MOVER TRUMA SX kapot gereden

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: MOVER TRUMA SX kapot gereden

Bericht door deusjevo » wo 22 sep 2021 20:17

Laat ik voorop stellen dat ik echt de ballen verstand van caravan movers heb maar het lijkt mij niet eens zo gek, een soort van snel afneembare spatlap in de wielkast die je mover beschermt tegen het meeste spatwater.
Waarom zie je dat eigenlijk nooit?

Je mover inpakken in bijvoorbeeld een hoes lijkt mij ivm ventilatie (of beter gezegd het ontbreken daarvan) een slechter verhaal.

Een disselhoes wordt vaak over een dissel getrokken op de camping, onderweg zie ik fietshoezen over fietsen op fietsendragers, daar zie ik nog minder het nut van in.
Die fietshoezen zorgen er mijns inziens alleen maar voor dat je fiets nog meer wind vangt en je combi onstabieler wordt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: MOVER TRUMA SX kapot gereden

Bericht door Chris » wo 22 sep 2021 20:24

[re.gif]
Ze mogen volgens mij niet eens.... of was dat in BE..
Die fietshoezen bedoel ik.

En mover spatlappen.... lastig.
Ik heb b.v. maar 19 mm tussen rol en band als hij niet op de band staat.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: MOVER TRUMA SX kapot gereden

Bericht door Micky » wo 22 sep 2021 20:38

deusjevo schreef:
wo 22 sep 2021 20:17
Laat ik voorop stellen dat ik echt de ballen verstand van caravan movers heb maar het lijkt mij niet eens zo gek, een soort van snel afneembare spatlap in de wielkast die je mover beschermt tegen het meeste spatwater.
Waarom zie je dat eigenlijk nooit?

Je mover inpakken in bijvoorbeeld een hoes lijkt mij ivm ventilatie (of beter gezegd het ontbreken daarvan) een slechter verhaal.

Een disselhoes wordt vaak over een dissel getrokken op de camping, onderweg zie ik fietshoezen over fietsen op fietsendragers, daar zie ik nog minder het nut van in.
Die fietshoezen zorgen er mijns inziens alleen maar voor dat je fiets nog meer wind vangt en je combi onstabieler wordt.
Dit valt wat mij betreft allemaal onder het zoeken naar een oplossing voor een probleem wat er niet is, idd ook die fiets hoezen awhoea.gif rijden in de regen met de hut is niet anders dan je kind die naar school fiets in de regen, of jij naar je werk mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: MOVER TRUMA SX kapot gereden

Bericht door Jaap van Duijn » vr 24 sep 2021 08:07

@Micky,

Toch had ik in de winter een condoom om de mover motoren, reden eens kapotte op zet motor door pekel (EN niet schoongemaakt daarna).
Nadien steeds met zoetwater nagewassen en 10 jaar geen last gehad.
De Truma SR is er een met alu behuizing en die spreken niet met elkaar, die pekel dus met het huis.
Dit voor heen en weer naar wintersport reizen gedaan.
Het condoom door zeilmaker laten maken op maat en met spanbanden vast.
En ja die fiets bescherm hoezen achter of voor is voor mij ook nutteloos alleen moet je na afnemen van de accu's de (rubberen Bosch) blind stop op de contacten zetten zodat die wel droog blijven zo zit het bij de onze.
grtn Jaap

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: MOVER TRUMA SX kapot gereden

Bericht door Wie-niets » vr 24 sep 2021 09:12

deusjevo schreef:
wo 22 sep 2021 20:17

Een disselhoes wordt vaak over een dissel getrokken op de camping, onderweg zie ik fietshoezen over fietsen op fietsendragers, daar zie ik nog minder het nut van in.
Die fietshoezen zorgen er mijns inziens alleen maar voor dat je fiets nog meer wind vangt en je combi onstabieler wordt.
Helemaal mee eens, gewoon een verdien item en vaak gewapper en geflapper.mrgreen.gif
En bij een e-bike eventueel contacten even inspuiten met een contact spray maar dat doe ik ook met de contact pennen van de stekker en stekkerdoos een paar keer per jaar. Nooit problemen. mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Movers”