WiFi op de camping, noodzaak?

WiFi op de camping

Peiling eindigde op ma 11 okt 2021 08:16

Een camping zónder Wifi rijd ik voorbij
23
25%
Leuk dat het er is, maar voor mij géén noodzaak
65
71%
Een camping mét WiFi laat ik links liggen
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 91

Powerman

Re: WiFi op de camping, noodzaak?

Bericht door Powerman » vr 13 aug 2021 20:53

Wifi is voor ons zeker geen noodzaak en we selecteren er ook niet op. Is het er, dan is dat prima, is het er niet, dan is dat ook goed. Zolang er maar een goede 4G of 5G verbinding is, komen wij daar prima mee uit.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WiFi op de camping, noodzaak?

Bericht door Micky » vr 13 aug 2021 21:03

[re.gif]

Dat bedoel ik dus deze poll is waardeloos omdat je niet voor 4/5 G kunt kiezen en alleen voor wifi, ik had het al voorgesteld maar TS heeft het niet laten aanpassen dfoor het team, ook wij hoeven dus geen Wifi als 4g dekking goed is en ik denk velen met ons
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: WiFi op de camping, noodzaak?

Bericht door daniel1975 » vr 13 aug 2021 22:22

Same here; 4g is 9 van de 10x beter dan campingwifi.
Maar deze zomer hadden we én geen dekking én geen fatsoenlijke wifi, dan is het toch lastig.
Even snel routes zoeken, andere camping voor terugreis zoeken, mooie hikes in de omliggende bergen nazoeken, etc. Lukt dan nauwelijks en is onhandig.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: WiFi op de camping, noodzaak?

Bericht door Carnavalswiertz » za 14 aug 2021 10:28

Op Las Dunas een ietswat ongelukkige situatie. Camping heeft camping WIFI die gewoon niet werkt. Dan 4G dekking die niet werkt, ik neem aan doordat er simpelweg veel te veel mensen zijn (in het hoogseizoen) ten opzichte van de capaciteit. De volgende stap zijn de luxe plekken waar men per plek een dedicated WIFI-router kan gebruiken a EUR 5 / dag. Dit werkt eigenlijk prima muv emails. Zodra deze groter zijn dan 50kb (heel weinig in ieder geval) werkt dit ook niet. Mijn laatste redmiddel zijn WIFI kaartjes voor EUR 2 (meen 2 uur) en EUR 5 voor 6 uur waarmee ik het op het terras bij het zwembad kan emailen. Het voordeel is dat men dan ook bijvoorbeeld van een gele rakker kan genieten.
(Ps ik ben geen computernerd maar probeer een beetje bij te blijven met urgente emails van het werk met 10-15 minuutjes per dag).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: WiFi op de camping, noodzaak?

Bericht door de reiziger » ma 6 sep 2021 20:14

Ok, maar laat ons duidelijk zijn: slechte wifi is geen wifi.
Vanuit mijn persoonlijk standpunt als overwinteraar en digi-vreter: ik wil mijn kranten vlot kunnen downloaden en nog wat van die dingen, zonder mijn maandelijkse GB's er op een week te moeten doorjagen.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”