Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Plaats reactie
Anoniem

Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Anoniem » vr 6 aug 2021 12:11

Goeiemiddag,

In onze Burstner zit een Fransbed. Mijn kant is ingedeukt (zwaarlijvige vorige eigenaar) en ondanks topmatras en handdoeken onder die plek, slaap ik verschrikkelijk slecht.

We willen dus graag investeren in een nieuw matras, maar de mogelijkheden en prijzen duizelen me voor de ogen.

Ik schat dat ons bed 140x200 is, met halverweg een 'naad' zodat hij opgeklapt kan worden.

Iemand een idee waar ik daarvoor het beste terecht kan? Ik heb uiteraard Google bekeken, maar zoeken naar échte ervaringen.
Nu in buurt Eindhoven en normaliter in buurt Apeldoorn

Alvast bedankt!

Gr Pieter

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door moyzo » vr 6 aug 2021 12:31

Wij zijn in helmond geweest bij een matrassenfabriek aan de vossenbeemd https://www.matrassenfabrikant.nl/ met caravan er naar toe gegaan om ter plekke op de bedbodem de juiste combi uit te testen. In tegenstelling tot degene die op ekkersrijt zit is deze veel gunstiger qua prijs.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Anoniem

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Anoniem » vr 6 aug 2021 12:38

Hi @moyzo ,

Dank voor je bericht. Ekkersrijt stond idd hoog in Google, maar de prijzen ook.

Dank, ik zal eens kijken op de site in 'Hellimund'.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door petronella » vr 6 aug 2021 13:18

Wij hebben 8 jaar geleden ons matras gekocht bij semi nautic , prima service en ligt nog steeds heerlijk.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Paul Vingerhoets » vr 6 aug 2021 13:21

Kijk ook even naar het gewicht. Achteraf gemaakte matrassen kunnen wel eens een aantal kg meer wegen dan de originele
Verder is een goed matras wel bepalend voor je vakantiegevoel een paar euro’s extra kan veel verschil uitmaken.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Frup » vr 6 aug 2021 13:58

Goede ervaring (2x) met Twenteland matrassen.
Niet heel goedkoop, maar slapen zoals thuis. Een goede nachtrust is wel wat waard.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Daphne » vr 6 aug 2021 15:41

moyzo schreef:
vr 6 aug 2021 12:31
Wij zijn in helmond geweest bij een matrassenfabriek aan de vossenbeemd https://www.matrassenfabrikant.nl/ met caravan er naar toe gegaan om ter plekke op de bedbodem de juiste combi uit te testen. In tegenstelling tot degene die op ekkersrijt zit is deze veel gunstiger qua prijs.
Wij zijn jaren geleden ook op dat adres in Helmond geweest. We hebben daar ook kunnen testen en het oude matras hebben we daar achtergelaten zodat ze ‘m precies na konden maken. Beide matrassen, dus de oude en nieuwe werden netjes thuisbezorgd. Maar je kunt volgens mij de oude ook door hun laten afvoeren.
Wel even een afspraak maken voor het testen van de verschillende soorten matrassen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Anoniem

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Anoniem » vr 6 aug 2021 15:55

Is óók nog een optie. Op terugweg erlangs rijden en oude daar laten....wat moet er nog mee :-)

Dankjewel

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Boxertall » vr 6 aug 2021 16:07

Bij onze LMC bleek de lattenbodem niet in staat om de lengte overspanning zonder doorzakken te overbruggen.
In het midden een ondersteuning (1 zijde af fabriek dus wel geplaatst, andere zijde niet) loste het doorzakken op.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door janoniem » vr 6 aug 2021 17:35

Twee jaar geleden hebben wij onze beide enkele matrassen laten vullen bij Schalk Twente
Totale kosten 370 euro inclusief afvoeren.
Het schuim was op voorraad, we zijn een hapje gaan eten en bij terugkomst lag het klaar.
Familiebedrijf, echte Tukkers. Hebben verstand van zaken en leveren goed spul.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Anoniem

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Anoniem » vr 6 aug 2021 22:04

Boxertall schreef:Bij onze LMC bleek de lattenbodem niet in staat om de lengte overspanning zonder doorzakken te overbruggen.
In het midden een ondersteuning (1 zijde af fabriek dus wel geplaatst, andere zijde niet) loste het doorzakken op.
We hebben halverwege een ondersteuning.
Matras bestaat eigenlijk uit 2 delen en kan halverwege vouwen, zodat mijn deel omhoog kan en we onder het bed kunnen komen.

Desalniettemin lig ik in het 'kont-gat' van een vorige slaper.

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Boxertall » za 7 aug 2021 07:18

PizzaPieter schreef:
vr 6 aug 2021 22:04
We hebben halverwege een ondersteuning.
Matras bestaat eigenlijk uit 2 delen en kan halverwege vouwen, zodat mijn deel omhoog kan en we onder het bed kunnen komen.

Desalniettemin lig ik in het 'kont-gat' van een vorige slaper.
Duidelijk! Succes met het vinden van een nieuwe matras (moet wel lukken als ik het zo lees)...

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Avontuur » za 7 aug 2021 07:46

petronella schreef:Wij hebben 8 jaar geleden ons matras gekocht bij semi nautic , prima service en ligt nog steeds heerlijk.
In onze Eriba hadden we ook een matras laten maken door Semi Nautic, dat zal ook onze keuze worden in de Fendt, .. mocht het huidige matras tegenvallen. Tot nu toe is het matras van de Fendt in de Diamant top gebleken, dus blijft deze liggen. Anders zonder nadenken weer naar Semi Nautic gegaan!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Dukcer
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 mar 2017 10:41
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Dukcer » vr 17 sep 2021 17:30

[re.gif] welke type matras hadden jullie gekocht bij Semi Nautic?

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Avontuur » vr 17 sep 2021 19:43

Dag wij hadden het Seminautic Excellent Matras samengesteld. Echt een topmatras bijna of misschien wel beter als thuis Afbeelding

Afbeelding
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door Leentje » vr 17 sep 2021 20:22

Daphne schreef:
vr 6 aug 2021 15:41
moyzo schreef:
vr 6 aug 2021 12:31
Wij zijn in helmond geweest bij een matrassenfabriek aan de vossenbeemd https://www.matrassenfabrikant.nl/ met caravan er naar toe gegaan om ter plekke op de bedbodem de juiste combi uit te testen. In tegenstelling tot degene die op ekkersrijt zit is deze veel gunstiger qua prijs.
Wij zijn jaren geleden ook op dat adres in Helmond geweest. We hebben daar ook kunnen testen en het oude matras hebben we daar achtergelaten zodat ze ‘m precies na konden maken. Beide matrassen, dus de oude en nieuwe werden netjes thuisbezorgd. Maar je kunt volgens mij de oude ook door hun laten afvoeren.
Wel even een afspraak maken voor het testen van de verschillende soorten matrassen.
Jaren geleden ook hier onze matras laten vervangen, met vouwnaad in het midden. Bij levering bleek alles spiegelbeeldig gemaakt te zijn. Binnen 24 uur werd dit opgelost en thuisbezorgd zodat we met een juist matras op vakantie konden vertrekken.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door RichTrip » zo 19 sep 2021 13:55

Als het omgeving Apeldoorn moet zijn, dan kan ik het volgende adres aanbevelen:

https://www.schalktwente.nl/

Zit in Albergen, Overijssel.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

PatjeOost
Berichten: 47
Lid geworden op: do 29 aug 2019 09:56

Re: Nieuw matras - advies waar wél en waar níét kopen?

Bericht door PatjeOost » di 12 okt 2021 17:42

Bij de Ikea een schuimmatras gekocht. Ideaal op maat te snijden.

Voordelig en prima matras!

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”