2021 09:58

Plaats nooit vochtvreters of zelfs elektrische luchtontvochters in de caravan. Je trekt de vochtigheid dan van buiten naar binnen.
Zorg voor ventilatie als het weer warmer wordt!
Maak vooral alle openingen in de bodem ondoordringbaar voor muizen.
Ik heb hier ervaring mee! 🥵
Metalen roosters en metalen schuursponzen om op te vullen gebruiken.
Een cm ruimte is genoeg om een caravan inwendig te laten verwoesten.
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Caravan buiten stallen

Bericht door WillyL » di 2 nov 2021 09:48

Hier ook een buitenslaper en die staat deels onder bomen (hoogstam kriekelaar en een kastanjeboom). Het dak wordt heel groen en zwart maar voor de winter wassen met wax in het middel maakt dat na de winter het dak vrij makkelijk terug wit te krijgen is.
Ik zet de caravan wel schuin, dus de dissel erg hoog zodat het hemelwater vlot wegloopt. Dat helpt goed tegen het vuil.
Na jaren krimpen de plastiekstrips in de alu-profielen wel erg aan de zon-kant.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”