Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door RichTrip » vr 10 sep 2021 13:29

Hat is ook allemaal luxe dat er van alles open en dicht kan. Als je alleen al op de foto van Chris ziet hoeveel er in de buitenwand zit en dat dat dan ook allemaal open kan (buitendeur, 3 ramen, twee luiken). Dat zal dus linksom of rechtsom knellen tijdens gebruik
Onze Kip heeft een deur welke op dezelfde manier open gaat met ook een raam links naast de deur. Alleen Kip heeft er voor gezorgd dat dat raam niet open kan. De een noemt dat slim, de ander noemt het een beperking.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8025
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » vr 10 sep 2021 17:15

RiannePp schreef:
vr 10 sep 2021 10:15
Haha …wat ik met de kussens doe… ik schreef al voor de zekerheid erbij dat ik maar 56 kg weeg, en je weet ook dat het bankkussen in de Knaus vast ligt , dus meer als op en neer kun je niet ermee.
Dit bankkussen wordt amper op gezeten door mij vw mijn slechte rug:

Beide keren dus èn de rits en de stof kapot. Dacht je dat we anders het eerste kussen in het eerste jaar geheel vervangen gekregen hadden??
Het is niet dat ik je niet geloof hoor.
En natuurlijk moet de dealer dat oplossen onder garantie.
Ik weet niet eens dat er een rits in zit.
Maak je geen vreemde draai met zitten of opstaan ? juist vanwege je slechte rug.

Maar jullie hebben echt wel pech zeg.

Wel een goede tip voor TS voor de tent en deur trouwens. thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8025
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » vr 10 sep 2021 17:22

RichTrip schreef:
vr 10 sep 2021 13:29
Hat is ook allemaal luxe dat er van alles open en dicht kan. Als je alleen al op de foto van Chris ziet hoeveel er in de buitenwand zit en dat dat dan ook allemaal open kan (buitendeur, 3 ramen, twee luiken). Dat zal dus linksom of rechtsom knellen tijdens gebruik
Onze Kip heeft een deur welke op dezelfde manier open gaat met ook een raam links naast de deur. Alleen Kip heeft er voor gezorgd dat dat raam niet open kan. De een noemt dat slim, de ander noemt het een beperking.
Wij hebben 7 ramen in onze 420QD Sport.
Die kunnen allemaal open zonder last te hebben van de deur.
Alleen het voorraam moet even dicht als ik in de dissel moet zijn.
En dat is eigenlijk alleen bij aankomst of vertrek op de camping.
De deur gaat naar rechts open.
Het keukenraam zit verder naar rechts , in tegenstelling bij de 420QD Sudwind
Die verder dezelfde indeling heeft. Onbegrijpelijk van Knaus scratch.gif
IMG_1311.JPG
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door JosD » vr 10 sep 2021 23:26

Chris schreef:
vr 10 sep 2021 09:34
[re.gif]

Vraag van mij om het deurverhaal goed te begrijpen...
Als er geen Premium deur gemonteerd was, had dit dan geen probleem geweest?
De Premium deur is toch flink breder dan de normale deur.

Daarnaast...
Als de deur niet helemaal open kan door het tentdak... dan is dat "left over" stukje wand van de caravan ook niet mega groot.
Een schatting 60-0 cm oid??

Is het dan een mega ramp dat je dat kleine hoekje mist??? grote voordeel is wel die mega deur met perfect sluitwerk.
Voor mij zou het geen keuze zijn.

Ha die Chris,

Ik denk (maar dat is een inschatting) dat het net goed gegaan was als er een gewone deur in had gezeten ipv een premium deur.
Als de extra ruimte dan tenminste ten gunste komt aan de scharnierzijde.

En om een antwoord te geven op je vraag of het een mega ramp is om het hoekje naast de deur te missen zeg ik nee.
Maar wat wel vervelend is dat de deur niet vastgezet kan worden waardoor hij al een paar keer met de handgreep in de hor is gewaaid, ik kan je zeggen dat de hordeur dit niet fijn vindt. Daarnaast zie je nu de zwarte strepen op het dak van de Torino van het rubber van de deur.
Kortom, voor een caravanmerk met zoveel ervaring, zeker met de 420 QD omdat dit model al zeer lang wordt geproduceerd had ik dit niet verwacht. Als je je dan ook niet echt gehoord voelt wanneer je deze situatie netjes en vriendelijk omschrijft dan vind ik dit niet iets wat past bij klantvriendelijk en servicegericht.
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Ab
Moderator
Berichten: 26750
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ab » vr 10 sep 2021 23:39

Misschien niet..
Maar er is ook niks meer aan te veranderen.
Het is wat het is denk ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door JosD » vr 10 sep 2021 23:57

[re.gif]

Ik denk dat het daar wel op uit gaat draaien :(
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Florisdb
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 feb 2020 10:08

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Florisdb » za 11 sep 2021 11:17

RiannePp schreef:
vr 10 sep 2021 13:03
En hadden kunnen zien, sja op de beurs stond deze toen tussen 2 andere modellen in, en als je dit weet hadden we het wel gezien, maar zo ertussen? Geen ervaring en niet wetende dat zoiets kon bij een caravan?
Toen wij net onze Knaus 500 hadden verbaasde het mij dat ik telkens de hordeur aan de verkeerde kant pakte om hem te openen of te sluiten. Toen ik vanuit de caravan ook nog eens een paar keer naar de verkeerde kant greep om de deur te sluiten begon er opeens iets te dagen dat de deur van onze vorige 420QD wellicht de andere kant op scharnierde. Moest de foto’s er bij pakken om het te zien. De 420 hebben we 7 jaar gebruikt. Dus dat zoiets over het hoofd gezien wordt kan ik mij alles bij voorstellen :)

Overigens vind ik het fijn dat de deur nu naar de achterzijde scharniert omdat dit de bruikbare ruimte in de voortent ten goede komt. Onze overhang is lang genoeg. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als de deur tegen het tentdak schuurt.
Knaus 500 QDK Silver Selection
Renault Espace IP 7P Benzine 225pk/300Nm bj 2020

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » do 16 dec 2021 21:04

Hallo ik ben Gerrit en nieuw hier

We hebben een nieuwe knaus Sudwind 420 qd 60 years uitvoering besteld .en ik ben ook iemand die alles wil weten over de toekomstige caravan
De productie staat nu op februari maar hopen dat het zo blijft in januari is de productie datum exacter
Over de problemen met de deur daar schrik ik van ,ik heb foto,s gemaakt op de beurs en omdat de opbouw nu wat langer is omdat de achterlichten nu in de opbouw zitten en de caravan daardoor 10cm langer is geworden denk ik dat de 2022 modellen daar denk ik geen last van hebben .
Dit soort ontwerp fouten moeten toch eigenlijk niet kunnen kijk maar eens naar de Tabbert 390 qd de deur draait daar tegen het raam van de wc aan dat was voor ons een reden om die niet te kopen als je het toiletraam open zet en dan de deur helemaal open doet is het raam kapot ik zag het gelijk zien ze dat dan niet op de fabriek?
We hebben een Kip 47 TCB Greyline special gehad die vonden we aan de grote kant vandaar nu de kleinere Knaus we hebben hem besteld bij Meerkerk Caravans
met de beursactie een Domatic freschjet airco en er komt een luifel op het dak en een Fortex Aronde luifel met afritsbare driehoek voorpanden op speciaal verzoek
ik ben van plan om het reservewiel met een Enduro beugel te monteren voor extra tegen gewicht voor de e bikes die op de Enduro drager voorop komen
Met de Kip ook zo gehad het was wel heel moeilijk om niet boven de 80 kg kogeldruk te komen,met de knaus is dat nog afwachten er heeft mij nog niemand kunnen vertellen hoeveel kogeldruk dat gaat worden ik wil perse geen fiets achterop.Als er iemand wat meer weet over de kogeldruk ik hoor het graag De auto mag 75kg hebben
Groet Gerrit
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8025
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » do 16 dec 2021 21:44

[re.gif]
Hoi Gerrit
Zelfde dealer zie ik.
Wij hebben de Knaus sport 420QD silver selection 2021 .
Ook een dakairco ,
Met het reserve wiel in de disselbak en een 6 kg gasfles (11 totaal) .
Komen wij zonder fietsen op 60 kg kogeldruk.
Je fietsen staan wel verder naar voren als het reserve wiel in de disselbak.
Dus ik ben bang dat je wel over die 75 kg uitkomt.
Nou hoeft dat niet zo heel erg vervelend te zijn hoor.
Veel plezier met je nieuwe Knaus.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » do 16 dec 2021 23:44

Hallo Ronk

Bedankt voor de reactie, Het reservewiel met beugel zal ongeveer 30kg wegen en kan niet direct achter de as hij komt achter het profiel die de vloer ondersteunt
Dus dan hoop ik dat het gewicht wat beter uit valt .Het blijft lastig als de auto 75kg kogeldruk mag.De mover komt ook achter de as is ook weer een beetje zal niet veel zijn direct achter de as. Wat de dealer betreft is het volgens de reviews een goed bedrijf. Het is de eerste keer dat ik er koop.
We hebben er veel zin in. Ik ga voor kwaliteit en het oog wil ook wat daarom knaus Sudwind
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door dieseltijger » vr 17 dec 2021 06:45

Het is wat het is. Ik stap redelijk lichtvoetig over dit soort problemen heen - anderen niet. Mijn Shuttle heeft een loodzware voorruit die je in de praktijk niet open kan zetten zonder dat de steunen zich door het houten frame heen werken. Ik houd het raam dicht.

Datzelfde raam is iets gekromd en gaat als gevolg van interne spanningen rechttrekken. Het kiert dus aan de onderzijde. Het lekt niet. Mooi: gratis ventilatie.

Dus als je veeleisend bent heb je een moeilijk bestaan. Het gaat er niet om wat ik van de kwaliteit van de caravan vind - maar laat je leven in godsnaam hierdoor niet vergallen.

O ja, nog een ding: voorbereiding. Ik ben in de aankoopfase een zeikerd. Voor de 12...24k ga ik echt wel alles bekloppen en uitvlooien. No way dat ik een nieuwe caravan koop zonder proefrit bijvoorbeeld. En toch he... Je ontdekt imperfecties. So be it. En anders..... Huur je eerst een caravan en dan koop je m na aftrek van de huursom.

Nu rest accepteren. Of verkopen. Maar blijf er alsjeblieft niet in hangen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Techn

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Techn » vr 17 dec 2021 07:04

Ik denk dat het ook een kwestie van prijs qualiteit verhouding is dat veel mensen tegen de borst stuit.

Hoop geld betaald maar het Aj e too gehalte hoog..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door dieseltijger » vr 17 dec 2021 07:20

Of.....als ik het zo inschat.....verkoop dat ding. Je verzuurt, je vertrouwt het niet je baalt. Kost een paar duizend, en je volgt de huur/koop constructie.

Nogmaals - we zijn niet allemaal gelijk. Maar ik ken mensen die hun auto wegdoen na een aanrijdingsschade, omdat íe toch niet meer perfect is in hun ogen. het blijft knagen. Maar neem een kloek besluit. En "kamperen is improviseren" zei een oude Chinese wijsgeer over caravans (flauw grapje - maar enige luchtigheid....)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » vr 17 dec 2021 19:36

Klopt dieseltijger

Zeker nu het is wat het is ,maar ik had de Kip verkocht en heb deze zomer een stacaravan gehuurd gehad om in de herfst wat te kopen van mensen die weer van de caravan afwilden ,dat viel zwaar tegen alles gebruikt veel te duur, daarom een nieuwe besteld voor een scherpe prijs en toch ongezien voor de beurs in Utrecht besteld
omdat ik wel graag in mei weer een caravan wil, en zo het nu is gaat het lukken ,er zijn genoeg dealers die niet op voorhand besteld hebben en dus volgend jaar niet kunnen leveren ,en over de prijs is al helemaal niet te praten,Ik ben blij met de deal die ik heb het is wel 120 km rijden vanuit de achterhoek naar Meerkerk maar zoals je al zij Het is wat het is.En over de voorramen heb ik met de Kip het zelfde probleem gehad ze gingen los van mekaar vandaar nu geen voorraam.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » vr 17 dec 2021 20:39

[re.gif]
Ik denk dat er in elke caravan wel dingen zitten die de fabrikanten zeker wel weten maar door de wensen en eisen van klanten ook aan handen en voeten gebonden zijn.
Overal en in elke caravan zitten concessies in denk ik.
De meesten zullen we niks van merken maar sommige vallen op...
Zoiets valt onder de noemer : Product eigenschappen.
Tuurlijk weten ze wel dat die nieuwe deur mooier en breder is... en dus weer andere beperkingen oplevert.
Wil je dan maar de oude deur?? ook niet toch ?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 19 dec 2021 00:20

Hallo Chris
Ik heb vrijdag bij ons in de buurt nog gekeken bij een dealer ik wist dat ze een 420qd 2021 net binnen hadden, En inderdaad de deur gaat de voortent raken is niet goed over nagedacht. Even goed gekeken de 2022 is 8cm langer dat moet genoeg zijn om het probleem op te lossen In de folder van 2022 staat dat de deur nu naar binnen draait Maar ik heb hem op de beurs gezien en zelfs foto,s gemaakt en de deur draait toch naar achteren wel een beetje vreemd.Ik wil voor de caravan een Wafa + 6 dop voor de watertank daar zit een Gardena aansluiting aan ,De dealer kan hem niet leveren hij is wel te bestellen bij Amazon Duitsland dat ga ik doen ,Ik had het gezien op een Duitse site met allerlei handige tips voor de caravan het is een YouTube kanaal genaamd GoGo 4 Camper hij is ook een Knaus gek hij heet Dennis
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 19 dec 2021 10:21

[re.gif]
Helaas weet ik nog niet de exacte verschillen tussen het 2021 en 2022 model mbt de deur....zal ik in mijn folders opzoeken.
De nieuwe kont is idd niet alleen fraaier en geïntegreerd maar ook wat langer idd.
Of dat DE truuk is weet ik dus niet.

Enne...die dop voor de watertank. ( Wafa + G7 )
Je neemt een flink risico op overstromen met die dop.
Want 1e heeft de watertank geen ingebouwde vlotter die afsluit en ten 2e...volgens mij sluit je met die dop ook de overloop af.
Dus 1x niet opletten en je hebt veel ellende.
Bekijk dat nog eens...
Zelf heb ik niet dezelfde vul opening als wat er op jou caravan komt, bij mij is de overloop in de vulopening verwerkt, bij jou weet ik dat niet precies.
Dus let daar eens goed op.
Want je mag zeker niet de wterdruk op het caravan waternet laten staan, daar kan het echt niet tegen, dat gaat stuk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 19 dec 2021 11:48

En... ik heb wel zo'n vuldop waar een gardena koppeling oppast..
Maar gebruik hem niet.
Want het lijkt mij geen goed idee om een slang die in de zon kan liggen met water erin ( alg groei) ... te gebruiken voor consumptie.
Daarom vul ik altijd met een gieter, en doe de watertank in het warme zuiden ook meestal maar half vol.
Liever een keertje extra lopen gewoon.

ps..
Even in mijn 2022 folder gesnuffeld... en de deur lijkt naar voren open te gaan.

Enne... die GOGO 4 camper filmpjes heb ik wel eens eerder gezien.... zitten wel leuke ideeen tussen.
Maar ik heb mijn eigen Sudwind al zo vol gebouwd... ik weet momenteel niks meer te verzinnen zelfs. awhoea.gif
Laatst gewijzigd door Chris op zo 19 dec 2021 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door workel » zo 19 dec 2021 11:53

[re.gif]
Kijk ff op mobile.de staan al veel 2022 modellen en de deur draait rechts, heb je geen last dat die tegen de voortent of luifel komt.

Ik zou het reservewiel in de disselbak zetten. Wij hebben een 500 EU 2021 gehad en daar had ik toch wel moeite om aan een goede kogeldruk te komen, meest zaken lagen onder het bed, reservewiel in dissel, fiets mee, was het krap 75/80kg wil graag iets mee heb watertank gevuld om kogelgewicht beetje op gewicht te laten komen.

Wij hebben de 500 EU verkocht aangezien ik de caravan niet lekker achter te auto vond liggen, zou er om die reden dan ook niet voor kiezen om het reservewiel met een beugel onder de caravan te monteren.

Wel bij zonder dat je vanuit het oosten een caravan in het westen hebt gekocht, De dealer is Rijssen staat wel bekend om scherp zaken te doen, heb daar 2 Hobby's gekocht, Knaus kwamen wij er niet uit en de nieuwe Fendt al helemaal niet, dat lag meer aan het feit dat het aanbod klein was en de vraag groot, lees weinig korting.

Succes met het aftellen, tis zo zover.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-12-19 om 11.47.11.png
Schermafbeelding 2021-12-19 om 11.47.11.png (392.77 KiB) 862 keer bekeken

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 19 dec 2021 12:00

Mijn Sudwind 500EU heeft ook een lage kogeldruk en daarom ook het reservewiel in de disselbak.
Lijkt bij de 500EU indeling te horen.
Maar of de Sudwind 420QD ook zo'n lage kogeldruk heeft weet ik niet.
Zeker zou ik dat ook eerst willen weten voor ik een reservewiel beugel zou kopen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8025
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » zo 19 dec 2021 13:41

De 420qd heeft het bed met bergruimte voorin.
De gewicht indeling is beter als de 500.
Met 2 e-bikes voorop kan ik me best voorstellen dat je het reservewiel achter de as wilt hebben.
De airco zit recht boven de as.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 19 dec 2021 14:29

Ik ga je niet tegen spreken want ik weet het gewoon niet.
Maar mijn 500 heeft ook de bedden voorin met die enorme bergruimte's daaronder..
Ook achter de as niks dan alleen de rondzit en de airco ook recht boven de as.
Dus... toch wat vergelijkbaar.
Mij is ooit " wijsgemaakt" door een Knaus dealer dat Knaus bewust de lange dissel heeft en een wat lage lege kogeldruk juist om fietsen te kunnen plaatsen op de dissel.
Of ik hem moet geloven.... kweenie...
Maar mijn kogeldruk is standaard gewoon laag.... ik moet echt moeite doen om aan 90 kg te komen.
En ben dus blij met het reservewiel in de disselbak.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8025
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Ron » zo 19 dec 2021 15:26

Wat ligt er onder de rondzit aan gewicht ?
Ik heb onder mijn treinzit zo goed als niets liggen.
Nu heb ik mijn kogeldruk rond de 60 kg .
Dus om op 90 kg te komen moet er best wat gewicht op de dissel.
Maar Gerrit wil op de 75 kg uit komen.
Ik denk dat hij moet wachten tot de caravan geleverd is.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door Chris » zo 19 dec 2021 21:23

Onder mijn rondzit ligt niet echt veel zooi.
Voornamelijk de schoenen van de familie, dogfood, de batminton en tenniszooi... en wat opblaas banden..
Ook staat er een stapeltje opbergdoosjes met allerlei "handige reserve frutsels".
Bewust idd omgegooit en onder de rondzit minimaal gewicht.. alles zwaarder naar voor verhuist.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Knaus Sudwind / het valt een beetje tegen

Bericht door JosD » zo 19 dec 2021 22:57

workel schreef:
zo 19 dec 2021 11:53

Kijk ff op mobile.de staan al veel 2022 modellen en de deur draait rechts, heb je geen last dat die tegen de voortent of luifel komt.

Ik zou het reservewiel in de disselbak zetten. Wij hebben een 500 EU 2021 gehad en daar had ik toch wel moeite om aan een goede kogeldruk te komen, meest zaken lagen onder het bed, reservewiel in dissel, fiets mee, was het krap 75/80kg wil graag iets mee heb watertank gevuld om kogelgewicht beetje op gewicht te laten komen.

Wij hebben de 500 EU verkocht aangezien ik de caravan niet lekker achter te auto vond liggen, zou er om die reden dan ook niet voor kiezen om het reservewiel met een beugel onder de caravan te monteren.

Wel bij zonder dat je vanuit het oosten een caravan in het westen hebt gekocht, De dealer is Rijssen staat wel bekend om scherp zaken te doen, heb daar 2 Hobby's gekocht, Knaus kwamen wij er niet uit en de nieuwe Fendt al helemaal niet, dat lag meer aan het feit dat het aanbod klein was en de vraag groot, lees weinig korting.

Succes met het aftellen, tis zo zover.
@Workel, op de foto zie je inderdaad dat bij jou op de foto de deur de andere kant op scharniert, echter is dit de sport.
Voor de Sudwind draait deze naar de achterkant.
Ik heb de nieuwe Sudwind op de beurs in Utrecht bekeken, er is een aanpassing gedaan al heb ik (nog) niet kunnen ontdekken waar het nu in zit, lijkt wel of de caravan iets langer is geworden terwijl er op de beurs werd aangegeven dat hij excact hetzelfde is.
Hieronder even een plaatje bij het praatje knipoog.gif

Links onze Sudwind uit 2020, rechts de Sudwind 2022

022F2D9B-89F0-4992-9639-9AB98FE4A2D1.jpeg
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gesloten

Terug naar “Knaus”