Recente aanraders voor Slovenie

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » za 13 aug 2022 16:40

Volle campings maken wij hoogstzelden mee. Ook niet in het hoogseizoen.
Vanaf begin juni tot afgelopen week hebben we er 24 bezocht.
Slechts 1 was bij aankomst vol.
Tauber Romantik in Rothenburg ob den Tauber.
80 meter verder, bij de naastgelegen camping was wel plaats.
Een en ander had ook te maken met een heel groot evenement daar, overal stonden gigantische tenten en allerlei horeca opgesteld in de directe omgeving.

Btw..Wat een schitterend mooi middeleeuws stadje !
Ik vond het eerlijk gezegd nog mooier dan Hallstadt.
Het was er wel erg druk.. erg populair blijkbaar. ( terecht)

De truc is, om niet te laat aan te komen. Dan vind je ook op heel toeristisch gelegen campings altijd plek. Rond de middag zijn er altijd wel een aantal net vertrokken.
Wij zijn echter nooit veel langer dan 2 of hooguit 3 dagen op 1 plaats. Dat zal mogelijk ook schelen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » za 13 aug 2022 16:45

henry12 schreef:
za 13 aug 2022 16:18
De foto van Ab is gemaakt in het hoogseizoen .
Ik ben er ook alleen maar in het hoogseizoen geweest en altijd prima plaatsen gehad die ik zelf kon uitzoeken
Jullie hadden vorig jaar inderdaad een prima plekje.. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door poorbeek » za 13 aug 2022 17:00

Ab schreef:Volle campings maken wij hoogstzelden mee. Ook niet in het hoogseizoen.
Vanaf begin juni tot afgelopen week hebben we er 24 bezocht.
Slechts 1 was bij aankomst vol.
Tauber Romantik in Rothenburg ob den Tauber.
80 meter verder, bij de naastgelegen camping was wel plaats.
Een en ander had ook te maken met een heel groot evenement daar, overal stonden gigantische tenten en allerlei horeca opgesteld in de directe omgeving.

Btw..Wat een schitterend mooi middeleeuws stadje !
Ik vond het eerlijk gezegd nog mooier dan Hallstadt.
Het was er wel erg druk.. erg populair blijkbaar. ( terecht)

De truc is, om niet te laat aan te komen. Dan vind je ook op heel toeristisch gelegen campings altijd plek. Rond de middag zijn er altijd wel een aantal net vertrokken.
Wij zijn echter nooit veel langer dan 2 of hooguit 3 dagen op 1 plaats. Dat zal mogelijk ook schelen.
Dit jaar is het toch echt anders ook in Duitsland was het meerdere malen vol. Cres idem staan nu op Polari 2 weken wel op 3 plekken gestaan. Voor de corona was dit toch echt minder erg.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » za 13 aug 2022 23:48

Dat begrijp ik niet. Mijn ervaringen zijn toch echt anders. knipoog.gif
Vorig jaar 3 campings op Krk, en nog een stuk of 5 langs de kust, zowel in Istrie als Dalmatie bezocht. En velen in Duitsland Frankrijk en Italie. Ook nog een aantal camperplaatsen.
Overal maar zo aan komen rijden. Geen probleem.
Bij een aantal hadden we wel zoiets van 1 van de 2 (tot 10 of meer) laatste plekken.
Die een paar uur later allemaal bezet waren... Ook bij Sobec was dat het geval. Een goede kennis die wat laat aankwam met zijn camper heeft voor de camping op de parkeerplaats moeten overnachten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door poorbeek » zo 14 aug 2022 08:09

Maar is dat ook je ervaring dit jaar?

Wij reizen al jaren zo en dit is voor ons de eerste keer dat we hier zo vaak tegenaan lopen!
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door moyzo » zo 14 aug 2022 08:37

Ab schreef:
za 13 aug 2022 23:48
Dat begrijp ik niet. Mijn ervaringen zijn toch echt anders. knipoog.gif
Vorig jaar 3 campings op Krk, en nog een stuk of 5 langs de kust, zowel in Istrie als Dalmatie bezocht. En velen in Duitsland Frankrijk en Italie. Ook nog een aantal camperplaatsen.
Overal maar zo aan komen rijden. Geen probleem.
Bij een aantal hadden we wel zoiets van 1 van de 2 (tot 10 of meer) laatste plekken.
Die een paar uur later allemaal bezet waren... Ook bij Sobec was dat het geval. Een goede kennis die wat laat aankwam met zijn camper heeft voor de camping op de parkeerplaats moeten overnachten.
Ligt er ook aan met welke plek je genoegen wilt nemen denk ik. In hoogseizoen sta je toch niet zomaar vooraan aan de kust met zicht op zee zonder reservering.
Wel ons streven en in voor-en naseizoen was dat tot nu toe wel haalbare kaart al moesten we soms een paar dagen wachten. Ik vond het afgelopen voorjaar eind mei tot half juni erg druk tijdens onze Kraotie reis , drukker dan andere jaren maar je hoort rondom toch veel mensen die toch maar niet met het vliegtuig zijn gegaan. Kijken hoe het in september is. Wellicht zal de drukte over een paar jaar weer wat afnemen als alles weer normaal is...... scratch.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 08:46

Ook dit jaar geen problemen gehad.
In het hoogseizoen .
Pal aan zee staan is inderdaad niet mogelijk bij de grote bekende campings/ kampeerfabrieken.
Daar komen wij echter bijna nooit.
Bij onze laatste " camping" aan zee waren maar 4 plaatsen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Nimma » zo 14 aug 2022 08:57

Kroatië is hier verdwaald geraakt. Gaat toch over Slovenië?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » zo 14 aug 2022 08:58

poorbeek schreef:
za 13 aug 2022 17:00

Dit jaar is het toch echt anders ook in Duitsland was het meerdere malen vol. Cres idem staan nu op Polari 2 weken wel op 3 plekken gestaan. Voor de corona was dit toch echt minder erg.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Mee eens, ook wij ervaren een veel hogere bezettingsgraad dan voorheen. Deze zomervakantie hebben we onderweg 4 overnachtingscampings gebeld en zijn we uiteindelijk 100 km verder door moeten rijden, en dat terwijl we veelal om 14:00 h stoppen. Voorheen was altijd de 1e direct raak en diende het telefoontje slechts om te checken of de camping nog bestond.

Op de camping in Bled stuurden ze in juni al in de ochtend aankomers weg die niet gereserveerd hadden. Ook voor 1 nachtje geen mogelijkheden, ze stuurden zelfs motoren/tentkampeerders weg.

Nu in NL zijn de meeste campings die wij graag bezoeken tot medio september ook niet te boeken voor een weekend, het is best even zoeken geblazen. Een enkele vrij recent gestarte camping heeft vooral nog plaats.

Opvallend vond ik dat het met name in Oostenrijk wel veel rustiger was. In Oostenrijk heb ik geen enkele camping echt vol zien staan.


Ik ben benieuwd of deze bezettingsgraad een blijvertje is ? Het liefst gaan wij weer op de bonnefooi.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 10:58

Camping Bled is altijd vol.
Dat was 25 jaar geleden al zo..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Daphne » zo 14 aug 2022 11:20

Wij vonden het dit jaar ook drukker op de campings. Onderweg was het heel rustig en weinig vakantieverkeer. Bij aankomsten rond 15u was onze verbazing dan ook groot dat de campings vrij vol waren. Op 4 van de 11 bezochte campings konden we maar net een plekje bemachtigen.
Soms de keuze uit 2 à 3 plekken en alleen bereikbaar voor tentkampeerders of een compacte caravan met mover. Grote campers en caravans hadden minder kans op plek.
Bij één camping was de rij bij de slagboom groter dan het aantal vrije campingplekken. Heel vreemd terwijl het onderweg wel rustig was met vakantieverkeer.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 12:02

Screenshot_20220814-115349_Archies.jpg
Campings genoeg in Slovenie..
Mooi landje. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Robertolini » zo 14 aug 2022 17:01

Tis maar net wat je eisen zijn qua comfort en voorzieningen.
Ik heb best wat eisen… op een camping met 4 plekken en verder niets worden mijn meiden niet heel vrolijk denk ik…

Sobec zal in september compleet anders ervaren dan in hoogseizoen..
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 19:08

Natuurlijk..toen onze tieners nog meegingen was onze campingkeuze ook heel anders dan nu met zijn twee..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Robertolini » zo 14 aug 2022 21:56

Kan niet wachten…😇
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door hisaLenart » ma 15 aug 2022 21:15

Kampings genoeg in Slovenië zou ik toch niet durven zeggen. Het mag zo lijken, maar het massa toerisme is hier gewoon volop in gang. In de laatste 4jaar meer dan verdubbeld en tov 10jaar geleden zou ik er zelf geen nummer durven op plakken. De camping gabrje die toen opnieuw geopend werd had een leuk aantal gasten, was fijn vertoeven. De gasten kwamen zelfs aan mijn caravan uitchecken en betalen, want de receptie ging niet open. Te weinig volk om iemand voor in te huren. 😂Nu is het bord, reservations only, ook aan de oprit gezet. 400+ gasten voor 4mannen en 4 vrouwen douches en 4 mannen wc's en 3 vrouwen wc's... Die storm had niemand zien aankomen.
Maar goed, Šobec is mooi als je maar buiten het seizoen gaat, heb je zo'n hele straat met sanitairblok voor jezelf. En je kan nog een grappen met de serveerster wanneer haar baas er als een malloot luidop zit te kankeren over het personeel te kort... Je zou voor minder met zo iemand. Die dacht natuurlijk dat de enigste gasten aan tafel geen sloveens zouden verstaan...

Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Pensioenopreis » zo 22 jan 2023 21:35

Avontuur schreef:
ma 16 aug 2021 10:27
Hee Hans,

Wij zijn van plan ... mocht de VS niet doorgaan in oktober om Slovenië en Kroatië aan te doen.
Via Tioga kreeg ik een link voor 'outdoor' dingen .

https://viatioga.nl/blog/de-10-mooiste- ... -slovenie/

Tolmin Gorge, in het Triglav Nationaal Park lijkt me ook prachtig om te wandelen.

Ik heb er wel wat inspiratie uit gehaald, Slovenië is voor ons nog een blinde vlek, dus een kinderhand is snel gevuld.
Onze 'outdoor' interesse zal niet heel veel verschillen.


MyrouteOktober.jpg
Wat een mooie site over Slovenië, wij willen daar in April of Mei naar toe, is de route die je aangeeft ergens in groot te vinden? Zodat ik meer details kan zien?

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”