Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door JanPunne » wo 23 nov 2022 18:43

Micky schreef:
wo 23 nov 2022 17:39
WillyL schreef:
wo 23 nov 2022 16:55
Tja, ik ben zo een ouder wordende dweil... bijna 64 en merk door alle zones 30, 50 of 70 dat ik gewoo0n steeds trager maar ook rustiger op de baan word. In sommigen hun ogen dus een dweil.
Ik vind dat rally rijden op de openbare weg niet kan en dus ook dat kleine verschil kwa rijgedrag eigenlijk niet gevoeld mag worden. Voel je het wel dan zoek je grenzen op. Meestal gaat dat goed, soms ook goed maar dan met het bijkomende woordje fout. Mijn idee, sorry [aschrik.gif]
En ja ik heb reeds vele auto's en soorten banden versleten Z, W, A-S, zelfs vroegere M+S. Geef mij maar de All Seasons. Ze voldoen ruimschoots met mijn rijstijl.
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif wie heeft het hier over grenzen, ik (en denk de anderen met dezelfde mening) merk dit echt gewoon met normaal rijgedrag, lastig is wel dat ouder wordende mensen idd heel vaak niet door hebben dat ze heel erg ver van die grens afblijven, tot het trage en besluiteloze toe, juist dat is gevaarlijk ipv gewoon lekker met de grote groep meerijden en je aanpassen aan het overige verkeer. knipoog.gif
Ondanks de knipoog ben je wel duidelijk negatief generaliserend t.o.v. de oudere automobilist.
Lang niet iedere oudere rijdt ver van de door jou bedoelde grens en lang niet iedere oudere wil (!) meerijden met de grote groep die zich al duwend en kop aan kont rijdend zich op de linker rijbaan voortbeweegt.
ik heb daar geen enkele moeite mee, vreemd is dan wel dat anderen zoals jij daar blijkbaar wel moeite mee hebben en het als gevaarlijk omschrijven.
Als voorbeeld het vorige weekend, wij rijden op de rechter rijbaan met 105 km/u op de TomTom, ik kijk in mijn spiegel en zie de hele linker rijstrook vol met auto’s die allemaal ons en die anderen voor en achter ons inhalen en niet zo langzaam hoor, nee pittig sneller.
Dat ze standaard de snelheidsbeperking negeren en oprekken, dus de grenzen opzoeken is niet mijn probleem.
Is onze rijstijl dan zo gevaarlijk omdat wij weigeren ons daaraan aan te passen?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door doubleyou » wo 23 nov 2022 23:12

Nee, niks mis mee. Maar haal je dan ook je voorganger die 100 rijdt…..met diezelfde 105 km/u in, terwijl dat andere verkeer harder rijdt op de linkerbaan 🤔?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door JanPunne » do 24 nov 2022 10:31

[re.gif]
Pas als er ruimte is.
Mijn ACC houdt afstand en voert de snelheid weer op als ik naar links ga.
En soms is het nodig even wat bij te geven.
En anders is geduld een schone zaak.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door mark m » do 24 nov 2022 21:06

Net de winterbandjes er weer onder gezet.
Niet omdat het zo fijn rijdt, maar omdat ik veel bij weg zit en in het winterseizoen niet voor verassingen wil komen te staan (en regelmatig een uitstapje maak naar DL). Als er sneeuw op de Nederlandse wegen ligt, dan is het altijd 1 groot drama. Ik moet voor m’n werk ‘gewoon’ bij nacht en ontij op pad, weer of geen weer en dan wil ik gewoon elke binnendoorweg kunnen pakken ook als er (veel) sneeuw ligt. Met enige regelmaat over de meest kleine binnendoorwegen op de Veluwe gereden omdat de rest op dat moment gewoon muurvast staat.

Ik ben ook een ‘vlotte’ rijder en kan me helemaal vinden in bovenstaande argumenten, al valt het lawaai de laatste jaren mee, de grip is echt stukken minder. Zelfs met 255 banden (tov 235 zomerbanden) breekt de auto echt veel sneller uit.

Ik wissel de wielen tegenwoordig weer zelf. Kwestie van een uurtje werk, incl schoonmaken en opruimen van de spullen. Op en neer naar de bandenboer kost meer tijd.

Voor de doorsnee Nederlander snap ik de keuze voor allweater banden
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » do 24 nov 2022 21:26

[re.gif]
Jij gaat juist breder met je winterbanden?
Kunnen dan evt nog wel sneeuwkettingen monteren?
Vaak moet je met winterbanden dan juist een maatje smaller gaan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door Nimma » do 24 nov 2022 22:10

[re.gif] [re.gif] dat snap ik niet, breder in de winter en dan door de hoge sneeuw: kijk eens naar rallyauto's, die gaan echt een paar maten smaller, toch?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door mark m » do 24 nov 2022 23:14

[re.gif]

Grotere velgmaat en dus bredere banden. Hier past gewoon nog een sneeuwketting om (al verwacht ik die nooit te gebruiken met AWD en winterbanden). Het betreft de originele bandenmaat voor deze auto met deze velgen.

Niks breder dus, enkel breder dan m’n zomerset die (nog) om een maatje kleinere velgen ligt.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » vr 25 nov 2022 00:07

[re.gif]

235/60R18 is de standaardmaat toch?

Daarop zal je dan nog sneeuwkettingen mogen monteren maar bij een afwijkende bredere maat zou ik het toch toch even nakijken.

Niet dat ik verwacht dat je het snel nodig zal hebben in NL knipoog.gif maar een verplichting in bijv Frankrijk geldt ook voor 4WD voor zover ik weet.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door dieseltijger » vr 25 nov 2022 06:29

Het kan allemaal verkeren, zo denk ik nu. 20 inch velgen. Met band eromheen - loodzwaar. Toch?

Enkele decennia geleden is de hype ontstaan om lichtmetalen velgen toe te passen vanwege "het lagere onafgeveerde gewicht". Hele artikelen hierover in autoblaadjes. Bespiegelingen dat lichtmetaal daarom ook in F1 auto's werd toegepast - terwijl we het hebben over auto'tjes voor dagelijks gebruik.

Moet je nu eens kijken. De nieuwe generatie wielen zijn loodzwaar in vergelijking met the good old 16 inch roestige stalen uitvoeringen. "Maar nu is het anders, want de auto's hebben meer vermogen". Het zal wel. Ik zie maar twee continue aspecten: de betrekkelijkheid van trends, en het feit dat we ons laten meeslepen met de kouwe drukte.

Kijk naar deze discussie: gemillimeter over de beste band. De constatering dat een 20 inch velg wel erg dure banden vergt, evenals een dure stalen malienkolder in de sneeuw. Even een jaartje wachten en er is een lid met velgen van maar liefst 22 inch, en NOG bredere banden.

Koop een tractor. Boer Biet is de trendsetter in deze discussie. Oh nee... Hij heeft stalen velgen. O jee.... (ik lach me rot).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

JanP64
Berichten: 201
Lid geworden op: di 12 jan 2021 21:42
Locatie: ZW Drenthe

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door JanP64 » vr 25 nov 2022 09:28

Stalen velgen zijn (meestal) lichter dan de lichtmetalen variant van dezelfde maat.
Lichtmetaal is wel vaak sterker. Dus als het draagvermogen of de aandrijfkracht kritisch is wordt vaak lichtmetaal toegepast.
Door giet- of smeedtechniek zijn lichtmetalen velgen gemakkelijker aan te passen aan de vereisten. Dun waar het kan, dikker waar het nodig is.
Dethleffs C'Go 475 EL (2021) met Ventura Pacific 300 en Thule 9200

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door mark m » vr 25 nov 2022 17:47

dieseltijger schreef:
vr 25 nov 2022 06:29
Het kan allemaal verkeren, zo denk ik nu. 20 inch velgen. Met band eromheen - loodzwaar. Toch?

Enkele decennia geleden is de hype ontstaan om lichtmetalen velgen toe te passen vanwege "het lagere onafgeveerde gewicht". Hele artikelen hierover in autoblaadjes. Bespiegelingen dat lichtmetaal daarom ook in F1 auto's werd toegepast - terwijl we het hebben over auto'tjes voor dagelijks gebruik.

Moet je nu eens kijken. De nieuwe generatie wielen zijn loodzwaar in vergelijking met the good old 16 inch roestige stalen uitvoeringen. "Maar nu is het anders, want de auto's hebben meer vermogen". Het zal wel. Ik zie maar twee continue aspecten: de betrekkelijkheid van trends, en het feit dat we ons laten meeslepen met de kouwe drukte.

Kijk naar deze discussie: gemillimeter over de beste band. De constatering dat een 20 inch velg wel erg dure banden vergt, evenals een dure stalen malienkolder in de sneeuw. Even een jaartje wachten en er is een lid met velgen van maar liefst 22 inch, en NOG bredere banden.

Koop een tractor. Boer Biet is de trendsetter in deze discussie. Oh nee... Hij heeft stalen velgen. O jee.... (ik lach me rot).
Waar kan je je allemaal druk om maken zeg… kijk tegenwoordig eens naar een reguliere elektrische middenklasser (Enyaq, EV6, enz) en zie dat 20” een relatief normale maat is. Tijden veranderen, vroeger reden we met 13” wielen rond, of doe jij dat nog steeds?
Een grotere wielomtrek geeft meer comfort (bij gelijke bandhoogte), dus ik snap het wel. Daarnaast worden de auto’s natuurlijk ook steeds groter, zwaarder en sneller.

De prijs valt opzich ook mee, dat is nog prima te betalen aangezien de banden nog een hoogtemaat hebben van 45. Mijn setje heb ik gebruikt gekocht met banden van 1 jr oud en ruim 7u profiel, dat scheelt ook nog eens flink in de prijs en daar liep ik toevallig tegenaan.

Sneeuwkettingen gaat prima. Deze bijvoorbeeld heeft een laag ‘profiel’. Of de ‘sneeuwsokken’ ook voldoen aan de term ‘sneeuwketting’ weet ik eigenlijk niet. Maargoed, sneeuwkettingen koop ik toch niet, want die heb ik nog nooit gebruikt.

https://www.sneeuwkettingenstore.com/mi ... olution-16


Kortom, waarom niet. Toch een knap setje velgen in de winter, met winterbanden.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door dieseltijger » vr 25 nov 2022 18:10

Euhhh ik maak me niet druk, het zijn zo maar wat bespiegelingen over de inconsequentie van ons denken. Best vermakelijk overigens, we zijn een volstrekt getkte diersoort. Echt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » vr 25 nov 2022 20:40

mark m schreef:
vr 25 nov 2022 17:47

Sneeuwkettingen gaat prima. Deze bijvoorbeeld heeft een laag ‘profiel’. Of de ‘sneeuwsokken’ ook voldoen aan de term ‘sneeuwketting’ weet ik eigenlijk niet. Maargoed, sneeuwkettingen koop ik toch niet, want die heb ik nog nooit gebruikt.

https://www.sneeuwkettingenstore.com/mi ... olution-16

Kortom, waarom niet. Toch een knap setje velgen in de winter, met winterbanden.
Weet niet of dit een reactie op mij was maar probeer je alleen te behoeden voor schade aan je onderstel.

Ik kom erop omdat een buurman in de straat ook een Stelvio had en mijn Maggi Trak SUV 4x4 loopvlak kettingen wel eens leende.
Mijn Qashqai had namelijk dezelfde maat.

Die Michelin Easy grip mogen wel in Frankrijk en Italië maar niet in Duitsland en Oostenrijk dacht ik.
Wel heel makkelijk te monteren maar kwalitatief heb je ze zo op gereden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door eurotrotter » vr 25 nov 2022 21:41

[re.gif]

Dat heb je dan verkeerd gedacht: mrgreen.gif

MICHELIN sneeuwkettingen
Voor gebruik in extreme weersomstandigheden op sneeuw en ijs.

De gepatenteerde sneeuwkettingen MICHELIN FAST GRIP ® en MICHELIN EASY GRIP ® EVOLUTION zijn EN 16662 gecertificeerd.

Sinds november 2020 is de MICHELIN EASY GRIP ® EVOLUTION sneeuwketting ook geaccrediteerd als sneeuwketting in Oostenrijk en gecertificeerd volgens EN 16662.
De MICHELIN EASY GRIP ® EVOLUTION sneeuwketting is daarom goedgekeurd in alle Europese landen.


Bron : https://www.helix-automotive.com/unser- ... zugelassen.


Dat ze kwalitatief minder zijn heb je wel gelijk in ,je moet er niet mee op wegen rijden waar het wegdek door de sneeuw te zien is.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » vr 25 nov 2022 21:55

[re.gif]

Oh zou best kunnen dat ze nu wel toegestaan zijn.
Zal ze zelf niet aanschaffen.

Je bron is trouwens wat duister, een automotive verkoper? knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door erichendri » vr 25 nov 2022 22:57

@ Nimma.

Het klopt dat rallye autohs in de sneeuw een paar maten smaller rijden maar ze rijden dan wel met spijkerbanden.
Hoeveelheid spijkers is afhankelijk van de omstabdigheden.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Alieben1961
Berichten: 164
Lid geworden op: za 30 sep 2017 18:54

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door Alieben1961 » di 6 dec 2022 16:06

Vandaag de wintersloffies er ondergelegd wilde dat zaterdag doen toen vond ik het te fris. Nu nog de zomer banden en velgen schoonmaken dan kunnen ze de schuur in .
C49C8A51-30D3-466D-A3FF-835A5B5546D3.jpeg
C47DE526-0619-41BD-8B0C-D1CF8A05717F.jpeg
855321F0-0067-4022-AC4D-C3147988F5D4.jpeg
BMW X 6 30D met M pakket en remaping 420pk en 720nm aan de haak Eriba Nova 545 GL 1900 kg ITBS/mover/airco /E&P/lithium Victron 200AH/multiplus 12/2000 van Victron en 175 watt zonnepaneel.

Gebruikersavatar
Marlutje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 21 nov 2021 10:21

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door Marlutje » ma 23 jan 2023 17:28

Gegroet.

Ik heb mijn winterbanden eind oktober op de wagen laten leggen.
We zijn dan naar Portugal vertrokken, Langs het noorden van Spanje tot aan de Algarve, door het slechte weer daar (eind december) zijn we dan doorgereden naar de Middellandse zee en zijn nu te noorden van Almeria, We hebben veel regen gehad in Portugal maar zins we in Spanje zijn is het mooi weer.
We rijden eind maart naar huis en normaal laat ik dan de zomerbanden monteren . Maar begin mei rijden we dan door naar Zweden waar we denken het voorjaar te spenderen.
Heeft het zin om mijn zomerbanden te monteren ?
In de toekomst misschien 4 seizoens banden te leggen , de meeste kilometers worden toch met de caravan gedaan en ik ben een trage bestuurder (max 90km/h).

mvg marc
Kabe royale 560 gle Toyota landcruiser 150
Mijn thuis is waar mijn caravan staat ...

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door mrbullmastiff » ma 23 jan 2023 18:39

De gemiddelde temperaturen in Zweden zijn in mei al zo hoog dat je beter kan wisselen naar de zomerbanden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door myalexx » ma 23 jan 2023 21:19

Onder 7gr winterbanden
Boven 7gr zomerbanden

Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door RDDR » di 24 jan 2023 08:55

[re.gif]
Dat is de marketing..... in werkelijkheid:
Bij droog of vochting wegdek is altijd de zomerband in het voordeel, ongeacht de temperatuur
Bij een flink nat wegdek zit er een omslagpunt rond de 5 a 7 graden, maar de winst van de winterband bij +2 is minimaal
Bij sneeuw is de winterband ENORM in het voordeel

Oftewel: sneeuw = winterband, rest is zomerband. Gezien ik de paar sneeuwdagen in NL zonder auto kan (thuis werken, ga echt niet in de file staan dan), rij ik het hele jaar op zomerbanden. Als ik van de auto afhankelijk was zou ik in de zomer op zomerbanden rijden en in de winter op all-seasons.

Zou in mei naar Zweden zeker niet met winterbanden gaan.... hoogstens all-seasons.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » di 24 jan 2023 09:05

[re.gif]
En als je met die auto op wintersport zou gaan ga je op die all-seasons?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door Ron » di 24 jan 2023 09:10

[re.gif] [re.gif]
Wij hebben in mei in Zweden wel 30 graden gehad.
En rond de kerst daar geweest op zomer banden. (30 jaar geleden )
Dat was overigens niet aan te raden whistle.gif
Verder ben ik het met je eens.
Ik zit niet dagelijks op de weg met veel kilometers.
En vind de 4 seizoens banden juist voor ons Nederlands klimaat perfect.
En tja Zweden in mei scratch.gif
Het kan alle kanten op gaan.
Ik denk voor @marlutje 4 seizoensbanden het hele jaar rond prima zijn.
De huidige winterbanden zijn in Spanje en Portugal nu ook niet ideaal
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door RDDR » di 24 jan 2023 10:58

deusjevo schreef:
di 24 jan 2023 09:05
[re.gif]
En als je met die auto op wintersport zou gaan ga je op die all-seasons?
Nee, ik ga absoluut niet op wintersport. Moet er niet aan denken. Als ik wel op wintersport zou gaan zou dat een goede reden zijn voor winterbanden en zou ik die aanschaffen.
Vandaar ook dat ik NL benoem in de tekst. Andere omstandigheden, andere eisen. Net zoals ik niet op winterbanden naar Zweden zou gaan in mei.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Zomer of 4 seizoen banden op de trekker

Bericht door deusjevo » di 24 jan 2023 12:58

[re.gif]

Als je van de auto afhankelijk bent in NL dan gebruik je toch geen 3 sets wielen in een jaar?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”