Kostengunstige manier voor internet

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door Ron » wo 4 aug 2021 15:32

Gewoon surfen over internet kost veel minder.
In het regenachtige Valkenburg met 2 laptops op 1 hotspot was 200 mb voor een avondje surfen.

En als onze bundel op is , nemen we gewoon een mb aanvuller bij T-Mobile.
Kost wat, maar het is tenslotte vakantie.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door deusjevo » wo 4 aug 2021 15:34

ronk schreef:
wo 4 aug 2021 15:12
[re.gif]
Ziggo of via een app van t-mobile bijvoorbeeld ?
Daar kan ook nog een verschil inzitten.
Ziggo app
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door Ron » wo 4 aug 2021 15:39

[re.gif]
Op de telefoon en tablet kan je in de app de resolutie instellen.
En dan klopt het met die 600mb wel.
Via de site op de laptop kan dat nl niet.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door fabricsman » ma 16 aug 2021 22:00

Wij gebruiken een Huawei dongle met een ingebouwde wifi netwerk cq router. Daarin zit nu een Tele2 unlimited maand abo. Einde vakantie periode zeggen er hem weer op. Werkt prima in NL. De USB dongle is nu nog in testfase maar komt waarschijnlijk aan de buitenkant in een waterdichte behuizing.

Met deze oplossing nooit meer camping wifi nodig en lekker snel, wij kunnen hierdoor ook gewoon Google tv gebruiken en dus Ziggo kijken en natuurlijk alle andere streaming mogelijkheden.

Anoniem

Kostengunstige manier voor internet

Bericht door Anoniem » di 17 aug 2021 00:42

(Aangepast wegens onnodig quoten, lees even de spelregels)


Kunt u die constructie eens wat specifieker uitleggen?

U heeft een dongle en een abonnement dat u slechts 1 maand gebruikt? En is dat echt onbeperkt?

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door fabricsman » di 17 aug 2021 08:56

Ik heb de dongle huawei e8372h-320 en hierin heb ik een maand abo van Tele2. De dongle verzorgt de verbinding met 4G en levert ook een wifi netwerk voor max 16 connecties. Ik denk dat dit wat overmoedig is als er 16 zware gebruikers aan hangen maar ik beperk het toch tot ons gezin en eventuele gasten dus max 6-8 gebruikers. Als je de dongle wil is die betaalbaar op Amazon.

Het Tele2 abo is dus een unlimited maand abo van ik denk 30 euro. Je krijgt 8gb per dag zonder beperkingen en daarna moe the per 1Gb een sms sturen. Na de 8 Gb moet je dus wel af en toe een sms sturen maar dat kan eenvoudig vanuit de app die je aan de dongle kan koppelen.

Het Tele2 abo heeft een maand opzegtermijn dus een maand voor dat wij stoppen met kamperen zeg ik hem op.

Let wel op dat je de simkaart eerst zonder pincode insteld daar kan de dongle niet mee omgaan.

Wij hebben met de.8 GB per dag veel.kunnen surfen, kids YouTube en ook nog een serie die we hadden opgenomen via Ziggo go gekeken. Ging allemaal prima en je merkt het wel als de.data op is en je een sms moet sturen.

Volgend jaar begin seizoen gaat er denk ik een Vodafone red extra kaart in dan kan die mee in onze datapot van 200 GB per maand. Dat moet voldoende zijn en dan kost het maar 15 extra per maand.

Laat maar weten als.er.kog vragen zijn.

Anoniem

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door Anoniem » di 17 aug 2021 09:51

Dank! Heb ooit zo'n constructie gemaakt met een oude mobiel (dat was de WiFi hotspot)met een Robin Hood abonnement. 'onbeperkt' internet tot je het ging gebruiken. Smsjes dat snelheid zou worden aangepast etc. Constructie leek super slim, maar pakte anders uit

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door DVDGuy » di 17 aug 2021 10:03

fabricsman schreef:
di 17 aug 2021 08:56
Ik heb de dongle huawei e8372h-320 en hierin heb ik een maand abo van Tele2. De dongle verzorgt de verbinding met 4G en levert ook een wifi netwerk voor max 16 connecties. Ik denk dat dit wat overmoedig is als er 16 zware gebruikers aan hangen maar ik beperk het toch tot ons gezin en eventuele gasten dus max 6-8 gebruikers. Als je de dongle wil is die betaalbaar op Amazon.

Het Tele2 abo is dus een unlimited maand abo van ik denk 30 euro. Je krijgt 8gb per dag zonder beperkingen en daarna moe the per 1Gb een sms sturen. Na de 8 Gb moet je dus wel af en toe een sms sturen maar dat kan eenvoudig vanuit de app die je aan de dongle kan koppelen.

Het Tele2 abo heeft een maand opzegtermijn dus een maand voor dat wij stoppen met kamperen zeg ik hem op.

Let wel op dat je de simkaart eerst zonder pincode insteld daar kan de dongle niet mee omgaan.

Wij hebben met de.8 GB per dag veel.kunnen surfen, kids YouTube en ook nog een serie die we hadden opgenomen via Ziggo go gekeken. Ging allemaal prima en je merkt het wel als de.data op is en je een sms moet sturen.

Volgend jaar begin seizoen gaat er denk ik een Vodafone red extra kaart in dan kan die mee in onze datapot van 200 GB per maand. Dat moet voldoende zijn en dan kost het maar 15 extra per maand.

Laat maar weten als.er.kog vragen zijn.
Ik neem aan dat je het hebt over gebruik in NL...? Internationaal is in de meeste gevallen geen sprake van ‘onbeperkt’.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door fabricsman » di 17 aug 2021 11:25

Klopt is voor nationaal voor buitenland gebruiken wij onderweg gewoon de.hotspot functie van telefoon. We hebben 25 GB per abo dus totaal 50 GB dat lijkt mij voldoende om in 4 dagen in Italië te.komen.

In Italië heb ik vaak wind.it gebruikt die hebben nu ook weer een simkaart voor 200 GB voor maar 20 euro en daarna vervalt die, is dacht ik voor 2 maanden geldig. Ik test zelf vaak eerst even de verbinding van de provider die ik in gedachten heb en haal daar dan een simkaart van. In elk land is wel een soortgelijke oplossing te vinden.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door CNB » di 17 aug 2021 11:43

Ik zit momenteel 'n Frankrijk, en heb nu 3 prepaid bundels gebruikt van 7 dagen onbeperkt internet van Vodafone.
Unlimited is ook echt unlimited.
Kost tijdens deze vakantieperiode 1 euro per dag.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door fabricsman » di 17 aug 2021 11:47

Kijk dat zijn mooie deals toch, vakantie mag best wel wat kosten geven voor zo een gemak. Welke provider heb je gebruikt dan kan ik die vast voor de volgende trip noteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door PD » di 17 aug 2021 12:01

caravan-newbie schreef:
di 17 aug 2021 11:43
Ik zit momenteel 'n Frankrijk, en heb nu 3 prepaid bundels gebruikt van 7 dagen onbeperkt internet van Vodafone.
Unlimited is ook echt unlimited.
Kost tijdens deze vakantieperiode 1 euro per dag.
Weet je ook hoeveel data je per dag maximaal hebt verbruikt ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door CNB » di 17 aug 2021 12:21

Ik zal straks eens op de dongle van de EZ wifi kijken of dat te achterhalen is, maar er draaien 4 volwassenen en 6 kinderen op, waarvan 3 pubers. Dus dat zal niet zuinig zijn.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door CNB » di 17 aug 2021 12:34

Ik kan het niet per dag bekijken.
Maar dit is het totaal overzicht.
Gemiddeld dus 10 gb per dag.
En we zijn gemiddeld om de dag bijna de hele dag van de camping weg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door PD » di 17 aug 2021 13:07

[re.gif]
Mooi dat je tenminste 10 GB per dag kunt gebruiken thumbup.gif Wellicht in het buitenland een optie voor ons.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door CNB » di 17 aug 2021 22:04

Re.gif
Zeker een mooie optie. Eerder kochten we een buitenlandse prepaid. Als dan echter bleek dat het bereik belabberd is van die provider heb je nog steeds niets. Nu met Vodafone kan je keiezen uit meerdere buitenlandse providers.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Kostengunstige manier voor internet

Bericht door fabricsman » vr 20 aug 2021 08:31

Als je nou volgende keer voordat je een prepaid gaat kopen even handmatig de netwerken test op de plek waar je staat dan weet je welke voor jou goed werkt. Je kan in je telefoon gewoon handmatig een netwerk selecteren en dan even een speedtest doen weet je zo welke goed werkt. Dit testen doe je dan natuurlijk.met je NL simkaart in je telefoon.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”