Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Cocoon » do 12 aug 2021 10:03

Hoi allemaal,

Volgens de ANWB site moet elke reiziger die Italië binnen gaat het Passenger Locator Formulier invullen.
Ik heb dit formulier zitten bekijken en het is een vrij uitgebreid formulier waarin allerlei informatie wordt gevraagd.
Eerlijk gezegd ben ik wat terughoudend om al onze informatie zomaar af te geven.

Wat zijn jullie ervaringen met het reizen naar Italië en de "controles" onderweg?


PS: ja we zijn allemaal gevaccineerd en de kids waarvan de vaccinatie nog niet 2 weken geleden heeft plaatsgevonden worden getest voor vertrek.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Bommes » do 12 aug 2021 11:03

Heb het net ingevuld, was het bijna vergeten dus bedankt voor je berichtje hier.
Heel veel invullen vind ik het niet.
Naam, geboorte datum, geboorte plaats, huidig adres van de gene die invult. Reis gezelschap: de namen en leeftijd.
Datum van vertrek uit NL en datum aankomst + locatie.

Niet echt heel erg privé allemaal.
Dus heb ik het maar braaf ingevuld een voor de zekerheid ff uitgeprint. Kan mooi in het dashboard kastje.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Micky » do 12 aug 2021 11:08

Dat zijn de regels om te mogen reizen, als je niet wilt invullen kun je altijd een ander Land kiezen om te gaan thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2763
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door RDDR » do 12 aug 2021 11:15

Neem aan dat je een smartphone hebt..... zodra je meer moet invullen dan alles wat je al weggeeft via je smartphone is het zorgelijk.

In het lijstje van Bommes zie ik werkelijk niets waar ik me zorgen over maak. Go with the flow.
Nadeel is dat meerdere landen aandoen momenteel speurwerk is naar wat wel / niet moet en het dagelijks veranderd. Gewoonweg gruwelijk onhandig, maar verder is het hoe het is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Cocoon » do 12 aug 2021 11:28

Ja, eigenlijk hebben jullie wel gelijk.
Was me meer aan het irriteren van de tijd die nodig is om alles door te lopen, maar dan toch maar even voor gaan zitten.

Vraag me nog wel af hoe streng ze zijn op de tijd die je opgeeft waarop je vertrekt vanuit Nederland en waarop je de grens overgaat vanuit Oostenrijk naar Italië...
Ik snap dat er geen 48 hr tussen mag zitten ivm evt coronatest, maar verder ontgaat mij het nut ervan om dit op te geven.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

RDDR
Berichten: 2763
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door RDDR » do 12 aug 2021 11:44

[re.gif]
Dat ben ik wel met je eens.... het nut van het invullen van dit soort formuliertjes is zeer dubieus..... we zouden toch de app gebruiken? Maar goed: zoals gezegd, ertegen verzetten heeft totaal geen zin.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

tomolino
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:33

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door tomolino » do 12 aug 2021 11:51

Bedankt voor de reminder, net ook even de formulieren voor mevrouw en mezelf ingevuld.
Allemaal een beetje omslachtig en inderdaad de vertrek en aankomsttijd zijn zaken die wat lastig aan te geven zijn, dat is toch allemaal maar ''zo zo''.

Aan de andere kant, als dit alles is om lekker naar het land van pizza en pasta te gaan dan valt het allemaal wel weer mee. knipoog.gif
Italiaanse trekker met Nederlandse hut

Toine
Berichten: 104
Lid geworden op: di 4 aug 2015 16:05

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Toine » do 12 aug 2021 11:56

Goedemorgen,

Bommes, u vergeet denk ik, na het “ff uitprinten en in het dashboardkastje leggen”, het formulier per post cq digitaal te verzenden.
Groet,

Toine

Fendt Tendenza 515sf 2019, vloerverwarming, Truma Airco Saphir Compact, Truma Combi 4e, Thule Omnistore 6300 met dimbare verlichting, asverzwaring 2000 kg, Isabella Minor, Unico Siena, Unico Turijn 320

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Cocoon » do 12 aug 2021 11:59

Dat verzenden gaat automatisch na het invullen van de eindverklaring.

In de bevestigingsmail die je ontvangt staat vervolgens:

"Thank you for completing the Passenger Locator Form before your trip. We appreciate your cooperation.
Important: please carry the PLF document with you when travelling, either electronically or in print."
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Bommes » do 12 aug 2021 12:34

Cocoon schreef:
do 12 aug 2021 11:28
Ja, eigenlijk hebben jullie wel gelijk.
Was me meer aan het irriteren van de tijd die nodig is om alles door te lopen, maar dan toch maar even voor gaan zitten.

Vraag me nog wel af hoe streng ze zijn op de tijd die je opgeeft waarop je vertrekt vanuit Nederland en waarop je de grens overgaat vanuit Oostenrijk naar Italië...
Ik snap dat er geen 48 hr tussen mag zitten ivm evt coronatest, maar verder ontgaat mij het nut ervan om dit op te geven.
Vertrek en aankomst tijden heb ik maar gegokt.
We vertrekken vrijdag, mits we vrij hebben van ons werk.
Anders vertrek zaterdag.
Aankomst Italië is dus of zaterdag of zondag.
Tja.. ik heb het ingevuld het zal verder wel goed zijn.
Ik hoorde dat Italië in vooral Italianen aan de kant gezet werden, terug Zwitserland in waren het de Zwitsers door mochten stoppen.

Wij zijn beide ingeënt, beide zichtbaar in de app.
Ons dochtertje is nog maar 5 maanden oud, die hoeft niet getest of ingeënt te zijn.
Testen is voor ons dus niet nodig, die 48 uur is dus ook niet van toepassing
Voor zover ik de regels die nu gelden tenminste begrijp.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Cocoon » do 12 aug 2021 12:45

Heb al wat kennissen gesproken die vorige week zijn afgereisd naar Italië.
Allemaal geven ze aan geen enkele controle te hebben gehad. Ook bij aankomst op de camping geen enkele vraag om bewijs van vaccinatie of test.

We hebben nu alles op orde, dus controle is niet erg, geeft alleen maar vertraging...
We gaan het zien.

Alvast een goede en mooie reis!
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door rutgerg » do 12 aug 2021 13:24

[re.gif] mijn ouders hebben een huis in Italië en gaan er gemiddeld toch wel elke maand een keer naartoe, ook de afgelopen 2 jaar. Ze zijn nog nooit gecontroleerd. Verder hoor ik van iedereen om mij heen dat ze heel Europa doorreizen maar heb van niemand nog gehoord dat ze gecontroleerd zijn dus wees gerust.

Fijne vakantie!
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4159
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door WillyL » do 12 aug 2021 14:57

Maar het is natuurlijk niet omdat er niet gecontroleerd wordt dat je niet in orde moet zijn!

Of is het daarom dat jullie in België wel eens hard op de gaspedaal durven te duwen, omdat hier net iets minder op snelheid gecontroleerd wordt? Nu, wij - en dan vooral onze zuidelijke landgenoten - hebben daarvoor een oplossing bedacht, putten in de wegen blij.gif Maar dat is naast de kwestie [aschrik.gif]
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door rutgerg » do 12 aug 2021 15:18

[re.gif] awhoea.gif dat zal t zijn ja, die haastige Hollanders... das meteen ook de reden waarom 'jullie Belgen' altijd links blijven plakken zeker, bang voor kuilen en spoorvorming rechts. whistle.gif mrgreen.gif Grapje he...
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Passenger Locator Form voor reizen naar Italië ??

Bericht door Morgoth » do 12 aug 2021 15:33

RDDR schreef:
do 12 aug 2021 11:15
Neem aan dat je een smartphone hebt..... zodra je meer moet invullen dan alles wat je al weggeeft via je smartphone is het zorgelijk.
En toch vind ik dat wel iets anders.
Op een smartphone geef je idd veel informatie weg maar een normale sterveling kan niet eenvoudig bij jouw informatie. Bij dit soort formuliertjes (ook de formuliertjes die je in Duitsland in restaurants moet invullen) geef je jouw informatie bewust aan iemand. "Alsjeblieft, hier is mijn bewijs dat ik vanavond niet thuis ben". Wie zegt mij dat de restauranthouder geen vriendjes heeft die interesse hebben in mijn Smart-TV? Ik vind het wel een aantasting van mijn privacy. De app zou voldoende moeten zijn.
Om dezelfde reden heb ik de black-box in mijn auto geweigerd. Ik wilde niet dat mensen bij de leasemaatschappij en mensen bij ons in het bedrijf konden zien waar ik mij bevond. Ik weet dat ik op mijn telefoon ook te traceren ben maar dat kunnen mijn werkgever en leasemaatschappij niet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Routes”