Bella Italia

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Bella Italia

Bericht door Jeroent83 » za 21 aug 2021 12:06

Wij willen binnenkort graag naar Camping Bella Italia, Ik zag wel dat er hier al mensen zijn geweest en mij vraag is hoe zijn de plaatsen.
Op de website staat zo'n 90m2 meestal gaan wij voor de grotere plaatsen, maar die keuze heb je hier niet. Gaat dit fatsoenlijk lukken met onze Caravan (totaal 8m) of sta je daar dan echt op elkaar.

Alternatieven zijn ook welkom; graag staan we dicht bij Peschiera, of een andere grotere plaats. zodat we s'avonds lekker een terasje kunnen doen en terug kunnen lopen naar de camping. (dus geen afgelegen campings)
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Bella Italia

Bericht door moyzo » za 21 aug 2021 12:31

2x gestaan in naseizoen. Plaats kun je zelf zo groot maken als je zelf wil. Geen grenzen kan veranderd zijn in na seizoen ruimte zat. Sanitair eenvoudig maar schoon; met busje shuttle gratis naar strand. Anders erg ver, uitstappen bij laatste stop lekker rustig. Je werd wel belagers door de verkopers met kleedjes - weet niet of dat nu nog zo is ivm Corona maar was blij dat ik een hond bij had daar zijn ze bang voor en lopen dan meestal voorbij.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bella Italia

Bericht door Chris » za 21 aug 2021 15:05

Ik ken eigenlijk geen camping aan het Gardameer met grote plekkies..
Wij stonden ooit op Le Palme..
Daar hadden beide buren aan landjepik gedaan en kon ik mijn caravan toen..een Hobby 420..er niet eens meer tussen krijgen.
Een buurman had wel 60 cm gepikt...daar liep het mis.
De campingbaas is erbij geweest maar je hebt als eerst kontakt met je buren wel een heel slechte direct.
Ook op Bergamini was alles mini..zat in de naam denk ik..
Bella Italia ...ook niet groot.
Maar..
Als er geen landjepik is gedaan moet het toch lukken??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Bella Italia

Bericht door janoniem » za 21 aug 2021 15:37

Inderdaad, echt grote plaatsen vind je niet aan dat Lago.
Mijn vrouw houdt van water en als het enigszins kan moet de caravan aan de waterkant staan.
Op Chris zijn Le Palme is dat vorig jaar gelukt met een kleine bijbetaling.
Maak wel zélf een keus, want op een plaats met zicht op meer kan best je uitzicht worden verstoord door een restaurant.
En een plaats met zicht op het meer, maar continue het geluid van de afzuiging van het restaurant, is ook niet leuk.
Op bijgaande foto zie je hoe beperkt de ruimte is, de CX-5 paste nog net aan de straatkant.
Maar vanuit de rondzit hadden we wel een prachtig uitzicht.
077_En plek voor auto.JPG
Plaats met zicht op meer
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Bella Italia

Bericht door willianv » za 21 aug 2021 15:56

Bella Italia vonden wij niet zo heel geweldig.

Piani di Clodia in Lazise (ook lopend te bereiken) vonden we een mooiere camping. Mooie zwembaden en de plaatsen zijn groter.
Alleen vind ik de camping minder liggen als je toegang tot het meer wil hebben.

Camping Fornella in San Felice del Benaco is onze favoriete camping aan het Gardameer. Hier hebben ze grote plaatsen (super pitch, 150 m2) en 2 zwembaden waarvan 1 verwarmd. Ligt aan de westkant, wat wij de mooiste kant van het Gardameer vinden.
Lopen naar een plaatsje kan wel, maar het is hier minder toeristisch dan Lazise of Peschiera.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Bella Italia

Bericht door petronella » za 21 aug 2021 16:09

Wij hebben op Delle Rose gestaan, zijn gaan kijken op Bella Italia. Ik weet niet of jullie caravan er zou passen.
Hou er ook rekening mee dat het vaak om zgn terassencampings gaat met wat smalle laantjes . Misschien een mailtje naar de camping sturen? Ook is er op fb een speciale gardameer groep, misschien kan je daar ook wat vinden?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Bella Italia

Bericht door PD » za 21 aug 2021 16:19

La Quercia in Lazise heeft veel zeer ruime plekken, ook geschikt voor grote tandemassers en o.a. grote Concordes 👍

Gewoon aankomen zonder reserveren. Ze rijden je met een golfkarretje rond en dan mag je zelf kiezen.

De camping is best groot (500 te reserveren + 700 niet te reserveren plaatsen) maar alsnog intiem opgezet en zowel het sanitair als de winkel zijn Top 👍

Laat je niet gek maken, ook in Italië kun je zeer ruime plekken vinden. Wij hebben goede ervaringen bij Lago di Garda, Lago di Ledro en Lago di Caldonazzo.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Bella Italia

Bericht door moyzo » za 21 aug 2021 19:41

moyzo schreef:
za 21 aug 2021 12:31
2x gestaan in naseizoen. Plaats kun je zelf zo groot maken als je zelf wil. Geen grenzen kan veranderd zijn in na seizoen ruimte zat. Sanitair eenvoudig maar schoon; met busje shuttle gratis naar strand. Anders erg ver, uitstappen bij laatste stop lekker rustig. Je werd wel belagers door de verkopers met kleedjes - weet niet of dat nu nog zo is ivm Corona maar was blij dat ik een hond bij had daar zijn ze bang voor en lopen dan meestal voorbij.
Ik zat fout ik bedoelde camping italia in torre del lago, sorry maar er stond ook geen plaatsnaam bij dus vandaar mijn reactie.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Bella Italia

Bericht door Erwin1987 » za 21 aug 2021 19:46

Ik ben 2 jaar geleden op bella Italia geweest, ik vind de plekken klein, met luifel ervoor stond ik al bijna op de straat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Bella Italia

Bericht door Ron » za 21 aug 2021 20:34

Ik heb daar 50 jaar geleden gestaan.
Maar ik denk niet dat het nog is zoals toen.
awhoea.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Bella Italia

Bericht door fabricsman » za 21 aug 2021 21:06

willianv schreef:Bella Italia vonden wij niet zo heel geweldig.

Piani di Clodia in Lazise (ook lopend te bereiken) vonden we een mooiere camping. Mooie zwembaden en de plaatsen zijn groter.
Alleen vind ik de camping minder liggen als je toegang tot het meer wil hebben.

Camping Fornella in San Felice del Benaco is onze favoriete camping aan het Gardameer. Hier hebben ze grote plaatsen (super pitch, 150 m2) en 2 zwembaden waarvan 1 verwarmd. Ligt aan de westkant, wat wij de mooiste kant van het Gardameer vinden.
Lopen naar een plaatsje kan wel, maar het is hier minder toeristisch dan Lazise of Peschiera.
Mee eens leuke camping alhoewel het voor mij ook weer 20 jaar is geleden en we toen een stacaravan huurde. Maar de omgeving is heerlijk en ik hoop dit volgend jaar aan mijn kids te kunnen laten zien. Plaatsje salo is leuk om te gaan eten en winkelen en in mijn geval je vrouw ten huwelijk vragen. En desenzano is ook leuk. Ach er is genoeg om te beleven rondom het meer. Ik ga meteen kijken naar fornella..... 2022... Who knows Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door erichendri » za 21 aug 2021 21:21

La Quercia is al genoemd, kan ik bevestigen.
Heb daar 3x gestaan.
Verderop bij Bardolino zit camping la rocca.
Heb ik 1 x gestaan, heeft ook grote plaatsen.
Achter ons stond een hele lange kabe en een aantal
dubbelasser campers.
Vanaf de camping kan je langs het Gardameer 2 kanten op lopen.
Garda en Bardolino, beide zijn 15 minuten lopen.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op za 21 aug 2021 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

workel

Re: Bella Italia

Bericht door workel » za 21 aug 2021 21:24

Geen ervaring met Bella Italia maar wel met:

- https://www.campingsanbiagio.net/nl/
- https://www.campinglido.it/nl
- https://www.camping-serenella.it

Alle 3 de campings voldoende ruime plekken hebben wij ervaren voor caravan met luifel, tent voor junior en auto ernaast.

Ik zou ff verder kijken dan alleen Bella Italia, maar wie ben ik.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Bella Italia

Bericht door Vino » za 21 aug 2021 22:39

Zijn zeker 10jaar op Bella Geweest.De laatste jaren naar Spanje gegaan om de volgende reden:Toen we in het begin op Bella terecht kwamen was het fantastisch.Grote camping,goede sfeer en heel veel voorzieningen.We bleven altijd 2 maanden met de kortingskaart,net zoals heeeel veel andere "Hollanders".Veel plezier en prachtige omgeving met veel stadjes om naar toe te gaan.Goed fietsen langs het kanaal en boodschappen doen bij Martinelly.Door dat er veel landgenoten ook zolang bleven waren er dus veel momenten van ons kan ons.Dit en het lange goedkope verblijf werd een doorn in het oog van de directie.het gevolg was als je aankwam, en de kortingkaart liet zien,dat je gezegd werd dat je maar 3-weken mocht blijven.Bleef je langer, dan liep je het risico dat je na die drie weken de volle mep moest betalen.Daar hadden de zuinige Hollanders dus geen zin in!De oplossing was:Aankomen,je favoriete plek opzoeken of deze nog vrij was.Vervolgens naar de receptie gaan om te zeggen waar je stond. Welnu,om te voorkomen dat je na drie weken de volle mep moest betalen gaf je gewoon een ander straatje op met een plaats nummer welke nog niet bezet was.Je stond dus geregistreerd met vermelding van de korting vanaf aankomst.Je was dus niet meer te traceren mede door de vele wisselingen op de receptie en omdat er ook geen controle was of je ook werkelijk op de opgegeven plek stond.Men kon dus niet controleren of je ook werkelijk na drie weken vertrokken was.Als je naar huis ging en ging afrekenen bij de receptie keek men wel raar op dat je 2maanden moest betalen met de kortingkaart maar kon men er weinig of niets aandoen.Verder een prachtige camping,wel gedateerde toilet gebouwen en vaak niet altijd schoon.Zal nu wel veel veranderd zijn.

Met vriendelijke groet.

P.s.Heerlijk in de middag het menu Del Dia(werkman menu).

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Bella Italia

Bericht door Vadervan3 » zo 22 aug 2021 00:04

Ik vond het echt een vreselijke camping. En dan was ik nog blij dat we er in een huisje zaten, de caravan plekken vonden we ook echt redelijk om te huilen. Past weinig op.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Bella Italia

Bericht door Vino » zo 22 aug 2021 10:13

De grote van de plaatsen is afhankelijk van waar je wilt staan.Ga je rechts van de winkel,daar zijn inderdaad maar enkele grote plekken.Wij stonden altijd aan de linkerkant.Caravan van 7.32,wagen kon nog voor de dissel en achter nog wel ruimte om er langs te lopen.Voortent ervoor en dan nog ruimte om buiten de tent te zitten.
Heerlijke vakantie's gehad.Maar ook al eens caravan totaal los van de hagel.2x overnachten onderweg en vroeg in de ochtend aankomen en kijken of je favoriete plek nog vrij was.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Bella Italia

Bericht door karelV » zo 22 aug 2021 11:13

ronk schreef:
za 21 aug 2021 20:34
Ik heb daar 50 jaar geleden gestaan.
Maar ik denk niet dat het nog is zoals toen.
awhoea.gif
Hier net zo, maar dan 48 jaar geleden en met een tent. Wat ik me nog kan herinneren dat er heel veel naald bomen stonden....of dit nu nog zo is, ik weet het niet......
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Bella Italia

Bericht door daniel1975 » zo 22 aug 2021 13:31

erichendri schreef:
za 21 aug 2021 21:21
.
Verderop bij Bardolino zit camping la rocca.
Heb ik 1 x gestaan, heeft ook grote plaatsen.
Let op, zijn ook hele kleine plaatsen bij. Dus duidelijk aangeven dat je een wat grotere plek zoekt.

Verder een fantastische camping, zou altijd mijn eerste keuze zijn. Net buiten de allergrootste toeristendrukte, prima faciliteiten, makkelijk het berggebied in, loopafstand langs het meer naar dorp en fijn zwembad.
Al die drukte aan de zuid-oostkant en de hollandse invasie op Bella Italie zoek ik niet.

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door Bommes » ma 23 aug 2021 08:35

Heb met de camper in het naseizoen een paar keer op camping La Fontanelle in Moniga del Garda aan de Oost kant dus.
https://goo.gl/maps/rVdKnMfw6pUrdL6x9
Plekken meer dan ruim zat en wij vonden het wel een toffe plek. Moniga op loop afstand, paar terrasjes ect.
Volgens mij was het ook nog een ACSI kortings camping, maar dat weet ik niet meer zeker.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Bella Italia

Bericht door Jeroent83 » ma 23 aug 2021 16:54

Bedankt allemaal voor jullie reactie's, ik ben me ervan bewust dat het een drukke camping is dat is voor ons geen belemmering, wij wonen in het rustige Limburg dus dan is het ook wel leuk om 1 week tussen de mensen te zitten, voor de rust hoeven we niet op vakantie zegma knipoog.gif

Ik heb de camping nog eens gebeld, ze hebben voor ons een grotere plaats gereserveerd, dus dat moet goed komen.

voor de 2e week gaan we eens kijken op La Quercia
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Bella Italia

Bericht door Erwin1987 » ma 23 aug 2021 16:57

Re:

Grappig, wij moesten bij het boeken destijds de maten doorgeven vervolgens werd bij de ingang gezegd zoek maar een plaats uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door Bommes » ma 23 aug 2021 17:20

Bommes schreef:
ma 23 aug 2021 08:35
Heb met de camper in het naseizoen een paar keer op camping La Fontanelle in Moniga del Garda aan de Oost kant dus.
https://goo.gl/maps/rVdKnMfw6pUrdL6x9
Plekken meer dan ruim zat en wij vonden het wel een toffe plek. Moniga op loop afstand, paar terrasjes ect.
Volgens mij was het ook nog een ACSI kortings camping, maar dat weet ik niet meer zeker.
West kant dus eigenlijk... Tegelijk hier posten en werken gaat dus niet compleet goed mrgreen.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Bella Italia

Bericht door Jeroent83 » do 30 sep 2021 21:52

We zijn al weer 2 weekjes thuis, maar we heel erg genoten op Bella Italia.
Het was een erg mooie camping waar heel veel te doen is en ook betreft de ligging ideaal voor uitjes.
De camping is en was totdat wij gingen erg druk, zonder reservering was er geen plaats meer ook campings in de buurt gewoon vol geboekt of alleen beschikbaar voor een paar nachtjes.

Het regelen van de plaatsen gaat helaas op zijn italiaan's, vrije plekken wisten ze niet. Ga zelf maar even rond rijden en laat maar weten waar je gaat staan. Op een erg drukke camping met auto en 8m caravan rangeren viel mij een beetje tegen zeker vanwege de smalle straatjes, parkeren en rond lopen was ook geen optie want alles stond vol met auto's ook langs de weg. Uit eindelijk na een moeizaam rondje en veel stres toch een erg mooie en vooral grote plaats gevonden. Omdat de rest zo goed beviel zijn we hier 15 dagen gebleven.
IMG_5216.jpg
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Plaats reactie

Terug naar “Italië”