Oostenrijk - Italië via Munchen
Oostenrijk - Italië via Munchen
Hoi,
Aanstaande maandag vertrekken we naar Italië.
Plan is om vroeg in de ochtend (ca. 6.00 uur) te vertrekken en vanuit de regio Eindhoven via Venlo, Keulen en via Stuttgard of Neurenberg (welke de snelste is) naar München te rijden.
Onder Munchen hebben we bij Kaiser camping een overnachting staan om vervolgens de volgende dag via Innsbruck via de Brenner naar Italië te rijden.
Is er al iemand die onlangs deze route heeft gereden, en hoe zijn de ervaringen met baustellen e.d.?
Ben vooral ook benieuwd naar het eerste deel rond Keulen.
Het eerste deel tot aan de overnachting is ca 800 km rijden en met een gemiddelde snelheid van 75-80 km/h en vier tussenstops van elk een half uur doen we er op ons gemakje zo'n 12,5 uur over schat ik in.
Aanstaande maandag vertrekken we naar Italië.
Plan is om vroeg in de ochtend (ca. 6.00 uur) te vertrekken en vanuit de regio Eindhoven via Venlo, Keulen en via Stuttgard of Neurenberg (welke de snelste is) naar München te rijden.
Onder Munchen hebben we bij Kaiser camping een overnachting staan om vervolgens de volgende dag via Innsbruck via de Brenner naar Italië te rijden.
Is er al iemand die onlangs deze route heeft gereden, en hoe zijn de ervaringen met baustellen e.d.?
Ben vooral ook benieuwd naar het eerste deel rond Keulen.
Het eerste deel tot aan de overnachting is ca 800 km rijden en met een gemiddelde snelheid van 75-80 km/h en vier tussenstops van elk een half uur doen we er op ons gemakje zo'n 12,5 uur over schat ik in.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Niet zo bekend met de huidige vertragingen op het Duitse wegennet maar is vertrek om 06.00 geen lastige tijd als je langs Keulen en Stuttgart wilt rijden?
Ik vind je berekening wel wat optimistisch.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Onze heen en terugreis naar Kroatië waren vrij dramatisch qua files. Voor de terug gemeend slim te zijn door de route van de heenweg te mijden. Ik was vanzelf niet het enige genie en dus het zelfde gedonder richting NL
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Ja, toen ik aan het typen was dacht ik al hetzelfde.
Ik denk dat ik toch maar wat meer reserve ga inbouwen...
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 15 mar 2018 00:20
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Over Keulen is nu ook geen lolletje, ik zou de Sauerlandroute ook eens overwegen.
Subaru Forester met Solifer Artic 520
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
We hebben dit ook gereden (Keulen, Frankfurt, Heilbron, Stuttgart, München) en de baustellen zijn beperkt. Het best neem je vanaf Venlo de A61 tot knooppunt Kerpen en dan onderlangs Keulen. De A61 na Kerpen is afgesloten
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
-
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Dan word het over Nurnberg vrees ik,om via Stuttgart te gaan zou je t beste de A 61 rijden ,maar deze is gesperrt i.v. met de waterschade een paar weken terug.Cocoon schreef: ↑wo 11 aug 2021 11:14Hoi,
Aanstaande maandag vertrekken we naar Italië.
Plan is om vroeg in de ochtend (ca. 6.00 uur) te vertrekken en vanuit de regio Eindhoven via Venlo, Keulen en via Stuttgard of Neurenberg (welke de snelste is) naar München te rijden.
Onder Munchen hebben we bij Kaiser camping een overnachting staan om vervolgens de volgende dag via Innsbruck via de Brenner naar Italië te rijden.
Is er al iemand die onlangs deze route heeft gereden, en hoe zijn de ervaringen met baustellen e.d.?
Ben vooral ook benieuwd naar het eerste deel rond Keulen.
Het eerste deel tot aan de overnachting is ca 800 km rijden en met een gemiddelde snelheid van 75-80 km/h en vier tussenstops van elk een half uur doen we er op ons gemakje zo'n 12,5 uur over schat ik in.
IK heb de A 3 enige weken teug gereden in omgekeerde volgorde (van Regensburg naar Koln) er zitten tussen Wurzburg en Nurnberg wat baustelles,evenals van Frankfurt naar Koln.
Of je daar hinder van gaat hebben is niet te zeggen;laat t op je afkomen en stel je (overnachtings) plan eventueel bij.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Vanuit Eindhoven ????Corvanwaesberge schreef: ↑wo 11 aug 2021 13:06Over Keulen is nu ook geen lolletje, ik zou de Sauerlandroute ook eens overwegen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Oostenrijk - Italië via Munchen
Ach waarom niet. Is het om, maar het hoeft toch niet altijd de kortste route te zijn? Mag het ook de mooiste en meest rustige route zijn?
Toen we nog in Oss woonden reden we de Sauerlandroute vaker, nu vanuit regio Tilburg is het logischer Links of Rechts Rheinisch te gaan maar je kunt nog net zo goed vanuit Venlo naar Dortmund rijden en de Sauerlandroute pakken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 15 mar 2018 00:20
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
t is inderdaad iets om maar wat doe je liever: rijden of in de file staan.
Subaru Forester met Solifer Artic 520
-
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Als t niet altijd de kortste route moet zijn zou je ook via luik-Luxemburg kunnen rijden,90 km meer ,maar wel "goedkoop tanken "in lux,Daphne schreef: ↑wo 11 aug 2021 15:56
Ach waarom niet. Is het om, maar het hoeft toch niet altijd de kortste route te zijn? Mag het ook de mooiste en meest rustige route zijn?
Toen we nog in Oss woonden reden we de Sauerlandroute vaker, nu vanuit regio Tilburg is het logischer Links of Rechts Rheinisch te gaan maar je kunt nog net zo goed vanuit Venlo naar Dortmund rijden en de Sauerlandroute pakken.
https://www.google.nl/maps/dir/Tilburg/ ... 351253!3e0
En...........je laat de "Ruhrpott" links liggen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Na alles nog eens te overwegen hebben we onze overnachting aangepast en gaan we stoppen in Augsburg.
We rijden dan toch maar via keulen/Stuttgart maar het scheelt een flink aantal kilometers waardoor we meer tijd hebben overdag.
Het valt me tegen om een overnachtngscamping te vinden in Duitsland. We zijn daar niet zo bekend op kampeergebied. Dan is Frankrijk wat gemakkelijker met al die Municipal campings om de 50 km....
Bedankt voor de tips en overwegingen
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
We rijden dan toch maar via keulen/Stuttgart maar het scheelt een flink aantal kilometers waardoor we meer tijd hebben overdag.
Het valt me tegen om een overnachtngscamping te vinden in Duitsland. We zijn daar niet zo bekend op kampeergebied. Dan is Frankrijk wat gemakkelijker met al die Municipal campings om de 50 km....
Bedankt voor de tips en overwegingen
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Camping Bella Augusta, direct aan de snelweg, incl. een Italiaans restaurant Camping wordt veel gebruikt als overnachtingscamping.
https://www.bella-augusta.de/
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Dat is 'm PD!
Jullie goed bevallen begrijp ik, goed om te lezen.
Jullie goed bevallen begrijp ik, goed om te lezen.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Ja prima camping, we hebben er verschillende malen overnacht. Ook een speeltuintje op de camping en direct aan een groot zwem/recreatiemeer.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Top, klinkt goed!
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
-
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Zou in ieder geval Wurzburg-Ingolstadt zien te vermijden. Daar zijn veel wegwerkzaamheden. Lange rijen met vrachtwagens op de rechterstrook. Voordat die van de plaats zijn ben je lange tijd verder. Ben ze veelal voorbij gereden,...... Alternatief is via Ulm en Augsburg naar Munchen te rijden,
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Op de A61 heb je gedurende heel veel kilometers een inhaalverbod voor caravans en vrachtwagens. Als je over de A3 en de A7 rijdt richting Ulm en dan via Augsburg naar München heb je maar weinig kilometers met inhaalverbod.
Op deze site vind je een kaart met de plaatsen waar een inhaalverbod is:
https://transitfrei.de/transitfrei-maga ... cht-karte/
En wegenwerken zijn er over heel Duitsland, daar hoef je niet een bepaalde weg voor te kiezen.
Op deze site vind je een kaart met de plaatsen waar een inhaalverbod is:
https://transitfrei.de/transitfrei-maga ... cht-karte/
En wegenwerken zijn er over heel Duitsland, daar hoef je niet een bepaalde weg voor te kiezen.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)
-
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
OM te beginnen is de A 61 op dit moment een "no-go"area,na de catastrofale overstromingen van enige weken geleden.
Maar waar je in je betoog aan voorbij gaat is het feit dat de A 61 zodanig aangelegd is dat ook het vrachtverkeer daar tussen de 80 en 90 km/h rijdt ,en ,met uitzondering van het stuk tussen Koblenz een Mainz vrijwel vlak is.
Een inhaalverbod voor auto + caravan bestaat slechts waar V.Z. ( verkehrszeichen ) 276 geplaats is met daaronder een "aanhanger symbool"
Bij het V.Z. 277 zijn personenwagens ,ook met caravan en + 3500 kg uitgezonderd
( dus zie je een bord met een zwarte en daarnaast rode vrachtwagen mag je daar met je caravan gewoon inhalen.)
(( in de StVO,de strassenverkehrs ordnung,de Duitse verkeers wetgeving staat(In art 5)
https://www.bussgeldkatalog.org/ueberholverbot-schild/
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Oostenrijk - Italië via Munchen
Probeer ook de A8 te mijden: ondanks veel verbeteringen zijn er nog steeds baustellen en sowieso veel drukte. Lange hellingen zorgen ook voor veel brandstofverbruik. Wij rijden eigenlijk altijd de A6 en A7: minder verkeer en vlakker.
Overigens kun je nog zo intelligent plannen: wij reden op 1 augustus om 15u weg uit Nederland, geen vuiltje aan de lucht, maar om 4u ‘s nachts was het na München al max 90kmh. Om 5:30 stonden we in de file voor de Tauerntunnel en om 7u stond er al een uur vertraging voor de Karavankentunnel. Zodoende omgereden via Italië, maar van het oorspronkelijke plan om rond 9u bij de grens van Kroatië te staan bleef niets over.
Het advies van de ANWB om op donderdag te reizen wordt ook ter harte genomen: Kroatië uit om 11u smorgens zorgt al voor een dik uur oponthoud. Misschien toch maar op zaterdag overdag weer gaan rijden
Denk er aan dat de Brenner in deze tijd van het jaar ook erg druk is. Met een beetje pech heb je rond de middag kilometers lang stop-&-go.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Overigens kun je nog zo intelligent plannen: wij reden op 1 augustus om 15u weg uit Nederland, geen vuiltje aan de lucht, maar om 4u ‘s nachts was het na München al max 90kmh. Om 5:30 stonden we in de file voor de Tauerntunnel en om 7u stond er al een uur vertraging voor de Karavankentunnel. Zodoende omgereden via Italië, maar van het oorspronkelijke plan om rond 9u bij de grens van Kroatië te staan bleef niets over.
Het advies van de ANWB om op donderdag te reizen wordt ook ter harte genomen: Kroatië uit om 11u smorgens zorgt al voor een dik uur oponthoud. Misschien toch maar op zaterdag overdag weer gaan rijden
Denk er aan dat de Brenner in deze tijd van het jaar ook erg druk is. Met een beetje pech heb je rond de middag kilometers lang stop-&-go.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Oostenrijk - Italië via Munchen
Wat wij overigens op die route doen: bij Ulm naar beneden en via de Fernpass naar de Brenner. Dat scheelt je aanzienlijk in kilometers en de drukte rond München sla je over. Het kan op de Fernpass natuurlijk ook druk zijn, afhankelijk van de dag en tijd waarop je daar komt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Samengevat: langs waar je ook rijdt, het is overal wat.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Vanwege alle slechte verwachtingen hebben we vandaag eens enschede, kassel, schweinfurt, bamberg, neurenberg gereden..... geen centje pijn en mooie route. Gaan we vaker doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
En waar staan jullie nu?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Oostenrijk - Italië via Munchen
Via passau richting Maribor Slovenie. Lange file voor tegengestelde inreiscontrole bij duitsland, maar in onze richting wederom geen centje pijn. Op de radio ook constant fileberichten op kroatische grenscontrolrs van enkele uren.
Richting italie ook geen verkeersmeldingen, maar wel op inreis oostenrijk . Terugreis veel meldingen bij aĺe grote grensovergangen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Richting italie ook geen verkeersmeldingen, maar wel op inreis oostenrijk . Terugreis veel meldingen bij aĺe grote grensovergangen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)