Oostenrijk - Italië via Munchen

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Oostenrijk - Italië via Munchen

Bericht door Cocoon » di 17 aug 2021 20:42

Gisteren om 6.00 uur vertrokken vanuit regio Eindhoven. Via de 61 naar Keulen en daar overgegaan op de 3.
De 3 helemaal gereden tot Wurzburg waarna we via de 7 naar Ulm en via de 8 naar Augsburg zijn gereden.
Om 16.00 uur aankomst Bella Augusta in Augsburg.
Vanochtend om 7.00 uur vertrokken richting Levico via München naar inssbruck en via de Brenner naar Italie. Aankomst 14.00 uur.

Totaal misschien een half uurtje oponthoud door korte file bij Keulen en wat oponthoud door wegwerkzaamheden. Al bij al een prima en relaxte route!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Oostenrijk - Italië via Munchen

Bericht door janoniem » di 24 aug 2021 17:58

Mijn zoon reist zaterdag 28/8 naar het meer van Trasimeno met een kale auto vanuit de Achterhoek.
Hij heeft al een digitaal vignet voor Oostenrijk en wil een stop maken in de omgeving van Innsbruck.
Verdere voorkeur is de Fernpass.
De gekozen route tot aan Insbruck zoals hij die aan mij voorlegt is deze
Is dat met een kale auto een goede keus of zijn er alternatieven?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Kasper

Re: Oostenrijk - Italië via Munchen

Bericht door Kasper » di 24 aug 2021 18:20

Lijkt mij een goeie route, maar ik ben nog nooit over Innsbruck gegaan, ik ga dan meestal over de Fernpas en Reschenpas. Ook over Innsbruck kan natuurlijk ook best.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 630
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Oostenrijk - Italië via Munchen

Bericht door Xecto » di 24 aug 2021 19:22

Wij pakken altijd vanaf Hockenheim de A6 op over Heilbronn, tot aan de A7 en dan naar beneden: veel fijner rijden dan de A8 en maar weinig langer.

De Fernpass en dan over de Brenner is een prima route. De Reschenpas is mooi, maar aan de Italiaanse kant door allerlei dorpjes en als je pech hebt achter een van de vele lokale boeren met hun tractortjes: ik zou t niet doen!

Wij hebben 2 jaar geleden met caravan deze route omgekeerd afgelegd in ongeveer 20u. Tussen Bologna en Florence even opletten welk van de twee Autostrada’s je pakt: rechtstreeks door tunnels of toeristisch. Staat opzicht goed aangegeven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

workel

Re: Oostenrijk - Italië via Munchen

Bericht door workel » di 24 aug 2021 19:38

Ron055 schreef:
za 14 aug 2021 22:21
Vanwege alle slechte verwachtingen hebben we vandaag eens enschede, kassel, schweinfurt, bamberg, neurenberg gereden..... geen centje pijn en mooie route. Gaan we vaker doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Slim, route rijden wij al enkele jaren zowel in de zomer als in de winter, prima te doen en file vrij. thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”