spiegel voor alleenreizer

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » vr 20 aug 2021 23:31

Vanaf dat mijn partner mijn ex werd een aantal jaren geleden caravan ik in mijn eentje. Met een mover en een levelsysteem prima te doen en een opblaasbare luifel completeert het geheel.
Het enige waarvoor ik nog elke keer een beroep moet doen op de buren op de camping of thuis is het afstellen van de rechter spiegel. Ik heb Milenco Aero 3 op dit moment. Zijn er spiegels die je maar 1 x instelt en daarna blijven zitten in de goede stand bij het eraf halen en weer erop zetten? Of is er een ander trucje wat ik nog niet ken?

Ben benieuwd scratch.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door deusjevo » vr 20 aug 2021 23:37

EMUK of Oppi misschien?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Davendre » vr 20 aug 2021 23:47

Emuk heb ik al een aantal jaren plezier van! Eerst met de Mondeo, toen met de Focus en nu met de T-Roc.

Sporadisch een keertje bijstellen maar in 99% van de gevallen monteren en rijden.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door nonblond » vr 20 aug 2021 23:51

Dat kun je prima zelf, daar heb je geen hulp bij nodig. Je zorgt dat de bovenkant van de hoofdsteun gelijk is met de bovenkant van je eigen hoofd en dat de stoel in de stand staat waarmee je rijd. Draait de ramen open, zet de caravanspiegels vast aan je autospiegels. Gaat naast je achterwiel staan, zakt in tot je op ooghoogte bent zoals je in de auto zit en kijkt in je caravanspiegel. De hoofdsteun moet in het midden van je spiegel komen, dan staat de spiegel goed. Als dit niet zo is je spiegel bij stellen net zo lang totdat je naast het achterwiel op ooghoogte in het midden de hoofdsteun ziet in je caravanspiegel. Dit geld voor beide kanten. Dit geld voor alle spiegels die je op je spiegel vastzet Geen idee of dat ook werkt voor spiegels die je aan je wielkast vasthaakt, maar denk dat het daarmee ook werkt. Doe dit al jaren, heb deze tip ooit bij de ANWB gevonden. Een ander merk spiegel helpt niet. Daar kies je voor om andere redenen. Jammer dat je dit niet al jaren gevraagd. Het is zo simpel.

P.S. caravan ook alleen
Laatst gewijzigd door nonblond op za 21 aug 2021 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » za 21 aug 2021 00:02

Ik zal eens een mailtje doen naar Stadskanaal dan, kijken wat ze zeggen. Voor mijn auto (KIa Niro) krijg ik merkspecifiek enkel Oppi gevonden voor Emuk zouden het universele worden, zo lijkt het.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door nonblond » za 21 aug 2021 00:10

Waarom zou je dure spiegels kopen, terwijl je het heel gemakkelijk zelf goed kunt stellen? Zie mijn eerdere tip.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Davendre » za 21 aug 2021 00:12

Omdat je het dan maar 1x hoeft te doen?
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » za 21 aug 2021 00:15

nonblond schreef:
za 21 aug 2021 00:10
Waarom zou je dure spiegels kopen, terwijl je het heel gemakkelijk zelf goed kunt stellen? Zie mijn eerdere tip.
Is een tip die ik in elk geval ga proberen binnenkort, dankjewel.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door nonblond » za 21 aug 2021 00:17

[re.gif] [re.gif] De mijne staan doorgaans ook in een keer goed. Maar soms zijn ze per ongeluk van stand verandert en dan is het een fluitje van een cent om ze goed te zetten.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door DV_t » za 21 aug 2021 00:18

Wij hebben ook Emuk en zou ze nooit meer willen missen. Één keer afstellen en je haalt ze er in een paar seconden af of zet ze er op. Altijd op dezelfde stand.

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » za 21 aug 2021 00:20

[re.gif] Die Milenco's krijg je iig nooit in dezelfde stand terug op de auto hoe voorzichtig je er ook mee bent helaas.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Conradi » za 21 aug 2021 00:48

Frans013 schreef:
vr 20 aug 2021 23:31
Vanaf dat mijn partner mijn ex werd een aantal jaren geleden caravan ik in mijn eentje.
Respect, kamperen in je eentje!
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Stigter » za 21 aug 2021 00:54

nonblond schreef:Dat kun je prima zelf, daar heb je geen hulp bij nodig. Je zorgt dat de bovenkant van de hoofdsteun gelijk is met de bovenkant van je eigen hoofd en dat de stoel in de stand staat waarmee je rijd. Draait de ramen open, zet de caravanspiegels vast aan je autospiegels. Gaat naast je achterwiel staan, zakt in tot je op ooghoogte bent zoals je in de auto zit en kijkt in je caravanspiegel. De hoofdsteun moet in het midden van je spiegel komen, dan staat de spiegel goed. Als dit niet zo is je spiegel bij stellen net zo lang totdat je naast het achterwiel op ooghoogte in het midden de hoofdsteun ziet in je caravanspiegel. Dit geld voor beide kanten. Dit geld voor alle spiegels die je op je spiegel vastzet Geen idee of dat ook werkt voor spiegels die je aan je wielkast vasthaakt, maar denk dat het daarmee ook werkt. Doe dit al jaren, heb deze tip ooit bij de ANWB gevonden. Een ander merk spiegel helpt niet. Daar kies je voor om andere redenen. Jammer dat je dit niet al jaren gevraagd. Het is zo simpel.

P.S. caravan ook alleen
Als ik eraan denk ga ik dat zondag even testen.
Vind het een hele mooi tip maar heb dat nooit eerder ergens voorbij zien komen.
Groet Arnold

Wrâldracer
Berichten: 111
Lid geworden op: za 23 jan 2021 12:57
Locatie: Fryslân

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Wrâldracer » za 21 aug 2021 05:35

nonblond schreef:
vr 20 aug 2021 23:51
Dat kun je prima zelf, daar heb je geen hulp bij nodig. Je zorgt dat de bovenkant van de hoofdsteun gelijk is met de bovenkant van je eigen hoofd en dat de stoel in de stand staat waarmee je rijd. Draait de ramen open, zet de caravanspiegels vast aan je autospiegels. Gaat naast je achterwiel staan, zakt in tot je op ooghoogte bent zoals je in de auto zit en kijkt in je caravanspiegel. De hoofdsteun moet in het midden van je spiegel komen, dan staat de spiegel goed. Als dit niet zo is je spiegel bij stellen net zo lang totdat je naast het achterwiel op ooghoogte in het midden de hoofdsteun ziet in je caravanspiegel. Dit geld voor beide kanten. Dit geld voor alle spiegels die je op je spiegel vastzet Geen idee of dat ook werkt voor spiegels die je aan je wielkast vasthaakt, maar denk dat het daarmee ook werkt. Doe dit al jaren, heb deze tip ooit bij de ANWB gevonden. Een ander merk spiegel helpt niet. Daar kies je voor om andere redenen. Jammer dat je dit niet al jaren gevraagd. Het is zo simpel.

P.S. caravan ook alleen
Goede tip 👍

Bedankt voor het delen

Zet meestal alleen het spul klaar, als we bijvoorbeeld een weekend weggaan

Zodra mijn vrouw thuiskomt van haar werk, kunnen we vertrekken blij.gif

Groet Klaas
Duitse degelijkheid getrokken door een Italiaanse schone

Reizigers

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Reizigers » za 21 aug 2021 07:00

Elektrische Caravanspiegels met afstandsbediening
Kost wat, maar TS vroeg om een oplossing.
Uiteraard zijn er meerdere verkopers.
Bijlagen
7ABE1893-C69C-46D7-9F73-6EC377427C9C.png

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Paul Vingerhoets » za 21 aug 2021 08:05

Tja je kan ook even uit stappen de spiegel wat verzetten en weer gaan zitten, is ietsje meer werk maar de komende uren ga je alleen maar zitten dus beetje beweging is niet verkeerd
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Erwin1987 » za 21 aug 2021 08:07

Reizigers schreef:Elektrische Caravanspiegels met afstandsbediening
Kost wat, maar TS vroeg om een oplossing.
Uiteraard zijn er meerdere verkopers.
Ik vind die foto vooral mooi, afstandsbediening zo dichtbij dat het nut van het product al weg isAfbeelding overigens heb ik ook emuks ik dacht eerst nou en spiegel stellen maar dit is toch wel erg makkelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Hermanus » za 21 aug 2021 09:07

Ik doe het ook op de manier die @nonblond heeft beschreven. Werkt goed, spiegel staat in één keer goed.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door WillyL » za 21 aug 2021 09:20

Die tip van Nonblond ( kijk vanaf de zijkant naar de spiegel en daarin de hoofdsteun) was een heel goede. thumbup.gif

Mijn Milenco's moet ik niet al te vaak bijstellen. Ik monteer ze wel steeds op dezelfde manier en vijs de klemmen vast (bovenaan de spiegel) ook steeds met ongeveer dezelfde kracht vast. Zo blijft de vertikale speling gelijk . Horizontaal kom ik aan niet meer aan en ook niet aan de stand van de uitschuifbare as waar de spiegel op zit.
Dus na de eerste instelling blijft die voldoende OK voor de volgende ritten.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door jeroen.25 » za 21 aug 2021 09:57

Ik kampeer ook alleen met de caravan.
Heb Milenco Aero 3 spiegels.
Heel soms moet ik ze eens bijstellen, maar bijna altijd staan ze gewoon meteen weer goed (genoeg) na montage.
Je zou op je auto spiegel wellicht een kleine markering kunnen aanbrengen zodat je weet op welke plek de voetjes van de Milenco precies moeten komen om hetzelfde beeld te krijgen.

Ik heb tegenwoordig wel de versie met bol glas. Omdat je hier veel meer in ziet komt de afstelling ook wel iets minder nauwkeurig dan bij die met vlak glas.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door wim » za 21 aug 2021 11:19

Ik gebruik Brunsgaard spiegels.
Ik heb ze 1 keer afgesteld. Daarna gewoon verwijderen en weer plaatsen en klaar.

Zie link,

https://www.bing.com/videos/search?q=br ... ORM%3DVDRE
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Ron » za 21 aug 2021 17:28

Top tip van @nonblond thumbup.gif
Nooit geweten.
En eigenlijk heel logisch.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » ma 23 aug 2021 07:54

Paul Vingerhoets schreef:
za 21 aug 2021 08:05
Tja je kan ook even uit stappen de spiegel wat verzetten en weer gaan zitten, is ietsje meer werk maar de komende uren ga je alleen maar zitten dus beetje beweging is niet verkeerd
Dat was dus een probleem, ooit 4-5 keer er uit moeten om rechts af te stellen weer, staat de caravan niet recht, toch maar weer op de gok, Vandaar de vraag naar een andere oplossing.

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door Frans013 » ma 23 aug 2021 07:58

wim schreef:
za 21 aug 2021 11:19
Ik gebruik Brunsgaard spiegels.
Ik heb ze 1 keer afgesteld. Daarna gewoon verwijderen en weer plaatsen en klaar.

Zie link,

https://www.bing.com/videos/search?q=br ... ORM%3DVDRE
Brunsgaard is gestopt met het maken van spiegels, staat op hun website.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: spiegel voor alleenreizer

Bericht door VIP » ma 23 aug 2021 08:06

nonblond schreef:
vr 20 aug 2021 23:51
Dat kun je prima zelf, daar heb je geen hulp bij nodig. Je zorgt dat de bovenkant van de hoofdsteun gelijk is met de bovenkant van je eigen hoofd en dat de stoel in de stand staat waarmee je rijd. Draait de ramen open, zet de caravanspiegels vast aan je autospiegels. Gaat naast je achterwiel staan, zakt in tot je op ooghoogte bent zoals je in de auto zit en kijkt in je caravanspiegel. De hoofdsteun moet in het midden van je spiegel komen, dan staat de spiegel goed. Als dit niet zo is je spiegel bij stellen net zo lang totdat je naast het achterwiel op ooghoogte in het midden de hoofdsteun ziet in je caravanspiegel. Dit geld voor beide kanten. Dit geld voor alle spiegels die je op je spiegel vastzet Geen idee of dat ook werkt voor spiegels die je aan je wielkast vasthaakt, maar denk dat het daarmee ook werkt. Doe dit al jaren, heb deze tip ooit bij de ANWB gevonden. Een ander merk spiegel helpt niet. Daar kies je voor om andere redenen. Jammer dat je dit niet al jaren gevraagd. Het is zo simpel.

P.S. caravan ook alleen
Gewoon ter lering voor mijzelf; waarom naast het achterwiel van de auto staan scratch.gif en niet naast b.v. de voorkant van de caravan? Werkt dit op deze manier voor alle breedtes van caravans...... en zie je dan daadwerkelijk de zijkant van je caravan?

Wij gebruiken EMUK's (zoals je van onze ontmoetingen op treffens wellicht weet) en dan hoef nooit iets in te stellen, die zijn er( ter info) overigens ook voor jouw Caddy.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”