Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » wo 23 feb 2022 12:52

Meerkerk doet dat goed hoor. thumbup.gif
Daar komt de onze ook vandaan.
De dingetjes die we later tegen kwamen, kon je alleen ontdekken door het gebruik.
En die zijn prima door hen opgelost.
Je gaat veel plezier krijgen van je nieuwe hut.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1964
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door moyzo » wo 23 feb 2022 14:14

Knaussudwind420qd schreef:
wo 23 feb 2022 12:45
Vandaag een telefoontje gehad van Meerkerk caravans .
De caravan is gereed gemeld haphop.gif
Ophalen 23 maart ,Ik hoefde van tevoren niet te komen om te kijken of alles naar wens is ,Zij gingen alles testen en controleren om die dingen voor te zijn dat de klant weer terug moet komen .Hij zij er zijn dealers die dat niet doen wij wel. Dan maar vertrouwen dat het goed zit.
Prachtig mooi op tijd om 20 mei richting Frankrijk te toeren.
Proficiat, dan valt het nu allemaal een beetje mee, dan zou je nu een nieuw onderwerp kunnen starten over je eigen caravan met liefst veel foto's knipoog.gif viewforum.php?f=122
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » wo 23 feb 2022 20:31

Dank je wel, Ik hoop eerst op dit forum zeer positieve geluiden te kunnen laten horen .
Dat de kwaliteit van Knaus weer ouderwets goed is dat de kinderziektes er uit zijn .
Ik heb er wel vertrouwen in slechte kwaliteit leveren is voor elk merk slecht dat wil je niet.
Ik heb bewust voor Knaus gekozen om de goede naam van vroeger en ik vind een Knaus er ook mooier uit zien
Zeker de wielen vind ik prachtig sommige merken hebben die wielkasten met de wielen er half in ook de vorm niet mooi
Maar dat is natuurlijk persoonlijk ,Bij een paar merken heb je een romp en dan van voor en achter een kunststof bak er aangeplakt
Dat vind ik bij Knaus ook een mooier geheel.Het zijn details maar voor mij belanrijk.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » za 5 mar 2022 15:54

Nog ruim 2 weken wachten Nu alvast de caravan verzekering geregeld ,Dat valt ook niet mee je bent zo 50 euro per maand kwijt .Voor de Kip nog geen 300 per jaar
Ze hebben de tarieven flink opgeschroefd .Ook even bij mijn onderhouds dealer langs geweest hij doet de mover de Truma SX met een power extreme lithium accu achter de as en het reservewiel met een Enduro beugel ook achter de as.Hij was bezig met een Fendt om achterkant en hoek schade te repareren ik vroeg hem is dit dan kwalitatief beter als Knaus Hij zij hou op allemaal plastic rommel zeer lastig te repareren dus Knaus het valt best wel mee.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » za 5 mar 2022 23:38

Let op de 420QD (de sport in ieder geval) is al redelijk licht op de kogel.
Je kan best het e.a onder het bed aan gewicht leggen en mijn reservewiel staat in de disselbak.
Dan nog is de kogeldruk slechts een kilo of 60.

Dus zoals jij het doet kan hij wel eens veel te licht worden op de kogel.
Tenzij je juist 2 e bikes op de dissel zet.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door VIP » zo 6 mar 2022 08:20

Knaussudwind420qd schreef:
za 5 mar 2022 15:54
Ook even bij mijn onderhouds dealer langs geweest……

Hij was bezig met een Fendt om achterkant en hoek schade te repareren ik vroeg hem is dit dan kwalitatief beter als Knaus Hij zij hou op allemaal plastic rommel zeer lastig te repareren dus Knaus het valt best wel mee.
Bijzondere opmerking van zo’n (vak)man.

De bouwwijze van een Fendt en Knaus en gebruikte materialen is nagenoeg identiek.

Geldt overigens voor bijna alle caravanmerken.
Porsche + Tabbert

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door aukemuis » zo 6 mar 2022 08:32

Het is hoe je het leest. Deze beste man vindt ze ook allebei gelijk. Allebei plastic rommel.

Misschien ligt zijn norm van goed veel hoger.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door VIP » zo 6 mar 2022 08:54

[re.gif]

In de basis is de bouw van een caravan de afgelopen 40+ jaar niet veranderd.

Hout, Isolatie en Aluminium beplating/hoekprofiel.

Daarnaast worden en hoogwaardige kunststoffen gebruikt voor bv een achterbumper met geïntrigeerde achterlichten. In de autoindustrie is het niet anders.

Van plastic rommel is geen sprake, vandaar mijn opmerking.
Laatst gewijzigd door VIP op zo 6 mar 2022 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door dieseltijger » zo 6 mar 2022 09:00

Ik kijk terug naar het bericht van de topicstarter. Ik kan me de teleurstelling goed voorstellen.

De afwerking was wat minder zorgvuldig, maar er zijn ook kanttekeningen te maken bij de keuzes die gemaakt zijn bij de uitvoering (afdekstickers, slappe kunststof delen). Even los van het gehakketak over het specifieke merk: je wil positief verrast worden als je een gerenommeerd merk koopt:

Ontdekken dat er goed materiaal is gebruikt, er slimme oplossingen zijn bedacht, dat de bedrading netjes is uitgevoerd met de juiste kleuren, dat alles goed in elkaar is gezet.

Linksom of rechtsom: het tegendeel blijkt het geval en we proberen het beloofde Michelin twee sterren diner waar de smaak door de kok verpest is met room en suiker een beetje eetbaar te maken.

Ik zou dus verdomd kritisch dit forum doorakkeren en diverse bezoekjes brengen bij dealers voordat ik 20k of meer ga aftikken. "naar binnen kruipen bij de uitlaat, en er bij het luchtfilter weer uitkomen" zoals een autohandelaar het mooi verwoorde.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Wie-niets » zo 6 mar 2022 12:58

[re.gif]
Tegenwoordig zit je nieuw al heel gauw aan de kant van ( veel ) meer met alle toeters en bellen. knipoog.gif

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 13:04

ronk schreef:
za 5 mar 2022 23:38
Let op de 420QD (de sport in ieder geval) is al redelijk licht op de kogel.
Je kan best het e.a onder het bed aan gewicht leggen en mijn reservewiel staat in de disselbak.
Dan nog is de kogeldruk slechts een kilo of 60.

Dus zoals jij het doet kan hij wel eens veel te licht worden op de kogel.
Tenzij je juist 2 e bikes op de dissel zet.
Ik hoop dat het gewicht mee valt ,we gaan altijd met de fietsen op vakantie 2 flyer e bikes is zo 50 kg.
Met de kip caravan zat ik zo op 100kg op de kogel.Ik heb veel moeten doen om op 80 kg uit te komen ,Ik zou het heel fijn vinden want je hebt enorm veel ruimte voor onder het bed dan kunnen daar ook de nodige spullen in. We gaan het zien ik heb het wel gevraagd aan de verkoper maar daar is niks concreets uitgekomen met de bouw word er geen rekening gehouden met 2 fietsen voor op. is ook lastig en voor veel mensen is het geen probleem om fietsen achterop mee te nemen en dat wil ik vanwege de weg ligging pertinent niet . De dissel is wel goed van lengte dus dat is positief genoeg ruimte voor de drager.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » zo 6 mar 2022 13:08

[re.gif]
Met 2 e-bikes op de dissel en het reserve wiel en mover achter de as.
Zit je goed thumbup.gif
Dan kan je ook nog lekker spullen kwijt onder het bed.
En een prima kogeldruk hebben.
Niet te hoog en niet te laag.
Als de e-bikes er niet op staan , gooi je de watertank maar helemaal vol
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 13:19

aukemuis schreef:
zo 6 mar 2022 08:32
Het is hoe je het leest. Deze beste man vindt ze ook allebei gelijk. Allebei plastic rommel.

Misschien ligt zijn norm van goed veel hoger.
Bij de Fendt zijn aan de zijkanten de bolling die over het dak loopt en de achterlichtbak vast gemaakt met kuststof railtjes en voor de afdichting rubberen profieltjes die gedemonteerd moeilijk weer plakken nieuwe strip zeer duur en hij wees mij ook op de toegangsdeur die rondom vastzat aan een kunsstof strip niet echt sterk gemaakt .Veel componenten komen van de zelfde toeleveranciers ,wel zijn er denk ik kwaliteits verschillen of je maakt het interieur van multiplex of het zwaardere spaanplaat of mdf dat was vroeger al de Avento degelijk met multiplex .dan denken sommigen dat een zwaardere caravan degelijker is maar dat is niet altijd zo.
Je kunt bij iedere toe leverancier verschillende kwaliteiten kopen. l
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 13:23

ronk schreef:
zo 6 mar 2022 13:08
[re.gif]
Met 2 e-bikes op de dissel en het reserve wiel en mover achter de as.
Zit je goed thumbup.gif
Dan kan je ook nog lekker spullen kwijt onder het bed.
En een prima kogeldruk hebben.
Niet te hoog en niet te laag.
Als de e-bikes er niet op staan , gooi je de watertank maar helemaal vol
Klopt ronk precies zo heb ik het idee ook het gaat vast goed komen we krijgen een verschuifbare fietsdrager die had ik ook op de Kip
Die is toen heel goed bevallen en nu met de bus scharnier disselklep word het alleen maar fijner .
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 6 mar 2022 15:10

Knaussudwind420qd schreef:
zo 6 mar 2022 13:04
Met de bouw word er geen rekening gehouden met 2 fietsen voor op. is ook lastig en voor veel mensen is het geen probleem om fietsen achterop mee te nemen en dat wil ik vanwege de weg ligging pertinent niet . De dissel is wel goed van lengte dus dat is positief genoeg ruimte voor de drager.
Mijn dealer vertelde juist net andersom.
Mijn Sudwind 500EU is heel erg licht op de kogel.
Mover achter en accu voor de as... reservewiel in de dissel... 40 kg.
Dus ik stouw alles voorin en kom dan aan 75 - 80 kg.

Volgens mijn dealer is die kogeldruk en lange dissel juist bedacht om een paar fietsen op te zetten.
Dat heb ik eens een keer gedaan, en verder ( lui) niks rigoreus verplaatst... alleen de garagekrik en de CEE kabels achterin gestopt.
Kogeldruk 115 - 120 kg... het reed fantastisch... zo stabiel.
Maar de Veluwe kon wel, Spanje had ik niet gedaan.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door VIP » zo 6 mar 2022 18:42

Knaussudwind420qd schreef:
zo 6 mar 2022 13:19
aukemuis schreef:
zo 6 mar 2022 08:32
Het is hoe je het leest. Deze beste man vindt ze ook allebei gelijk. Allebei plastic rommel.

Misschien ligt zijn norm van goed veel hoger.
Bij de Fendt zijn aan de zijkanten de bolling die over het dak loopt en de achterlichtbak vast gemaakt met kuststof railtjes en voor de afdichting rubberen profieltjes die gedemonteerd moeilijk weer plakken nieuwe strip zeer duur en hij wees mij ook op de toegangsdeur die rondom vastzat aan een kunsstof strip niet echt sterk gemaakt .Veel componenten komen van de zelfde toeleveranciers ,wel zijn er denk ik kwaliteits verschillen of je maakt het interieur van multiplex of het zwaardere spaanplaat of mdf dat was vroeger al de Avento degelijk met multiplex .dan denken sommigen dat een zwaardere caravan degelijker is maar dat is niet altijd zo.
Je kunt bij iedere toe leverancier verschillende kwaliteiten kopen. l

Veel plezier met je Knaus thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 6 mar 2022 18:57

Knaussudwind420qd schreef:
zo 6 mar 2022 13:19
knipperdeknip...
wel zijn er denk ik kwaliteits verschillen of je maakt het interieur van multiplex of het zwaardere spaanplaat of mdf dat was vroeger al de Avento degelijk met multiplex .dan denken sommigen dat een zwaardere caravan degelijker is maar dat is niet altijd zo.
Je kunt bij iedere toe leverancier verschillende kwaliteiten kopen. l
Als je een interieur maakt van de door jou genoemde materialen weegt die caravan 3 ton met de instapper.
Spaanplaat of MDF is totaal niet in gebruik... veel en veel te zwaar....EN... vochtgevoelig. !!
En juist dat is het " hot item " bij elke caravan fabrikant.
Alles... en bij iedereen... moeten de secundaire delen zo licht mogelijk zijn.
Heel veel is dan ook de honinggraad structuur in gebruik.
Super licht en enorm stevig.
En ook Avento had deze materialen denk ik niet... gewoon veel en veel te zwaar....

De kunststof delen die jij aanhaalt is allemaal cosmetisch.
Die maken een caravan niet waterdicht hoor..

Een ding klopt... Knaus heeft die "Wangen" niet.. andere merken weer wel.
Maar als jij dik MDF en spaanplaat in de Knaus verwacht, dan moet ik je ernstig teleur gaan stellen.... dat zit er niet in.
Vloer en wanden is een sandwich constructie...meubilair binnen ook allemaal zo licht mogelijk geconstrueerd.
Want... kilo's is HET Hot Item in caravanland.
Laatst gewijzigd door Chris op zo 6 mar 2022 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 19:02

We zijn met de fietsen 3 keer naar de Drome geweest .Heerlijk fietsen daar colletjes kleine dorpjes je ziet veel meer op de fiets dan met de auto
Bij Die de Col de rousset 1200 meter naar boven het gaat niet vanzelf maar het is heel mooi je kunt overal stoppen .
We hebben de fietsen er ook speciaal voor gekocht met een sterke accu het plan is in de herfst een tocht door Andalusië te maken dat is een anwb camper tocht
die gaan we zelf met de caravan doen een kennis heeft hem al gedaan op elke camping heerlijk fietsen in de omgeving . En de fietsen staan stevig op de Enduro drager
We doen het sinds 2 jaar de e bikes mee het is heerlijk.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 20:51

Chris schreef:
zo 6 mar 2022 18:57
Knaussudwind420qd schreef:
zo 6 mar 2022 13:19
knipperdeknip...
wel zijn er denk ik kwaliteits verschillen of je maakt het interieur van multiplex of het zwaardere spaanplaat of mdf dat was vroeger al de Avento degelijk met multiplex .dan denken sommigen dat een zwaardere caravan degelijker is maar dat is niet altijd zo.
Je kunt bij iedere toe leverancier verschillende kwaliteiten kopen. l
Als je een interieur maakt van de door jou genoemde materialen weegt die caravan 3 ton met de instapper.
Spaanplaat of MDF is totaal niet in gebruik... veel en veel te zwaar....EN... vochtgevoelig. !!
En juist dat is het " hot item " bij elke caravan fabrikant.
Alles... en bij iedereen... moeten de secundaire delen zo licht mogelijk zijn.
Heel veel is dan ook de honinggraad structuur in gebruik.
Super licht en enorm stevig.
En ook Avento had deze materialen denk ik niet... gewoon veel en veel te zwaar....

De kunststof delen die jij aanhaalt is allemaal cosmetisch.
Die maken een caravan niet waterdicht hoor..

Een ding klopt... Knaus heeft die "Wangen" niet.. andere merken weer wel.
Maar als jij dik MDF en spaanplaat in de Knaus verwacht, dan moet ik je ernstig teleur gaan stellen.... dat zit er niet in.
Vloer en wanden is een sandwich constructie...meubilair binnen ook allemaal zo licht mogelijk geconstrueerd.
Want... kilo's is HET Hot Item in caravanland.
Dat bedoel ik ook er zit in een goed merk caravan geen spaanplaat of mdf hoog uit een tafelblad ik heb een hout achtergrond naast mijn truckers loopbaan, triplex en multiplex zijn lagen om en om daardoor heb je de minder dikte nodig en het is veel sterker dan spaanplaat en mdf dat is een zaagsel en lijm mengsel zwaarder en minder sterk niet zo geschikt voor constructies
Er zijn een paar merken die houtvrije zijwanden hebben o.a LMC bij een Knaus wel regelwerk in de wanden en het dak en denk ook eens aan het meubilair het is volgens mij allemaal triplex en multiplex goed materiaal licht en sterk .Toen ik mijn eerste caravan kocht een Avento in 1990 was deze nog geen 1000kg licht en degelijk natuurlijk kleiner en veel minder toeters en bellen Andere merken gebruikten toen wel degelijk spaanplaat dat zijn de caravans waar je regelmatig een heel aantal schroeven weer vast moet draaien een slechte eigenschap van spaanplaat.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 6 mar 2022 21:00

De Avento had voor de deurtjes een raamwerk bekleed met triplex andere merken hadden toen wel degelijk spaanplaatdeurtjes
Dat de kunststof delen bij de hobby en de Fendt voor de sier zijn klopt veel mensen vinden het mooi gezien de verkopen ik niet geef mij maar een stoere Knaus caravan
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door dieseltijger » zo 6 mar 2022 21:06

ik kan het verhaal van Knaussudwind420qd beamen. In 2002 (...) pasten Hobby en andere merken vezelplaat toe, terwijl Kip multiplex gebruikte. Sterker, lichter, enzovoorts. Vorig jaar heb ik twee stopcontacten gemonteerd in een koof - en deze bleek evenmin uit vezelmateriaal (houtsnippers met lijm) te bestaan - maar uit een lichtgewicht houtsoort - geen balsahout.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ab » zo 6 mar 2022 22:55

Populierentriplex waarschijnlijk.
Veel lichter is er niet.
15 mm dikke tussewandjes wandjes kunnen met wat moeite ook nog in sandwich gemaakt worden.
Dat deed ik zelf ook..enkele decennia terug.
Dikke tafel en keukenbladen zijn ook min of meer sandwich.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » wo 16 mar 2022 20:25

Vandaag de laatste details doorgenomen over de caravan gehoord dat er toch Hankook banden onder zitten .
Weer een zorg minder en toch besloten om Reich easy driver safe tire tpms te laten monteren direkt met korte stalen ventielen en balanceren omdat het systeem werkt met bluetooth denk ik dat het moet kunnen zonder repeater. En omdat een bedrijf als Reich er achter staat en levering via dealers gaat heb ik deze keus gemaakt.
Volgende week woensdagmiddag ophalen kenteken ook al aanwezig ik heb er zin in blij.gif
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » wo 23 mar 2022 21:11

Vandaag de caravan opgehaald ,Hij is goed gelukt Een airco met verwarm functie een gelukje voor de rest zag alles er goed uit morgen de mover en het reservewiel onderbouwen bij mijn onderhouds dealer. .Over de hoofschakelaar voor de mover was ik nog aan het bedenken voor een goede plek. Kreeg ik te horen dat het niet meer nodig is de nieuwste power extreme accu heeft een app zo kun je hem met de mobiel de spanning er af halen .Het word steeds makkelijker mooi .Foto,s komen binnenkort wel.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » wo 23 mar 2022 21:15

Gek op foto's hier... kom maar op...

Enne.... mooie gadget met de PowerXtreme he...klopt..
Dan heb je minstens de X20... of hoger.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gesloten

Terug naar “Knaus”