Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Chris » wo 18 aug 2021 16:56

Nimma schreef:
wo 18 aug 2021 08:58
[re.gif] [re.gif] mooi gemaakt Chris. En aan de achterkant lijkt je Knaus nu gemotoriseerd awhoea.gif
Voorkant...daar zitten die 6kant bouten ver onder de hut...
Bij jou ook denk ik..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Chris » wo 18 aug 2021 16:58

Citrorob schreef:
wo 18 aug 2021 12:47
Chris schreef:
wo 18 aug 2021 00:19
[re.gif]
Dit gemaakt daarvoor...
Altijd raak..
Aan de voorkant van ons model caravan is het best wel verweg zoeken..
.
IMG-20210805-WA0012.jpegIMG-20210805-WA0017.jpeg
Chris, ik vind het voor jouw doen wel een basic oplossing hoor. Ik had bij jou toch op zijn minst 4 e-motoren en een level systeem verwacht. haphop.gif

Ziet er netjes uit. thumbup.gif
Wensen wensen..
Eerst een moveraccu...want die lijkt minder te worden..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door jessedew » do 19 aug 2021 13:34

Niels83 schreef:
wo 18 aug 2021 00:56
daniel1975 schreef:
vr 13 aug 2021 21:59
30 euro is geen geld. Dat goedkope dingetje is voldoende voor de pootjes? Nastellen met de zwengel neem ik aan?
Als je het goed doet, heb je met een oprijplaat de caravan in de breedte recht gezet, en met het neus wiel in of uitdraaien in de lengte. Dan is het alleen een kwestie van de poten op de grond zetten. Daar kan dit tolletje prima voor gebruikt worden.
De koolborstels zullen hier niet noemenswaardig van slijten en de komende jaren kun je dat dus prima met accutol doen.

De slinger en de poten zijn niet bedoeld om je caravan recht te zetten.

Zelf had ik het al gauw gezien met de oprijplaten, zonder mover werkt dit alleen als de plek perfect is om achteruit in te parkeren en je caravan er op te rijden. Dus heb ik een paar krikken gekocht waar mee ik hem waterpas zet.
Helemaal eens met jouw verhaal, het op de plek zetten lukt ook zonder mover prima, zeker met wat behulpzame buren (als je te weinig ruimte hebt om hem met de auto op de plek te rijden (dat kan vaak alleen als je als 1e arriveert) (niet dat een mover niet handig is, maar dat zit er nu eenmaal niet op.

Zag al eerder iemand met een krik in de weer, mag ik vragen welke krikken je daarvoor hebt aangeschaft? en is 1 krik voldoende, meestal accepteer je toch dat 1 wiel op de grond blijft staan? Dus 1 as opkrikken?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Niels83 » do 19 aug 2021 13:53

Ik krik ze beide op omdat ik de wielen iets wil optillen. Dan staat hij veel steviger. Doe ik dat niet dan wordt mijn jongste steeds wakker als ik naar bed ga of mij omdraai. Om hem recht te zetten is 1 voldoende.
Ik heb gewoon 2 simpele schaar krikjekjes gekocht.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door jessedew » do 19 aug 2021 15:58

[re.gif] domme vraag wellicht, maar wat krik je dan omhoog, die buis / as waar de wielen aan zitten neem ik aan? of het stalen frame wat aan de onderkant zit?

Zie het idd, krikje kost 15 euro ofzo.

Wduys

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Wduys » ma 27 jun 2022 14:29

Heb 3 jaar enduro gehad en 3 jaar ellende, als de pootjes naar beneden moesten komen bleven ze omhoog en als ze naar beneden stonden draaide ze weer automatisch in, ik zou zeggen kijk verder naar een ander systeem want dit is echt waardeloos. Volgens Tradekar (leverancier) ligt het aan de gebruiker maar het indrukken van een knopje kan weinig fout aan gaan. Wederom diep in de buidel getast en het E en P systeem laten monteren en dat is echt perfect! Dat ik een systeem nodig heb heeft te maken met de gezondheid.



...

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Niels83 » di 5 jul 2022 01:34

jessedew schreef:
do 19 aug 2021 15:58
[re.gif] domme vraag wellicht, maar wat krik je dan omhoog, die buis / as waar de wielen aan zitten neem ik aan? of het stalen frame wat aan de onderkant zit?

Zie het idd, krikje kost 15 euro ofzo.
Bijna een jaar later sorry. Ik zet de krikken net achter het wiel op het frame.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Hobby Linka » di 5 jul 2022 14:59

Bezem.jpg
Bezem.jpg (11.46 KiB) 1961 keer bekeken

Even een onzin bericht en de daarop gegeven reacties verwijderd.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door jessedew » wo 6 jul 2022 10:51

Niels83 schreef:
di 5 jul 2022 01:34
jessedew schreef:
do 19 aug 2021 15:58
[re.gif] domme vraag wellicht, maar wat krik je dan omhoog, die buis / as waar de wielen aan zitten neem ik aan? of het stalen frame wat aan de onderkant zit?

Zie het idd, krikje kost 15 euro ofzo.
Bijna een jaar later sorry. Ik zet de krikken net achter het wiel op het frame.
Das mooi op tijd mrgreen.gif want een krik besteld, pas geleden (best zwaar, dus gooi de autokrik er maar ff uit ivm gewicht) wellicht dat die autokrik trouwens een caravan ook omhoog kan krikken? scratch.gif

nouja, ik ga dus de potkrik over 2 weekjes uitproberen (indien nodig) wat zet je onder de wielen, levelers? (die heb ik namelijk wel)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Pootuitdraaisleutel icm boormachine met kabel

Bericht door Niels83 » wo 6 jul 2022 23:08

Ik heb nog niet gehad dat er echt iets onder het wiel kan. Die zakt natuurlijk wat uit de vering, tenminste bij mijn staal geveerde, hoe dat met de veren van nu is weet ik niet.

Kijk even of een pot krik je auto omhoog krijgt, bij mij is de ene te hoog om onder de auto te krijgen, en dan gebruik ik een krik in 90% gevallen om een volle band te wissel en de ander komt niet hoog genoeg om het wiel van de grond te tillen.

Ik gebruik trouwens de veel minder zware dubbele schaar krik. In mijn vag auto ligt een enkele krik, die kreeg ik niet stabiel genoeg onder de caravan en draaide ik kapot.

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”