Polaris Outdoor voortent?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » do 19 aug 2021 17:09

Onlangs kwam ik via Campingtrend op de website van Polaris Outdoor: https://polarisoutdoor.nl/ , ik vind vooral het ontwerp mooi maar heb verder nog niet veel ervaring met voortenten. Iemand tips of tricks waar op te letten voor een eerste voortent?
PS Ik ben nog niet in bezit van een caravan, wat sowieso natuurlijk nodig is om de juiste maat te vinden. Hier ben ik ook druk naar aan het kijken.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door iemand » do 19 aug 2021 17:27

Vertel dan eerst even WAT jij mooi en handig vind weenie.gif

Er zijn zo veel soorten en iedereen heeft daar een eigen mening over scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Volvodriver

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Volvodriver » do 19 aug 2021 17:57

Het enige wat ik zie is weer een "standaard" voortent(enmerk) die zegt dat ze handig en beter zijn dan de rest. En naar verhouding goedkoop.

Nou sorry, niets nieuws onder de zon.

Wil ik een "normale" voortent dan is dat voor mij Isabella. Maar ik wil geen "normale" voortent dus wordt het of weer een Unico of toch een Fortex.

Goed nu over je tips & Tricks.
Er zijn GEEN voor een ieder toepasbare tips en tricks. Een ieder kan op zijn eigen intuitie afgaan. Voor het eerst gaan kamperen met Caravan is een kwestie van vormen en vallen en opstaan. Ook voor wat betreft het wel of niet aanschaffen en gebruiken van een voortent.
En daar hangt dan van af welke voortent je wel of niet kiest.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Chris » do 19 aug 2021 18:12

Idd..
Beetje 13 in een dozijn voortent.
Wat er beter aan zou zijn is mij ook niet duidelijk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvodriver

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Volvodriver » do 19 aug 2021 18:18

Oké,
Even gekeken waar je ze kan "voelen en ruiken".
Ook Fortex in Enschede heeft ze in hun toonzaal staan. Dus die zien er wel wat in. Het blijft echter een "huis, tuin en keuken" voortent.

Blijft ook staan: ik kan geen tips en tricks geven. Wat voor mij uitstekend bevalt, kan voor TS totaal niet passen. En iemand mijn situatie of mogelijkheden met caravan en accesoires aanprijzen is not done.

Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » ma 23 aug 2021 11:16

Dankje allemaal voor de feedback. Een Isabella is ook het onderzoeken waard inderdaad. De Polaris vind ik wel mooi, dus ik denk dat ik hem even ga bekijken bij Fortex

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Paul » ma 23 aug 2021 18:10

Ook eens op de website gekeken maar op basis van de foto's wordt ik niet heel erg enthousiast.

Buisklem met eigen opdruk, wellicht goed spul maar kan ook zo maar prut zijn.

Clips voor de dakliggers zien er niet uit.

Tochtstrook bij het wiel met drukkers ?

Ik zou hier niet snel voor gaan kijken verwacht ik.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Volvodriver

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Volvodriver » ma 23 aug 2021 22:20

[re.gif]
Op zich is dat (op die "gesigneerde" powergrips na) te vergelijken met bijvoorbeeld Brand en Dorema maar ook met "goedkopere" merken als Goldcamp of Obelink.
Het hoeft absoluut geen slechte tent te zijn.

Ikzelf heb de eerste indruk van '13 in een dozijn met een mooi verkooppraatje online'. Maar we kennen het merk niet dus kan daar geen op ervaring gestoeld oordeel .over gegeven worden. TS gaat naar Enschede om de tent in real live te zien. Dan weet ie wat het is.
Voor mij is deze tent niet interressant, voor veel anderen zou dat wel het geval kunnen zijn.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door BertJan » ma 23 aug 2021 22:36

inderdaad tent ziet er niet slecht uit, verhaal klinkt ook goed, maar is gewoon een matige 12 in een dozijn tent met een goed verkoopverhaal, gaan kijken of je de kwaliteit voldoende vinden het model mooi genoeg, het ziet er op het verhaal niet slecht uit, maar ook niet super, persoonlijk zou ik deze niet kopen, maar mijn tent zou ook veel meer kosten.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door mrbullmastiff » ma 23 aug 2021 22:50

Niet fair denk ik om een tent uit de prijscategorie van Dorema te vergelijken met een Isabella tent. Een Dorema is daar ook niet mee te vergelijken, een Brand of Walker ook niet overigens. De ritsen zijn van YKK wat prima is, in het verleden wel eens een Dorema tent gehad waar bijvoorbeeld de ritsen enorm slecht van waren.
Dit zou best een verassend goede tent kunnen zijn met een prima prijs kwaliteit verhouding. Nee geen Isabella maar die kosten dan ook minimaal het dubbele.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » wo 25 aug 2021 16:37

Goede middag,
Nou ik heb de tent bekeken hoor bij het filiaal. Ik moet zeggen dat ik best enthousiast ben en er waarschijnlijk een online ga bestellen uiteindelijk. Het is volgens de verkoper inderdaad een 'betere tent' dan een Dorema voor een vergelijkbare prijs. Isabella is dan inderdaad weer een iets duurdere optie, daar mag je dan ook meer van verwachten. Van het design moet je houden, maar dat lijkt me voor elke tent het geval. Ik vind hem mooi :).
Mocht het tot een aankoop komen, dan laat ik zeker even horen hoe het bevalt!

Volvodriver

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Volvodriver » wo 25 aug 2021 22:11

Goed dat je bent wezen kijken. En mooi dat je er nog steeds enthousiast over bent.

Nu eerst op zoek naar een goede caravan. Succes met de zoektocht.

Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » di 11 jan 2022 13:04

Zo, even reageren op een oud topic van mezelf. Binnenkort eindelijk voor het eerst op vakantie met deze nieuwe voortent van Polaris Outdoor. Zijn er inmiddels meer mensen die in aanraking zijn gekomen met dit merk? Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door doubleyou » di 11 jan 2022 18:37

Veel plezier met de nieuwe tent. Ik neem aan dat je er ook een caravan bij hebt :). En we zien graag plaatjes van caravancombinaties op dit forum :wink:
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Chris » di 11 jan 2022 19:28

Wouter_Camp schreef:
di 11 jan 2022 13:04
Zo, even reageren op een oud topic van mezelf. Binnenkort eindelijk voor het eerst op vakantie met deze nieuwe voortent van Polaris Outdoor. Zijn er inmiddels meer mensen die in aanraking zijn gekomen met dit merk? Ik ben benieuwd.
Helaas,,, je bent nu de enige die ik ken met dit merk tent.
Benieuwd naar de foto's, en aan welke caravan hij gezet wordt.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » ma 27 jun 2022 16:30

Het heeft even geduurd maar ben inmiddels op kampeervakantie geweest met de Polaris voortent. We hebben hem aan een Eriba caravan gezet, en ik moet zeggen dat de tent erg goed bevalt. Hij is mooi, staat strak en stevig en levert de nodige interesse op van mensen die om ons heen stonden die hem ook erg mooi vonden.
Helaas is het hier een beetje lastig plaatjes op te zetten lijkt wel, dus wie weet in een volgende post!

Volvodriver

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Volvodriver » ma 27 jun 2022 17:20

[re.gif]
Plaatjes bijvoegen is wel het makkelijkste op dit forum
Klik op bijlagen (onder je getypte tekst). Voeg je plaatje toe en plaats in tekst. Klaar is Wouter

rduncan
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 sep 2022 09:43

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door rduncan » wo 21 sep 2022 10:50

Ik heb de voortent van Polaris ook besteld en zal deze week een uitgebreide review plaatsen.
wellicht kunnen jullie wat met deze informatie

rduncan
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 sep 2022 09:43

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door rduncan » vr 23 sep 2022 14:15

zoals besproken stuur ik jullie hierbij mijn ervaring met de Polaris voortent.

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om een voortent te kopen voor onze Burstner Averso Plus 510TK. We zijn gewend om alleen met een cassette luifel op vakantie te gaan, maar we merken (als gezin met 3 kinderen) dat we toch wat te weinig ruimte hebben. Met name als het regent is een casetteluifel toch wat beperkt, vooral ook omdat een luifel niet bestand is tegen zware wind en regen.
2453
In onze zoektocht naar een voortent hebben we goed nagedacht over wat we belangrijk vonden.
Zo moet er voldoende ruimte zijn om ook een eettafel incl. stoelen te plaatsen in de voortent, zodat we met het hele gezin er omheen kunnen zitten. Een diepte van 3 meter lijkt ons dan ook een must.
Verder willen we een tent die kwalitatief goed is, met name het doek en de ritsen moeten van fatsoenlijke kwaliteit zijn. En als laatste hij moet ook betaalbaar zijn.
Helaas kwamen we er al snel achter dat onze caravan (Burstner Averso Plus 510tk) geen standaard dak hoogte heeft. (ongeveer 20cm hoger dan een standaard caravan) Dit heeft kennelijk te maken met het hefbed wat in het dak zit. (dit is bij steeds meer caravans het geval, bijvoorbeeld ook bij de Burstne r Premio Plus en de Dethleffs C’Go Up) Door dit verhoogde dak zijn de hoogte/breedte verhoudingen anders en dit betekend dat de voortent uit verhouding staat of helemaal niet past.
We kwamen er al snel achter dat merken als Isabella en Walker hier speciale maatwerktenten voor hadden die toch al gauw 200 euro duurder zijn dan de standaard modellen. Ook zit er een langere levertijd op.
Na wat zoeken op internet kwam ik het merk Polaris tegen. Mijn interesse werd gewekt omdat de site aangeeft dat de tent ook op onze caravan zou passen. Daarnaast is de prijs erg interessant en de tent is direct leverbaar (1 dag). Ik heb toen gelijk gebeld met Polaris en werd vriendelijk te woord gestaan, ook werd mij als tip meegegeven om de tent ook eerst even te bekijken bij een dealer in de buurt. Dit heb ik natuurlijk gelijk dezelfde dag gedaan.
De Polaris voortent stond opgebouwd in de showroom en stond naast de Ventura (Isabella) voortent.
ideaal om op deze manier een vergelijk te kunnen maken, mede ook omdat ik Ventura D300 ook op mijn verlanglijstje had staan. 😊
Mijn eerste indruk was positief, de tent zag er goed uit en voelde degelijk aan. De kwaliteit van het doek is zeer goed (geweven polyester), mooi detail is dat het dak geen naden heeft. Hiermee heb je minder kans op lekkages.
Onder elke staander zit een trapspanner zodat je de tent altijd mooi strak kan opzetten. Je zet de onderkant van de staanders dus als het ware in de trapspanner.
2459

Op beide zijkanten van de tent zit een spanband-klip om eenvoudig een stormband aan te bevestigen. (stormband werd bij mij ook meegeleverd) Ook viel ons op dat beide zijwanden voorzien zijn van Muggengaas, iets dat bij de Ventura D300 maar aan één kant zit.

Op basis van de kwaliteit en de aanzienlijk lagere prijs (€ 1000,- goedkoper dan de “maatwerk” Ventura D300) heb ik besloten om de tent toch te kopen.
De tent werd binnen een dag geleverd en kwam in 2 dozen. (1 doos met stokken en 1 doos met het tentdoek) de stokken zijn overigens van staal en kunnen het gewicht van de (grote) tent prima dragen. Ook met zware wind ben ik blij met stalen stokken. (helaas wel wat zwaarder, maar dat hoort er nu eenmaal bij)
2455 2454

Ik heb de tent nu voor het eerst opgezet en ik kan oprecht zeggen dat ik er geen spijt van heb.
De tent staat als een huis , zelfs met mijn verhoogde dak past hij perfect!
Ik hoop dat jullie wat kunnen met deze informatie.
Hierbij nog wat foto’s van de tent, ik had helaas geen tijd meer op de tent te spannen met haringen, want dan had hij er nog strakker bij gestaan.

2457
2458
2456

Wouter_Camp
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 15:17

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Wouter_Camp » di 1 nov 2022 16:56

Hi Rduncan, wat goed om te horen dat de voortent ook zo goed bevalt bij jou! Ik kan je verhaal alleen maar beamen, topding.
Groeten, en veel plezier ook met jouw tent!

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Polaris Outdoor voortent?

Bericht door Luc en Chris » za 26 aug 2023 18:05

En hoe bevalt de Polaris nu na dit seizoen?
Wij staan letterlijk op punt om er eentje aan te schaffen inclusief uitbouw en luifel, namelijk de Nova 250.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”