Zwarte zaterdag

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Zwarte zaterdag

Bericht door Niels83 » do 5 aug 2021 23:27

Wij hebben nog nooit op zwarte zaterdag gereden, maar nu zijn wij er eigenlijk wel klaar mee, wij staan nu op een camping vanwege de leuke knusse markt op zaterdag. Ons plan is zaterdag na de markt te gaan rijden., we zullen net boven macon op de route soleil komen en willen het liefst dan naar huis in Amersfoort.

Mijn inschatting is dat we achter de meute uit Spanje aanrijden die in Macon hebben overnacht. Lyon hebben we al gehad. Kan ik nog grote overlast verwachten. We willen niet gaan jakkeren, als het niet lukt overnachten we ergens. Maar is het realistisch om de 850 km in 12 uur met een avond maaltijd pauze te kunnen doen?

Andere optie is stoppen bij mijn schoonmoeder in Roermond, maar dat is alleen zinvol als we daar voor 22.00 zijn.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door eurotrotter » vr 6 aug 2021 12:59

IK denk dat het voor u wel mee zal vallen met de "zwarte zaterdag drukte"
Zwarte zaterdag word hoofdzakelijk veroorzaakt doordat Parijs ende grote regio daar omheen "leeg loopt"
Het fenomeen "chase croiséé "waarbij de ene helft vertrekt van huis ende andere helft terugkeert was vorige week ,zaterdag 31 juli.

Volgens de calender van Bison-futéé ( slimme bison,de officiele site van de overheid) heb je de grootste drukte op zaterdag 07-08 v.w.b. het vertrekkende verkeer in de "regio 4,de Rhone alpes"en voor het terugkerende verkeer in de "regio 6,de Mediteriane boog.

https://m.bison-fute.gouv.fr/IMG/pdf/Ca ... onFute.pdf

Beide regio heb je dus al verlaten ,als je bij Macon de A 31 volgt richting Luxemburg zul je weinig problemen tegen komen
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Bob Diesel » vr 6 aug 2021 14:23

[re.gif] [re.gif]
Zie de terug reis ook nog als vakantie
Las op de helft nog een overnachting in
Bij Nancy of Metz
Kan je nog een 🍷of 🍻 doen
En je komt de andere dag uitgerust op een normaal tijdstip thuis

Wij maken al jaren op de retourreis een stop in N,FR of Lux
Wonen in Limburg ,en zijn dan net na het middag uur thuis
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Niels83 » vr 6 aug 2021 15:20

[re.gif]
Dat is ook nog een optie.
Al is om 01.00 thuis komen voor mij niet echt een probleem. Veel vroeger slaap ik normaal toch niet. En dan in je eigen bed weer wakker worden is ook een luxe.
Wijntje of biertje kan thuis ook prima.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Taan » vr 6 aug 2021 15:34

ik had vorige week geen centje pijn op de terugweg. Op zwarte zaterdag op de binnenring van Parijs. Nog nooit zo soepel gereden. Dat was omstreeks 10:30 's ochtends.
Als het soepel gaat reken ik met 90km/u. rijtijd. Dus op 850 heb je dan ca 2,5 uur pauze. Echter ik zou niet graag eerst een markt bezoeken en dan nog 850km rijden.
Dan zou ik die markt lekker laten zitten, (is dat heel belangrijk?) dan is het goed te doen.

Een stop in Metz kan ik aanbevelen. Is echt een mooie stad om 's avonds doorheen te lopen en heel gezellig. (hoewel met het weer a.s. zaterdag...?)
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Niels83 » vr 6 aug 2021 23:17

[re.gif]
Het hele doel van deze camping is die markt. Die is echt heel gezellig en leuk. Belangrijk niets op vakantie is belangrijk.
Maar idd het weer maakt dat we om 12.00 met gierende banden naar huis willen.

Ik ben de regen nu wel echt zat. Ik ben blij dat we nog 2 mooie dagen hebben gehad want de afgelopen week was het buiten douchen.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Bob Diesel » vr 6 aug 2021 23:24

Nu zijn we nieuwsgierig
Waar die markt is scratch.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door deusjevo » vr 6 aug 2021 23:39

Boven Macon, is het eerste stuk de A39 dan geen optie?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Reizigers

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Reizigers » za 7 aug 2021 07:37

Onze oudste dochter app’te gisteren dat ze vanuit het Zwarte Woud 360 Km 9 uur gereden/gestaan hebben.
Nu maar overnachten in Roermond.
Andere dochter app’te een foto van een hele lege weg met als onderschrift:
“Zwarte zaterdag in Zweden”

workel

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door workel » za 7 aug 2021 15:11

4 jaar geleden op zwarte zaterdag gaan rijden naar Kroatië echt helemaal nergens file gehad 7:30 vertrokken en om 18:00 in Bergen zuid-Duitsland.

Jaar of 8 geleden eens op zwarte zaterdag door de Tauerntunnel 7:30 vertrokken uit Werven in Oostenrijk en om 17:30 in Villach echt een hele drama.
Over de pas was niet mogelijk met ivm grote rib.

Je kunt er geen pijl op trekken qua drukte is mijn ervaring.

Rijden nu altijd door de week op dinsdag of woensdag dat bevalt prima.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door deusjevo » za 7 aug 2021 15:31

Wij gaan morgen om 07.30 vanuit de Dordogne via Parijs rijden naar huis.
Net even de V70 volgegooid met heerlijke E5 en 5W30 in de desbetreffende reservoirs en gaan met die banaan.
Is ook wel weer aan een wasbeurtje toe, zit nu speciale Off Road special paint op….
.
366A3F1A-58BA-418F-8C05-5A3B9AD6F7F5.png
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Niels83 » za 7 aug 2021 16:08

workel schreef:
za 7 aug 2021 15:11
4 jaar geleden op zwarte zaterdag gaan rijden naar Kroatië echt helemaal nergens file gehad 7:30 vertrokken en om 18:00 in Bergen zuid-Duitsland.

Jaar of 8 geleden eens op zwarte zaterdag door de Tauerntunnel 7:30 vertrokken uit Werven in Oostenrijk en om 17:30 in Villach echt een hele drama.
Over de pas was niet mogelijk met ivm grote rib.

Je kunt er geen pijl op trekken qua drukte is mijn ervaring.

Rijden nu altijd door de week op dinsdag of woensdag dat bevalt prima.
Het is nu ook echt niet absurd druk richting huis. Alleen bij de grote tankstations. Dus net volgegooid en die 5 euro in Luxemburg laten we deze keer maar liggen.

Net een ongeluk, maar daar had googlemaps een makkelijke omleiding voor.

Ooit eens vanuit Kroatië gereden, met de tent dus in 1 keer. Er voor gekozen om rond 15.00 te vertrekken. Zouden in de vroege ochtend thuis komen. Door de Tauern tunnels en daarna heel Oostenrijk kwamen we rond 16.00 thuis. Groot nadeel was dat alle wegrestaurants gesloten waren toen we rond middennacht Duitsland in reden.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door deusjevo » za 7 aug 2021 16:17

[re.gif]
25 uur, dan heb je wel heel veel pech gehad.
Goede reis verder thumbup.gif en waar was nou dat bekende marktje mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Vadervan3
Berichten: 1048
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Vadervan3 » za 7 aug 2021 18:26

Als het even kan vermijd ik die zaterdag altijd. Ik wil relaxt rijden, dus vertrekken we zowiezo altijd op vrijdag terug naar huis. Zoals het er nu uitziet, overnachting in Nancy en dan 2e dag naar huis. Al is het stuk naar Nancy 800km en dat is me eigenlijk al te gek. Dus dat word nog even kijken wat we precies gaan doen.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Bob Diesel » za 7 aug 2021 18:28

[re.gif]
[re.gif]
Bob Diesel schreef:
vr 6 aug 2021 23:24
Nu zijn we nieuwsgierig
Waar die markt is scratch.gif
Vertel vertel vertel
Waar waar waar
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Niels83 » zo 8 aug 2021 00:04

De rit ging zonder noemenswaardig op onthoud alleen soms in België door de heftige buien.
.
Wij gaan als het enigszins op de route ligt langs chattilon sur challeronne. Dit is een erg charmant stadje met een leuke zaterdag markt. Niet te groot en veel lekkere dingen. De kleding markt ligt een stuk weg bij de voedingskramen.

Voorheen stonden wij dan in Relevant alleen bestaat die camping niet meer. Nu dus in Sandrans, maar die zou ik zonder kinderen links laten liggen.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdag

Bericht door Bob Diesel » zo 8 aug 2021 08:42

thumbup.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Plaats reactie

Terug naar “Routes”