TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Plaats reactie
Gerard69
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 apr 2021 13:31

TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Gerard69 » di 20 jul 2021 13:23

Hallo allen

Ik zal mij eerst even voorstellen. Gerard Post en sinds 2.5 jaar zijn wij met ons gezin aan het kamperen geslagen. Eerst een tweedehands caravan gekocht (Dethleffs C'Go 475 FR), maar al snel bleek dat niet de juiste keuze te zijn geweest. Daarom nu een Adria Altea 552 PK 2021 gekocht. Heerlijke caravan met voldoende ruimte.
Maar nu wil ik toch een tv beugel ophangen. Ik wil deze ophangen naast de plek waar Adria de koof met kabelaansluiting en stopcontact heeft geplaatst. Dat is bij binnenkomst direct rechts tussen het koofje en het raam. Zie foto voor exacte plek.
Lijkt mij dat Adria daar niet voor niets de kabelaansluiting heeft geplaats, samen met een stopcontact. Op Altea 552 PK filmpjes zie je daar altijd de tv beugel hangen.
Volgens Hiddink (Tubbergen, waar wij de caravan gekocht hebben) is het niet verstandig om aan (uiteraard) de binnenzijde van de buitenzijwand een dergelijke beugel te plaatsen. Waarom is mij niet helemaal duidelijk. Waarom zie ik dat wel op alle Altea 552 PK filmpjes wel terug? Het is geen zware tv van 24 inch Finlux, Ik schat zo'n 3 kilo, niet meer. Ik zou graag de Novus Sky willen monteren. Kan iemand mij adviseren hoe dit aan te pakken? Of toch niet doen? Ik plaats de vraag hier, omdat Adria Nederland niet zelf vragen beantwoord, alle loopt via dealers. scratch.gif
Bedankt!
Bijlagen
TV beugel Adria Altea 552 PK.jpg
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition 2021 met aan de haak een Adria Altea 552 PK 2021

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Paul Vingerhoets » di 20 jul 2021 13:42

De binnenkant van de caravanwand is maar een mm of 3 geperst karton en dus niet echt geschikt om daar iets aan vast te hangen met schroeven of er moet af fabriek een versteviging aangebracht zijn in de wand

Wil je het toch doen dan kun je door en door boren en aan de buitenkant extra plaatje zetten op de bouten, maar denk niet dat dat de bedoeling zal zijn
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

koning

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door koning » di 20 jul 2021 16:38

Gokje: zou het kunnen zijn dat de beugel op die plek optioneel is en dat er op die plek in de wand extra versteviging af fabriek is aangebracht?
Achteraf plaatsen lijkt me, dat zonder inwendige versteviging, inderdaad niet verstandig zoals Hiddink aangeeft.

Ferdi
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Ferdi » di 20 jul 2021 17:34

Re, nee, de tv plek is af fabriek aan het voeteneind tegen de zijkant van de binnenwand. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gerard69
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 apr 2021 13:31

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Gerard69 » di 20 jul 2021 21:41

Ok, duidelijk. Ik hield er al rekening mee dat mogelijk af fabriek er een versteviging in de wand aangebracht zou zijn. Blijft toch vreemd dat Adria daar wel de tv kabel plaatst. Ik ga de beugel aan de binnenwand tussen de treinzit en tweepersoonsbed plaatsen. Is ook een goeie plek waar ik uit het zicht de wand aan de achterzijde kan aanhelen.
Bedankt voor de reacties!
Ik ga ook nog de treinzit zo “verbouwen” dat je er in een handomdraai een rondzit van kan maken. Daar kom ik nog op terug.
Groet!

Gerard thumbup.gif
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition 2021 met aan de haak een Adria Altea 552 PK 2021

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Conradi » wo 21 jul 2021 15:59

De dealer heeft een technische tekening waar dat op staat. Adria heeft wel vaker de TV tegen de buitenwand.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Reizigers

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Reizigers » wo 21 jul 2021 18:41

Je zou zeggen dat er wel versteviging op die plek zit.
Want in het filmpje dat je zelf geeft en op de Adria site hangt een TV beugel op die plek.
Dan moet die dealer toch kunnen helpen.
Bijlagen
8425214D-447B-42FD-BA71-FF3612D6C004.jpeg

Gerard69
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 apr 2021 13:31

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Gerard69 » wo 21 jul 2021 22:29

Hm, ik heb de website van Adria gebruikt om de Altea 552 PK te configureren. Daar kom je op een gegeven moment bij de keuze om een "lcd steun" als optie af fabriek te laten monteren.
Het lijkt mij toch mogelijk dat Adria op dat punt standaard iets van een versteviging in de wand heeft zitten.
Ik ga toch maar weer even email naar Hiddink sturen. weenie.gif
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition 2021 met aan de haak een Adria Altea 552 PK 2021

Gerard69
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 apr 2021 13:31

Re: TV beugel ophangen binnenzijde buitenzijwand Altea 552 PK

Bericht door Gerard69 » vr 30 jul 2021 21:17

Ok, ik heb een mail naar Hiddink gestuurd. Chef werkplaats belde de volgende ochtend gelijk op. Nu was het antwoord anders dan de verkoper gaf.
Er zit inderdaad op deze plek standaard een versteviging in de wand. Je kan ook het verschil horen als je erop klopt. Als je weet waar de grens van de versteviging loopt, zie je ook iets van een donkerder gedeelte, al is dat moeilijk te zien.
Dus heb ik vandaag maag gewoon de Novus Sky 10n opgehangen. Hangt stevig. Kreeg nog wel het advies om tijdens het rijden de tv eraf te halen. Onnodige belasting van de bevestiging voorkomen. blij.gif
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition 2021 met aan de haak een Adria Altea 552 PK 2021

Plaats reactie

Terug naar “Adria”