Vakantieblunders

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vakantieblunders

Bericht door PD » zo 19 feb 2023 08:59

Ab schreef:
vr 17 feb 2023 16:57
Op vakantie in Canada liep ik met een neef door een groot warenhuis, jaren geleden. We hoorden uiteraard alleen Engels om ons heen.
Voor ons liep een bijzonder fraai gevormd verkoopstertje.
Mijn neef: Zo! Dat is een lekker ding !
Ze draait zich om..Ooh..zijn jullie Hollanders ??
Volgens mij overkomt dit vrijwel iedere kerel in het buitenland, daarvoor hoef je niet op vakantie te zijn knipoog.gif awhoea.gif

Nederlanders (m/v) zijn een reizend volkje, ik ben ze in de meest onverwachte plaatsen tegen gekomen 😉
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36131
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantieblunders

Bericht door Chris » zo 19 feb 2023 14:17

O, ja... echt overal, of nederlands sprekend...
Ik loop wel 15 jaar geleden met mijn vrouw over een mega markt in Moscow.
Stalletje met werkelijk 10000 horloges, te kust en te keur, chinese dingen, geen kwaliteit.
Zeg ik tegen mijn vrouw: Hier kan je ze per 10 kilo kopen...
Zegt die verkoper in onvervalst nederlands tegen mij: Krijg je ook korting, 10 halen 8 betalen...
Da's natuurlijk geen blunder maar wel lachen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Vakantieblunders

Bericht door Morgoth » ma 20 feb 2023 10:29

We waren op vakantie aan de Oostzee toen er een BH van mijn vrouw sneuvelde. We wilden toch al naar Lübeck dus daar maar een lingerie winkel opgezocht. De verkoopster aldaar bleek er eentje van het gemaakte, overenthousiaste type. Ik moest perse helpen uitzoeken maar daar had ik helemaal geen zin in. Dus ik ging met een bak koffie in de mannenhoek zitten lezen.

Op een gegeven moment komt de verkoopster luidruchtig op me af. Ik MOEST mee om te kijken naar de BH van mijn vrouw. Ik stribbel nog tegen met 'als ze het zelf goed vindt, vind ik dat ook', maar niets was bestand tegen dit opdringerige mens. Ik volg haar naar de ruimte achter in de winkel met de paskamers, ze gaat voor een paskamer staan, pakt het gordijn en zegt heel theatraal: 'Und hier ist dein Schätzchen!!!' (en hier is je schatje).

Ze rukte het gordijn open... en daar stond een volledig ontkleedde volslagen vreemde vreemde vrouw.

Het duurde denk ik een paar seconden voordat ik zo verschrikkelijk de slappe lach kreeg. De vreemde vrouw zag het gezicht van de verkoopster en liep vervolgens ook blauw aan van het lachen. Mijn vrouw hoorde in de paskamer ernaast het tumult, stak haar hoofd uit het gordijn, zag mij met tranen over de wangen van het lachen op de grond zitten en begon ook te gieren. De verkoopster rende door de volle winkel naar buiten en hebben we niet meer terug gezien.

Het heeft dagen geduurd voor ik mijn vrouw weer aan kon kijken zonder weer de slappe lach te krijgen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Vakantieblunders

Bericht door sjaak109 » ma 20 feb 2023 11:36

op Curaçao naar de winkel om op mijn allerbeste Papiamento 1 liter melk te vragen bij de toko.
dus uno ltr LÈRCHI gevraagd. dawadus 1 liter vagina....................
melk is LECHIE.
gelukkig was het een aardige oma achter de toonbank in die toko. je zou er ruzie om krijgen.
nu alleen maar rood hoofd.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door yarrah » ma 20 feb 2023 14:01

Donderdag onze nieuwe caravan gehaald. Zondag naar engeland. So far so good. Op de eerste camping wilden we onze mover gebruiken…. Hmmm geen sjoege. Oke, dan…. Toch de de buurtjes gevraagd of ze verstand hadden van een mover. Ja, hadden ze wel 😀. Halve camping in de caravan. Maar goed, wat bleek de accu was niet aangesloten op de mover. Want er zat wel prik in de accu. De lieve man sloot alles aan kreeg nog een dikke donder van het stroom 😄 en ja, het moest nu werken. De aardige mensen allemaal weer uit de caravan en wij maakt ons klaar om naar de volgende camping te gaan. Daar aan gekomen nee, weer niks. Laat maar zei ik. Na de vakantie zien we wel weer…. Nog 4 weken en vele campings te gaan. De volgende camping was groot en heel druk het was weekend. Dat vergeet je wel eens, en dan wordt deze camping vooral gebruikt om naar de pretpark “Alton Towers” te gaan. Dus veel kinderen die veel lol hadden. Nu werden we tussen die grote families gezet. We hadden net alles klaar, maar er kwamen meer en meer. Ik ben naar receptie gegaam en vroeg om een wat rustiger plek. Ja, hadden ze wel😀. We kregen een plek naast de “staff” Maar we moesten er nog komen… och,och,och ,… want de mover deed het niet. Na zeker 20 minuten (kan ook langer geweest zijn) stond hij waterpas…. Komt er ineens een prachtige Defender aan met een lel van caravan (dubbelasser) erachter. Rijd iets verder dan de plek, we zeiden tot elkaar nu gaat hij de mover gebruiken, want die komt er never nooit in. Hij zet de Defender in de achteruit en hop op de plek…. klaar! 😳
Oke, morgen ga ik de de “staff”vragen wat er met die mover aan de hand is. Ik weer naar de receptie vraag of er iemand die verstand heeft van movers. Ja, ik wel zei, weer een lieve man. Hij de caravan in, ja alles moet het gewoon doen, maar waar is de sleutel. Huh,.. sleutel?? Ja, zo’n grote plastic ding.. oooh, er begint wat te dagen, deze? en ik geef hem de afstandbediening waar de sleutel aan vast zit. Wisten wij veel ik wilde hem zelfs weggooien ik dacht dat het kinderspeelgoed was. Ja! En nu nog vinden waar hij in moet. We zoek wat af in de caravan…. Niets! die beste man vond het maar raar. We kijken in de disselbak… niets… ik kijk nog is wat beter… ik zie Een raar grijs bakje,Is dit het? ja, de man doet de sleutel erin draait hem om. Druk op de afstandsbediening… en ja de rollers gaan netjes naar de banden. OPGELOST!!! 😀😀🤭 we prijzen de man de hemel in. En hij wenste ons nog een fijne Holliday. 😀😀 toch vroeg even hoelang we caravan hadden? Een week. “En nu op vakantie?,” “Ja, donderdag gehaald en zondag op de boot” “Jullie Hollanders doen ook maar, ik heb er wel waardering voor”😀😀
De rest van de vakantie nooit meer problemen met de mover gehad (kon ook niet).
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4310
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vakantieblunders

Bericht door WillyL » ma 20 feb 2023 14:48

Ab schreef:
za 18 feb 2023 09:51
Een goede kennis van me ging net als wij naar Kroatie.
Op dezelfde dag. Alleen ging hij wat eerder, en kon harder dan wij, met niks achter zijn auto.
Zo rond de middag belde ik hem, om te vragen waar hij reed.
Het antwoord: Oh zal effe kijken ik zie een bord.
Ik rij net Ausfahrt voorbij.
Dat is ook met de familie Frei, die kom je ook heel veel in Duitsland en Oostenrijk tegen. En ze hebben nog allemaal als voornaam Zimmer ook!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36131
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantieblunders

Bericht door Chris » ma 20 feb 2023 15:24

Ausfahrt is toch een uitvaart...
Zoveel uitvaarten in DL he....dat er nog mensen over zijn... mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vakantieblunders

Bericht door Micky » ma 20 feb 2023 17:59

[re.gif]

uitvaart is beerdigung.... knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vakantieblunders

Bericht door eurotrotter » ma 20 feb 2023 19:14

[re.gif]

Belgen weten dat wel ,die worden graag beerdigd.

Dan komen ze op het friethof te liggen. blij.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Vakantieblunders

Bericht door ahoonhout » ma 20 feb 2023 19:50

Jong en onervaren gingen met een leentent naar Zuid Frankrijk. In de Elzas aangekomen regende het hard. We besloten voor een nacht een hotelletje te pakken. Bij de "vvv" gevraagd waar we een hotel konden vinden.( Het tijdperk voor de mobiele telefoon)Ze wezen de straat aan waar het hotel was. We stonden al gauw voor Hotel de Ville. Wat zag dat hotel er ongezellig uit! We zoeken door naar iets gezelligers en vonden dat öok. Later kwamen we er achter dat we voor het stadhuis hadden gestaan. stom.gif
Vlakbij Luxemburg zag ik opeens veel leswagens,

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Vakantieblunders

Bericht door Ab » ma 20 feb 2023 23:53

Op onze eerste reis met een splinternieuwe Fendt Diamant reden we binnendoor van Bled naar Plitvice.
Dat slingert nogal..Prachtig mooi rijden, vond ik. Het hobbelde en slingerde wel behoorlijk, en mijn vrouw werd het spuugzat.
Er werd mij dringend gevraagd om een snelweg of zo op te zoeken. Dat was wel omrijden, maar vooruit maar.
Mijn toenmalige Tom Tom bleef, toen we eenmaal op een goede doorgaande weg richting Zadar zaten, telkens roepen dat ik naar links moest.
Na dat een keer of 4 genegeerd te hebben, toch maar eens een goede kaart van Bernd en Freitag erbij gepakt.
En inderdaad, 1 afslag verder leek een goede binnenweg, die bijna rechtstreeks richting Korana ging, waar ik heen wilde.
Dat ging prima. Mooi geasfalteerd weggetje. Practisch geen verkeer ook. Hier en daar een huisje. Schoot lekker op.
Plotseling hield het asfalt op, en ging over in gravel. Een paar kilometer verder weer ineens asfalt !
So far so good. Plotseling ineens weer gravel. Wel goed te rijden, alleen wat smaller. Geen probleem. Weer een paar kilometer verder hield de gravel ineens op.. het ging over in een zandpad.
Toch maar weer de kaart erbij. Mmm..nog maar een km of 5 als ik doorrij.. 50 km als ik terug ga.
Doorrijden dus. Er liepen bandensporen door het zand, dus het moet kunnen. Het werd wel steeds wat smaller.
Links en rechts van het weggetje stonden ook steeds meer borden met een doodskop en gekruiste beenderen met het opschrift MINES..
Maar de bandensporen gaven mij het vertrouwen dat het weggetje wel geruimd was. Doorgaan dus.
Het werd nog smaller, links en rechts waren bomen en laag struikgewas. Het werd wat smaller dan de caravan breed was.
Nog effe kijken..nog maar 3 km.
Het bleef zo smal. En werd ineens bochtiger, en behoorlijk steil.
Nu had ik het geluk goede terreinbanden op mijn toenmalige RAM te hebben. Geleidelijker werd het nog veel steiler. Ik moest naar 4WD low.. Het ging goed, we kwamen best boven in de eerste/tweede versnelling.
Daar kwam het wegje uit op een kruisende veel bredere zandweg.
Intussen hadden we meer dan 2 uur gedaan over die laatste 3 km.
Nog steeds zaten we in een bos, niemand te zien.
Effe uithijgen op die mooie brede zandweg dus.
Tijd voor een sigaret en een slokje. Pff..

Mijn vrouw zegt: ik moet plassen, en loopt naar achter.
Ik veronderstelde, naar het toilet in de caravan.
Effe later, peuk op, blikje fris op, en draai me om.
Zie ik mijn vrouw het bos uitkomen! Heb zeker een paar minuten niet echt zachtjes tegen haar gepraat...Ook langs dat bredere zandpad stonden overal die doodshoofdborden ! [aschrik.gif]
De deur van de caravan zat op slot en ik moest heel nodig...

Aan het eind van het zandpad werd het nog wel iets spannend, het ging wel heel erg steil naar beneden. 30 graden of zo.. Maar aan het eind konden we bijna schuin de doorgaande weg oversteken en we waren op de camping.

Het was zeker weten de kortste weg.. awhoea.gif
Een klein nadeel was er wel. De caravan moest na de vakantie rondom nieuwe ramen hebben links en rechts, en beide zijkanten opnieuw gespoten en bestickerd worden.
Mijn verzekering was vlgs mij effe niet zo blij..dure grap.

Tom heb ik nooit meer geloofd in Kroatie..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vakantieblunders

Bericht door Hobby Linka » di 21 feb 2023 08:33

danger.jpg
danger.jpg (23.62 KiB) 2522 keer bekeken
.
Als het een groot bord is kan je er toch lekker achter zitten.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Vakantieblunders

Bericht door Sytske01 » di 21 feb 2023 10:02

Vorig jaar reden we (zonder caravan) naar Frankrijk met familie. Het was sinds 2018 de eerste keer weer in Frankrijk. We hadden vroeger een tolbadge, maar we wisten niet waar die was, dus dan maar betalen met CC. Bij het eerste tolpoort zitten we klaar met de CC, gaat de slagboom al open voor we iets konden doen. Wij blij, we hoeven zeker niet te betalen stom.gif Bij de volgende tolpoort weer hetzelfde verhaal. Bij de eerste stop daarna besloot mijn man toch maar eens even in het dashboardkastje te kijken. En ja hoor, daar lag de tolbadge (in de verpakking). Hij werkte dus gewoon in het dashboardkastje en in de verpakking.
We hebben er de hele vakantie lol om gehad, omdat we zo dom waren dat we even dachten dat wij gratis op de tolweg konden rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36131
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantieblunders

Bericht door Chris » di 21 feb 2023 10:58

[re.gif]
Helaas kwam de rekening toch .... later.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Linda078
Berichten: 26
Lid geworden op: za 4 mar 2023 19:37

Re: Vakantieblunders

Bericht door Linda078 » do 9 mar 2023 10:28

Dan ook maar onze blunder gebeurd in het jaar 2021 [aschrik.gif]

Voor onze caravan hebben een voortent prima ding niks mis mee, maar we wilde graag een caravan luifel met zij en voorwanden. Maar die dingen zijn gewoon kei duur dus dachten we laten we eens op marktplaats kijken je weet maar nooit.
Na een tijdje speuren rond februari ja hoor daar was ie... omloop 11 in keurige staat en te betalen.
Manlief afspraak gemaakt en een week later de luifel ophalen.
Keurige wat oudere mensen, waren gestopt met camperen omdat hun caravan een hagelbui in Italië niet had overleefd. Manlief luifel inclusief toebehoren vluchtig bekeken en hoppa mee naar huis.
Maarja die kl#te corona ook die gooide roet in het eten en we durfde niet meer naar onze geboekte camping in zuid Frankrijk. Dus camping hier in Nl gevonden. Camping de Heldense bossen in Limburg.
Caravan op zijn plaats luifel uit gepakt nog steeds helemaal blij mee. A fijn..... wij die luifel door de rails van de caravan en er bleef maar doek komen aan mijn kant dus is zeg tegen mijn man ho maar je bent er allang... zegt nee joh heb hier nog genoeg we zijn er nog niet.... en toen zei mn gevoel hier klopt iets niet.
Wij die luifel nog eens goed bekeken en het labeltje wat aan de binnenkant zat... zucht vloek tier.... was het OMLOOP 15!!!! boos.gif
Veel een veel te groot voor onze caravan nou ik kon wel janken.
Mijn mannetje moest er ergens wel om lachen en is naar huis gereden om de voortent op te halen want die hadden we gelukkig nog.
Pffff wat denk je als we toch naar Frankrijk waren gegaan :(
Chrysler grand Voyager 2.4 samen met onze Hobby Prestige 495 opweg naar zon zee strand C vak2.gif

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Vakantieblunders

Bericht door Rf breda » di 14 mar 2023 19:08

Onze vakantie blunder was 1 van de eerste keren met de caravan weg.
Er lag een hoop spullen in van de vorige eigenaar. Tapijten, zeilen, enz enz enz . Er zat zelfs een hard plastic gardena tuinstel in met standenstoelen.
CAM00402.jpg
Wij met kennissen naar een camping kijken. Beetje te laat maar ja. Camping horstenhoeve in horst. Dat ging hem worden. Wij gepakt en gezakt naar heen.
Aangekomen ff puzzelen,spullen eruit. Tapijt zeil worteldoek enz enz enz. Ik denk C forum7.gif het blauwe zeil eronder dan worteldoek dan tenttapijt. Wat waren we trots. Alles strak en netjes. Kastjes opgezet ,ingeruimd en hoppa . Onze vakantie kon beginnen.
Zoals het in Nederland beaamd hadden we dus regen..... wij lagen lekker te ronken in die nacht. Zegt mijn vrouw :" phoe komt er gelukkig nu uit vallen".

De volgende dag. We worden wakker, mmmm lijkt op zon. Heerlijk.
Doe de deur open van de caravan en kijk zo op ons zelf gecreëerd binnenbad boos.gif .
Het water kwam tot de enkels. Beide grote vraagtekens. Zijn we stilletjes maar begonnen met de voortent leegmaken.
Ondertussen kwamen de kennisen ook helpen. En wen zaten echt te denken van....hoe dan.
Maar naar we het tent tapijt eraf hadden zagen we het al. Het blauwe zeil was een bouwzeil....een waterdichte. Naar verder kijken en zoeken bleek dus dat er een hoek van het zeil buiten de voortent kwam. Deze had dus er voor gezorgd dat het regenwater van de nacht met gepaste stroom de voortent inliep.
We hebben alles opengeritst en los gemaakt. Het blauwe bouwzeil meteen in de kliko gedaan. Alleen worteldoek erin het tenttapijt terug . Gelukkig was de dag zelfs goed warm. Was dus snel droog.
Deze vakantie vergeten we nooit meer. En bouwzeiltjes gaan ook nooit meer mee. En zo beetje de hele inhoud van toen is weg en deels vervangen door licht gewicht. Denk dat de caravan wel 500kg te zwaar was als het niet meer was. Hahahahahahahahahaha.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vakantieblunders

Bericht door Micky » di 14 mar 2023 19:29

[re.gif]

Niet even helemaal leeg gemaakt en lekker uitgesopt dan? de caravan bedoel ik dan mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Vakantieblunders

Bericht door Rf breda » di 14 mar 2023 19:35

Ja de vrouw heeft alles gedaan. Caravan. Voortent. De kastjes. Alles. Wa een werk was da :oops: en dat door een bouwzeiltje....

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”