Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » za 14 aug 2021 12:14

Beste forummers, wij zijn - helaas - alweer aan het nadenken over onze terugreis. Gezien de volledig in de war geschopte planning en verwachtingen van de heenreis zouden we toch graag wat advies inwinnen.

De heenreis vingen wij op 31-7 om 15:30u aan vanuit het midden van het land. Onze eet-/tankstop bij Frankfurt haalden we zonder oponthoud rond het gewenste tijdstip. We reizen met 3 kinderen waarvan 1 van nog geen 5 maanden, dus het was even afwachten hoe dat zou gaan. We laten onze pauzes door haar bepalen want huilen=eten! Tot in Z-Duitsland was er niets aan de hand, maar toen begon de drukte rond 4u behoorlijk toe te nemen: veel Duitsers op de weg. Om 5:30 stonden we dus al een dik half uur stil voor de Tauerntunnel, en een uur later stonden we al stil voor Villach. De Karavankentunnel zou nog een uur duren, dus besloten om via Italië te rijden: een prima omweg. Door de vertragingen was het dus ook pas 11u voor we richting de grens van Kroatië waren. Daar ook door de geschatte 1,5u wachttijd via Izola en Portoroz gereden: daar hadden we slechts een uur vertraging. Tegen 14u waren we uiteindelijk op onze camping nabij Rovinj, minstens 5u later dan gehoopt.

De ANWB raadt aan op donderdag te reizen. Dat was ook ons plan voor de terugreis zodat we het weekend nog hebben om de was te doen en de caravan te poetsen voor de werkweek op maandag weer begint. We houden nu wel de verkeersinfo in de gaten en daar lijkt het iedere ochtend druk aan de Kroatische grens en de Karavankentunnel, ook om 11u al. Wie heeft er ervaring over de beste tijd om terug te reizen? Snachts maakt ons niet uit, maar overdag lang rijden doen we voor de kinderen liever niet.

Groet, Geert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Rene_13 » za 14 aug 2021 12:53

Als `s nachts reizen geen probleem voor jullie is zou ik daar voor kiezen.
Wij zijn op een zondagmorgen rond een uur of 10 vertrokken van de camping en waren rond 13.00 uur bij de grensovergang Kroatië - Slovenië en het was er kei druk.
Vermoed dat dat rond een uur of 3, 4 smorgen aanzienlijk minder is.
Op welke dag dan ook.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » za 14 aug 2021 16:19

Snachts rijden is geen probleem, maar snachts vertrekken zorgt wel voor een volledige reisdag erna: iets wat we dus niet willen. Ik ga er inderdaad vanuit dat er om 4u sochtends niet veel aan de hand is, maar op de heenweg gingen we daar toch ook behoorlijk nat mee…

Idealiter reizen tussen einde ochtend en halverwege de middag af om halverwege de volgende ochtend op bestemming te zijn, maar dat is misschien toch niet de beste keus ivm wachttijden bij grens en tunnel.

Ik hoop een beetje op de ervaringen van Kroatië-gangers die al door schade en schande wijs zijn geworden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door henry12 » za 14 aug 2021 16:26

Wij vertrekken dinsdag ochtend vanuit umag weer richting nederland .
Doen dit nu al 3 jaar en eigenlijk nooit echt lang hoeven wachten , misschien dit jaar anders ivm corona maar naar binnen ging ook sneller als anders .
Ik pak wel een stop in slovenie om zo vroeg mogenlijk de grens over te gaan naar oostenrijk want daar schijnt het wel druk te zijn .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Ab
Moderator
Berichten: 26510
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Ab » za 14 aug 2021 16:31

Dat doen wij dus al meer dan 35 jaar..
Ik heb maar 1 advies..
Nooit in of net voor het weekend gaan rijden. Dat kost uren meer.
Al je do morgen vroeg vertrekt, pak 'm beet om half 5 in de morgen, kan je om 10 uur 's avonds al thuis zijn.
Dat was ooit onze snelste reis, vanaf 40 km onder Zadar naar midden Ned. In 1 keer, zonder overnachting.
Normaal is echter ca 20 uur totale reistijd.
Knip je dat in 2, dan kan je vrijdag al redelijk vroeg in de middag al thuis zijn.
Wel de 2e dag ook redelijk vroeg vertrekken.
De eerste dag 12 uur sturen.
De 2e dag 8 uur.
Dat reisschema beviel ons altijd het beste, toen onze kinderen nog mee gingen.
Nu doen we er soms een week over, of nog langer... mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door moyzo » za 14 aug 2021 17:14

Onze ervaring ( wel in juni of in september) is juist wel vrijdag of zaterdag starten, we zaten dan op Cres dus zorgden dat we met de boot van 6:30 uur mee over konden , laatste avond al aangekoppeld neer zetten dan is het een kwestie dan zo weg wezen. Na een paar uur waren we al bij grens Slovenië van daar uit over passau maar wel wat drukte in Duitsland ( op zaterdag beter dan op vrijdag te doen) of als we verder in regio split of sibenik zitten dan heb je behoorlijk wat rustige snelweg in Kroatië schoot altijd wel goed op tot de grens. Dit jaar gaan we zaterdag zondag doen terug ivm drukte in Duitsland en minder vrachtverkeer daar. Het is dan al een eind in september dus vakantie drukte is er niet zoveel meer. We zijn zelfs al eens vanuit regio zadar in 1 keer gereden toen alles zo heerlijk mee zat. Maar de belangrijkste regel bij ons is; stoppen en rusten/ overnachten als je maar 1 teken van vermoeidheid krijgt.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26510
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Ab » zo 15 aug 2021 10:21

Ja, buiten de vakantieperiode ligt alles anders..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » zo 15 aug 2021 10:54

Zeker, ook buiten het hoogseizoen altijd snachts gereden vanwege de kinderen. Dan is 1500km in één ruk ook te doen. Dit jaar voor het eerst in het hoogseizoen op vakantie, dus t is allemaal wat nieuw voor ons.

En nu blijkt dat zelfs van zaterdag op zondagnacht rijden geen garanties biedt voor een verkeersluwe rit

Maar lang leve de vakantie: ik realiseer me net dat het gisteren zaterdag was en niet vrijdag en ik dus ook naar een filebeeld keek wat anders was dan een doordeweekse dag. We gaan dus de komende 3 dagen een beetje in de gaten houden wat Google maps er van zegt en op basis daarvan besluiten hoe laat we donderdag vertrekken. We kunnen dan ook nog zien of we toch een tussenstop pakken. Wat mij betreft rond Augsburg want daar in de buurt staat een mooie Dethleffs Camper 740 RFK te koop die ik wel even wil bekijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Volvo-Fendt » zo 15 aug 2021 23:43

Heeft iemand nog goede alternatieven voor grensovergang Macelj, dus van Zagreb naar Maribor?
Lees de afgelopen dagen veel verhalen van lange files aldaar voor de terugreis.
Dus ben mij aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn om deze grensovergang te omzeilen met een route die niet al te veel om is..
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door moyzo » ma 16 aug 2021 05:38

[re.gif] Op die vraag kan ik je geen antwoord geven maar wellicht kun je via de livecamera wel in de gaten houden welke tijden gunstig zijn. Ik zie momenteel 5:30 nauwelijks verkeer richting Slovenië gaan. http://alltrafficcams.com/live/border-c ... gruskovje/
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

workel

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door workel » ma 16 aug 2021 11:56

[re.gif]
Vermijd vrijdag, zaterdag en zondag dan is het prima te doen is onze ervaring.
20/7 vertrokken, om 6:00 om 16:15 op de overnachting camping aangekomen in Bad Feilhnbach, gereden over Oldenzaal, Kassel, Schweinfurt, Nurnberg en dan Munchen. Vertrokken om 7:00 geen files gehad bij de tunnels en bij de grens Portoroz om 12:30 was nummer 1, kon doorrijden.
Terugreis ook nergens last van gehad, 6:45 van de camping vertrokken om 7:15 bij de grens Portoroz stond 3 man voor mij en de tunnels ook geen last van gehad.

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Volvo-Fendt » ma 16 aug 2021 22:49

moyzo schreef:
ma 16 aug 2021 05:38
[re.gif] Op die vraag kan ik je geen antwoord geven maar wellicht kun je via de livecamera wel in de gaten houden welke tijden gunstig zijn. Ik zie momenteel 5:30 nauwelijks verkeer richting Slovenië gaan. http://alltrafficcams.com/live/border-c ... gruskovje/
Ik zat al regelmatig bij de webcams te kijken, maar het is heel wisselend. Ook de verhalen die ik lees op internet, dan weer uren wachten en een ander fluit er zo door heen… scratch.gif
Daarom was ik benieuwd of er wellicht mensen hier zijn die Macelj ook wel eens omzeilen.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Volvo-Fendt » ma 16 aug 2021 22:51

workel schreef:
ma 16 aug 2021 11:56
[re.gif]
Vermijd vrijdag, zaterdag en zondag dan is het prima te doen is onze ervaring.
20/7 vertrokken, om 6:00 om 16:15 op de overnachting camping aangekomen in Bad Feilhnbach, gereden over Oldenzaal, Kassel, Schweinfurt, Nurnberg en dan Munchen. Vertrokken om 7:00 geen files gehad bij de tunnels en bij de grens Portoroz om 12:30 was nummer 1, kon doorrijden.
Terugreis ook nergens last van gehad, 6:45 van de camping vertrokken om 7:15 bij de grens Portoroz stond 3 man voor mij en de tunnels ook geen last van gehad.
Wij zullen helaas wel in het weekend moeten terugreizen, maar de route die jij beschrijft is heel anders dan onze.. maar dat neemt niet weg dat het doordeweeks altijd beter is ja..
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » ma 16 aug 2021 23:00

Vandaag was het zowel bij Plovanija (via Koper) als Rupa (richting Rijeka) weer kommer en kwel: wachttijden van meer dan een uur.
Ik heb ook de kleine grensovergang vanaf Buzet in de gaten gehouden: de hele dag niets aan de hand en de weg in zowel Kroatië als Slovenië ziet er volgens Google maps prima uit: waarschijnlijk gaat dat m worden, want qua kilometers is het niet verder en de wat lagere snelheid op de provinciale weg zal niet veel tijd schelen.
Morgen en woensdag nog even in de gaten houden, ook verderop bij de Karawankentunnel, Salzburg en München, maar het lijkt er op dat dat bij een vlotte oversteek van de grens geen probleem moet opleveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door moyzo » di 17 aug 2021 06:56

Het is volgens mij altijd erg druk in de weekenden bij de grensovergangen, ook voordat er op Coronadocumenten werd gescand was dit al zo.

Ik hou al jaren als bijrijder een reisdagboek bij met de tijden en km. standen van aankomst en vertrek en passeren van bepaalde punten ( grenzen, tolpoorten tanken etc.).. gewoon omdat het leuk is om te weten hoelang je er toen over gedaan hebt en hoeveel km je nog in kunt schatten tot een volgend doel.
Niet alleen deze gegevens maar ook de reis op zich, de route, de campings, de persoonlijke beoordeling daarvan etc. leuk om terug te kijken maar ook omdat je zoveel verschillende plekken bezoekt en je niet alles kunt onthouden.


Normaal gesproken in rustige tijden- wij reizen in voor-en naseizoen- ben je toch met een beetje pech een 10 tot 20 minuten kwijt bij de overgang Slovenië Kroatië of andersom.
Puur omdat eerst je ID gescand wordt in Slovenië en daarna nogmaals bij binnenkomst Kroatië of andersom.
Ondanks dat Slovenië EU - en Schengenland is wordt je hier streng gecontroleerd als EU burger is er geen vrije grensdoorgang wat ik dus nog steeds niet snap. Waarom ze nu controleren? Openstaande boetes of zo? Geen idee.
Kroatië is dan nog geen Schengenland maar hoopt binnenkort volledig tot de EU toe te treden, hier kan ik dan nog wel snappen dat je gecontroleerd wordt op je ID.

Vraag me af of deze covid-papieren/apps überhaupt gescand worden door de douane van Slovenië en Kroatië?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door moyzo » di 17 aug 2021 08:21

Nog even aan het kijken geweest op de route Graz-Maribor richting Zagreb ( grensovergang Macelj): heb een alternatieve route ingevoerd van Maribor naar Krapina, even voorbij Macelj.Heb er geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd of iemand deze route al eens gereden heeft en of deze met caravan goed begaanbaar is.
omweg macelj.jpg
Ik denk dat de weg vergelijkbaar is met de route die je destijds ipv de nieuwe snelweg reed: tweebaansweg dwars door gehuchtjes (want zo was het tot voor een aantal jaren geleden ook vanaf Maribor ipv de prachtig aangelegde snelweg die er nu ligt).
via snelweg Maribor Krapina grensovergang macelj.jpg
Deze route geeft nu ruim een uur aan ( 8:15 s'morgens vanuit Maribor )

Ook nog een link over alternatieve routes door Slovenië zonder vignet gevonden en nog veel meer leuke items over Slovenië: https://mijnslovenie.com/zonder-vignet-door-slovenie/
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Daphne » di 17 aug 2021 08:44

Volvo-Fendt schreef:
ma 16 aug 2021 22:51

Wij zullen helaas wel in het weekend moeten terugreizen, maar de route die jij beschrijft is heel anders dan onze.. maar dat neemt niet weg dat het doordeweeks altijd beter is ja..
Je moet natuurlijk niets, niemand houdt je tegen om een paar dagen eerder te vertrekken, behalve jijzelf knipoog.gif Vergeet niet dat je met eigen caravan gewoon heerlijk onafhankelijk bent.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » di 17 aug 2021 09:10

[mention]moyzo [/mention] in het weekend van 1 augustus werd, toen wij passeerden, überhaupt niet gecontroleerd, ook niet op ID. Het zichtbaar in je hand houden van het stapeltjes was voldoende om Slovenië uit en Kroatië in te komen. Voor de Corona test was al een apart formulier ingevuld en achter de voorruit gelegd.

We stonden wel een uur stil, maar ineens begon het te rijden. Misschien dat er dus wel gecontroleerd werd, maar dat ze er op een gegeven moment klaar mee waren…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

workel

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door workel » di 17 aug 2021 11:33

[re.gif]
De Sloveense ambtenaren zijn ook stiptheid acties aan het voeren ivm hoge werkdruk, corona controle. Dit heeft tot gevolg dat men bij de grens minimaal mensen doorlaat wat tot gevolg heeft kilometers lange files, dat gaat al weken zo en is geen peil op te trekken welke dag of dagen men hiervoor gebruikt.

Toen wij 21/7 de grens overgingen stond het ook muurvast voor de Slovense grens met kilometers lange files zowel voor Koper als Portorotz.

Vroeg vertrekken is de enige oplossing om dit probleem te vermijden voor 8:00 geen stiptheid acties.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » do 19 aug 2021 18:32

Wij zijn vandaag via Buzet en dan richting Koper/Triëst gereden: slechts 10min langer dan de gebruikelijke weg maar zonder verkeer. Bij de minste oponthoud aan de grens bij Portoroz/Koper heb je dat er al uit. Aan het eind kun je kiezen tussen richting Lublijana of Triëst.

De route zelf heeft schitterende vergezichten en de wegen zijn prima. In Slovenië is de weg iets minder qua onderhoud, maar goed te rijden. Hellingen zijn denk ik prima te doen, maar daar kan ik met onze combi geen representatieve beoordeling over geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3891
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Gemineye » do 19 aug 2021 18:43

Wij zijn afgelopen woensdagochtend vroeg (7 uur) van de camping in Kroatië gereden. Gebruikelijke grensovergang, via koper en ljubljana en daarna karawankentunnel.

Bij de grensovergangen een klein beetje oponthoud gehad, maar absoluut niet noemenswaardig. Was echt goed te doen. Het schijnt dat het midden van de week de rustigste dag is, als ik de mensen op de camping mag geloven.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Xecto » do 19 aug 2021 19:24

Vandaag rond 10u alweer een uur file dus vandaar de keuze via om Buzet te gaan. Wij hebben vanwege vakantie en 3 kinderen geen zin om zó vroeg op te staan en te vertrekken Maandag staat de wekker weer om 5:30, tot die tijd nog


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Ab
Moderator
Berichten: 26510
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Ab » do 19 aug 2021 21:03

Mijn dochter en schoonzoon en hun 2 kinderen zijn afgelopen woensdag om 3 uur in de morgen vertrokken vanuit omgeving Biograd nM aan de Dalmatische kust.
De kinderen lagen om 9 uur 'savonds thuis in hun eigen bedje.
Diverse stops onderweg voor eten en drinken inbegrepen.
Ze reden met auto + boot.
Geen problemen onderweg bij grenzen.

Wijzelf zijn al een paar dagen onderweg. Wij hebben geen haast, en rijden veel binnendoor, afgewisseld met soms een stukje snelweg.
Inmiddels op de derde camping, 1 in Slovenie, nu de 2e in Duitsland.
Morgen nog een uurtje of 3 naar huis..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door moyzo » ma 23 aug 2021 13:59

Xecto schreef:
do 19 aug 2021 19:24
Vandaag rond 10u alweer een uur file dus vandaar de keuze via om Buzet te gaan. Wij hebben vanwege vakantie en 3 kinderen geen zin om zó vroeg op te staan en te vertrekken Afbeelding Maandag staat de wekker weer om 5:30, tot die tijd nog Afbeelding
Hoe is de reis nog verlopen? Ik ben nu al een week de grensovergang webcam bij Macelj aan het bijhouden en zie dat SLO-KR dan gemiddeld 8-10 min duurt
En KR-SLO rond de 30 minuten.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Welke dag terugreizen uit Kroatië?

Bericht door Volvo-Fendt » ma 23 aug 2021 14:26

Wij zijn afgelopen zaterdagavond om 21.00 uur vertrokken nabij Biograd. Rond middernacht voorbij Zagreb zagen we dat het nog erg druk zou zijn bij Macelj, volgens Google 1,5 tot 2 uur…🥺. Dus besloten om via Lupinjak-Rogatec te gaan. En dat is super bevallen, waar zo de grens over. Toen binnendoor weer richting Putj/Maribor. Al met al een uurtje bezig geweest, bij Durmanec van de snelweg af en bij Putj er weer opgekomen. Verder alles prima gegaan, rustig bij Passau etc.
Vrienden van ons vertrokken zondagochtend om 5 uur uit Biograd, en hebben 4 uur bij Macelj gestaan!!
En mijn ouders kwamen gisteren uit Istrie, en die hebben er 4 uur over gedaan om voorbij Koper te komen!!
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”