Dwarsdragers voor bagagewagen, waar te koop?

Plaats reactie
Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Dwarsdragers voor bagagewagen, waar te koop?

Bericht door Jurgen » za 21 aug 2021 12:51

Misschien dat ik nu een beetje oneigenlijk gebruik maak van dit leerrijke forum maar ik weet zo 1-2-3 niet zo snel waar ik deze informatie vind.
Onze caravan gaat half september definitief naar Spanje waar wij dan 8 maanden overwinteren en wij rijden begin oktober met de auto achteraan.
Omdat wij niet alle spullen in de caravan en auto mee kunnen nemen willen wij een Anssems bagagewagen kopen en daarop de fietsen vervoeren.
Nu is het kopen van 2 goede fietsendragers geen probleem maar wel om de dwarsdragers te bestellen waarop dan de fietsendragers gemonteerd kunnen worden.
Voor mijn auto was dat geen probleem om de juiste Thule Wing dragers te vinden omdat je dan per merk / type kan selecteren maar voor zo’n bagagewagen is dat allesbehalve simpel.
Het gaat hierbij om een Anssems GT-750 bagagewagen met een breedte van 211 cm.
Deze bagagewagen heeft een vierkante rail, zie bijlage waarop de dwarsdragers gemonteerd moeten worden.

Bij Mammuth.NL is een aluminium drager te koop, zie bijlage 2 maar schijnbaar is die te licht voor 2 elektrische fietsen en daar moet ik ook nog in de rail boren en dat heeft niet echt mijn voorkeur.

Iemand nog een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
3FAFD133-A87D-4E3B-AB8D-B9BD2F4DF0E6.jpeg
10C335F6-C061-43E7-9FC7-BD4CFF545346.jpeg
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

workel

Re: Dwarsdragers voor bagagewagen, waar te koop?

Bericht door workel » za 21 aug 2021 15:15

Volgens mij heeft deze aanhanger leverancier daar wel een oplossing voor: https://www.heudra-aanhangwagens.nl/ver ... 26-x-48-cm

Ik zou ze eens bellen of de Ansems omwisselen voor een heudra als die nog niet is gekocht.
Bijlagen
fiets-aanhangwagen.jpg

Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Re: Dwarsdragers voor bagagewagen, waar te koop?

Bericht door Jurgen » za 21 aug 2021 15:34

Bedankt voor de tip.
Overigens is de afgebeelde bagagewagen een Anssems en Heudra is een dealer van Anssems.

Ik had deze ook wel gezien maar vond de bevestiging van de drager aan de rail nu niet bepaald vrij, schijnbaar moet daar een soort beschermlapje tussen komen te zitten, zie foto.
dakdragers-bagagewagen-138-cm.JPG
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”