Recente aanraders voor Slovenie

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Gemineye » za 21 aug 2021 18:47

Slovenië is echt een heel mooi land. Afgelopen zomer weer geweest voor 10 dagen. We waren nu weer neergestreken op camping Menina. Een aanrader voor mensen met kinderen; er wordt echt heel veel gedaan. Het nadeel daarvan ligt voor de hand; het kan ook wat rumoerig zijn. Maar het moet gezegd; wat een super sfeer hangt er op die camping. En de eigenaar doet veel voor de gasten. Het eten op de camping is op zich wel lekker, maar het reserveren van een plek verloopt iedere keer weer heel bijzonder. Er is altijd wel wat. Gelukkig in de omgeving voldoende andere mogelijkheden.

Camping Sobec staat ook nog op onze lijst! Slovenië is een heel mooi land, hele vriendelijke mensen die stuk voor stuk gewoon prettig omgaan met toeristen (iets heel anders dan sommige terrassen in Italië of Kroatië ofzo waar je nog nét niet aan de hand heen getrokken wordt!)

Op de kaart kun je de verschillen al wel een beetje zien; het noordwesten is echt ruig met hoge bergen. Bled is mooi maar heel toeristisch.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF


eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door eurotrotter » wo 25 aug 2021 17:59

PD schreef:
zo 15 aug 2021 14:16
In de landenrubriek over Slovenie vind ik helaas nog niet veel info voor vakantievieren met een tandemasser.
IK denk ( maar wie ben ik) dat vakantie vieren met een tandemasser in wezen niet anders is dan met welke enkel asser dan ook met een behoorlijke lengte.
Want dat is meestal het probleem als de caravan wat langer is ,wij merkten dat al als we met onze bescheiden LMC van 7,40 mtr in Italie sommige campings bezochten.
Soms konden we de caravan met de dissel gedeeltelijk in de haag plaatsen ,zodat we net op ons stukkie grond konden staan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » wo 25 aug 2021 18:06

[re.gif]
Vandaar ook de specifieke benoeming van een tandemasser; dat impliceert voor mij een caravanlengte van ca. 9 mtr en een breedte van 2,5 mtr knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » do 26 aug 2021 00:20

Gemineye schreef:
za 21 aug 2021 18:47

(iets heel anders dan sommige terrassen in Italië of Kroatië ofzo waar je nog nét niet aan de hand heen getrokken wordt!)
Ik weet echt niet wasr je dit op baseert..
Ik kwam al in Kroatie toen het nog niet eens bestond.
Al 35 jaar. Afgelopen vakantie ook weer op best veel verschillende plaatsen geweest in Kroatie, van omgeving Pula (Fazana) naar 3 verschiĺlende campings en plaatsen op Krk, diverse kustplaatsen o.a. Crickvenica en Selce, verderop langs de kust in Senj, daarna Donji Karin, Filip y Yakov , Biograd en als laatste Pirovac.
Wat je omschrijft heb ik in de 35 jaar nog nooit meegemaakt en ook nu nergens. Zelfs niet in iets supertoeristisch als Dubrovnik.
Ben je niet in de war met Spanje of de Canarische eilanden ? mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Gemineye » do 26 aug 2021 07:39

Haha nee hoor; afgelopen zomer was ik in Istrië vlakbij Porec. Als je dan in de dorpjes daar komt, dan merk ik dit toch wel; als je een tourist bent word je op straat aangesproken.

Vind het verder niet direct storend hoor, maar ik heb het afgelopen zomer wel degelijk als heel ánders ervaren. Maar goed, misschien is Istrië ook wel niet representatief voor heel Kroatië. ;-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » do 26 aug 2021 09:55

Dat laatste heel zeker niet.
En Porec en omgeving al helemaal niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Rene_13 » do 26 aug 2021 11:48

Jammer dat draadjes altijd een beetje ontsporen. knipoog.gif

Maar nu ie toch ontspoort is, awhoea.gif

Wij gaan nu voor 19 jaar naar Kroatië en worden alleen aangesproken als je voor de menukaart stil blijft staan.
Dus dat bijna naar binnentrekken herkennen wij ook niet weenie.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door eurotrotter » do 26 aug 2021 12:42

PD schreef:
wo 25 aug 2021 18:06
[re.gif]
Vandaar ook de specifieke benoeming van een tandemasser; dat impliceert voor mij een caravanlengte van ca. 9 mtr en een breedte van 2,5 mtr knipoog.gif
Als je t zo bekijkt wel natuurlijk,
Hoe lang is de langste enkelasser eigenlijk ?want daar heb je t zelfde probleem mee.
In Italie is dat i.d.d. een item,de grootte van je emplacement,van Slovenie weet ik dat eigenlijk niet ,gaan we dit jaar misschien meemaken.
De caravan is weg ,we hebben nu een camper ,maar die is ook 7,50 mtr lang,en daar komt de fietsendrager nog bij ,reken op 8 meter.
En die kun je niet met de dissel in de haag zetten. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door graaf » do 26 aug 2021 23:03

Slovenië is by far out het mooiste land van misschien wel heel Europa Heb er bijna 4 maanden gestaan in 2018 en een week geleden nog een dag of 10
Ljubljana is een geweldige stad. Open, gezellig, veel jonge mensen en zijn relatief goed opgeleid en spreken meestal ook Engels. Het deed me denken aan Eindhoven, 50 jaar geleden
Het Triglav gebergte is het best bewaarde geheim van Europa
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

karotti
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door karotti » zo 7 aug 2022 14:52

PD schreef:
wo 25 aug 2021 18:06
[re.gif]
Vandaar ook de specifieke benoeming van een tandemasser; dat impliceert voor mij een caravanlengte van ca. 9 mtr en een breedte van 2,5 mtr knipoog.gif
Wij stonden 2,5 geleden op sobec en nu ook. Wij hebben een grote plaats volgens de camping. Maar mijn bus past niet meer op de plaats. En de caravan staat klem tussen de bomen. Fendt 550. Leuke camping zeker, maar de plekken zijn aan de kleine kant

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » zo 7 aug 2022 15:17

[re.gif]
Wij hadden op camping Bled juist een heel ruime plek en eigenlijk waren verreweg de meeste plaatsen op deze camping erg ruim en prima geschikt voor een 9 mtr tandemasser en evt. nog bijzettentjes thumbup.gif Camping Bled ligt aan het meer, is erg netjes en met uitstekende faciliteiten, ook een tweetal horecazaken direct bij de ingang; we hebben ons er prima vermaakt. We zijn wel langs Sobec gereden maar zijn er niet geweest; ik vind Sobec te ver van het meer af liggen, wel een stuk dichterbij de snelweg, daardoor wel beter geschikt als overnachtingscamping dan camping Bled.
Wij stonden er vanaf 25 juni en de camping was alle dagen Vol; er werden veel combi's weggestuurd die niet gereserveerd hadden, zelfs tentkampeerders waar een apart veld voor is.

De auto moest wel op de plek, maar dat kon ook erg ruim, zowel vóór de luifel als vóór de caravan. De caravan paste er eventueel ook dwars prima in.
Bijlagen
Collage Zomer-07 Camping Bled.jpg
Indrukken van camping Bled in Bled
IMG_7057.JPEG
Auto op de plek vóór de luifel, luifeluitval is 3 mtr
IMG_7387.JPEG
Auto op de plek vóór de caravan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » zo 7 aug 2022 15:52

Op deze foto zie je rechts juist het droogrekje van de buren, de camper staat verderop uit het zicht, echt heel ruim dus thumbup.gif
Bijlagen
IMG_7526.JPEG
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » zo 7 aug 2022 16:09

Omdat dit topic over Slovenië als vakantiebestemming gaat, voeg ik nog een drietal collages toe voor wat indrukken. Ons is Slovenië, als onderdeel van de zomervakantie, erg goed bevallen en de afstand vanaf Breda bedraagt niet meer dan zo'n 1.150 km:
Bijlagen
2022-21 Collage Zomer-08 Meer van Bled.jpg
Het meer van Bled loop je in ca. 1,5 uur rond, afstand 7,5 km. Met een gondel kun je naar het eilandje.
2022-22 Collage Zomer-09 Bohinj Vogelkabelbaan.jpg
Met de kabelbaan zo'n 1.500 mtr omhoog, van 500 naar 2.000 mtr. Fraai wandelgebied.
2022-23 Collage Zomer-10 Izola.jpg
Slovenië heeft een korte kustlijn, leuk om even te bezoeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door henry12 » zo 7 aug 2022 16:35

karotti schreef:
zo 7 aug 2022 14:52
PD schreef:
wo 25 aug 2021 18:06
[re.gif]
Vandaar ook de specifieke benoeming van een tandemasser; dat impliceert voor mij een caravanlengte van ca. 9 mtr en een breedte van 2,5 mtr knipoog.gif
Wij stonden 2,5 geleden op sobec en nu ook. Wij hebben een grote plaats volgens de camping. Maar mijn bus past niet meer op de plaats. En de caravan staat klem tussen de bomen. Fendt 550. Leuke camping zeker, maar de plekken zijn aan de kleine kant
Heb jij een plek toegewezen gekregen dan , ik ben daar al diverse malen geweest en kon zelf een plek kiezen .
En daar paste mijn hobby 560 met als trekker mercedes vito prima op .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

karotti
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door karotti » zo 7 aug 2022 17:16

Ja toegewezen, maar er is ook niks te kiezen want het staat vol

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Robertolini » zo 7 aug 2022 18:43

Morgen naar Sobec, premium River plek…ben benieuwd..eerst maar eens de lange 70 km vanaf de Ossiachersee overbruggen 😋
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door hisaLenart » zo 7 aug 2022 21:39

Geniet ervan. Wij waren er vorig jaar voor de eerste keer als eerste trip met onze nieuwe caravan. Weliswaar als sloveense inwoner. Corona was nog merkbaar, plaats zat. Het was leuk zo rustig op een grote mooie camping te staan. Echt luxe wc voorzieningen en zeer lekker gegeten op de camping.
Nota bene, wij denken eraan volgend jaar enkele (3)staanplaatsen in onze tuin te voorzien voor mensen die graag rust en ruimte verkiezen boven over bevolkte campings. Als het zover is weet ik het hier wel te melden.
Bijlagen
DSC_0468.JPG
DSC_0470.JPG
DSC_0469.JPG

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » zo 7 aug 2022 21:56

Vorig jaar waren wij er ook nog even.voor een overnachting ,en om lekker te eten in het inderdaad voortreffelijke restaurant op de camping, maar aan het eind van de middag kon een kennis met een camper er niet meer op. Alles vol.
Ik hoorde later, dat ie voor de slagboom op de parkeerplaats heeft overnacht. Bijtijds aankomen is het devies.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Robertolini » za 13 aug 2022 10:50

Nu sinds maandag op Sobec. Was wel even slikken toen we aan kwamen…gewoon een camping dorp! Zijn we niet meer gewend. Wat een overbevolking! (Kids zeiden ‘ kunnen er terug naar Oostenrijk’? 😂)
We hadden een premium river plek geboekt, zou ongeveer 130m2 zijn…geen rivier zicht en Max 90m2, a 100 euro per nacht..
Was een kleine teleurstelling. Onkruid en brandnetels staan kniehoog.
Toiletgebouwen volstaan niet voor de hoeveelheid bezoekers, ook gewoon smerig.
We douchen dan ook lekker in de caravan👌.

Camping is verder erg mooi gelegen en de omgeving nodigt uit tot uitstapjes. Meer van Bled is mooi, voor ons te toeristisch en veel file rijden.
Een meer verderop gelegen meer is mooier en rustiger, hier zijn we heen geweest, lekker gesupt.
Ook Ljubljana geweest, leuk centrum!

Vermaken ons prima, maar camping Sobec vind ik zwaar overrated en zal voor ons blijven bij een enkele keer helaas.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door DV_t » za 13 aug 2022 12:02

[re.gif] wij zijn er een keer in het voorseizoen geweest en stonden op het veld vlak bij het restaurant en hebben dat als zeer prettig ervaren. Het leek wel alsof je in een park stond.

Ik ben toen ook naar achteren gelopen en daar zou ik niet blij van worden. Zou voor deze periode ook niet een camping zijn waar we zouden zijn gezien de omvang/drukte

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door Ab » za 13 aug 2022 16:04

Daar net voor het restaurant stond ik vorig jaar ook.
Mooie parkachtige plek.
Niet gereserveerd. Doen wij nooit.
20210817_183602.jpg
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door PD » za 13 aug 2022 16:06

Als ik het zo lees over Sobec is zeker in het seizoen camping Bled toch echt The place to be 🤗

Zeer ruime plaatsen, goede staat van onderhoud, uitstekend sanitair en uitgebreide horeca.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door henry12 » za 13 aug 2022 16:18

De foto van Ab is gemaakt in het hoogseizoen .
Ik ben er ook alleen maar in het hoogseizoen geweest en altijd prima plaatsen gehad die ik zelf kon uitzoeken
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Recente aanraders voor Slovenie

Bericht door poorbeek » za 13 aug 2022 16:20

Dit jaar op doortocht ook in Bled geweest 1 week terug. Het was gekken huis alles vol. Uiteindelijk naar Camping Radovljica gereden en daar wel plek. Camping was goed en pizza's ook lekker en ligt in een leuk dorp waar je mooie huizen kunt bekijken.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”