Camping Stadspark in Groningen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Camping Stadspark in Groningen

Bericht door dieseltijger » vr 30 jul 2021 00:26

Er zijn campings middenin- of aan de rand van steden die allercharmantst zijn. Zo ook camping Stadspark in Groningen, aan de westkant van het centrum dat op ongeveer 2..3 kilometer fietsen gelegen is. Winkels zijn eveneens een eindje verderop - zo'n anderhalve kilometer.

Er zijn aparte staanplaatsen voor tenten, campers en caravans. De staanplaatsen staan verspreid onder de bomen, zelf vind ik zo'n opstelling of een rondom opstelling aantrekkelijker dan het rijtjesconcept. Er zijn twee sanitairgebouwen met modern sanitair, het is schoon en de douches zijn - heel belangrijk voor zo'n mietje als ik - lekker warm. Op het terrein, vlak bij de receptie is een uitspanning waar je wat kan drinken, kan lunchen of het avondeten kan gebruiken - zij verkopen geen losse snacks of -frites.

De paden/wegen naar de velden zijn geasfalteerd. De auto mag niet op het gras staan, de caravan wordt met een tractor naar haar plek gebracht. Vertrek is het omgekeerde proces, of je moet de caravan al duwend of moverend naar het asfalt brengen. Wij hadden een plek geboekt, maar toen ik bij aankomst bij de receptie grappend aangaf dat ik een plek aan het water wou hebben met een zwemstrandje - deed de beheerder z'n best om een dusdanig plekje te vinden. Zonder strand, en zonder palmbomen helaas.

De camping is onderdeel van het stadspark en toen wij daar waren (juni) waren daar diverse activiteiten en mensen waren vrolijk aan het picknicken in het park. Er gebeurt wat. Aanrader voor de liefhebbers. Goede uitvalsbasis voor Groningen Centrum, een fietstocht naar Haren over de Hoornse dijk (ook een aanrader) en de monding van de Dollard met de kiekkaaste en de zeehondjes.
DSC02520.jpg
IMG_20210703_183409.jpg
DSC02595.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Camping Stadspark in Groningen

Bericht door Thornwood » vr 30 jul 2021 08:08

Ziet er mooi uit!
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping Stadspark in Groningen

Bericht door dieseltijger » vr 30 jul 2021 09:06

Zeker, ik ben dit soort stadscampings gaan waarderen. Kleine oases, en toch het gemak en de schoonheid van het nabijgelegen centrum.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2087
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Camping Stadspark in Groningen

Bericht door Aviva » vr 30 jul 2021 15:16

Kijk wel voordat je deze camping bezoekt of er festivals zijn op de naast gelegen drafbaan
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping Stadspark in Groningen

Bericht door dieseltijger » vr 30 jul 2021 15:20

Da's een goeie..."Er gebeurt tenminste wat" kan ook in negatieve zin uitpakken. Morgen staan we op camping "De Worp" in de uiterwaarden van de IJssel - ook hier: eerst checken of de IJssel zelf op de camping verbijft of letterlijk links laat liggen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”